Van de makers van o.a GTR en GTR²
Enkele screens.
Oorspronkelijk geplaatst door tweakers.net
Na zich met GTR op de kaart te hebben gezet, borduurt Simbin verder met GT Legends. GTL is wederom een racesim maar dit maal worden historische toerwagens van stal gehaald die op moderne banen de glorie van weleer doen herleven.
Hiervoor heeft Simbin een licentie bemachtigd bij de FIA van deze historische raceklasses.
Het lijkt erop alsof Simbin met GTL de kritische GPL-community voor zich probeert te winnen door ook voor auto's uit de jaren '60 te kiezen. Echter zullen ze dan voor een betere multiplayer moeten zorgen dan we gezien hebben bij GTR.
GTR was een redelijk succes maar er waren toch nog wat minpunten. Voor GTL heeft men dan ook een opgewaardeerde engine gebruikt (gMotor2) van ISI, welke voor een groot gedeelte overeenkomt met rFactor.
Echter zal het multiplayer gedeelte volledig in huis ontwikkeld worden door de mensen die reeds de F1RST2-tool hebben gebouwd voor F1C/F12002 en hebben getracht de multiplayer in GTR wat te verbeteren (met de nadruk op getracht).
SimBin Development Team, afgekort SBDT is ooit begonnen met GT mods te maken voor F1200x en F1 Challenge van EA Sports, het toppunt werd bereikt met GTR2002, ongetwijfeld de beste mod voor F12002. Ondertussen is de bezetting van het team enigszins veranderd en na GTR2002 werd uiteindelijk besloten om commercieel te gaan, SBDT AB was geboren (in Zweden).
GTL komt dus voort uit een groep enthousiaste mensen uit de community van het simracen, aangevuld met echte professionals uit de racewereld.
Dit wil dus zeggen dat de ontwikkelaars gaan voor zo veel mogelijk realisme, dit vind je terug in bijna elk aspect van GTL, de physics zijn ontzettend uitgediept en benaderen zo nauwkeurig mogelijk die van echte wagens dankzij de data van de teams, de geluiden zijn rechtstreeks gesampled van de echte auto's, de cockpits enorm waarheidsgetrouw en de circuits nagebouwd aan de hand van GPS- en CADdata van de echte versies.
Hiervoor heeft Simbin een licentie bemachtigd bij de FIA van deze historische raceklasses.
Het lijkt erop alsof Simbin met GTL de kritische GPL-community voor zich probeert te winnen door ook voor auto's uit de jaren '60 te kiezen. Echter zullen ze dan voor een betere multiplayer moeten zorgen dan we gezien hebben bij GTR.
GTR was een redelijk succes maar er waren toch nog wat minpunten. Voor GTL heeft men dan ook een opgewaardeerde engine gebruikt (gMotor2) van ISI, welke voor een groot gedeelte overeenkomt met rFactor.
Echter zal het multiplayer gedeelte volledig in huis ontwikkeld worden door de mensen die reeds de F1RST2-tool hebben gebouwd voor F1C/F12002 en hebben getracht de multiplayer in GTR wat te verbeteren (met de nadruk op getracht).
SimBin Development Team, afgekort SBDT is ooit begonnen met GT mods te maken voor F1200x en F1 Challenge van EA Sports, het toppunt werd bereikt met GTR2002, ongetwijfeld de beste mod voor F12002. Ondertussen is de bezetting van het team enigszins veranderd en na GTR2002 werd uiteindelijk besloten om commercieel te gaan, SBDT AB was geboren (in Zweden).
GTL komt dus voort uit een groep enthousiaste mensen uit de community van het simracen, aangevuld met echte professionals uit de racewereld.
Dit wil dus zeggen dat de ontwikkelaars gaan voor zo veel mogelijk realisme, dit vind je terug in bijna elk aspect van GTL, de physics zijn ontzettend uitgediept en benaderen zo nauwkeurig mogelijk die van echte wagens dankzij de data van de teams, de geluiden zijn rechtstreeks gesampled van de echte auto's, de cockpits enorm waarheidsgetrouw en de circuits nagebouwd aan de hand van GPS- en CADdata van de echte versies.
Enkele screens.
Comment