Mededeling

Collapse
No announcement yet.

4 doden na crash in Heverlee

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• 4 doden na crash in Heverlee

Verbaast me dat er nog geen topic over bestond...

za 08/03/08 - De twee inzittenden van een stationwagen die in Heverlee een verkeersongeluk met vier doden hebben veroorzaakt, zijn gearresteerd.

Het verkeersongeval gebeurde op het gevaarlijke kruispunt van de Herendreef en de Waversebaan.

De stationwagen was te snel een voorrangsweg opgereden en raakte een personenwagen met een vrouw aan het stuur en drie kinderen. Ze zijn ter plaatse overleden.

De inzittenden van de auto, een moeder en haar dochter en twee vriendinnetjes van het meisje, stierven ter plaatse. De twee inzittenden van de aanrijdende stationwagen zijn lichtgewond.

zo 09/03/08 - In het bloed van de twee Roemeense mannen die gisteren een dodelijk ongeluk veroorzaakten in Heverlee, zijn sporen van xtc gevonden. Ze worden allebei aangehouden.

De twee, Roemeense jongeren van 18 en 20 jaar, werden vandaag opnieuw verhoord door de onderzoeksrechter. Ze hebben alvast bekend dat ze de avond voor het ongeval xtc-pillen hadden geslikt.

Volgens Patrick Vits van het Leuvense parket zijn ze een groot deel van de nacht op basis van de xtc-pillen wakker gebleven.

"Op het ogenblik van het ongeval waren ze duidelijk nog onder invloed van de verdovende middelen", aldus Vits.

Wie van de twee achter het stuur zat, is nog altijd niet duidelijk. De verklaringen van de twee blijken niet te kloppen met de vaststellingen van het parket na het ongeluk. Daarom heeft de onderzoeksrechter beslist hen allebei aan te houden. Vrijdag zullen ze voor de raadkamer verschijnen.

Gisterenmiddag reden de twee mannen, die met hun stationwagen uit de Herendreef kwamen, met te hoge snelheid de Waversebaan -een voorrangsweg- op. Ze botsten daarbij op een personenauto waarin een vrouw en drie kinderen zaten. Ze kwamen alle vier om het leven.

©deredactie.be

---------------------------------------------------------------------------------------------------

4 mensen én een hond dood. Onder invloed snel rijden (in een zone 30) en een stop-bord negeren.

Tragisch.

Hoe straffen? En wat doe om dit te vermijden?

Is het eigenlijk duidelijk hoe hard ze reden?

Comment

Vermijden zal je dit nooit kunnen doen. Spijtig genoeg. Beperken mss wel, maar hoe?
      Gastjes van rond de 20, mét zo'n dure wagen, onder invloed van shit én dan zijn het nog is geïmporteerden!

Die mannen kan je niets maken. Hoogstens paar jaar cel én een geldboete. Dan is dat weer voorbij voor hun, de rest zit wel met de gebakken peren...

Opa van een kameraad van mij, was trouwens getuige van het ongeval.

Comment

Wat voor auto was het dan?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RRD Bekijk Berichten

Chrysler 300c Break.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RRD Bekijk Berichten
            Mijn droomkar

Comment

Yup. 300C Touring.

Kerels die mijn vrouw en kinderen doodrijden, kunnen maar beter onderduiken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fastastic Bekijk Berichten
                Chrysler 300c Break.
                lekker voor een roemeen van 20 en één van 18 jaar
                -verzekerd?

Comment

Gepikt dacht ik

Comment

hadden de vrouw en de kinderen hun gordel aan?
                    Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                    Motoren & Tjeurisme

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Faust Bekijk Berichten
                      lekker voor een roemeen van 20 en één van 18 jaar
                      -verzekerd?
                      idd.

Vreemd genoeg was al het papierwerk etc. in orde. wsl VISA-papa's...

Comment

Ik reed er toev. voorbij en zag dat de weg richting waversebaan afgesloten was.. Dus ik zette de wagen aan de kant en ging eens kijken.. Maarja, veel viel er niet te zien.. alles was goed afgedekt.
                        Wel erg wat er is gebeurd.. 4 doden *slik*
                        -

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                          Gepikt dacht ik
                          Roemeen n°1 is afkomstig van Herentals, en heeft daar de wagen geleend. Vervolgens naar fwiendje gereden in Leuven om dan wat te gaan rondraggen.

Verwijdering uit de maatschappij lijkt me beste.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten
                            hadden de vrouw en de kinderen hun gordel aan?
                            • Laterale crash: je mag nog zoveel gordels aan hebben als je wil, bij een laterale crash ben je 9 kansen van de 10 dood.
                            • Wat doet dit ertoe? Vrouw en kinderen waren niet in fout?!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door yoda007 Bekijk Berichten
                              en heeft daar de wagen geleend
                              ik geef ook altijd mijn wagen mee als een 20-jarige roemeen komt bellen

Comment

Verwijdering uit de maatschappij lijkt me beste.
                                Verplaatsing naar mijn kelder lijkt me beste.

I'll get Black-&-Decker on their asses.

Comment

Verbaast me dat er nog geen topic over bestond...

za 08/03/08 - De twee inzittenden van een stationwagen die in Heverlee een verkeersongeluk met vier doden hebben veroorzaakt, zijn gearresteerd.

...
                                  Toch wel maar het werd reeds gesloten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fastastic Bekijk Berichten
                                    én dan zijn het nog is geïmporteerden!
                                    Dit doet mijn inziens niets terzake, het ongeval is in mijn ogen niet veroorzaakt door Roemenen maar door jongeren onder invloed van drugs.

Ik moest er dit weekend nog aan denken toen ik met mijn petekindje van 1 maand oud op de achterbank onderweg was.

Dit is heel tragisch voor de families die achterblijven, zoiets wil je niet meemaken.
                                    '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                    '15 Volvo XC60 D3

Comment

De chauffeur zal naar alle waarschijnlijkheid veroordeeld worden voor viervoudige onvrijwillige doodslag. Het feit dat hij onder invloed van drugs was zal als verzwarend element toegevoegd worden. De rechter zal zich genoodzaakt zien hiervoor de maximale strafmaat toe te passen wegens de publieke verontwaardiging. Ik vermoed dat hij voor een periode van 5j naar de gevangenis zal moeten gaan en eventueel een levenslang rijverbod opgelegd krijgt. Met toepassing van de wet Lejeune staat dit heerschap na 20 maanden weer op straat. Lang leve de gerechtigheid. Gebeurt u dit in de USA dan moogt ge voor de rest van uw leven gaan brommen. Het beste imo is een 20 jarige gevangenisstraf. De bijrijder zal een voorwaardelijke straf krijgen. 't Is daarom dat ze nog steeds niet weten wie achter het stuur zat. Tegenstrijdige verklaringen van twee "vrienden". Als ge hoort dat bij controles aan de Franse grens 1 OP 4 onder invloed van drugs achter het stuur zat!!!!!!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                                        Gebeurt u dit in de USA dan moogt ge voor de rest van uw leven gaan brommen. Het beste imo is een 20 jarige gevangenis.
                                        In dat land frituren ze ook nog mensen op elektrische stoelen.

Denk even na voordat je iets post.

Comment

Working...
                                        X