Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Technische keuring.

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Nog even een vraag

Als je een duitser invoert met LPG erin sinds 2009

Als onafhankelijk platform draagt GOCA Vlaanderen bij tot netwerkvorming, expertise-ontwikkeling,gegevensuitwisseling en opleiding voor de autokeuring- en rijbewijssector.

Moet ik deze dan ook hebben???
    Identificatie van de installatie

Boven het inschrijvingsbewijs, het gelijkvormigheidsattest en het vorige keuringsbewijs moeten de volgende extra gegevens worden voorgelegd tijdens de autokeuring:

Polo 6n 1.4

Comment

• Ik ken zelf 2 kennissen die ook met een alfa 147 met intercooler rijden en allebei zijn ze vlag en wimpel door de keuring, vandaar dat ik er mij ook 1 heb aangeschaft.

Let op net zoals mijn intercooler is alles zwart gemaakt zodat het niet in het oog springt maar als het legaal is ...
      2006 Alfa Romeo 147 JTD http://www.autoforum.be/showthread.php?t=54429
      1989 BMW 320i E30 http://www.autoforum.be/showthread.p...9-BMW-320i-E30

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door verbatim2 Bekijk Berichten
        Nog even een vraag

Als je een duitser invoert met LPG erin sinds 2009

Als onafhankelijk platform draagt GOCA Vlaanderen bij tot netwerkvorming, expertise-ontwikkeling,gegevensuitwisseling en opleiding voor de autokeuring- en rijbewijssector.

Moet ik deze dan ook hebben???
        Identificatie van de installatie

Boven het inschrijvingsbewijs, het gelijkvormigheidsattest en het vorige keuringsbewijs moeten de volgende extra gegevens worden voorgelegd tijdens de autokeuring:

dat is een simpel blad wie de LPG in heeft gebouwd en bevat het nr van de tank, nr's van de leidingen, verdamper,....
        heb je zo geen blad misschien?
        ff naar de keuring bellen misschienn of naar een erkende installateur (want vaak weet de keuring het niet exact en moeten ze het aan een installateur volgen. deze worden regelmatig bijgeschoold in heel de wetgeving

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
          dat is een simpel blad wie de LPG in heeft gebouwd en bevat het nr van de tank, nr's van de leidingen, verdamper,....
          heb je zo geen blad misschien?
          ff naar de keuring bellen misschienn of naar een erkende installateur (want vaak weet de keuring het niet exact en moeten ze het aan een installateur volgen. deze worden regelmatig bijgeschoold in heel de wetgeving
          Auto komt uit duitsland ik gok van niet. (ik weet hoe het er uit ziet hoor mijn polo staat op lpg...hoewel dat blad is opgesteld in het pools dus op de keuring kunnen ze dat niet lezen :p altijd grappig)
          En montageplaatje wat stelt dit voor?

Ps: welk keuringsstation neem ik best als ik volgende opnoem
          Eupen
          Alken
          As
          Polo 6n 1.4

Comment

• ik ken die keuringstations niet.
            montage plaatje zou moeten een ijzer plaatje zijn waar de serienr's opstaan van de installatie
            hangt hier links op men spatbord

ik weet niet of ze dit nog gebruiken nu, dit werd volgens mij vervangen door het groene stikkertje

Comment

• Vraag: ben aan het denken om Eibach veren onder de auto te zetten.
              Wettelijk gezien moet hij dan binnen 3 maanden naar de keuring (ook voor in orde te zijn met verzekering moest er iets gebeuren). Dit zal volgens wat ik gelezen heb een keuring voor 'na ongeval' zijn? Klopt dat?
              Is dit een volledige technische keuring of ENKEL de ophanging, aangezien dit alleen veranderd is? De auto is ook nog 3 jaar keuringsvrij normaal gezien.
              Reden voor deze vraag is omdat ik geen achterste demper meer in de uitlaatlijn heb... wat niet door de keuring geraakt hebben ze mij gezegd. Dit was normaal een zorg voor binnen 3 jaar, maar als ze hierover moeilijk gaan doen bij een keuring voor de veren, dan.. bluh.

Comment

• Iemand ervaring met een versnellingsbak swap door de keuring loodsen?

Van een 5 vitesse naar een 6 vitesse.

Zouden ze dit zien?
                Let op alles is aangepast, assen, bak, schakelkabels, schakelmechanise...
                2006 Alfa Romeo 147 JTD http://www.autoforum.be/showthread.php?t=54429
                1989 BMW 320i E30 http://www.autoforum.be/showthread.p...9-BMW-320i-E30

Comment

• banee.

ik heb een 1.3 automaat staan die nu een manuele is. ook niet gezien op de keuring

Comment

• Co2 gemeten terwijl hij maar op 3 poten draaide en co2 meting was perfect in orde!
                    Was af en toe dat hij ffkes op 3 poten draaide en toen ook. S'avonds nog achter bougiekabels, delco en rotor gaan halen en draait weer perfect.

Bij mij is het normaal ook een 4bak zit met een 5bak, zit er ongeveer 6-7jaar in en nog nooit hebben ze het gezien.

Comment

• Hallo, ik heb een vraagje ivm keuring van mijn Opel insignia OPC. Deze is vorige week afgekeurd omdat ik geen attesten had voor mijn verlaging h&r. Nu ik heb mijn attesten, de wagen staat ook boven de 9cm behalve de katalysator die hangt op 8cm.
                      maar ze hebben hem niet over het blokje laten rijden.
                      het gaat over een ingevoerde wagen uit Duitsland dus hebben ze de wagen volledig van kop tot teen gekeurd en alles in orde behalve dus die attesten.

Nu is mijn vraag ik heb de attesten maar gaan ze hem bij de herkeuring nog over het balkje laten rijden? Op het rode papier spreken ze alleen van de attesten en niks over het balkje. Mijn Opel verdeler zegt dat ze alleen maar naar de attesten zullen kijken.....

Comment

• volgens mij is "de lat" op de keuring 11 cm hoog, en alles (behalve de wielen) moet er over kunnen

Comment

• De lat is 9cm, 11cm min 2cm marge met de bestuurder. Enkel vaste delen moeten erover, bvb bumper of bodemplaat mogen lager komen, maar bvb driehoeken of carter niet.

Je hebt de attesten van de verlaging en montage attest? Ingevuld door erkende installateur?
                          Last edited by IbifaHo; 20/02/2014, 17:52.
                          2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

Comment

• Ergens vorig jaar is mijn wagen afgekeurd. Ondertussen is hij uitgeschreven, moet ik dan alsnog naar hetzelfde keuringsstation of mag ik aangezien het gaat om een andere keuring(verkoop) weer zelf kiezen?

Er zit een LPG installatie in maar die is voor 80% aangesloten en werkt dus niet. Kan ik hem dan weer als benzinewagen laten keuren of moet ik net doen alsof de installatie werkt?

Dank voor de input.

Comment

• je mag altijd naar een ander keuringstation gaan, alleen wordt die volledig gekeurd weer.

voorbeeld: je keurt je wagen in station X en die keurt je af voor lichten die niet goed staan. je gaat naar de garage, stelt de lichten af en gaat terug naar station X. je krijgt een herkeuring van de lichten en als die goed zijn, mag je naar huis. herkeuring kost 9€.
                              voorbeeld 2: je keurt je wagen in station X en die keurt je af voor lichten die niet goed staan. je gaat naar de garage, stelt de lichten af en gaat naar station Y. je krijgt een volledige keuring weer en kost je dus een 40€. stel dat ze daar dan ineens zien dat je handrem niet meer werkt, ben je weer afgekeurd.

voor je LPG moet die dus werken, ze gaan namelijk de CO meten op LPG. als je wil keuring als benzinewagen MOET alles eruit. en echt alles. schakelaar, kabelboom, leidingen, gastank, gastankbeugels... het is niet genoeg gewoon de leiding af te koppelen en te laten zitten als al de rest eruit is.

Comment

• Na 10 maand ist zowiezo volledige herkeuring

Verstuurd vanaf mijn GT-I9195 met Tapatalk

Comment

• Mijn auto is afgekeurd op de zonneband van voor.
                                  Volgens hem moet je de zonneklep tegen het raam duwen en tot daar mag de zonneband komen.

Nu is mijn vraag.
                                  Mag ik een andere zonneklep erin zetten?
                                  Bv een die 5cm langer is? Dan voldoe ik namelijk wel aan de regelgeving.

Comment

• Net eens gekeken en ik moet voor 8 juli naar de keuring gaan, ik heb echter nog niks van die mannen gekregen, zitten die tamzakken daar weer te slapen of wat??
                                    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                                      Net eens gekeken en ik moet voor 8 juli naar de keuring gaan, ik heb echter nog niks van die mannen gekregen, zitten die tamzakken daar weer te slapen of wat??
                                      Ik moet voor half juli gaan en gisteren in de bus gekregen. Normaal sturen ze dat een maand vooraf, nee? Verloren gegaan met de post is ook een mogelijkheid ...

Comment

• Ja idd normaal een maand.

Vanmorgen ook geweest voor de verlaging en met glans erdoor.

Toch echt wel vriendelijke mensen in Londerzeel, itt Alken toen ik daar 4jaar terug mijne vorige auto met de verlaging liet keuren.
                                        2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

Comment

• Nu is de kaart toegekomen.
                                          Afgelopen jaren was ze er altijd 6 weken tot 2 maanden voor datum, eerste keer dat ze zo laat toekomt.
                                          Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                          Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Working...
                                          X