Oorspronkelijk geplaatst door Löwe
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Liefkenshoektunnel haalt helft capaciteit
Collapse
X
-
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
-
Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk BerichtenWat bedoel je met vergrendelen? Een betonnen scheiding tussen de 2 linkse > LHT en de andere richting Kennedytunnel? Prima zo, begin er maar aan....
ik brainstorm maar wat...
Kan toch niet onoverkomelijk zijn?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Löwe Bekijk BerichtenVolle witte lijn + om de zoveel meter buigzame paaltjes? Dit alles duidelijk op voorhand begeleid door richtinggevende borden?
ik brainstorm maar wat...
Kan toch niet onoverkomelijk zijn?Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk BerichtenHoeft zelfs niet, beton zou ook kunnen, bvb zoals aan het einde van de E40 Leuven > Brussel, bij het binnenrijden van de diverse tunnels. Mits wat aanpassingen en duidelijk op voorhand aangekondigde begeleiding zou dit MISSCHIEN al een eerste (tijdelijke)oplossing kunnen zijn...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten1 grote tunnel van maken, van de aansluiting met de E34 tot aan de E17 onder de polders en Melsele door....
Eindelijk..... een tunnel...zouden ze mijn bijdrage gelezen hebben misschien?....Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten... En waarom zou je precies al vanaf Kruibeke er een betonnen muur in het midden van een snelweg willen zetten?Smilin' Jack - Speed Pilot
Comment
-
Met de herleiding van 3 naar 2 rijstroken denk ik dat de kans dat je voor Kruibeke in een massale file staat groter is. Om nog maar te zwijgen van de filelast door mensen die zich te pletter rijden op deze betonnen muur. Iemand is de splitsing in Kontich al vergeten blijkbaar
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenMet de herleiding van 3 naar 2 rijstroken denk ik dat de kans dat je voor Kruibeke in een massale file staat groter is. Om nog maar te zwijgen van de filelast door mensen die zich te pletter rijden op deze betonnen muur. Iemand is de splitsing in Kontich al vergeten blijkbaar
Er moet gewoon minstens 1 rijstrook richting Liefkenshoek vergrendeld worden vanaf pakweg Zwijndrecht. Dit kan door buigzame paaltjes of fuiken.
Nu heb je wel een volle witte lijn maar dit blijkt in werkelijkheid maar een suggestieve lijn te zijn die men overschrijdt om vertraagd verkeer / files richting Kennedytunnel voorbij te rijden.
Zo hou je (doorgaand) verkeer op dat gebaat is bij een route langs de LHT.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door doddel Bekijk Berichtenik neem de liefkenshoektunnel heel vaak, en je rijdt daar ALTIJD alleen of bijna helemaal alleen, ook tijdens de spits
het is mij die 4,5 euro meer dan waard!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Löwe Bekijk BerichtenEen betonnen muur is helemaal niet nodig.
Er moet gewoon minstens 1 rijstrook richting Liefkenshoek vergrendeld worden vanaf pakweg Zwijndrecht. Dit kan door buigzame paaltjes of fuiken.
Nu heb je wel een volle witte lijn maar dit blijkt in werkelijkheid maar een suggestieve lijn te zijn die men overschrijdt om vertraagd verkeer / files richting Kennedytunnel voorbij te rijden.
Zo hou je (doorgaand) verkeer op dat gebaat is bij een route langs de LHT.
Of op de E40 vanaf Haasrode paaltjes plaatsen voor het verkeer dat Brussel in wil te scheiden met het verkeer dat in Kraainem de R0 op wil.
Of vanaf Geel-Oost paaltjes plaatsen om het verkeer te scheiden dat de R1 op wil naar Gent met het verkeer dat de R2 naar de Haven wil nemen.
Met andere woorden: je kan natuurlijk de verkeersstromen al erg vroeg gaan scheiden in de hoop dat het verkeer dat niet via een bottleneck moet niet gehinderd wordt door verkeer dat wel die bottleneck door moet, maar eigenlijk is dit onrealistisch. En eens je er vlot kan doorrijden mag je er donder op zeggen dat daar ongevallen gebeuren omdat niemand een splitsing tussen het midden- en linkervak verwacht.
Die lijn op de E17 is dan ook je reinste idiocie, tesamen met het feit dat vrachtwagens op dat linkervak moeten gaan rijden om een linkse afrit te nemen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ekreteiP Bekijk BerichtenDan bestelt ge beter een Teletolkaart, dan betaalt ge maar 3,23€ per keer..
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenNog belachelijke bedragen. Kijk eens wat de Dartford Crossing kost op de Ring rond Londen. Londen, je weet wel, die wereldstad.
Comment
-
Zo moeten ze maar twee baanvakken in elke richting voorzien. Een beetje een snelweg voor de rijken. Het plebs zal wel op de ring gaan aanschuiven.
En het grappige is... Met het vrachtvervoer verplicht over Antwerpen zal het vrachtvervoer dat niet in Antwerpen moet zijn stevig stijgen over Brussel. En de files, die blijven even lang want het is niet alsof de rij vrachtwagens op de ring enkel de chachacha dansen vanaf de E17 van Gent naar de E17 of E19 naar Nederland.
Oh, en de Liefkenshoektunnel. Ja die gaat echt niet tolvrij komen. Die z'n tol zal onrechtstreeks gebruikt worden om het debacle rond Antwerpen op te lossen.
In Antwerpen doen ze moeilijk om 2 rijstroken in elke richting. In Nederland leggen ze er 5 aan.
Comment
-
3,2 miljard Euro...
DRIE komma TWEE MILJARD EURO
in Belgische frankskes... 120 MILJARD frank.
Komen er gouden toiletten in die tunnels ? Of topless bediening aan de tolhuisjes ? Of is het asfalt met kleine
Svarovsky diamantjes ?
En meestal zijn dat vooropgestelde bedragen, in realiteit is het veel meer...Zoals het gerechtsgebouw of zo.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door binnenmuisarchitekt Bekijk BerichtenOf topless bediening aan de tolhuisjes ?
Smilin' Jack - Speed Pilot
Comment
-
Ik zou dan toch aan de inwoners nogmaals de keuze voorleggen tussen tunnel en brug.
Omdat ze in principe zelf het verschil moeten bijpassen.
Met die 350 miljoen euro (geschat, het zal wel rond de 500 uitkomen) kunnen ze dan nog een hoop schadevergoedingen uitkeren aan bijvoorbeeld dat pomphuis.
Zo'n brug geeft volgens mij toch extra cachet aan de skyline, én mensen gaan volgens mij meer bereid zijn om de tol te betalen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door JanC Bekijk BerichtenIk zou dan toch aan de inwoners nogmaals de keuze voorleggen tussen tunnel en brug.
Omdat ze in principe zelf het verschil moeten bijpassen.
Comment
-
Die 350 miljoen wordt toch enkel gedragen door de inwoners van de stad?
Volgens die schepen scheelt het 1500 euro per gezin.
Ik weet niet of dat klopt, maar ik dénk dat er dan toch een heel pak voor de brug gaan zijn.
Ik heb het eigenlijk totaal niet meer gevolgd tot voor kort, vanwaar ineens de beslissing om voor een tunnel te gaan ondanks de meerprijs?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenMet de herleiding van 3 naar 2 rijstroken denk ik dat de kans dat je voor Kruibeke in een massale file staat groter is. Om nog maar te zwijgen van de filelast door mensen die zich te pletter rijden op deze betonnen muur. Iemand is de splitsing in Kontich al vergeten blijkbaarPhileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
Comment