Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Veroordeelde man moet boek lezen of rijbewijs voor 3 jaar inleveren

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Veroordeelde man moet boek lezen of rijbewijs voor 3 jaar inleveren

http://www.autofans.be/content/veroo...aar-inleveren]
    Oorspronkelijk geplaatst door Autofans.be
    Dendermondse rechter Peter D'hondt heeft een man vrijdag veroordeeld tot (onder andere) het lezen van een boek. De man zou eind augustus vorig jaar zijn betrapt op het onophoudelijk slippen op en rotonde (een driftje zetten dus) in Zele en kreeg direct en boete vier maanden rijverbod. Nu veroordeelt de rechter de man (die plots een snelheidsduivel wordt genoemd in het bronartikel) tot een geldboete van 2.750 euro waarvan 825 euro met uitstel. Hij moet ook het boek 'Tonio' van Af. Th. Van der Heijden lezen. In deze kloefer van 632 bladzijden beschrijft de schrijver de pijn van het verlies van zijn enige zoon in een verkeersongeval. Een probatiecommisie moet achteraf uitmaken of de man het boek weldegelijk gelezen heeft. Doet hij dat niet, dan wacht hem een rijverbod van nog eens 32 maanden.
    ik vind weinig terug over de voorgeschiedenis van het voorval maar is drie jaar rijverbod niet wat veel voor iemand die wat slipt op een rondpunt? En waarom wordt hij ineens als snelheidsduivel bestempeld?
    Last edited by svenio_g; 28/01/2012, 12:16.
    autofans.be

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." | RIP Tom

Die D'hondt heeft toch echt wel een schroefke los zitten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door svenio_g Bekijk Berichten
      http://www.autofans.be/content/veroo...aar-inleveren]

ik vind weinig terug over de voorgeschiedenis van het voorval maar is drie jaar rijverbod niet wat veel voor iemand die wat slipt op een rondpunt? En waarom wordt hij ineens als snelheidsduivel bestempeld?
      ik woon tussen 2 rondpunten en het slippen/ driften is hier dan ook schering en inslag. Uiteraard ligt er regelmatig is 1 uit. Voorlopig zonder veel schade maar als je als voetganger of fietser passeert serieus gevaarlijk. Geen probleem mee dat het streng bestraft wordt.

Verstuurd van mijn HTC Desire S met Tapatalk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
        Die D'hondt heeft toch echt wel een schroefke los zitten.
        Is toch al langer geweten. De dag dat die geen rechter meer is, trek ik een fles champagne open. En ik hoop dat hij niet stopt omdat hij op zijn pensioen moet gaan.
        '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
        '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
        '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
        '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
        '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
        '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
        '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
        '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
        '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

Working...
        X