Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Parkeerretributie Brussel : 2 keer op 1 dag

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Parkeerretributie Brussel : 2 keer op 1 dag

Ik stond geparkeerd in Sint Joost Ten Node (Brussel) en had om 9u een parkeerticket gekocht voor 2u. Evenwel niet lang genoeg en heb om 12u een retributie gekregen. Om 13u merkte ik dat. Ik heb het papiertje (retributie) weggenomen en een nieuw parkeerticket gekocht. Ook weer niet lang genoeg en om 16u stak er terug een retributie onder de ruitenwisser.
    Dus 2x een boete van 25 eur te betalen. 50 eur vind ik nu wel veel voor een dag parkeren.
    Daarom vroeg ik mij af :
    1. zijn er geen maximumbedragen/boetes voor parkeren langs de straat waar er parkeermeters staan
    2. wat als ik maar 1x betaal, dus 25 eur, voor een werkag (8u) te parkeren
    3. wat als ik niet betaal : mogelijke gevolgen/boetes ?

Waarom heb je de eerste maal die retributie weggenomen ? Je had toch al een boete ik had ze laten zitten totdat ik vertrok .

Comment

Kijk eens goed op de retributies die je ontvangen hebt. Kans bestaat dat men een halvedagretributie uitschrijft, en dat je voor 25€ een halve dag mag parkeren. Maar dan blijkt dat een halve dag van 9 tot 13u is en van 13u tot 18u. En aangezien men je in de voormiddag een keer heeft betrapt en in de namiddag een keer, betekent dat dat je dus twee retributies moet betalen.

Als je even googlet:

Tarief lang parkeren:
      25,00 € voor een halve dag

Comment

Ook niet zo interessant om de retributie weg te halen en een nieuw ticketje te kopen: gewoon retributie laten zitten...

Ik weet niet of het daar verf pakt, maar ik heb destijds toen ik in Antwerpen werkte soms een week geparkeerd met 1 retributie: elke dag opnieuw retributie zelf achter men wisser steken, tot deze zo vergaan was van een dag regen dat het niet meer ging

Als die parkeerwachters al een bonnetje onder de wisser zien, gaan ze verder met het idee dat hun collega's u al gehad hebben.

Ik had een collega die nog een stapje verder ging en bij het parkeren een retributiebon bij een andere wagen ging halen en bij hem plaatste. Vond ik zelf ook een brug te ver
        Ik rij niet hard, ik vlieg laag
        www.meevliegen.be

Comment

Stond je op dezelfde plaats ?
          In principe mag dit ook niet...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Timmeke-Tim Bekijk Berichten
            Ook niet zo interessant om de retributie weg te halen en een nieuw ticketje te kopen: gewoon retributie laten zitten...

Ik weet niet of het daar verf pakt, maar ik heb destijds toen ik in Antwerpen werkte soms een week geparkeerd met 1 retributie: elke dag opnieuw retributie zelf achter men wisser steken, tot deze zo vergaan was van een dag regen dat het niet meer ging

Als die parkeerwachters al een bonnetje onder de wisser zien, gaan ze verder met het idee dat hun collega's u al gehad hebben.

Ik had een collega die nog een stapje verder ging en bij het parkeren een retributiebon bij een andere wagen ging halen en bij hem plaatste. Vond ik zelf ook een brug te ver
            Dat is er eentje om te onthouden! Man man, 2 jaar geleden had ik heel wat werk in Antwerpen op verschillende locaties en toen heb ik op een jaar tijd een kleine 500 € aan bonnekes verzameld. Grrr
            U hoeft dit niet te lezen.

Comment

Normaliter staat er op de retributie aangegeven dat deze evenzeer geldt als geldig parkeerticket voor een bepaalde termijn.
              Indien deze termijn langer is dan het tijdstip waarop je je tweede retributie onving, is deze logischerwijs niet geldig aangezien je een geldig parkeerticket hebt.
              Ik zou met andere woorden zeker eens contact opnemen met de instelling die deze retributies uitschrijft.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bt. Bekijk Berichten
                Normaliter staat er op de retributie aangegeven dat deze evenzeer geldt als geldig parkeerticket voor een bepaalde termijn.
                Indien deze termijn langer is dan het tijdstip waarop je je tweede retributie onving, is deze logischerwijs niet geldig aangezien je een geldig parkeerticket hebt.
                Ik zou met andere woorden zeker eens contact opnemen met de instelling die deze retributies uitschrijft.
                Gewoon de retributies lezen zal al genoeg zijn. Daar staat duidelijk in van hoelaat tot hoelaat een halvedagtarief van kracht is.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Alfa-Beemer Bekijk Berichten
                  Dat is er eentje om te onthouden! Man man, 2 jaar geleden had ik heel wat werk in Antwerpen op verschillende locaties en toen heb ik op een jaar tijd een kleine 500 € aan bonnekes verzameld. Grrr
                  Een wakkere parkeerwachter leest de achtergelaten retributies zelf. Er staat nl. ook de nummerplaat op van de wagen met retributie, en als de retributie niet overeen komt met de wagen, dan krijg je er gratis een tweede retributie kwijt. Die je vanzelfsprekend wel moet betalen.

Serieus mannen, er zijn andere manieren om onder een retributie uit te komen, maar geen van die technieken hier beschreven pakt nog.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Alfa-Beemer Bekijk Berichten
                    Een wakkere parkeerwachter leest de achtergelaten retributies zelf. Er staat nl. ook de nummerplaat op van de wagen met retributie, en als de retributie niet overeen komt met de wagen, dan krijg je er gratis een tweede retributie kwijt. Die je vanzelfsprekend wel moet betalen.

Serieus mannen, er zijn andere manieren om onder een retributie uit te komen, maar geen van die technieken hier beschreven pakt nog.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                      gewoon uw ruitenwissers eraf halen op mijn 'aangepaste' astra stonden in de zomer ook geen ruitenwissers vooraan en die achterste was ook dichtgelast

Comment

1 tip stuur een mail naar de bevoegde instantie.
                        In der tijd woonde ik in woluwe en heb ik een boete gehad van Etterbeek. Als ik mij niet vergis was het daar 40euro voor een halve dag.
                        Mail in het nederlands met ne hele uitleg dat ik een bewonerskaart had en bla bla.
                        Kreeg als antwoord: ok.
                        St joost kennende is de kans reeël dat daar niemand Nederlands kan, dus ... proberen waard, je kan er niets bij verliezen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                          Verkeerd parkeren? Want parkeerwachters mogen u geen boete geven voor verkeerd geparkeerd te staan, enkel als je niet betaald. Voor verkeerdparkeerboetes zijn enkel de flikken aangesteld. Zo zei iemand me ooit eens... Maar geen idee wat er van aan is....

Voor parkeren is het toch lang leve de moto... Ook al moet je in principe ook betalen...
                          Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                          Motoren & Tjeurisme

Comment

Working...
                          X