Mededeling

Collapse
No announcement yet.

'negeren' agent die verkeer regelt

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• 'negeren' agent die verkeer regelt

Vandaag kom ik aan een kruispunt waar ik niets abnormaals zag, bestelwagen staat te wachten om links af te slaan, weinig verkeer etc..
    Ik zie niemand van rechts komen en rijd dus gewoon door, tot ik net voorbij de bestelwagen kom en een agent er net voor zie staan die het verkeer aan het regelen is.. stoppen en terug keren was het al te laat voor aangezien er nog een wagen achter me reed dus reed ik door. Nu zag ik die in mijn achteruitkijkspiegel iets op zijn hand noteren (waarschijnlijk dus mijn nummerplaat), ik verwacht me dus de komende weken aan een pv.
    Maar, ik kon hem werkelijk totaal NIET zien staan, stond niet eens met zijn armen wijd open, gewoon half naast hem en dus voor de bestelwagen die mijn zicht belemmerde.. er is een getuige die achter me reed en ik ken, die net hetzelfde zegt als ik..
    Is er een kans dat ik hier iets kan tegen doen? Als ik 100% in de fout ben heb ik er geen moeite mee om een boete te betalen, maar op zo'n manier..

Alvast dank

Fieuw... Misschien even bellen naar de politiezone zelf om het uit te leggen?
    The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
    BMW F10 520da 2012
    MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
    BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
    Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
    VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

Heb ondertussen de raad gekregen van mensen om af te wachten en er zelf niet over te beginnen..
      Mocht ik een pv krijgen, mijn verklaring er bij steken en bezwaar aantekenen.
      We zullen wel zien zeker.. als de agent in kwestie zegt dat hij wel goed opgesteld stond sta ik daar toch.. want een agent heeft altijd gelijk, niet?

Comment

Goh dat weet ik zo nog niet. Heb een aantal jaren geleden ook een aanvaring gehad met een politieagent die mijn auto beschadigd heeft op een kruispunt. Uiteindelijk is de commissaris erbij geroepen waarbij ik klacht bij comité P heb ingediend. Ik heb toen een PV met 101 overtredingen aangesmeerd gekregen waarbij uiteindelijk het hele boeltje geseponeerd werd. Al bij al een opluchting maar toch.

BMW E24 635csi 1985
        BMW F10 520da 2012
        MINI Clubman Cooper 2017

VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

Was het toevallig aan de ring in Brugge dat kruispunt?
          Ben daar vandaag ook voorbijgekomen.....
          2008 Opel Corsa 1.7CDTI
          2009 Mazda 2 1.5 Sport

Comment

Zal wel zien wat het geeft zeker.. voor t zelfde is het loos alarm..
            En neen, was in Adegem toen het autowijding was stond er een aan het kruispunt net voorbij de apotheker als je van Maldegem komt langs de baan naar Eeklo. Plaats waar je er nooit ene verwacht dus..

Comment

Ik denk dat dergelijke zaken dagelijks wel voorvallen. Zolang het niet opzettelijk is, zal je er wel niks van te horen krijgen.

BMW E24 635csi 1985
              BMW F10 520da 2012
              MINI Clubman Cooper 2017

Comment

Hopelijk niet nee, maar het feit dat ik en ook de persoon die achter me reed (en dus wel stopte) gezien hebben dat hij iets opschreef geeft me toch wel het idee dat er iets zal volgen.. maarja.. zou binnen de 2 weken moeten zijn zeker? nog even afwachten dus :p

Comment

Dat uw vriend/kennis/getuige die achter U reed wel stopte zal natuurlijk niet in uw voordeel spelen, waarom stopte hij? Mocht het ooit zover komen dat je hem als getuige wilt/kunt gebruiken zal je moeten kunnen uitleggen waarom hij blijkbaar wel kon stoppen (en de betreffende politieagent wel zag) en jij niet.
                  Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

Hij was niet aan het bumperkleven he .. agent panikeerde evenveel als ik toen ik voorbij de stilstaande bestelwagen kwam die links wou afslaan dus kwam er vanvoor.. men maat heeft hem dan natuurlijk gezien en is gestopt..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BoemPatat Bekijk Berichten
                      Zal wel zien wat het geeft zeker.. voor t zelfde is het loos alarm..
                      En neen, was in Adegem toen het autowijding was stond er een aan het kruispunt net voorbij de apotheker als je van Maldegem komt langs de baan naar Eeklo. Plaats waar je er nooit ene verwacht dus..
                      Ahh daar, weet ik zijn... heb ik ook nog nooit een agent gezien.....
                      2008 Opel Corsa 1.7CDTI
                      2009 Mazda 2 1.5 Sport

Comment

Doorgaans is dat toch een boete hoor.

Vorig weekend met agenten op pad geweest voor een fietstocht, en daar hebben er naar jaarlijkse gewoonte toch ook weer een paar automobilisten een boete gescoord. En die agenten zaten dan nog op de motorfiets, met toeters en bellen aan.

Nu, ik ben in Brussel ook al eens een kruispunt opgereden waar ik niet van had gemerkt dat er een mieke het verkeer stond te regelen. Maar niet doorgereden .

Comment

Niet doorgereden.. je kan toch moeilijk midden op een kruispunt terug gaan keren..

Comment

Net opgemerkt toen ik rechtsaf wou slaan. Mijn voorwiel stond dus nauwelijks op het kruispunt, maar wel al royaal de stopstreep voorbij.

Comment

Overigens,

Overtreding 4e graad:

De volgende bevelen negeren van een bevoegd persoon:
                              • de arm of de armen horizontaal uitgestrekt, wat stoppen betekent voor de weggebruikers die naderen uit richtingen welke deze aangewezen door de arm of armen, dwarsen;
                              • het overdwars zwaaien met een rood licht, wat stoppen betekent voor de bestuurders naar wie het licht gekeerd is.
                              Overtreding 3e graad:

De weggebruikers moeten onmiddellijk gevolg geven aan de bevelen van de bevoegde personen.
                              Wat kan dat kosten?

Comment

De tijd dat een agent altijd gelijk had is al lang voorbij.
                                Nu is het eerder omgekeerd.
                                Hangt ook gewoon van de rechter af.
                                Bij sommige rechters krijg je als overtreder nooit gelijk ook al haal je er als bewijs bij wijze van spreke filmbeelden bij van je gelijk.
                                Bij sommige rechters volstaat het een beetje meelijwekkend en verontschuldigend over te komen of gewoon een 'kennis' als getuige onder ede te laten zweren dat jij gelijk had en de agent een arrogante overijverige leugenaar is om er mee weg te komen, of de duurdere versie, een mondige advocaat in de arm te nemen.
                                Last edited by ivob2; 17/05/2013, 12:28.

Comment

Misschien toch maar eventjes benadrukken dat Belgen geen minnelijke schikking (van 330 EUR) kunnen krijgen voor een vierdegraadsovertreding, daarvoor word je meteen gedagvaard.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Advodanck Bekijk Berichten
                                    Misschien toch maar eventjes benadrukken dat Belgen geen minnelijke schikking (van 330 EUR) kunnen krijgen voor een vierdegraadsovertreding, daarvoor word je meteen gedagvaard.
                                    Discriminatie op basis van afkomst!

Comment

Normaal zou ik zeggen gewoon niets van aantrekken en wachten tot er eventueel iets in de bus valt. Maar vandaag ben ik dankzij de postbode -die ook maar een brief van onze vrienden brengt- in een slecht humeur en staat de "mode" in "smurfenhater"

Offtopic : Max. toegelaten snelheid : 70 km/uur - gemeten snelheid : 77 km/uur - gecorrigeerde snelheid : 71 km/uur - vaststelling(en) : droog wegdek en normaal verkeer > boete : 50 euro. Oplossing : volgende offerte voor de politiezone BODUKAP +50 euro

Comment

Dus pakweg 82 op de teller...

Vandaag ook post. Het was mijn vrouw die er deze keer aan was voor 50€

Comment

Working...
                                        X