Mededeling

Collapse
No announcement yet.

LEZ Antwerpen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Atenza
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Smilin' Jack Bekijk Berichten


    Vond je het humor-topic niet meteen terug?
    Big Brother was bijna 20 jaar geleden ook leuk om naar te kijken.
    Nu is heel België één groot Big Brother zonder dat ze je vragen om mee te doen en daar is weinig humor aan.

    Leave a comment:


  • Smilin' Jack
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Atenza Bekijk Berichten
    En iedereen maar klagen dat de president van Amerika een muur wil bouwen.

    Wat is het verschil met deze maatregel, pure discriminatie, die iedereen zomaar toelaat?
    Hoe lang voor ze opnieuw stadswallen gaan bouwen om het gepeupel buiten te houden?

    Vond je het humor-topic niet meteen terug?

    Leave a comment:


  • Tommie1
    replied
    Komaan, een auto is helemaal niet duur.
    Voor 10.000€ heb je kleine benzineauto. Iedereen die dat wil betalen kan dat betalen.
    Als je op 10 jaar je dieselauto niet opgereden krijgt, (lees >250.000km), dan had je beter iets anders gekocht.

    En benzine auto's van >20 jaar oud die je weg moet doen, wat zijn die nog waard hé.

    Maar het is inderdaad juist dat me minder auto's in de stad wil, en nee, de steden gaan niet leeg lopen, integendeel.

    Kijk eens naar steden als Shanghai, Singapore etc.
    Daar moet je superrrijk zijn om een auto, de taksen of de kosten van parkeren te kunnen betalen, gewoon omdat er geen plaats is als iedereen met de auto zou komen. En dus, wordt dat een schaars goed, en schaarse goederen worden duur.
    De overheden doen dit niet om geld te verdienen, die boetes brengen geen zak op (als je er de kosten van de palen, systemen etc van af trekt). Het gaat om minder stof, en steden in het buitenland hebben bewezen dat het werkt.

    Get a life. Durf trouwens wedden dat degene die hier het hardst reclameren het laatste jaar geen 3 keer in Antwerpen geweest zijn.

    Leave a comment:


  • Atenza
    replied
    En iedereen maar klagen dat de president van Amerika een muur wil bouwen.

    Wat is het verschil met deze maatregel, pure discriminatie, die iedereen zomaar toelaat?
    Hoe lang voor ze opnieuw stadswallen gaan bouwen om het gepeupel buiten te houden?

    Leave a comment:


  • denewprof
    replied
    Het is beter dat de autoconstructeurs een vervaldag zetten op de voertuigen, maar dat komt waarschijnlijk binnen enkele jaren automatisch.

    We gaan terug in de tijd, waar alleen de welgestelde mensen een televisie en soms ook een auto hadden ...

    Op termijn gaat de kloof alleen maar groter en groter worden, ik denk dat ik het niet meer ga zien, maar mijn kinderen ...

    Leave a comment:


  • bobo
    replied
    met de 2002 door de lez om het systeem te checken



    en hij is niet alleen




    Wat als je met een BMW uit 1971, zonder enige euronorm, de lage-emissiezone in rijdt? Duurt het een week voor de eerste waarschuwingen in de bus vallen? Een maand? Of kan je zonder enige vaststelling nog maanden door de stad zoeven? Gazet van Antwerpen gaat de uitdaging aan.

    Leave a comment:


  • knight-rider
    replied
    CO² en fijn stof zijn twee verschillende zaken he.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Eigenlijk allemaal onzin, die Euronorm en die lage emissie zone.
    Mijn vorige wagen was een Seat Cordoba 1900 diesel, Euro 3, 132 gr Co²/km, niet toegelaten
    Mijn huidige wagen Peugeot Boxer 2,2l diesel, Euro 5, 161 - 229 gr CO²/km, toegelaten
    Het fijnstof in Antwerpen zal nu wel zakken.
    Ze hadden beter een limiet gesteld op de hoeveelheid CO²/km, vb op 150 grCO²/km, maar ja, dan mogen de grote Mercedes luxe modellen niet meer binnen.

    Leave a comment:


  • quovadis
    replied
    Ook Mechelen weert de vuile auto

    http://www.standaard.be/cnt/dmf20170120_02685192
    Lage-emissiezone keldert verkoop oude dieselauto’s

    http://www.gva.be/cnt/dmf20170119_02...e-dieselauto-s

    Spijtig voor de mensen, die nu in de problemen komen.
    Maar als je de actualiteit volgde, kon je dit 10 jaar geleden als voorspellen.

    EU besliste in 2003 al, dat diesel duurder dient te worden als benzine, in België verkoos, de media en de politiek, om hier geen ruchtbaarheid aan te geven.

    Mijn collega’s in Nederland en Duitsland begrepen toen al niet, dat er in België, nog steeds zoveel diesels verkocht werden…

    Leave a comment:


  • bobo
    replied
    antwerpse rand niet blij dat de lijn de oudere bussen op hun lijnen zet...

    “De communicatie over de beslissing om bussen naar provinciesteden zoals Mol, Westerlo, Heist-op-den-Berg, Tremelo of Aarschot te verkassen, omdat ze in Antwerpen door het invoeren van de lage-emissiezone niet langer mogen rondrijden wegens te vervuilend, is ongelukkig geweest”, geeft Astrid Hulhoven, woordvoerder van De Lijn, toe. “We hadden de steden en gemeenten, die toch onze partners op het terrein zijn, moeten inlichten en dat is niet gebeurd.”


    ze kunnen hun gemeente mss zelf ook lez maken !

    Leave a comment:


  • elio
    replied
    Heeft iemand hier eigenlijk ervaring of tips ivm het naplaatsen van een roetfilter op een Euro 3 diesel? En met het aanvragen van de bijbehorende premie?

    Leave a comment:


  • Löwe
    replied
    Het is genuanceerder dan dat. Betalen kan tot 2020 enkel voor Euro 3 diesels. Vanaf 2020 Euro 4 en vanaf 2025 Euro 5. Wat niet wegneemt dat het eigenlijk niet echt goed te praten valt.
    De stad bekijkt dat als een soort van ‘gunstmaatregel tegen betaling’. Als je dan toch doorgaat met de LEZ had het volgens mij beter geweest om die overgangscategorieën gewoon uit te sluiten.

    Leave a comment:


  • Atenza
    replied
    Dus je mag wel de LEZ binnenrijden, zolang je maar betaald.
    De zoveelste schud-de-automobilist-zijn-zakken-leeg-operatie.

    Niks mag, zolang je maar afdokt, dan mag alles.

    Leave a comment:


  • Löwe
    replied

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Registreer GRATIS jullie autogebruik op http://crowdon.eu zodat we met die info een kortgeding kunnen aanspannen waarin we de rechter vragen de huidige regelgeving buiten werking te stellen totdat er een nieuwe wordt voorgelegd die door alle partijen wordt gedragen.
    In bericht # 192 vindt je iets meer info.
    Op de website wordt de ganse procedure duidelijk uitgelegd.

    Leave a comment:


  • CaliforniaDream
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Löwe Bekijk Berichten

    Enkel mogelijk als de wagen ouder dan 40 jaar is. Kost 180 € jaarlijks.
    No offence maar dat vind ik geen oplossing.
    Ze zullen het wel zien als iedereen z'n kat stuurt naar al die oldtimer meetings in A'pen.

    Leave a comment:


  • Löwe
    replied
    Volgens mij zal de binnenstad echt niet leeglopen en het zal ook niet zorgen voor leegstand en commerciële achteruitgang.
    Al bij al is het een kleine minderheid die in principe de LEZ niet zal kunnen betreden.
    Of die LEZ nu werkelijk de luchtkwaliteit significant zal verbeteren, is maar de vraag...
    Mijn verwachtingen zijn laag: post #2 in dit topic geeft een indicatie waarom.

    Leave a comment:


  • Atenza
    replied
    Onder de naam beboet, de zoveelste verdoken belasting. Wegblijven dus.
    Als de binnenstad leeg gaat lopen, leegstand van winkels, gaan ze wel iets uitvinden om het daar op te steken.

    Om politiek te bedrijven heb je dan ook geen enkel diploma nodig.

    Leave a comment:


  • Löwe
    replied
    Stad Antwerpen heeft bekendgemaakt dat er de eerste maand niet beboet zal worden.


    Leave a comment:


  • quovadis
    replied


    Vanaf 1/01/2020 loopt Gent eindelijk gelijk met Antwerpen

    Leave a comment:

Working...