Mededeling

Collapse
No announcement yet.

pestende auto handelaar + biv

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Vandaar dat ik klanten die komen vragen voor een supergoedkope auto zeg dat ik hen niet verder kan helpen, ook niet als ze smeken dat ze wel een document tekenen dat ze kopen zonder garantie...

    Comment


    • #22
      Oorspronkelijk geplaatst door Per Sempre Bekijk Berichten
      Vandaar dat ik klanten die komen vragen voor een supergoedkope auto zeg dat ik hen niet verder kan helpen, ook niet als ze smeken dat ze wel een document tekenen dat ze kopen zonder garantie...
      Terecht zo blijkt, ge kunt niemand vertrouwen.

      Comment


      • #23
        Die car-pass is enkel een controlemiddel betreffende de km.stand en zegt niets over de technische staat van de wagen.

        Comment


        • #24
          ik heb toch bijna 5000 euro betaald aan die auto,toch niet niks, als de auto handelaar wist dat er iets mis mee was dan had hij het moeten zeggen, dat ik wel eens kosten zou kunnen krijgen maar nee hoor,de auto was volgens hem perfect in orde,en ja ik heb er een proefritje mee gemaakt,twee keer rond de kerk maar dat zegt niks.Ik had hem trouwens duidelijk gemaakt dat ik ooit (onwetend) een wrak had gekocht en dat ik dit geen tweede keer meer wilde meemaken.
          Ik heb met een aantal andere handelaars gepraat en die zeggen dat hij in de fout is gegaan en zeker en vast wel verzekerd zal zijn voor zulke zaken.
          En ja hoor ,als hij mijn geld wil terug geven, voor mij ok

          Comment


          • #25
            Je moet allereerst beginnen met een aangetekend schrijven te sturen aan die professionele verkoper waarbij je hem in gebreke stelt en je de aankoopsom + je onkosten terugeist. Dit zal in sommige gevallen al genoeg zijn om minstens tot een compromis te komen. Verder kan je melden dat je hiermee om te beginnen naar de economische inspectie gaat en een advocaat onder de arm neemt om hiermee naar het gerecht te stappen.

            Comment


            • #26
              Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
              ik vind het allemaal maar onzin, die wettelijke verplichting.

              hierdoor gaan autos en vooral de oudere omhoog in prijs, en wil een verkoper enkel nog verkopen voor export. je geraakt niet meer aan een betaalbare auto (en nu al zeker niet meer met die nieuwe BIV regeling voor oudere wagens).

              ik kocht 4jaar terug mijn golf diesel voor 200€ bij een VW garage. ik kende die goed en die persoon wist dat ik in waregem woonde en in sint truiden werkte en dit elke keer men met drinkende dodge (80€ LPG erdoor per rit).
              die auto was 22jaar oud en de km teller stond op 361 000km. de garage ging die NIET meer verkopen omdat ze eraan waren voor de moeite door die garantieregeling. de garagehouder was nu toch akkoord om aan mij te verkopen omdat die goed genoeg weet dat ik toch alles zelf herstel.
              mijn auto heeft op dat 1e jaar een set versleten remblokken gehad, een ge-explodeerde verwarmingsradiator en een defecte wiellager vooraan.
              kostprijs: remblokken van een sloper gehaald, verwarmingsradiator uit dezelfde sloper, en een veerpoot van die sloper overgezet. 10€ betaald voor uitlijning. ik kon hier ook wettelijke garantie inroepen, maar als je al overéénkomt om die wagen goedkoop te krijgen zonder garantie, moet je erna niet komen klagen.

              veelal kan je een auto bij een garage kopen, die in naam van een eigenaar wordt verkocht (vaak ook een werknemer van de garage zelf). dan is dit partikuliere verkoop en geld er geen garantie.
              ge kunt dan kiezen, ofwel een goedkope auto kopen zonder garantie en lotto spelen dat er geen dure kosten aankopen, ofwel een dikke prijs betalen dat de gemiddelde herstelling voor de garagehouder bij ingerekend is.
              en oudere wagens zal je niet meer loskrijgen, ook al was dit u favoriet model (ken genoeg autos die gesloopt worden waar liefhebbers achter zaten om te hebben, kregen ze echt niet meer mee).

              wat ga je doen als de garage nu ineens zegt: we krijgen die niet hersteld, ge krijgt u geld terug? en zij verkopen die auto later aan een ander?
              Volgens mij is de beste procedure voor een garage voor het verkopen van een tweedehandswagen aan een particulier:
              - Verkopen aan 'export'prijs
              - Na de verkoop naar de kvv gaan en de factuur laten betalen door de koper

              Een handelaar kan gewoon samenwerken met een garage in de buurt die de kvv regelt of de keuze aan de koper laten om een garage te kiezen.

              Iedereen blij, je kan een goedkope wagen kopen en garage moet geen garantie geven.

              Heb nu jammer genoeg al heel wat tweedehandswagens moeten kopen en het is toch vooral wat geluk hebben, veel zaken zie je niet op kvv of kunnen plots kapot gaan na de koop...het is een beetje gokken maar als ze maar 2000 euro kosten kan je er ook niet veel aan verliezen.

              Comment


              • #27
                Oorspronkelijk geplaatst door Per Sempre Bekijk Berichten
                Vandaar dat ik klanten die komen vragen voor een supergoedkope auto zeg dat ik hen niet verder kan helpen, ook niet als ze smeken dat ze wel een document tekenen dat ze kopen zonder garantie...
                En verkopen aan exportprijs zonder keuring voor verkoop, carpass etc.?

                Comment


                • #28
                  Als de verkoper gewoon op de faktuur zet dat de wagen verkocht wordt voor wederopbouw, dan kan men hem niets doen.

                  Comment


                  • #29
                    wettelijk of niet, ik blijf het zielig vinden!
                    iets met gat en blaren?

                    Comment


                    • #30
                      Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                      Als de verkoper gewoon op de faktuur zet dat de wagen verkocht wordt voor wederopbouw, dan kan men hem niets doen.
                      als dit een handelaar of garage is, MOETEN ze verkopen met keuring en garanty.
                      als jij die wagen koopt voor wederopbouw, je laat die paar maand staan en beslist dan ineens dat je er toch niet door mee wilt, dan kan je als partikulier de verkoop ook weer gewoon annuleren en moet de verkoper hem terugnemen. dus dat verkopen als project in opbouw geeft hen ook geen oplossing.

                      de wetgeving is echt absurd geworden

                      Comment


                      • #31
                        Wetgeving is alle kleine garages 1 per 1 aan het uitmoorden... Hoe kan je nu nog een + 10j occasiewagen verkopen zonder er binnen het jaar iets aan kapot gaat... Direct staan ze daar terug te janken met auto die ze gekocht hebben voor 4500€... Zeker met de huidige topoccasions in wording lijkt me dat veelbelovend... Ik werk in enkele garages en zie vrij veel van deze miserie... Als je de auto koopt op papier zonder garantie dan vind ik ook dat je er geen recht op hebt maarja... Je moet ieder geval apart bekijken ook...
                        BMW E10 1600ti 1967
                        BMW E10 2002tii 1973
                        BMW E30 325i sedan 1986
                        BMW E36 318is cabrio 1995
                        BMW E36 320i cabrio 1994
                        BMW E91 318d touring 2006
                        MB Sprinter 316cdi 2,7l 2003

                        Comment


                        • #32
                          Het is heel simpel op te lossen door geen tweedehandsauto te kopen. Dan heb je geen garantie nodig. Hoe kan je als garagist één jaar garantie geven op een oude auto met veel kilometers waarvan je niet weet wat er allemaal mee gebeurd is. En na verloop van tijd komen er aan elke auto kosten. Als dat allemaal garantiegevallen zijn, dan kunnen we beter allemaal elk jaar een andere goedkope tweedehandsauto kopen en een jaar gratis rijden.

                          Ook de opmerking "garantie hoeft niet voor mij als er maar geen problemen zijn", is zoals de premie van de brandverzekering jaren niet betalen en dan wanneer er brand is snel gaan storten en zeggen betaal nu maar uit.

                          Een tweedehandsauto is geen nieuwe auto tegen een veel lagere prijs... Voor aankoop laten keuren bij een merkgarage of Touring of VAB zou ook al veel problemen vermijden. Maar dat kost dan weer geld en dat willen wij net niet uitgeven.

                          Ik lees hier graag de verhalen van de mensen die zo'n oude auto een nieuw leven geven en die in betere staat brengen dan voorheen. Daar heb ik respect voor. Die mensen vragen geen garantie, die zoeken een goedkope auto en lossen de problemen zelf op.

                          Comment


                          • #33
                            Oorspronkelijk geplaatst door volvo940 Bekijk Berichten
                            En verkopen aan exportprijs zonder keuring voor verkoop, carpass etc.?

                            Is enkel geldig als het een andere handelaar is die hem koopt. Handelaars moeten geen garantie geven aan elkaar.

                            Comment


                            • #34
                              Oorspronkelijk geplaatst door pdh Bekijk Berichten
                              Het is heel simpel op te lossen door geen tweedehandsauto te kopen. Dan heb je geen garantie nodig.
                              Zever he. Je kan imo beter een zeer jonge tweedehandswagen kopen waar nog fabrieksgarantie op zit. En je kan beter ook voor een merk met een betrouwbare reputatie gaan.

                              Comment


                              • #35
                                Vind het maar een onnozele wetgeving, imo als je niet veel geld wilt besteden aan een wagen kan je echt niet verkeerd gaan met bvb een oude jap. Die dingen blijven rijden en als er stukken aan komen moet je dat er maar bijnemen. Uiteindelijk is elke nieuwe auto 'tweedehands' na een dag, verschil tss nieuwe wagen van 20.000 en jap van 2000 is dat jdie laatste gewoon kunt vervangen door een ander als er probs zijn en die eerste een peoerdure omnium heeft en gigantisch waardeverlies eerste vijf jaar. Voor een nieuwe koop je er tien tweedehandse van 2000 euro, meer fun, minder kopzorgen over parkeerschade en regelmatig afwisselen! Het is nog ecologisch ook om te recycleren ipv die wegwerpmentaliteit.

                                Een nieuw model is niet altijd beter dan het oude kijk mr naar de golf gti mk1 vs opvolgers en de mustang etc

                                Comment


                                • #36
                                  Oorspronkelijk geplaatst door pdh Bekijk Berichten
                                  Het is heel simpel op te lossen door geen tweedehandsauto te kopen. Dan heb je geen garantie nodig. Hoe kan je als garagist één jaar garantie geven op een oude auto met veel kilometers waarvan je niet weet wat er allemaal mee gebeurd is. En na verloop van tijd komen er aan elke auto kosten. Als dat allemaal garantiegevallen zijn, dan kunnen we beter allemaal elk jaar een andere goedkope tweedehandsauto kopen en een jaar gratis rijden.

                                  Ook de opmerking "garantie hoeft niet voor mij als er maar geen problemen zijn", is zoals de premie van de brandverzekering jaren niet betalen en dan wanneer er brand is snel gaan storten en zeggen betaal nu maar uit.

                                  Een tweedehandsauto is geen nieuwe auto tegen een veel lagere prijs... Voor aankoop laten keuren bij een merkgarage of Touring of VAB zou ook al veel problemen vermijden. Maar dat kost dan weer geld en dat willen wij net niet uitgeven.

                                  Ik lees hier graag de verhalen van de mensen die zo'n oude auto een nieuw leven geven en die in betere staat brengen dan voorheen. Daar heb ik respect voor. Die mensen vragen geen garantie, die zoeken een goedkope auto en lossen de problemen zelf op.
                                  Niet iedereen heeft het geld om een nieuwe te kopen , en als je in volste vertrouwen een 2de hands koopt met je laatste spaarcentjes dan verwacht je toch niet om na 2 weken met 2000 euro extra kosten te zitten,daarom is de wet met garantie er gekomen, om die mensen te beschermen, die niet anders kunnen dan een 2de hands kopen.
                                  Mijn vorige was een volvo V70 die 10 jaar was toen ik hem kocht,na een jaar had ik ook 750 euro kosten, ik heb toen niet moeilijk gedaan want dit ging puur om slijtage , maar iemand met een kat in een zak naar huis sturen kan volgens mij niet.
                                  Ondertussen is mijn wagen in garantie hersteld en werkt weer perfect , lang leve de wet, en we zullen het hier maar bij laten.

                                  Comment

                                  Working...
                                  X