Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Flitspaal verkeerslicht

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Flitspaal verkeerslicht

Beste autovrienden,

Een week of 2 terug reed ik op een rustige 90 weg en was wat in gedachten verzonken. Ik kijk in m'n buitenspiegel of het ok was in te voegen en toen ik weer voor me keek, was het oranje geworden. Zo net op dat punt waar je twijfelt alles dicht te gooien of nog door te rijden. Nu ja, ik koos voor het laatste en reed door. Het zal zo echt wel heel nipt tussen oranje en rood zijn geweest.

Het was een zwaar bewolkte dag en heb niet echt een flits opgemerkt, maar itt een snelheidsbekeuring vind ik een boete rood licht toch een blamage.

Mijn vraag:

Flits zo een ding vanaf de microseconde dat het rood wordt, of zit daar nog een seconde speling op? Ik lees op internet tegenstrijdige meningen.

Zou ik ondertussen al niet de boete in de bus hebben gekregen?

Daar zit nog een seconde speling op, dus normaal gezien zou je moeten safe door het "oranje" gereden zijn.
    Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

Zeker van dat er nergens verdoken een politiekar opgesteld stond? Mijn vrouw heeft onlangs een boete gekregen om net door het rood gereden te hebben, geconstateerd door agenten in een anonieme auto.

Comment

als zo een ding flitst , zie je het heus wel hoor ,
        2 snelle flashen achter elkaar...

Comment

Als het wat bewolkt was en je wordt geflitst heb je get meteen door en vloek je meteen een kwartier lang :p
          Die twee flitsen kort na elkaar merk je echt wel op.
          Als je na 2weken nog niets hebt gehoord zal het waarschijnlijk wel niets zijn.
          2016 Skoda Superb Combi 1.6TDI - 120pk - DSG
          2015 Skoda Octavia Combi 1.6TDI - 105pk
          2014 Volkswagen GOLF 7 1.6TDI - 105pk

2007 BMW E91 318d - 122pk

Bekijk
          dit eens als je wil : (Opmerkingen, tips, ... zijn steeds welkom!!)
          http://www.flickr.com/photos/106296179@N03/

Comment

zelfs als achterligger, die stopt voor het rood, vallen die flashen keihard op

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 96gr Bekijk Berichten
              Daar zit nog een seconde speling op, dus normaal gezien zou je moeten safe door het "oranje" gereden zijn.
              Heb je deze informatie van een betrouwbare bron? Niet dat ik vaker nog het lot ga tarten Thx!

Aan de rest: normaal zou je zo flitsen idd wel moeten zien. Hoewel ik zelf nog nooit (effe afkloppen) geflitst ben geweest. Het ding is dat je dan een kleine flikkering van licht door bomen etc gaat verwarren met een flits van die camera, die toch wel een pak feller is.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                Heb je deze informatie van een betrouwbare bron? ...
                Ja waarom?

De derde bijlage bij het Koninklijk besluit betreffende de goedkeuring, de ijking en de installatie van de meettoestellen gebruikt om toezicht te houden op de naleving van de wet betreffende de politie over het wegverkeer en haar uitvoeringsbesluiten verschenen in het Belgisch Staatsblad van 25.10.2010 stelt:

...
                3. Werkingsvoorschriften
                3.1. De inbreuken worden geregistreerd door het meettoestel :
                1. bij rood licht : één seconde na het oplichten van het rode licht en bij snelheden hoger dan 30 km/h
                ...
                Ik hoop dat deze bron betrouwbaar genoeg is

Comment

En nog een vraagje; flitsen die roodlicht flitspalen enkel als je door 't rood licht rijdt, of ook bij te hoge snelheid?

E30SHOP.be
                  - Alles voor uw BMW E30.
                  Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
                  En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

Comment

Ook bij te hoge snelheid, daar staat geen tijd op....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ian Bekijk Berichten
                      En nog een vraagje; flitsen die roodlicht flitspalen enkel als je door 't rood licht rijdt, of ook bij te hoge snelheid?

Het is 't een of 't ander maar beide gelijk nooit.

Comment

alle cam's op de noorderlaan flitsen beide, het zou kunnen dat ze de ene keer staan afgesteld op snelheid, andere keer op rood licht

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 96gr Bekijk Berichten
                          Ja waarom?

De derde bijlage bij het Koninklijk besluit betreffende de goedkeuring, de ijking en de installatie van de meettoestellen gebruikt om toezicht te houden op de naleving van de wet betreffende de politie over het wegverkeer en haar uitvoeringsbesluiten verschenen in het Belgisch Staatsblad van 25.10.2010 stelt:

Ik hoop dat deze bron betrouwbaar genoeg is
                          Super! Je bent een held! :-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                            alle cam's op de noorderlaan flitsen beide, het zou kunnen dat ze de ene keer staan afgesteld op snelheid, andere keer op rood licht
                            Ja het is het een of het ander maar nooit beide tegelijk...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Elwood Bekijk Berichten
                              Het is 't een of 't ander maar beide gelijk nooit.
                              Neen roodlicht camera's zullen altijd flitsen bij een te hoge snelheid.

Kijk maar eens op Mobiel Vlaanderen:
                              WANNEER WORDT U DOOR EEN ROODLICHTCAMERA GEFLITST?
                              Wanneer u door het rood licht en/of te snel rijdt. Dus niet bij oranje (tenzij u te snel gaat!)
                              of op Agentschap Wegen en Verkeer
                              roodlichtcamera's gebaseerd op lustechnologie (camera's worden aangestuurd door signalen van lussen die in het wegdek ingewerkt zijn). Zij registreren roodlichtnegatie én snelheidsovertredingen en worden opgesteld op kruispunten en op plaatsen waar radarapparatuur moeilijk kan worden gebruikt (in bochten, ter hoogte van parkeerstroken, asverschuivingen van wegen en metalen obstakels als bushokjes en reclamepanelen).

Comment

Working...
                              X