Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Trouw rijden.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Trouw rijden.

Hallo,

Iemand vroeg me onlangs of ik zijn/haar trouwfeest wil begeleiden met mijn oldtimer.

Wat is de wetgeving hieromtrent.

Mag ik dit gratis aanbieden behalve dat ik enkel mijn diesel terug vraag.

Is dat dan correct of bega ik nog altijd een commerciële activiteit.

NO problemen als het voor bekenden is.....het is niet commerciël he.
    Polo 6n 1.4

Comment

Klopt.

Zolang ge U aan de verkeersregels gaat houden (en dus niet luid toeterend met een vlag van een bepaald land uit uw raampje door het rood gaat rijden in een karavaan van 100 auto's, met uw 4 pinkers op...) is dat geen enkel probleem.

én vraag ook of ge "een hapje kunt eten achteraf", free food man!
      Last edited by TooTall; 01/05/2014, 10:24.
      Mijn Skoda

Comment

voor familie/vrienden en clubs mag het allemaal wel nog, commercieel u voertuig aanbieden voor trouwerijen mag niet (commercieel zijnde als bedrijf met een contract en tegen betaling).
        dat gij voor vrienden dat doet en zij geven u gratis eten en betalen de brandstof, daar kan geen kat aantonen dat gij commercieel rijd hé. daarbij gaat GEENENKELE agent u tegenhouden op een trouwfeest hé.
        als ge natuurlijk met een opvallende bolide bijna maandelijks aan de kerk rondrijd met een trouwkoppel in, gaat ge aandacht trekken. als ge een ongeluk hebt en daar komt dan via getuigenissen naar voren dat gij commercieel rondrijd en u wagen is niet in orde (commercieel moet namelijk een daily gekeurde oldtimer hebben), dan gaat gij opdraaien voor gewonden

Comment

Meestal kom je in problemen als je verklikt wordt. Dat gebeurt altijd uit jaloezie.
          Eenmalig kan dus geen probleem zijn.
          2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Ook opletten als je bijvoorbeeld werkloos/ziek bent (zelfs tijdelijk) want dan mag je niets doen wat op normale commerciële activiteiten lijkt (en iemand (geen directe familie) vervoeren is een normale commerciële activiteit), anderzijds is gratis voedsel ook een vergoeding dus dan ben je commercieel bezig, dan moet je voertuig/rijbewijs/verzekering/keuring aangepast zijn.
            Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TooTall Bekijk Berichten

Zolang ge U aan de verkeersregels gaat houden (en dus niet luid toeterend met een vlag van een bepaald land uit uw raampje door het rood gaat rijden in een karavaan van 100 auto's, met uw 4 pinkers op...) is dat geen enkel probleem.
              2.0 JTDm

Comment

Hmm bedankt alvast

Je moet altijd met zoveel rekening houden.

Comment

Working...
                X