Mededeling

Collapse
No announcement yet.

attest verlies inschrijving

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• attest verlies inschrijving

hallo, een halfjaar geleden heb ik een honda crx gekocht, de wagen was gekeurd voor verkoop en klaar om in te schrijven. Ik heb dit toen niet gedaan omdat ik van plan was de wagen nu pas in te schrijven. Nu was ik naar de keuring voor verkoop gegaan zodat ik een nieuw inschrijvingsbewijs zou verkrijgen, de wagen was inorde en ik was door de keuring, echter daarna zeiden ze dat ik een attest van verlies moest voorleggen, dit had de vorige eigenaar al gedaan, maar omdat dit niet lang geldig is heb ik dit nu terug nodig. Ik heb contact gehad met de vorige eigenaar en die heeft wel nog kopies liggen van toen, moet hij nu terug naar de politie, of volstaan de kopies, alvast bedankt!

document van de politie is slechts 30dagen geldig om duplicaten van die documenten aan te vragen. als de keuring de datum op dit papier zien, gaan ze waarschijnlijk zeggen dat het ongeldig is en dat je een nieuw moet aanvragen. en dit kan niet.

k heb het hier al eens volledig uitgeschreven hoeveel last ik ervan had:

je kan proberen met een copy en hopen dat de keuring een beetje meewerkt

Comment

Beste, het moet toch ooit lukken, als ze gewoon wat flexibel willen zijn, ze zien toch gewoon dat de auto niey gestolen is ofzo want ik heb alle papieren?

Comment

jaja, ik heb er toch een paar weken mee zoet geweest, tot de politie toegaf en zelf die datum veranderde en opnieuw afdrukte. zonder dat had de keuring niet toegegeven en had ik nog gesukkeld. ik had natuurlijk de pech dat de vorige eigenaar al 2jaar dood was en die auto in een veld was blijven staan (papieren al kwijt).

Comment

zoals al eerder vermeld heb ik een enorm probleem.. blijkbaar heeft de vorige eigenaar zijn inschrijvingsbewijs kwijtgespeeld en is toen een attest voor verlies gaan halen en is toen zonder probleem gekeurd. Omdat ik hem nu pas wou inschrijven moest ik terug naar keuring voor verkoop, maar had dit attest van verlies dus niet. Gevolg, wagen is gekeurd maar ik kan hem niet inschrijven omdat ik ook een attest van verlies moet voorleggen. ik ben al naar de politie hier in bekkevoort geweest en ze spreken elkaar allemaal tegen.. De eerste keer hadden we een man, die zei:" breng gewoon die auto naar hier, we kijken alles na en ik geef u een nieuw papier". oké ik de week daarna met de auto naar daar, had ik een vrouw: " ja meneer wij kunnen u dat niet geven, enkel de laatste ingeschreven eigenaar kan da aanvragen. Ik die mensen gecontacteerd en zij meteen de politie in herent gecontacteerd voor dat papier aan te vragen, dit ging niet omdat die slechts eenmalig kan aangevraagd worden, met als gevolg dat ik nu het probleem heb dat ik hem niet kan inschrijven omdat ik het attest niet zal vastkrijgen.. Wat moet ik nu in godsnaam doen? Het kan toch niet dat deze auto nooit meer de weg op kan door dit? Alle papieren zijn erbij! als iemand raad weet, mag mij ook altijd pb sturen, want weet echt niet meer wat te doen. Bedankt

Comment

Terug gaan als die man aanwezig is...die zei toch dat hij u dat ging geven?
            En u van den dommen gebaren dat je zijn collega ook al eens had...
            Polo 6n 1.4

Comment

jij zit PAL in hetzelfde probleem als ik had. politie papier verlopen, kunnen u geen 2de geven. ik had alleen de pech dat de vorige eigenaar dood was en DIV mij ook vastzette.
              ga idd maar naar die ene politieagent die je wel wou helpen. t hangt volledig af van één persoon die u wel WIL helpen. zo ben ik er dus ook uitgeraakt. MAAAR... bij die aangifte in de pc zal er misschien een fout optreden dat er op u chassis nr al een papier is opgemaakt.

ik versta 1 ding niet uit u verhaal:
              blijkbaar heeft de vorige eigenaar zijn inschrijvingsbewijs kwijtgespeeld en is toen een attest voor verlies gaan halen en is toen zonder probleem gekeurd
              2mogelijkheden:
              -hij heeft die gekeurd om er zelf mee verder te rijden, en had bij DIV een duplicaat moeten aanvragen
              -hij heeft die gekeurd voor verkoop en dan krijg je bij de keuring ZELF een papier voor inschrijving en dit vervangt erna het inschrijvingsbewijs (dit laatste wordt namelijk doorprikt en was toch maar 2maanden geldig meer.

heb je het grote roze inschrijvingsbewijs nu nog in je bezit? heb je het papier verlies van boorddocumenten nog in je bezit?
              dan ga je naar een ander keuringstation, je gaat bij de stationchef, je zegt hem dat je die auto gekocht had maar nog niet ingeschreven (je legt dat lege inschrijvingsbewijs voor alsook het politiepapier waar die destijds mee gekeurd was) en vraagt of het mogelijk is die auto gewoon te herkeuren, of wat je precies moet aanvragen. nieuw verlies van boorddocumenten gaat niet want kan je maar 1 keer aanvragen.

met een beetje geluk geeft een andere keuring je gewoon de papieren. wil er geenene meewerken, moet je ofwel een duplicaat zien te krijgen van DIV (forget it), of meewerking krijgen van politie

tip die mogelijks u kan helpen:
              ik ben met dat verlopen papier van de politie bij de politie zelf geweest, probeer diezelfde agent te vinden die het ooit opmaakte. leg het verhaal goed uit, zorg eventueel dat je een telefoonnr bij hebt van een stationchef die de auto weigerd te keuren. en laat die agent er desnoods naar bellen. zeg hem dan dat je volledig vast zit, je alle nodige papieren hebt maar dat de keuring moeilijk doet en een nieuw politie papier wil, en dat de politie dit niet mag geven omdat je het slechts 1 keer kan aanvragen.

bij mij heeft die agent dat document gewoon opgezocht op de pc (staat een pv code of zoiets op), heeft op de PC de datum veranderd, opnieuw afgedrukt en mij meegegeven.
              keuring is tevreden want de datum op het papier is in orde, politie ook tevreden want er is slechts 1 aanvraag gedaan geweest en digitaal op de pc is er niks veranderd. jij bent tevreden dat je de auto ingeschreven hebt en houd da politiepapier bij de hand maar NIET in de boordpapieren. moest er ook problemen van komen, dit document komt NIET overeen met het originele op de pc van de politie en is dus schriftvervalsing.

PS: t is de keuring die nu een fout maakt hoor, maar ze geven het nooit toe. politie is correct, papier kan je éénmalig aanvragen. de datum op dat politiepapier is ENKEL geldig voor DIV, binnen die termijn moet je een duplicaat aanvragen. die datum is dus NIET van belang voor de keuring. het enige dat voor de keuring telt is dat het origineel op datum xx/xx/xxxx verloren is gegaan. ook al ben je 3maand verder, dat papier ben je nog altijd kwijt en dat willen ze maar niet begrijpen. die denken dat je na die maand je origineel terugvind ofzo
              Last edited by ; 22/06/2014, 10:05.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
                jij zit PAL in hetzelfde probleem als ik had. politie papier verlopen, kunnen u geen 2de geven. ik had alleen de pech dat de vorige eigenaar dood was en DIV mij ook vastzette.
                ga idd maar naar die ene politieagent die je wel wou helpen. t hangt volledig af van één persoon die u wel WIL helpen. zo ben ik er dus ook uitgeraakt. MAAAR... bij die aangifte in de pc zal er misschien een fout optreden dat er op u chassis nr al een papier is opgemaakt.

ik versta 1 ding niet uit u verhaal:

2mogelijkheden:
                -hij heeft die gekeurd om er zelf mee verder te rijden, en had bij DIV een duplicaat moeten aanvragen
                -hij heeft die gekeurd voor verkoop en dan krijg je bij de keuring ZELF een papier voor inschrijving en dit vervangt erna het inschrijvingsbewijs (dit laatste wordt namelijk doorprikt en was toch maar 2maanden geldig meer.

heb je het grote roze inschrijvingsbewijs nu nog in je bezit? heb je het papier verlies van boorddocumenten nog in je bezit?
                dan ga je naar een ander keuringstation, je gaat bij de stationchef, je zegt hem dat je die auto gekocht had maar nog niet ingeschreven (je legt dat lege inschrijvingsbewijs voor alsook het politiepapier waar die destijds mee gekeurd was) en vraagt of het mogelijk is die auto gewoon te herkeuren, of wat je precies moet aanvragen. nieuw verlies van boorddocumenten gaat niet want kan je maar 1 keer aanvragen.

met een beetje geluk geeft een andere keuring je gewoon de papieren. wil er geenene meewerken, moet je ofwel een duplicaat zien te krijgen van DIV (forget it), of meewerking krijgen van politie

tip die mogelijks u kan helpen:
                ik ben met dat verlopen papier van de politie bij de politie zelf geweest, probeer diezelfde agent te vinden die het ooit opmaakte. leg het verhaal goed uit, zorg eventueel dat je een telefoonnr bij hebt van een stationchef die de auto weigerd te keuren. en laat die agent er desnoods naar bellen. zeg hem dan dat je volledig vast zit, je alle nodige papieren hebt maar dat de keuring moeilijk doet en een nieuw politie papier wil, en dat de politie dit niet mag geven omdat je het slechts 1 keer kan aanvragen.

bij mij heeft die agent dat document gewoon opgezocht op de pc (staat een pv code of zoiets op), heeft op de PC de datum veranderd, opnieuw afgedrukt en mij meegegeven.
                keuring is tevreden want de datum op het papier is in orde, politie ook tevreden want er is slechts 1 aanvraag gedaan geweest en digitaal op de pc is er niks veranderd. jij bent tevreden dat je de auto ingeschreven hebt en houd da politiepapier bij de hand maar NIET in de boordpapieren. moest er ook problemen van komen, dit document komt NIET overeen met het originele op de pc van de politie en is dus schriftvervalsing.

PS: t is de keuring die nu een fout maakt hoor, maar ze geven het nooit toe. politie is correct, papier kan je éénmalig aanvragen. de datum op dat politiepapier is ENKEL geldig voor DIV, binnen die termijn moet je een duplicaat aanvragen. die datum is dus NIET van belang voor de keuring. het enige dat voor de keuring telt is dat het origineel op datum xx/xx/xxxx verloren is gegaan. ook al ben je 3maand verder, dat papier ben je nog altijd kwijt en dat willen ze maar niet begrijpen. die denken dat je na die maand je origineel terugvind ofzo
                beste, in ieder geval al vriendelijk bedankt voor de uitleg, wat ik met die zin wil zeggen is. Ik heb hem gekocht met keuring voor verkoop en de vorige eigenaar is toen zo een duplicaat gaan aanvrage om hem te kunnen keuren voor verkoop, dus stond er op mijn roos formulier "attest verlies" maar omdat ik mijn roos papier heb laten vervallen was het dus niet meer geldig en dus ook het attest niet en moest het opnieuw aangevraagd worden. mvg

Comment

Working...
                X