Hij kon op dat ogenblik de straat niet inrijden, want ik stond daar, dus was hij eigenlijk nog aan het inhalen.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Ongeval
Collapse
X
-
Ik vind het toch overduidelijk dat B in fout is. Als het file is haal je geen file in om 10m verder tussen de file door rechts te kunnen afslaan. Wat een domme en gevaarlijke actie. Je weet nooit op voorhand of je er tussen gaat kunnen om af te slaan. Wanneer dat dan niet lukt sta je daar en blokkeer je het verkeer in de andere richting.
Ik vind het raar dat sommige denken dat dat mag... lijkt mij de logica zelve dat je geen stilstaand verkeer inhaalt door tegen het verkeer in te rijden om nadien uw erdoor te wringen om rechts af te slaan...2016 Skoda Superb Combi 1.6TDI - 120pk - DSG
2015 Skoda Octavia Combi 1.6TDI - 105pk
2014 Volkswagen GOLF 7 1.6TDI - 105pk
2007 BMW E91 318d - 122pk
Bekijk dit eens als je wil : (Opmerkingen, tips, ... zijn steeds welkom!!)
http://www.flickr.com/photos/106296179@N03/
Comment
-
12.4. De bestuurder die een manoeuver wil uitvoeren, moet voorrang verlenen aan de andere weggebruikers.
Worden inzonderheid als manoeuvres beschouwd : van rijstrook of van file veranderen, de rijbaan oversteken, een parkeerplaats verlaten of oprijden, uit een aanpalende eigendom komen, keren of achteruitrijden.
Volgens dit wordt inhalen in een file wel degelijk gezien als een manoeuver. Bovendien kon hij ook niet weten dat hij verder weer kon invoegen (net zoals ik niet kon weten of er verkeer van links kon komen).
Wat ik wel weet is dat ik voorrang gegeven heb aan alle verkeer dat reed waar het moest rijden...en moest hij evenveel voorrang geven als ik.Last edited by Gunther112; 12/07/2015, 22:01.
Comment
-
Heb eens een gelijkaardige situatie meegemaakt met een moto: ik wou de file naar rechts kruisen om naar links te gaan en er is een moto die de file voorbijrijdt. Ik was in fout want als er geen doorlopende lijn is, mag je voorbijsteken en ik moest voorrang verlenen aan het verkeer op de hoofdweg.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Sinof Bekijk BerichtenHeb eens een gelijkaardige situatie meegemaakt met een moto: ik wou de file naar rechts kruisen om naar links te gaan en er is een moto die de file voorbijrijdt. Ik was in fout want als er geen doorlopende lijn is, mag je voorbijsteken en ik moest voorrang verlenen aan het verkeer op de hoofdweg.2016 Skoda Superb Combi 1.6TDI - 120pk - DSG
2015 Skoda Octavia Combi 1.6TDI - 105pk
2014 Volkswagen GOLF 7 1.6TDI - 105pk
2007 BMW E91 318d - 122pk
Bekijk dit eens als je wil : (Opmerkingen, tips, ... zijn steeds welkom!!)
http://www.flickr.com/photos/106296179@N03/
Comment
-
wetgeving in België zit niet altijd 'logisch' in elkaar...
totaal andere en zelfs niet vergelijkbare situatie => we hebben een familielid verloren die op een kruispunt stond te wachten voor het rode licht. Eens het licht op groen springt vertrekt zij en rijdt het kruispunt over. Op datzelfde moment komt een voertuig van rechts op een voorangsweg (door het rode licht!) en deze rijdt recht op de flank van de auto van familielid. Familielid is in fout gesteld daar het andere voertuig 'van rechts' kwam. Persoon in kwestie heeft wel een boete gekregen om door het rode licht te rijden, familielid heeft dit met haar leven moeten bekopen... Logisch? Helemaal niet!
Sorry voor de off topic, wou even neerpennen dat het meest voor de handliggende niet altijd de rechtspraak is.
Laat zeker het verdere verloop van uw ongeval weten.
Comment
-
lijkt me toch maar een rare uitspraak, want als de verkeerslichten werken dan hebben die voorrang op de voorrangsregels (deze gelden pas als de verkeerslichten niet zouden werken).Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
probleem is met de lichten dat je een getuige moet vinden die kan bevestigen dat die andere door het licht is gereden
zoniet valt men terug op de voorrangsregels zoals die aangeduid worden met de verkeersborden
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Gunther112 Bekijk BerichtenNet terug van verzekering en daar gehoord dat het waarschijnlijk op een 50/50 zal uitdraaien...let's hope...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Gunther112 Bekijk BerichtenNet terug van verzekering en daar gehoord dat het waarschijnlijk op een 50/50 zal uitdraaien...let's hope...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Stef69 Bekijk Berichtendit is enkel goed voor de verzekering
Ieder z'n eigen schade is goed voor de verzekeraars, 50/50 toch niet?Smilin' Jack - Speed Pilot
Comment
Comment