Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel IX

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Lager (schijnende) lichten geven minder spiegeling op de mist

Heb ook geen mistlampen, maar als ik achtermistlamp aansteek, verandert het beeld van de koplampen ook

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Comment

• Juist Bobo!
      '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
      '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
      '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
      '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
      '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
      '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
      '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
      '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
      '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
        Lager (schijnende) lichten geven minder spiegeling op de mist

Heb ook geen mistlampen, maar als ik achtermistlamp aansteek, verandert het beeld van de koplampen ook

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
        Het beeld van de koplampen?

Comment

• ja, ze gebruiken een deel de functie van de meedraaiende koplampen, veronderstel ik, om een wijder en wat meer naar beneden gericht lichtbeeld te geven

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk Berichten

Het beeld van de koplampen?
            Ja, het beeld. Google eerst eens iets voor je laat uitschijnen dat iets fout is. Zo is, het beeld van een EU-koplamp anders dan dat van een US-koplamp.
            '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
            '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
            '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
            '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
            '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
            '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
            '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
            '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
            '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten

Ja, het beeld. Google eerst eens iets voor je laat uitschijnen dat iets fout is. Zo is, het beeld van een EU-koplamp anders dan dat van een US-koplamp.
              Laat ik dan uitschijnen dat iets fout is? Ma wa zeverde gij toch allemaal en wa heeft EU en US koplampen daar nu mee te maken.

Ik snap het nu bobo, zou kunnen dat meedraaiende koplampen zich meer naar beneden richten bij het activeren van de mistlichten. Ma ook da heb ik ni dus geen idee.

Als je geen voormistlichten hebt moet je sowieso je dimlichten laten branden anders helemaal geen licht vooraan. Einde discussie.

Comment

• Daarstraks reed ik in Diest van de rotonde (ik kwam van Halen en reed richting Scherpenheuvel voor de mensen die de plaats kennen), ik stopte bij het verlaten van de rotonde om een voetganger over te laten steken, kwam er een auto van rechts (uit centrum Diest) die mij moet voor laten, maar reed gewoon voor mij in toen ik net terug wilde vertrekken.
                Een stuk verder op dezelfde weg stopt die plots om een fietser over te laten steken die helemaal geen voorrang heeft op die plaats.
                Ik vraag me echt af hoe zo een mensen ooit hun rijbewijs gehaald hebben!
                https://www.google.be/maps/@50.97953...4!8i8192?hl=nl
                Last edited by knight-rider; 27/10/2021, 23:53.
                Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• En de absurde snelheidsbeperkingen blijven hier in de regio als paddenstoelen uit de grond rijzen...

Oude militaire baan, rechtdoor, geen bebouwing... was (heel) vroeger 90, dan 70 (zie google maps link) en nu ik daarnet er passeerde... zone 50.

https://www.google.be/maps/@51.28507...2!8i6656?hl=nl

Comment

• bedoel jij de Spuydreef of echt de grote baan tussen Wechelderzande en Malle ??

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
                      bedoel jij de Spuydreef of echt de grote baan tussen Wechelderzande en Malle ??
                      De Spuydreef naar Salphen toe is 50 geworden. De grote baan tussen Malle en Wechelderzande is daar ook absurd met die 70 per uur. Maar ja, alles is 70 in Vlaanderen, hé.

Enfin, met mijne velo kan 'k nog alles geven, da's een goede troost.

Comment

• kunnen ze zich toch bijna nergens verdoken of onopgemerkt opstellen voor te gaan flitsen dus lekker blijven scheuren

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                          De Spuydreef naar Salphen toe is 50 geworden. De grote baan tussen Malle en Wechelderzande is daar ook absurd met die 70 per uur. Maar ja, alles is 70 in Vlaanderen, hé.

Enfin, met mijne velo kan 'k nog alles geven, da's een goede troost.
                          Er zijn nog wel enkele uitzonderingen waar je nog 90 mag, maar dat zijn er wel heel weinig.
                          Al zijn er zelfs plaatsen waar je nu 90 mag, waar dit vroeger niet het geval was.
                          Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                          Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

kunnen ze zich toch bijna nergens verdoken of onopgemerkt opstellen voor te gaan flitsen dus lekker blijven scheuren
                            Sinds mijn vrouw geflitst is met een camera verborgen achter de verlichtingspaal in de link hieronder, is voor mij de fun écht over...

Comment

• de nog iets kleinere baantjes daarvoor gebruiken dan maar aka scheuren tegen 60 km/u

Comment

de nog iets kleinere baantjes daarvoor gebruiken dan maar aka scheuren tegen 60 km/u
                                Als er geen horde wielertoeristen, bejaarde e-bikers tegen full speed, putten in de weg, net geoogste mais, blinde bochten, tractors, enz... in de weg liggen of rijden. Dan gaat dat inderdaad nog.

Comment

En de absurde snelheidsbeperkingen blijven hier in de regio als paddenstoelen uit de grond rijzen...

Oude militaire baan, rechtdoor, geen bebouwing... was (heel) vroeger 90, dan 70 (zie google maps link) en nu ik daarnet er passeerde... zone 50.

Der zou maar is nen boom moeten oversteken zonder te kijken! Snelheidslimieiten in vl zijn belachelijk.

We waren overtlaatst in de Ardennen, quassi overal buiten centrums moogt ge 90. Sommige plaatsen durfde ik het zelf niet om 90 te rijden ook al mocht het.
                                  2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

Comment

En de absurde snelheidsbeperkingen blijven hier in de regio als paddenstoelen uit de grond rijzen...

Jawadde, ik passeer elke dag zo ongeveer dezelfde baan, moogt er maar 30! Ik "vlam" daar soms nog 90, echt e en da me mijn Peugeot'ke!
                                    Als ik met de Mazda op de baan ben pff ik kan daar gewoon ni traag mee rijden en al zeker niet met die nieuwe uitlaat enzo, klinkt zo geweldig in hogere toeren.
                                    Komt ook doordat, als het even kan, al is sneller ga doortrekken dan vroeger, omdat het nog maar op weinig plaatsen echt kan.

Mijn eerste boete is binnen op een paar 100 meter van mijn deur, ook vroeger 70, nu 50, ma goed, ik rij nog steeds 70, zo belachelijk vind ik het! Was met de Peugeot.

Die snelheidsbeperkingen hebben echt niets meer met veiligheid te maken en wat dan met die elektrische fietsen? Gisteren vlamde er nog ene voorbij ons huis tegen wsl 45-50 km/u op het fietspad... Da vind ik pas gevaarlijk! Zo eentje zou ik niet graag in de zijkant van mijn wagen krijgen...
                                    Last edited by ; 29/10/2021, 11:08.

Comment

Als er geen horde wielertoeristen, bejaarde e-bikers tegen full speed, putten in de weg, net geoogste mais, blinde bochten, tractors, enz... in de weg liggen of rijden. Dan gaat dat inderdaad nog.
                                      nachtrit bolleke pijl

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door IbifaHo Bekijk Berichten
                                        We waren overtlaatst in de Ardennen, quassi overal buiten centrums moogt ge 90. Sommige plaatsen durfde ik het zelf niet om 90 te rijden ook al mocht het.
                                        Ik had dat overlaatst ook voor, en ofschoon ik beginnen rijden ben in het tijdperk overal 90, voelt dat best raar aan. De Waalse chauffeur is ook vele heviger/ vlotter in het rijden van die 90-95.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door IbifaHo Bekijk Berichten

Der zou maar is nen boom moeten oversteken zonder te kijken! Snelheidslimieiten in vl zijn belachelijk.

Ik een maand terug een week in de Ardennen gezeten. Mijn auto wist niet meer wat 'm overkwam, ik heb nog eens geschakeld met z'n flippers aan 't stuur.

Comment

Working...
                                          X