Oorspronkelijk geplaatst door psychodweep
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Beveiliging
Collapse
X
-
-
Tip:
1. bij trips en korte bevoorradingen, fiets op het zwaarste verzet zetten
2. niet vergeten uw wiel los zetten achteraan.
(duurt maar een seconde)
Vergeet dan wel niet terug vast te zetten bij het vertrek.
Kans is groot bij eventuele diefstal dat de dader zwaar op zijn bek gaat, wat ik dan natuurlijk heel leuk zou vinden
Comment
-
-
Mijne mountainbike laat ik nooit alleen. Bij inschrijvingen blijft iemand bij de fietsen en gaat de rest inschrijven..
Als ik alleen ga rijden (hoe zielig..) dan zet ik mijn schijfremmen dicht zodat niet op de fiets kan gereden worden en schakel ik eerst naar het grootste verzet.. zou ook ketting kunnen afnemen maar geen goesting om met smeerpollen te zitten..
Tegenwoordig staat er wa duurder materiaal op de mtb en als ik alleen ga rijden en er is geen bewaakte fietsstalling (en met bewaakte bedoel ik niet die waar iedereen in en uit kan lopen en fiets zelf moet halen) dan draai ik terug
Comment
-
TIP vd DAG,
als je uw fiets ff alleen laat staan, bij bv een bevoorrading, uw versnellingen zetten grootste tandwiel voor , kleinste achteraan + gewoon uw achterwiel loszetten, ik doe dit, in de hoop dat de snelle dief ooit es goed op zijn bek gaat met dat los wieltjes achteraan
Dan leert ie snel die slechte manieren af denk ik dan
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door lesage Bekijk BerichtenTIP vd DAG,
als je uw fiets ff alleen laat staan, bij bv een bevoorrading, uw versnellingen zetten grootste tandwiel voor , kleinste achteraan + gewoon uw achterwiel loszetten, ik doe dit, in de hoop dat de snelle dief ooit es goed op zijn bek gaat met dat los wieltjes achteraan
Dan leert ie snel die slechte manieren af denk ik dan
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door 53 Bekijk Berichten
wat ik makkelijk openkreeg en dus niet aan te raden is :
Na dag 3 waren ze er nog niet aangeweest. Aan dag 5 een poging tot openbreken maar niet gelukt. Dus sindsdien maar voortgebruikt.
Ze zijn eigelijk wel supermakkelijk open te breken.
'How to' volgens mijn neef:
1. Je geeft een goeie stamp tegen de pikkel van de fiets tot deze eraf vliegt
2. Je neemt de pikkel en steekt deze door de lus
3. Neem nu de pikkel aan beide kanten van de lus vast met je handen en begin te draaien
4. Blijf draaien tot het door is
Duurt 30 seconden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk BerichtenHier in Aalter hebben ze mijn fiets eens proberen stelen aan het station, stond ook vast met zo'n slot. Stond er 5 dagen!
Na dag 3 waren ze er nog niet aangeweest. Aan dag 5 een poging tot openbreken maar niet gelukt. Dus sindsdien maar voortgebruikt.
Ze zijn eigelijk wel supermakkelijk open te breken.
'How to' volgens mijn neef:
1. Je geeft een goeie stamp tegen de pikkel van de fiets tot deze eraf vliegt
2. Je neemt de pikkel en steekt deze door de lus
3. Neem nu de pikkel aan beide kanten van de lus vast met je handen en begin te draaien
4. Blijf draaien tot het door is
Duurt 30 seconden.
Da's trouwens ongeveer de enige manier vrees ik om zo'n slot niet open te krijgen. Als je ernaar kijkt vliegt zo'n ding al open.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door 53 Bekijk BerichtenDan was het mss je neef die hem proberen te stelen heeft, want da's totaal NIET de manier om zo'n ding open te krijgen.
Da's trouwens ongeveer de enige manier vrees ik om zo'n slot niet open te krijgen. Als je ernaar kijkt vliegt zo'n ding al open.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk BerichtenNeen, dat lukte perfect zei hij. Meerdere keren.
Een kniptang is wat je daarvoor nodig hebt. Enkele seconden. soms 3, soms 15.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door 53 Bekijk Berichtenlijkt me raar. kabel is gemaakt om trekkracht te kunnen weerstaan. Door zo te draaien oefen je gewoon trekkracht uit op dat ding.
Een kniptang is wat je daarvoor nodig hebt. Enkele seconden. soms 3, soms 15.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk BerichtenDie kabel zal niet breken, dat slotje wel volgens mij.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk BerichtenMet ietwat staander heb je een hele hefboom hoor, ik denk ook wel dat je slot het zal begeven.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Gene Hackman Bekijk BerichtenIk ga de mijne straks (gratis) laten graveren bij de politie,veel zal het wel niet helpen maar toch rapper opspoorbaar bij verlies.
Iemand al gedaan?
Comment
Comment