Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Beveiliging

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door psychodweep Bekijk Berichten
    Dat slot van ibood zeker ?
    Mijn fiets was juist gestolen omdat ik m'n slot van ibood toen nog niet had ontvangen (ze hadden dat slot eind aug ooke s aangeboden)... dan bleek dat ze mij gewoon vergeten waren en hebben ze m'n geld teruggestort. Natuurlijk was het kwaad al geschied. K vond het niet de moeite om voor die ene of 2 weken nog een extra duur slot te kopen in afwachting op die van ibood.

Owja, nog iets. Hang je slot zo hoog mogelijk en laat em niet op de grond bengelen, zo kan de dief z'n lichaamsgewicht niet gebruiken indien em je slot wilt forceren met een betonschaar, maar enkel z'n armspieren.
    Idd, ik heb het gekocht via iBood.com. Ik heb er al een paar zaken besteld. Vorige week kwamen ze zelfs twee dagen na elkaar iets leveren van die site (ik bestel ook al eens iets wat gebruikt kan worden in het huishouden omdat ik dit jaar verhuis, en ik sowieso alles nog moet kopen).
    120d Hatch Edition Sport

Comment

Tip:
      1. bij trips en korte bevoorradingen, fiets op het zwaarste verzet zetten

2. niet vergeten uw wiel los zetten achteraan.
      (duurt maar een seconde)
      Vergeet dan wel niet terug vast te zetten bij het vertrek.

Kans is groot bij eventuele diefstal dat de dader zwaar op zijn bek gaat, wat ik dan natuurlijk heel leuk zou vinden

Comment

Zalig!!!!

Comment

Nice thinking, lesage!
          120d Hatch Edition Sport

Comment

wiel los zetten vooraan is leuker!
            Powered by Detroit Diesel.

Diene reclam werkt om mijn zenuwen.

Comment

Mijne mountainbike laat ik nooit alleen. Bij inschrijvingen blijft iemand bij de fietsen en gaat de rest inschrijven..

Als ik alleen ga rijden (hoe zielig..) dan zet ik mijn schijfremmen dicht zodat niet op de fiets kan gereden worden en schakel ik eerst naar het grootste verzet.. zou ook ketting kunnen afnemen maar geen goesting om met smeerpollen te zitten..

Tegenwoordig staat er wa duurder materiaal op de mtb en als ik alleen ga rijden en er is geen bewaakte fietsstalling (en met bewaakte bedoel ik niet die waar iedereen in en uit kan lopen en fiets zelf moet halen) dan draai ik terug
              Last edited by ; 02/04/2008, 21:41.

Comment

TIP vd DAG,

als je uw fiets ff alleen laat staan, bij bv een bevoorrading, uw versnellingen zetten grootste tandwiel voor , kleinste achteraan + gewoon uw achterwiel loszetten, ik doe dit, in de hoop dat de snelle dief ooit es goed op zijn bek gaat met dat los wieltjes achteraan
                Dan leert ie snel die slechte manieren af denk ik dan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lesage Bekijk Berichten
                  TIP vd DAG,

als je uw fiets ff alleen laat staan, bij bv een bevoorrading, uw versnellingen zetten grootste tandwiel voor , kleinste achteraan + gewoon uw achterwiel loszetten, ik doe dit, in de hoop dat de snelle dief ooit es goed op zijn bek gaat met dat los wieltjes achteraan
                  Dan leert ie snel die slechte manieren af denk ik dan
                  Kijk eens naar reactie nr. 22.
                  120d Hatch Edition Sport

Comment

ik had op mijn fiets in gGent een simpel kabelslotje en is nooit gepikt geweest. Ik nam er ook altijd mijn zadel af en blijkbaar helpt dat wel

Antwerpen is't Stad
                    en al de rest is parking!!

Comment

Ik ga de mijne straks (gratis) laten graveren bij de politie,veel zal het wel niet helpen maar toch rapper opspoorbaar bij verlies.

Iemand al gedaan?
                      Nora!

Comment

jups, de mijne is ook gegraveerd, vorig jaar kon je dat gratis laten doen op de vrijdagen in turnhout, was een gratis optreden, als je daar met de fiets naartoe ging kon je die daar in de stalling laten graveren tijdens het optreden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 53 Bekijk Berichten

wat ik makkelijk openkreeg en dus niet aan te raden is :

Hier in Aalter hebben ze mijn fiets eens proberen stelen aan het station, stond ook vast met zo'n slot. Stond er 5 dagen!
                          Na dag 3 waren ze er nog niet aangeweest. Aan dag 5 een poging tot openbreken maar niet gelukt. Dus sindsdien maar voortgebruikt.

Ze zijn eigelijk wel supermakkelijk open te breken.
                          'How to' volgens mijn neef:

1. Je geeft een goeie stamp tegen de pikkel van de fiets tot deze eraf vliegt
                          2. Je neemt de pikkel en steekt deze door de lus
                          3. Neem nu de pikkel aan beide kanten van de lus vast met je handen en begin te draaien
                          4. Blijf draaien tot het door is

Duurt 30 seconden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk Berichten
                            Hier in Aalter hebben ze mijn fiets eens proberen stelen aan het station, stond ook vast met zo'n slot. Stond er 5 dagen!
                            Na dag 3 waren ze er nog niet aangeweest. Aan dag 5 een poging tot openbreken maar niet gelukt. Dus sindsdien maar voortgebruikt.

Ze zijn eigelijk wel supermakkelijk open te breken.
                            'How to' volgens mijn neef:

1. Je geeft een goeie stamp tegen de pikkel van de fiets tot deze eraf vliegt
                            2. Je neemt de pikkel en steekt deze door de lus
                            3. Neem nu de pikkel aan beide kanten van de lus vast met je handen en begin te draaien
                            4. Blijf draaien tot het door is

Duurt 30 seconden.
                            Dan was het mss je neef die hem proberen te stelen heeft, want da's totaal NIET de manier om zo'n ding open te krijgen.

Da's trouwens ongeveer de enige manier vrees ik om zo'n slot niet open te krijgen. Als je ernaar kijkt vliegt zo'n ding al open.

Comment

Dan was het mss je neef die hem proberen te stelen heeft, want da's totaal NIET de manier om zo'n ding open te krijgen.

Da's trouwens ongeveer de enige manier vrees ik om zo'n slot niet open te krijgen. Als je ernaar kijkt vliegt zo'n ding al open.
                              Neen, dat lukte perfect zei hij. Meerdere keren.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk Berichten
                                Neen, dat lukte perfect zei hij. Meerdere keren.
                                lijkt me raar. kabel is gemaakt om trekkracht te kunnen weerstaan. Door zo te draaien oefen je gewoon trekkracht uit op dat ding.
                                Een kniptang is wat je daarvoor nodig hebt. Enkele seconden. soms 3, soms 15.

Comment

lijkt me raar. kabel is gemaakt om trekkracht te kunnen weerstaan. Door zo te draaien oefen je gewoon trekkracht uit op dat ding.
                                  Een kniptang is wat je daarvoor nodig hebt. Enkele seconden. soms 3, soms 15.
                                  Die kabel zal niet breken, dat slotje wel volgens mij.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichten
                                    Die kabel zal niet breken, dat slotje wel volgens mij.
                                    Dat veronderstel ik ook ja. Maar enorm snel zal dat niet gaan denk ik.

Comment

Met ietwat staander heb je een hele hefboom hoor, ik denk ook wel dat je slot het zal begeven.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichten
                                        Met ietwat staander heb je een hele hefboom hoor, ik denk ook wel dat je slot het zal begeven.
                                        als het slot (ook) rond het wiel ligt, staat het wiel ook wel paraplu voor het slotje opengaat.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gene Hackman Bekijk Berichten
                                          Ik ga de mijne straks (gratis) laten graveren bij de politie,veel zal het wel niet helpen maar toch rapper opspoorbaar bij verlies.

Iemand al gedaan?
                                          Stalen of een wat zwaarder aluminium frame? Anders zou ik het niet doen. Lijkt me niet zo gezond voor het frame.
                                          120d Hatch Edition Sport

Comment

Working...
                                          X