Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mountainbikers-topic

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Maverick heeft zelfs fullsuspension fietsen gemaakt met een specifieke vering. Oa de Seven Duo was daarop gebaseerd.
    Ik moet zeggen, dat reed geweldig goed.

Meer foto's HIER

Ik heb hem eerst ook met de Maverick vork gereden, maar toen was hij vooraan iets te hoog. Wel een super vork trouwens.
    Bijgevoegde Bestanden

Comment

• Destijds nog gelezen dat dat Maverick-systeem voor vering achteraan echt wel enorm goed was. Ze hadden er ook een patent op, dacht ik. En hebben ze dat systeem daarna niet doorverkocht aan een andere fabrikant?
      120d Hatch Edition Sport

Comment

• Ben sinds een week of 2 ook terug aan t rondbollen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
          Destijds nog gelezen dat dat Maverick-systeem voor vering achteraan echt wel enorm goed was. Ze hadden er ook een patent op, dacht ik. En hebben ze dat systeem daarna niet doorverkocht aan een andere fabrikant?
          Ja, er was een Klein met dat systeem, en dus ook een Seven.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
            Ik dacht al dat het Klein was, maar ik volgde het MTB-wereldje toen al wat minder, dus was niet meer zeker.
            120d Hatch Edition Sport

Comment

• Lotuzzz, als ge subiet goesting hebt, 19u --> verschil, gezapig tempooke vermoedelijk.

Comment

De Klein Palomino, heb ik ook nog een jaartje gehad maar eerlijk gezegd bracht hij niet wat ik ervan verwachtte.. niet te vergelijken met traditionele Horst Link vering. Dat blijft toch mijn voorkeur hebben.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door msxx Bekijk Berichten
                  De Klein Palomino, heb ik ook nog een jaartje gehad maar eerlijk gezegd bracht hij niet wat ik ervan verwachtte.. niet te vergelijken met traditionele Horst Link vering. Dat blijft toch mijn voorkeur hebben.
                  Die Klein (of dat veersysteem) was erg gericht op het niet laten verloren gaan van trapenergie, dus mss niet freeride genoeg voor jou?
                  120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                    Die Klein (of dat veersysteem) was erg gericht op het niet laten verloren gaan van trapenergie, dus mss niet freeride genoeg voor jou?
                    Het was een Cross Country fully, dat wist ik van tevoren en dat is ook waar ik naar op zoek was. Maar op één of andere manier had ik altijd het gevoel van met een platte band te rijden zonder dat hij op tractie of comfortgebied kon uitblinken. Oftewel, weinig efficient, te weinig een plus ten opzichte andere veersystemen.

De eerlijkheid gebiedt wel te zeggen dat het frame misschien iets te klein was voor mij, waardoor mijn zwaartepunt teveel naar achteren kwam te liggen, waardoor ik de druk in de demper hoger moest zetten dan wenselijk.

De finish, de looks en het principe spreken me nog altijd aan. Maar het werkte helaas niet voor mij

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door msxx Bekijk Berichten
                      Tiens, ken ik jou niet dan ?

Comment

• Nog een fotoke van de Duo.
                        Bijgevoegde Bestanden

Comment

Tiens, ken ik jou niet dan ?
                          Behalve dat jij ook veel op mtb.nl en mtb.be gepost hebt, net als ik?

Nee, ik denk het niet. Toen ik de Palomino had woonde ik overigens in Lichtaart. Maar ook dat is niet direct in jouw omgeving

Comment

• Nee, ik dacht aan iemand die bij de Zoenk reed. Zal zeker niet van die streek zijn?

Comment

Nee, ik dacht aan iemand die bij de Zoenk reed. Zal zeker niet van die streek zijn?
                              Wasn't me :-)

Comment

• Hmm... Ik had bijna DT Swiss X1800 velgen gekocht, maar nu blijkt dat het de Centerlock-versie is...
                                Nu zie ik dat ik voor 120 euro de Red Metal 5 kan kopen (nieuw). Is dit de moeite om up te graden van een DT Swiss 420SL setje?
                                Als ik eerlijk ben is het me vooral om de looks te doen... Maar ik ga zeker niet naar een slechtere (zwaardere) set voor betere looks! Het is wel de hoofdreden om te wisselen, maar een lichter setje is mooi meegenomen. Die nu wegen om en bij de 1900 gram dacht ik.
                                24 in plaats van 32 spaken steekt me wel tegen, ik weeg ongeveer 80 kilo zoals ik op de fiets kruip.
                                Last edited by ; 08/07/2010, 23:40.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JanC Bekijk Berichten
                                  Hmm... Ik had bijna DT Swiss X1800 velgen gekocht, maar nu blijkt dat het de Centerlock-versie is...
                                  Nu zie ik dat ik voor 120 euro de Red Metal 5 kan kopen. Is dit de moeite om up te graden van een DT Swiss 420SL setje?
                                  Als ik eerlijk ben is het me vooral om de looks te doen... Maar ik ga zeker niet naar een slechtere (zwaardere) set voor betere looks!
                                  24 in plaats van 32 spaken steekt me wel tegen, ik weeg ongeveer 80 kilo zoals ik op de fiets kruip.
                                  Euh? Voor mij is dat downgraden, en dat meen ik 100%. Heb hier anders nog wat garantie red metal 5 wielkes liggen.

Comment

• Ok, bedankt, zoiets vreesde ik dus al...
                                    Nu ja, ik moet afwachten wat die X1800 betreft, want de verkoper leek me niet 100% zeker. Ik hoop dat dat doorgaat, lijken me goede dingen.
                                    Ben ook wel tevreden van die 420SL, maar ik wil per sé iets met rode accenten...

Comment

• Oei oei, ik vind de Trek 8000 een stuk knapper dan de 8500, als ik tenminste de on-officiele fotos mag geloven...

Comment

• Die gouden vork is het niet nee...

Comment

• Na de stoebber terug modder

Wel meer poetswerk

Comment

Working...
                                          X