Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mountainbikers-topic

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door vroem-vroem Bekijk Berichten
    Om deze zomer te biken in het buitenland zat ik te denken aan een MK protection achteraan. Kwestie van nog genoeg grip te hebben als ik naast droge 'gravel' door bos of natte passages moet. Maar zou de X-king geen betere keuze zijn voornamelijk naar rolweerstand toe, of is dat verschil niet zo groot..?
    Ik heb nog niet veel ervaring met die Continental bandjes, zondag voor het eerst met dit merk gereden, tot hiertoe reed ik altijd al met Shwalbes ( NN, RR en FF of een mengeling ) , aangezien die banden nu niet direct van de sterkste zijn heb ik me vorige week een setje Race Kings in tubeless versie aangeschaft met het oog op een weekendje moezel met vrouw en dochtertje binnenkort, niet de lichtste bandjes maar ze zien er best solide uit. Ik heb ook staan kijken naar die MK's en X kings maar ik denk dat je in dergelijk weer ruim voldoende moet hebben aan die X kings, MK lijken me wel goede modderbanden voor eerder winterse toestanden, nu de kenners van dit merk zullen er wel meer kunnen over vertellen, zoals ik al zei is m'n ervaring momenteel 55 km op Race Kings. Vorige zondag heb ik met dat setje de gaverbeekroute gedaan en wat gekende onverhard strookjes in en rond Waregem ( oude trambaan, langs de oude leie in Oeselgem enzo... ) ik was pas 5km ver en ik ben al gestopt om druk af te laten, 2kg is veel te veel voor die dingen, als je ze behoorlijk slap zet zijn het fijne bandjes eigenlijk die weinig rolweerstand hebben en toch aardig wat grip, thuisgekomen effen gecheckt en ik zat op 1.5 vooraan en achter 1.7, was meer dan genoeg, ik ga zelfs nog zachter testen ( ik ben wel een lichte, 68 kg droog aan de haak )

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door vroem-vroem Bekijk Berichten
      Om deze zomer te biken in het buitenland zat ik te denken aan een MK protection achteraan. Kwestie van nog genoeg grip te hebben als ik naast droge 'gravel' door bos of natte passages moet. Maar zou de X-king geen betere keuze zijn voornamelijk naar rolweerstand toe, of is dat verschil niet zo groot..?

      Ik sta op X-kings 2.2 nu. Voor waar ik woon eerder een winterband eigenlijk
      Ik denk dat ze veel kunnen hebben, heb de winter dan weer gedaan met Speed Kings 2.1 (omgekeerde wereld ) en nooit écht in de problemen gekomen, zelfs in diepe modder. Al voel je wel dat het pakken efficiënter kan uiteraard.
      Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
      Bestelt
      1995 Mazda MX-5 1.8

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Lotuzzz Bekijk Berichten
        Ik sta op X-kings 2.2 nu. Voor waar ik woon eerder een winterband eigenlijk
        Ik denk dat ze veel kunnen hebben, heb de winter dan weer gedaan met Speed Kings 2.1 (omgekeerde wereld ) en nooit écht in de problemen gekomen, zelfs in diepe modder. Al voel je wel dat het pakken efficiënter kan uiteraard.
        Dit gezegd zijnde ga ik eens kijken voor Race Kings voor de zomer.
        Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
        Bestelt
        1995 Mazda MX-5 1.8

        Comment


        • MK vooraan, en achteraan kan je gerust een RK steken.
          Ik heb achteraan op 1 fiets een Rocket ROn (met MK vooraan) en op een andere een Nobby Nic.
          Maar vooraan heb ik liefst die Mountain King in 2.2

          Comment


          • Hier van het ritje vandaag. De mijne is de rechtse. Vooraan Conti Mountain King protection 2.2

            Comment


            • Grr, al zo lang niet meer geweest omdat ik geen tijd meer heb, terwijl het echt wel mijn weer is momenteel.
              En alles ligt dan nog eens beendroog...

              Comment


              • Het is wel redelijk frisko in de wind. Op de hoogvlaktes was het 14 a 15 graden, gevoelstemperatuur een graad of 9-10 schat ik. In het zonnetje met de wind vanachter was het wel heerlijk biken.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
                  MK vooraan, en achteraan kan je gerust een RK steken.
                  Ik heb achteraan op 1 fiets een Rocket ROn (met MK vooraan) en op een andere een Nobby Nic.
                  Maar vooraan heb ik liefst die Mountain King in 2.2
                  Een Race King achteraan, das wel érg weinig profiel voor als je plots natte stukken tegenkomt. Tot daar nog aan toe, maar ik wil persé een protection versie in 2,2 en die bestaat niet voor de Race King. De X-king zal het dus worden

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk Berichten
                    Ik heb nog niet veel ervaring met die Continental bandjes, zondag voor het eerst met dit merk gereden, tot hiertoe reed ik altijd al met Shwalbes ( NN, RR en FF of een mengeling ) , aangezien die banden nu niet direct van de sterkste zijn heb ik me vorige week een setje Race Kings in tubeless versie aangeschaft met het oog op een weekendje moezel met vrouw en dochtertje binnenkort, niet de lichtste bandjes maar ze zien er best solide uit. Ik heb ook staan kijken naar die MK's en X kings maar ik denk dat je in dergelijk weer ruim voldoende moet hebben aan die X kings, MK lijken me wel goede modderbanden voor eerder winterse toestanden, nu de kenners van dit merk zullen er wel meer kunnen over vertellen, zoals ik al zei is m'n ervaring momenteel 55 km op Race Kings. Vorige zondag heb ik met dat setje de gaverbeekroute gedaan en wat gekende onverhard strookjes in en rond Waregem ( oude trambaan, langs de oude leie in Oeselgem enzo... ) ik was pas 5km ver en ik ben al gestopt om druk af te laten, 2kg is veel te veel voor die dingen, als je ze behoorlijk slap zet zijn het fijne bandjes eigenlijk die weinig rolweerstand hebben en toch aardig wat grip, thuisgekomen effen gecheckt en ik zat op 1.5 vooraan en achter 1.7, was meer dan genoeg, ik ga zelfs nog zachter testen ( ik ben wel een lichte, 68 kg droog aan de haak )
                    Ben jij technisch sterk? Afdalen, over dingjes wippen, trappen, etc ? Ben op zoek naar iemand om mij irl eens een aantal dingen bij te brengen...

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door vroem-vroem Bekijk Berichten
                      Ben jij technisch sterk? Afdalen, over dingjes wippen, trappen, etc ? Ben op zoek naar iemand om mij irl eens een aantal dingen bij te brengen...
                      Niet echt, daarvoor rij ik te weinig en vooral vrij voorzichtig, ik ben niet iemand die risico's gaat nemen om een arm of been te breken , ik kan niet aan de ziekenkas gaan zitten namelijk . Ik heb 6 maanden niks gereden en als ik mag eerlijk zijn moet ik toch weer een beetje wennen, eens ik weer een tijdje iedere week een ritje ( of soms 2 ) zal dat wel beteren maar zotte toeren zijn niet aan mij besteed...

                      Comment


                      • Ik sta ook op Conti Raceking Worldcup, voor en achter, op notubes gemonteerd, maar d'r moest een fameuze klets vloeistof in om ze dicht te krijgen. Ik rij met m'n 90 kilo op 2.3 bar, super bandjes voor de droge wegeltjes.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk Berichten
                          Vorige jaren heb ik deze ook nog gedaan en idd zeker de moeite ! Had veel goesting maar toch maar gepast, voel me nog niet direct in staat om deze tocht te rijden, morgenochtend op een gezapig tempootje nog eens de gaverbeekroute en wat strookjes onverhard in de buurt van Waregem en omstreken doen, ik probeer eerst wat baankm's op te bouwen voor een paar weekjes. Gisteren een km of 50 gedaan langs de Leie, in het terugkeren wind pal op kop , en nog geen beetje... volledig leeg
                          Net Gaverbeekroute gedaan; 31km, 150hm en dat gaf mij toch nog een leuk gemiddelde van 24km/h. Eerst is het 20km helemaal plat, en dan plots is het precies het ene heuveltje na het andere...

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door vroem-vroem Bekijk Berichten
                            Net Gaverbeekroute gedaan; 31km, 150hm en dat gaf mij toch nog een leuk gemiddelde van 24km/h. Eerst is het 20km helemaal plat, en dan plots is het precies het ene heuveltje na het andere...
                            Mooi, een mooi gemiddelde ook, da's ook ongeveer het tempo wat ik nu probeer te halen, nu enkel de afstanden wat uitbreiden zodat ik toch ritjes van 80 a 90km aankan ( nog wel wat werk aan )
                            Een tochtje die ik idd ook graag even rij, ideaal voor in de week eens s’avonds. Waar start je dan je route ? Als je het lusje wat wil uitbreiden kun je bvb in Oeselgem ook nog een en ander bijnemen, ik start altijd in Oostrozebeke ( kant Markegem ) via de driekoningenstraat naar Wakken, zo naar Oeselgem aan de begraafplaats kun je in het bosje van het Chirolokaal naar beneden zodat je een mooie singletrack langs de oude leie arm kunt rijden, blijven volgen en op een bepaald moment kom je dan uit langs de leie , richting Gent en in Zulte overgaan naar de andere kant van de Leie , van daaruit kom ik dan op de Gaverbeekroute uit. Eens terug in Waregem kun je dan nog wat stukjes onverhard en betonpaadjes meenemen, oude trambaan enz… Voor mij is dat dan meestal rond de 50km afhankelijk van welke lusjes je er nog bijneemt. Tussen kruishoutem en Waregem zit idd nog wat klimwerk hé

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk Berichten
                              Mooi, een mooi gemiddelde ook, da's ook ongeveer het tempo wat ik nu probeer te halen, nu enkel de afstanden wat uitbreiden zodat ik toch ritjes van 80 a 90km aankan ( nog wel wat werk aan )
                              Een tochtje die ik idd ook graag even rij, ideaal voor in de week eens s’avonds. Waar start je dan je route ? Als je het lusje wat wil uitbreiden kun je bvb in Oeselgem ook nog een en ander bijnemen, ik start altijd in Oostrozebeke ( kant Markegem ) via de driekoningenstraat naar Wakken, zo naar Oeselgem aan de begraafplaats kun je in het bosje van het Chirolokaal naar beneden zodat je een mooie singletrack langs de oude leie arm kunt rijden, blijven volgen en op een bepaald moment kom je dan uit langs de leie , richting Gent en in Zulte overgaan naar de andere kant van de Leie , van daaruit kom ik dan op de Gaverbeekroute uit. Eens terug in Waregem kun je dan nog wat stukjes onverhard en betonpaadjes meenemen, oude trambaan enz… Voor mij is dat dan meestal rond de 50km afhankelijk van welke lusjes je er nog bijneemt. Tussen kruishoutem en Waregem zit idd nog wat klimwerk hé
                              Welja, was sneller dan ik had verwacht, is natuurlijk ook niet lang + had banden bijna zonder profiel+ keihard geblazen + was weinig wind. Zijn allemaal dingen die toch wel een invloed hebben.
                              Ik start in Waregem centrum zelf, dan naar oude spoorweg, richting leie etc etc, dus kruishoutem-nokere komen helemaal op het einde. Dat stukje singletrack langs de spoorweg daar kwam ik net een klasgroep van +-50 kinderen tegen, miljaar... (maar wel superveel complimenten gehad van die klein gastjes voor mijn fiets )

                              Van die andere lusjes heb ik geen weet, das ook een beetje regio die ik niet echt goed ken moet ik zeggen...

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door vroem-vroem Bekijk Berichten
                                Ben jij technisch sterk? Afdalen, over dingjes wippen, trappen, etc ? Ben op zoek naar iemand om mij irl eens een aantal dingen bij te brengen...

                                al 2 keer gevolgd en echt wel nuttig
                                je krijgt:
                                ontbijt
                                les1
                                lunch
                                les2 waarbij er wat "meer" gereden wordt
                                drankje achteraf


                                aanrader!!!!!

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door vroem-vroem Bekijk Berichten
                                  . Dat stukje singletrack langs de spoorweg daar kwam ik net een klasgroep van +-50 kinderen tegen, miljaar... (maar wel superveel complimenten gehad van die klein gastjes voor mijn fiets )

                                  ...
                                  Zondag ikke 3 ruiters te paard , dan maar noodgedwongen tot m'n knieen in de netels gaan staan

                                  Comment


                                  • Die MTB school is mss inderdaad geen slecht idee. Heb er al positieve dingen van gelezen, kzal eens kijken om tijdens het verlof zoiets te regelen.

                                    Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk Berichten
                                    Zondag ikke 3 ruiters te paard , dan maar noodgedwongen tot m'n knieen in de netels gaan staan
                                    Nja dat ken ik ook, daarbij ben ik niet erg zot van paarden waardoor ik altijd op meer dan 1m afstand wil blijven...

                                    Problems: Een tijdje geleden gezien dat er een slag in mijn wiel zat, volgens mijn fietsmaker te wijten aan een band die hem nog moest zetten en dus niks aan de velg. Toch, ook op andere banden is er nog steeds een slag (wel minder) maar bij echt hard geblazen banden voel je het soms zelf. Uiteraard wil ik dit niet maar bij wie laat ik het best oplossen? Moet dat wiel bij een speciaalzaak binnen of best mijn eigen fietshandelaar (die het schijnt te minimaliseren) ?

                                    Sinds kort hoor ik ook een soort 'tik' als ik echt veel kracht zet. Heb nochtans nergens aangekomen of vervangen onlangs. Komt dit van mijn pedalen/cranck/ketting geen flauw idee. Ik hoop dat het geen lager is die begint vast te lopen...

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door vroem-vroem Bekijk Berichten
                                      Sinds kort hoor ik ook een soort 'tik' als ik echt veel kracht zet. Heb nochtans nergens aangekomen of vervangen onlangs. Komt dit van mijn pedalen/cranck/ketting geen flauw idee. Ik hoop dat het geen lager is die begint vast te lopen...
                                      Ook gehad onlangs, bij mij was het de ketting (die dan later doorbrak tijdens het aanzetten op een beklimming)

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door vroem-vroem Bekijk Berichten
                                        Sinds kort hoor ik ook een soort 'tik' als ik echt veel kracht zet. Heb nochtans nergens aangekomen of vervangen onlangs. Komt dit van mijn pedalen/cranck/ketting geen flauw idee. Ik hoop dat het geen lager is die begint vast te lopen...
                                        No worries. Dat is typisch voor aluminium frames, zeker bij warmer weer. Als het begint te storen, zou je de lagers van het crankstel eens moeten demonteren en wat vet aan de draad doen. Veel kans dat dat de oorzaak is. Die "tik" is op zich eigenlijk niets, maar doordat aluminium buizen een betrekkelijk grote diameter en dunne wand hebben, functioneren die eigenlijk als klankkast. Het zal vooral de schuine buis (of hoofdbuis) zijn die die klank versterkt.
                                        120d Hatch Edition Sport

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door vroem-vroem Bekijk Berichten
                                          Problems: Een tijdje geleden gezien dat er een slag in mijn wiel zat, volgens mijn fietsmaker te wijten aan een band die hem nog moest zetten en dus niks aan de velg. Toch, ook op andere banden is er nog steeds een slag (wel minder) maar bij echt hard geblazen banden voel je het soms zelf. Uiteraard wil ik dit niet maar bij wie laat ik het best oplossen? Moet dat wiel bij een speciaalzaak binnen of best mijn eigen fietshandelaar (die het schijnt te minimaliseren) ?
                                          Conti bandjes ? Ik heb de indruk dat die daar gevoelig voor zijn, ik heb de mijne ook goed moeten voorzien van zeepsop tegen dat ze mooi op de velg sprongen en bij één wiel heb ik ze 2 keer er mogen terug afhalen eer er geen slag meer inzat... op m'n voorste zit ook nog een heel klein slagje en het is zeker m'n wiel niet... Met Shwalbes heb ik dit eigenlijk nooit voorgehad.

                                          Comment

                                          Working...