Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Ik heb overlaatst met een Vespa van een vriendin gereden.
kweet wel niet meer wat type dat was, maar je moest al niet schakelen.
Dat ding kon dus 90km/h, maar aangezien't niets weegt was dat toch maar gevaarlijk.
bij 90km/h begon die wat te slingeren als er een tegenligger passeerde.
Ik zou niet voor een te licht(in kg) model gaan, voor de rest zijn't heel mooie scooters.
Met deze 3 machines ga je vlot 120 km/h. Zeker met de 300.
Als ik mijn verlanglijstje geef:
1) 300
2) 250 GTS
3) GTV
In essentie zijn de 300 en de 250 goed aan mekaar gewaagd op gebied van prestaties. De motor verschilt niet enorm. De 300 is zelfs "maar" een 280 cc ipv de volle 300 cc. De 300 is de laatste uitgebrachte versie, ik dacht vorig jaar. Hij is gemaakt op koppel ipv puur vermogen.
Als ik jou een raad moet geven. Ga voor de 300. Toch net dat ietsje vlotter bij inhalen en meer geruststellend. Ook al is de 250 al vlot zat.
Persoonlijk zou ik de GTV opzij laten liggen. Maar dat heeft vooral te maken met het design en het opgesplitste zadel. Als je die GTV mooi vindt en hem zou overwegen, maak dan zeker eerst een ritje om te zien hoe je op dat zadel zit, want bij langere mensen blijkt dat soms een probleem te geven, en het is niet verstelbaar. Ze zitten te dicht op het stuur.
Er zijn er ook die denken dat de GTV meer zal waard zijn later, omdat er minder van verkocht worden en specialer lijkt. Maar dat lijkt me een stomme reden. Je moet hem mooi vinden. De GTV grijpt terug qua design naar vroeger, naar de Faro Basso (de koplamp op het spatbord), het gescheiden zadel. Vergeet niet dat de GTV een veel beperkter instrumentarium heeft dan een GTS.
De "gewone" GTS zoals de mijne is een mooi klassiek model. Is vrij stabiel, stuurt zoals een fiets, zeker in vergelijking met een motor.
Mijn raad: Koop een 300
-> vervang de standaard uitlaat door een Leovinci 4 road
-> als er nog Sava banden op liggen -> leg er onmiddellijk Pirelli's of Bridgestone's op
Maar de grootste raad, rij er eerst eens mee, dat je weet hoe het is.
Een Vespa moet je kopen omdat je hem mooi vindt, omdat hij een bepaalde magie uitstraalt. Hij is DUUR in vergelijking met zijn oosterse concurrenten. Als je dan toch voor een Vespa gaat, kijk dan eventueel om in een club te gaan of check regelmatig het Vespaforum. Een ritje in groep maken maakt veel van die Vespa magie uit. Samen met 50 andere Vespa's op toer gaan en andere mensen leren kennen maakt een Vespa zalig. Dat vind je bij geen enkele andere scooter (tenzij een Lambretta). Dat krijg je er bij een Vespa gratis bij. Die geschiedenis, die samenhorigheid. Dat vind je bij geen enkele Chinese brommer.
Een Vespa moet je niet kopen omdat iedereen hem cool vindt. Of de "hype" waar iedereen over spreekt. Want dan ga je bedrogen uit komen. Je moet een Vespa ook niet kopen om hem in de garage te zetten. Je moet er mee rijden, rijden, rijden,...
Je krijgt 2 jaar garantie en ook een pech-bijstand. Het eerste onderhoud is gratis. De onderhoudsbeurten vallen zeer goed mee qua prijs.
En als ik echt m'n hart mag laten spreken: een px200
De laatste 2-takt "classic" met versnellingsbak. Eigenlijk een zeer goeie Vespa die PX200.
Voldoende vermogen om mee te kunnen in het verkeer en toch nog die "Classic" uitstraling en
motoreigenschappen van de vroegere Vespa's.
thx voor de info...waar heb jij die van u gekocht...?
Was een beetje een bizar verhaal. Ik heb die in de Ardennen gekocht.
Na het bekijken van de goedkoopste prijzen ben ik die daar gaan kopen. We zijn er dan mee naar West-Vlaanderen gereden. Een lekker lang ritje dus.
Het onderhoud laat ik doen bij een dealer hier in de buurt. Om de 5000 km.
Maar uiteindelijk verschillen die prijzen niet zo enorm van mekaar. Dat zijn meestal standaardprijzen voor Vespa's. Maar sommige dealers kunnen er soms nog enkele Euri afprutsen, maar da's vaak zeer weinig.
Hij is besteld...het is de Vespa GTS 300 Super geworden., in het mooie wit..hij zal er uit zien zoals op de foto...alleen het ruitje vooraan heb ik niet....
Zie nu pas dit topic. Alvast proficiat met je 300, zeker geslaagd in het wit!
Ikzelf heb een GTS 250 wat zeker al voldoende is om mee te kunnen met het dagdagelijkse verkeer. Snelweg is te doen, maar doe ik toch enkel indien het moeilijk anders kan. Met een 300 moet dit zeker lukken.
Maju,zet is een foto van jou vespa hier in het topic.....ben jij in een club?
Heb enkele foto's, maar geen idee hoe ik deze hier kan plaatsen. Iemand die mij kan helpen?
Ik heb mij ondertussen aangesloten bij de club van Roeselare...
Makkelijkste manier (je moet ze niet verkleinen):
Je kan je foto's uploaden op een site als tinypic.
Daarna krijg je daar een linkje (voor message boards) die je hier kan plakken.
DDke, thx voor de tip! Nu hopen dat het werkt
Foto is samen met de PX van mijn schoonbroer, als ik me niet vergis van 1984.
Comment