Mededeling

Collapse
No announcement yet.

MotoGP

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door lele Bekijk Berichten
    Suzuki stapt 2j uit de motogp, 2014 zouden ze terugkomen.
    Spijtig nieuws, ze waren dicht bij de aansluiting vd top.
    Misschien geen 1000cc ontwikkeld?
    Tzal wel rond de centjes draaien....

Ik vind het trouwens jammer dat geen enkele constructuur een 800cc op de markt gebracht heeft...
    Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
    Motoren & Tjeurisme

Comment

• Wat een mooie race vandaag!

Rossi die nog eens op het podium staat! Heerlijk!

Persoonlijk was de race dé belichaming van de verschillen tussen Rossi en Stoner.

Stoner = geef hem gelijk welke motorfiets en hij wordt wereldkampioen
      Rossi = geef hem gelijk welke motorfiets en hij maakt er een wereldkampioenfiets van.

Stoner heeft vandaag nog maar eens bewezen dat hij geen ontwikkelingsrijder is. Hij kreeg van Honda de motor van een wereldkampioen, maar wanneer er ieder jaar een aantal zaken veranderen (zoals de motorblokken), slaagt Stoner er niet in om de rest mee te laten evalueren. Hij kan Honda niet genoeg feedback geven. Gevolg is een motor die na de race zijn achterband wel op lijkt gegeten te hebben, daar waar Lorenzo en Rossi nog meer dan genoeg profiel hadden.
      Stoner kan wel als geen ander "rond" een probleem rijden. Vanaf het begin had hij problemen, maar toch heeft hij meermaals de snelste ronde neergepoot en pas wanneer de band compleet op was, diende hij af te halen.

Rossi daarentegen is nog steeds de ontwikkelingsrijder die opzoek gaan naar de perfectie. Pas wanneer de puzzel tot het laatste deeltje klopt is hij bij de pinken. Vandaag heeft hij dan ook bewezen dat zijn huidig seizoen te leiden heeft onder de gebreken van de Ducati. Of dat de gebreken effectief zo groot zijn als hij naar voor brengt, dat laat ik in het minder. Maar ook toen hij bij Yamaha zat begon hij pas te presteren wanneer de volledige puzzel af was.
      Helaas blijkt de ducati puzzel heeft erg moeilijk te zijn. De redenen daarvoor zijn volgens mij te zoeken bij budgetten (ducati is en blijft een kleine fabrikant) en bij het zoeken naar prestige en vernieuwende technieken die de investeringen goed kunnen praten. De overstap naar een alu frame was al een zware opdoffer voor dat laatste punt.
      Het wordt afwachten of Rossi en zijn team er inderdaad nog in slagen om de Duc af te krijgen. Ik hoop van wel. Want zo ja, dan hebben we een derde fiets in het pak waarop iedereen kampioen kan worden. En dat zou alles lekker spannend maken!
      Motoren & Tjeurisme

Comment

• Rossi is een begenadigd regenrijder en het blijft de meest spraakmakende rijder van het peleton. De Lorenzo hebben we zelfs niet gezien, buiten de prachtige aanloop naar de eerste plaats in de startfase. Ik denk dat Rossi weeral een spelletje heeft gespeeld met Stoner , want de manier waarop hij de laatste ronde nog uitloop spreekt boekdelen.

Ik blijf fan van de nu al legendarische Rossi. Ongeacht de machine waar hij op rijdt. Ik acht hem nog een trapje hoger dan Kevin Swanthz, de nr 34 toendertijd. En Doohan, zijn leermeester vond ik iets te perfect en te kil om supporter van te zijn. Maar deze rijders brachten echt sportief spectakel, elk op hun manier.

Verstuurd van mijn HTC Flyer P510e met Tapatalk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten
          Rossi die nog eens op het podium staat! Heerlijk!
          Vooral de manier waarop vond ik epic ! Zat echt de hele wedstrijd op het puntje van mijn stoel naar Rossi te kijken

Comment

• 'k heb maar de laatste 3 of 4 rondes gezien, maar wat een gevecht
            Maar ik vond het ook wel raar dat Rossi Stoner zo achter zich liet die laatste ronde... (misschien was hij gewoon opgehouden door Stoner)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gerritbuggenhout Bekijk Berichten
              'k heb maar de laatste 3 of 4 rondes gezien, maar wat een gevecht
              Maar ik vond het ook wel raar dat Rossi Stoner zo achter zich liet die laatste ronde... (misschien was hij gewoon opgehouden door Stoner)
              Dat was echt door de banden. Eens een band op is, dan is die echt op en vliegt als het ware in flarden uit elkaar. Stoner is een ongelofelijk rijder heel lang rond zoiets kan rijden, maar eens op dat punt kan ook hij de regels van de fysica niet herschrijven en moet ie onder doen. Het valt trouwens al een tijdje op dat Stoner zijn motor niet afgesteld krijgt op een wijze dat de banden het tot het einde uitzingen. Meestal vallen zijn ronde tijden zwaar terug in de allerlaatste fase van de race.

Op zuiver rijden is ie minstens een even grote held als rossi, en eigenlijk zelf een grotere, maar al wat daarbuiten valt, daar moet ie toch wel onder doen heb ik de indruk.
              Motoren & Tjeurisme

Comment

• Mooi gezeg Tjeu

Toch zot hoe zo'n band plots niets meer waard is.

Als niet motoGp fan vond ik het een zeer mooie stukje rijden

Comment

• Stoner is een steengoede piloot hé, maar 't is ook ineens een grote zagevent. Wanneer heeft hij na een race al gezegd dat het een perfecte race was. Altijd zagen op die moto... Kan niet zeggen dat ik het heel jammer vind dat ie er mee ophoudt. Hopelijk kan er dan iemand wel Lorenzo bijhouden, anders wordt het een saai seizoen volgend jaar...

Rossi rijdt dus nog twee jaar in moto gp, maar hij heeft nog niet gezegd waar. En er komt een Honda vrij volgend seizoen. Al zie ik hem Ducati eigenlijk niet de rug toekeren. Denk dat z'n eergevoel hem dat zal verhinderen.

En ik blijf het doodjammer vinden dat die gekke Italiaan niet meer meerijdt... Zag die echt nog grootse dingen doen in de toekomst.

Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

• inderdaad...
                    mis in de MotoGp ook SuperSic
                    ////1 - 2 - 4 - 5 - 3

Comment

• Talenten zijn er nog genoeg. Wat ik wel raar vind is hoe super talenten zo plots in elkaar kunnen stuiken. Ik denk aan edwards, spies, hayden, de puniet, dovie,... Allemaal gasten die vooraan meegedraaid hebben en nu totaal geen vuist meer kunnen maken. Wat zou er toch mee die gasten gebeuren dat ze zo plots terug vallen... Ok, edwards is oud en Hayden zit op iets minder materiaal. Maar die laatste heeft alle moeite van de wereld om voor een duc satelietfiets te eindigen. Das toch niet "normaal"?

Ik begrijp het niet altijd even goed. In het verleden hadden we het ook met criville, kenny roberts jr, vermeulen... Het ene seizoen heer en meester, het andere niets meer...
                      Motoren & Tjeurisme

Comment

• Nevermind...
                        Last edited by Hayes; 18/08/2012, 11:05.

Comment

• Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

• Het belooft een heerlijk seizoen te worden!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
                              Het belooft een heerlijk seizoen te worden!
                              eindelijk nog eens op het puntje van mijn stoel gezeten tijdens een motogp race
                              1978 BMW E21 323i
                              2011 Seat Leon 1.6TDI Ecomotive
                              2007 Kawasaki ZX6-R Ninja

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tracer Bekijk Berichten
                                eindelijk nog eens op het puntje van mijn stoel gezeten tijdens een motogp race
                                Op het puntje van mijn stoel zat ik nog niet.
                                Maar ik heb tijdens de race ook niet zitten surfen op het net of zoals de laatste jaren na 10 ronden beginnen versneld kijken (doorspoelen). En dat is ook al positief.
                                den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                                Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Het is voor het eerst sinds jaren dat een man of 5/6 voluit voor de overwinning rijdt.
                                  Dat belooft alleen maar goeds.

Comment

• Godvr

1. BBC en Eurosport verliezen voor 5 jaar moto GP coverage in the UK. BT Sport krijgt het en dus niet meer te bekijken. Dorna kiest nog maar eens voor het geld. Nu moet ik nog naar VT4 gaan kijken ook... Met godbetert Kris Wauters...

2. en Crutchlow tekent voor twee jaar bij Ducati waar hij Hayden vervangt. En ik vrees dat het ook het einde van carrière in de moto GP betekent.

*zucht*

Comment

• heel veel mensen fronsen bij de keuze van Crutchlow.... Maar net als Dorna kiest ook hij voor het geld...
                                      Motoren & Tjeurisme

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten
                                        heel veel mensen fronsen bij de keuze van Crutchlow.... Maar net als Dorna kiest ook hij voor het geld...
                                        Klopt ook niet helemaal. Bij Tech3 Yamaha is het niet meer koek en ei tussen crutchlow en de patrons, en bij Yamaha en Honda is er geen zitje vrij. Als hij dan wil blijven rijden, en een prototype wil rijden dan blijft juist Ducati over toch? Oke, Suzuki kwam ook terug zeker.

Al zal het verschil in loon de keuze voor een tragere fiets wel iets makkelijker gemaakt hebben..

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
                                          Godvr

1. BBC en Eurosport verliezen voor 5 jaar moto GP coverage in the UK. BT Sport krijgt het en dus niet meer te bekijken. Dorna kiest nog maar eens voor het geld. Nu moet ik nog naar VT4 gaan kijken ook... Met godbetert Kris Wauters...

2. en Crutchlow tekent voor twee jaar bij Ducati waar hij Hayden vervangt. En ik vrees dat het ook het einde van carrière in de moto GP betekent.

*zucht*
                                          Ik denk dat K. Wauters de Gp maar enkele wedstrijden becommentarieerd heeft in het eerste jaar dat ze uitzonden.
                                          Ze zouden beter Moto2 ook uitzenden, Belgisch team en rijder aanwezig.
                                          Moto 2 kijk ik op Rtbf en Gp op Bbc...........en binnenkort dus waarschijnlijk op Vt4.

Als je naar Ducati gaat is het enkel voor het geld.
                                          Tenzij hij denkt dat hij met zijn rijstijl wel potten kan breken op deze machine...............dit hebben er al veel gedacht, maar ja.
                                          den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                          "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                                          Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Working...
                                          X