Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1991 Volkswagen Golf 2 GTD intercooler

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• [TK] 1991 Volkswagen Golf 2 GTD intercooler

Hallo,

Mijn Golf 2 GTD intercooler mag weg, hoeft niet weg:

Deze wagen is volledig gerestaureerd, alle techniek is pas vernieuwd. En de carrosserie is pas opgelast en volledig herspoten.

Motorblok is vervangen door zo goed als nieuwe AAZ 1900cc motor. Dit motorblok heeft slechts 60 000km en is compleet nagekeken en belangrijke onderdelen zijn vervangen(distributieriem, turbo, turboleidingen, krukastandwiel en bout, krukas is gevlakt, multiriem en v-riem, alternator, alle filters, waterpomp, radiator, motorsteunen, etc).

De versnellingsbak heeft een versie olie en het volledige schakelmechanisme is vernieuwd en verbeterd. Ook de koppelingset en kabel is nieuw.

De ophanging is volledig vervangen met kwaliteitsmaterialen, ook de remmen zijn volledig gereviseerd en naar GTI specificatie opgebouwd. De auto staat momenteel op pas nieuwe bbs lemans replica velgen en een KW variant 1 ophanging(hoogte regelbaar).

Het interieur is afkomstig van een golf 2 GTI en is in perfecte staat, geen doorzit schade of gaatjes in de stof. De zwarte dakhemel is pas herbekleed, ook de hoedenplank is een origineel exemplaar zonder gaten. Er zit een VOTEX middenconsole in met vdo meters, zeer zeldzaam.

Het exterieur is tornado-rood met een volledige G60 kit rondom(nieuw), pas volledig herspoten en opgelast in oktober 2014. Tot de originele stickers toe is deze wagen compleet. Enorm gedetaileerde restauratie.

Kortom zeer uitgebreide restauratie, geen kosten gespaard. Auto is volledig functioneel, u kan er zo mee naar Wörthersee rijden. Zeer aangename, sportieve wagen om mee te rijden. De wagen is volledig geisoleerd met dynamat dus is zeer stil voor een golf 2.

Wagen kan op originele wielen(sebring wielen, nieuwe banden) en originele ophanging verkocht worden, origineel stuur en oranje pinkers zijn ook aanwezig.

Geen funbieders, wagen kan op afspraak bekeken worden.

Korte info:
    -Volkswagen golf 2 gtd intercooler (allerlaatste serie).
    -344 000km. Volledige restauratie 3000km geleden.
    -bouwjaar 1991(november)
    -volledige documentatie aanwezig
    -Perfecte staat(binnen, buiten en onder de motorkap)
    -3 originele sleutels aanwezig
    -geen roest
    -schuifdak
    -zwarte vloer en hemel bekleding
    -GTI interieur
    -G60 exterieur

Voor meer info; email, pb of bellen. Dit is waarschijnlijk de mooiste GTD van de benelux, dus geen onozele biedingen.
    Richtprijs: 12 500€,

Mvg

Ken Engrie

ken.engrie@gmail.com
    +32498651168
    Last edited by Ice_ken; 12/07/2015, 20:27.
    2015 BMW S1000R
    2010 Renault Clio RS Cup
    1987 Volkswagen Golf GTI

Prachtig exemplaar! Mooi werk verricht.

Comment

Ik zou hem ook op buitenlandse sites zetten.
      Een koper die er een hoge prijs wil voor geven zal je mits een beetje geduld wel vinden.

Sent from here
      den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
      "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
      Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk Berichten
        Een koper die er een hoge prijs wil voor geven zal je mits een beetje geduld wel vinden.

Sent from here
        dat was ik inderdaad van plan, pistonheads, mobile?
        2015 BMW S1000R
        2010 Renault Clio RS Cup
        1987 Volkswagen Golf GTI

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ice_ken Bekijk Berichten
          dat was ik inderdaad van plan, pistonheads, mobile?
          Classic Driver en Classic-trader.com zijn mss ook wel de moeite.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk Berichten
            Het zal wel iets meer zijn dan een 'beetje'.

Comment

ja in Duitsl. is het vooral mobile.de en autoscout24.de

en op VW forums...

richtprijs min. 10k euro bedoel je?

ik weet niet of systeem met biedingen en zonder concrete prijs goed werkt

heb je al een idee voor volgende restauratie? nu je alles perfect weet liggen, nu s met een golf 2 GTI?

Comment

Richtprijs verplicht toch?

Comment

Ook in Zwitserland,luxemburg en Oostenrijk te kop zetten zelfs Noorwegen in voorstaande zitten autogekken met veel geld!
                  Polo 6n 1.4

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Blue5 Bekijk Berichten
                    ja in Duitsl. is het vooral mobile.de en autoscout24.de

en op VW forums...

richtprijs min. 10k euro bedoel je?

ik weet niet of systeem met biedingen en zonder concrete prijs goed werkt

heb je al een idee voor volgende restauratie? nu je alles perfect weet liggen, nu s met een golf 2 GTI?
                    ben al 5 jaar bezig met een GTI

richtprijs is 12500€, werkelijke restauratiekost was nog een pak meer. Dusja, voor het geld kan je zelf geen auto restaureren. Mijn gti gaat over de 30k € gekost hebben.
                    Last edited by Ice_ken; 17/12/2014, 23:48.
                    2015 BMW S1000R
                    2010 Renault Clio RS Cup
                    1987 Volkswagen Golf GTI

Comment

was deze origineel gene GL ipv een GTD !?
                      TT roadster (8J) / Audi A3 (8V) / 3x vespa

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door patje007 Bekijk Berichten
                        was deze origineel gene GL ipv een GTD !?
                        Dat is een serieus misverstand in golf clubs wereldwijd. Ik heb uiteindelijk navraag gedaan bij vw classicparts omdat ik er geen concrete info verkreeg.

Zij zeggen:

Voor eind 1989 kon je kiezen uit volgende diesel motoren:
                        -1.6 diesel 54pk
                        -1.6 turbo diesel 60pk
                        -1.6 turbo diesel 70pk (de gtd) die je dan als "sonderserie" als special kon hebben in eikgroen.

in 1990 en 1991, kon je kiezen uit volgende diesel motoren:
                        -1.6 diesel 54pk
                        -1.6 turbo diesel 60pk
                        -1.6 turbo diesel intercooler 80pk (gtd)

Die laatste werd dus de GTD genoemd, maar je kon deze ook incognito kopen (stel je voor dat je niet wou gezien worden met een snelle diesel) als CL (dunne bumpers) of GL(dikke bumpers). Als je de full bananas wou kon je de GT versie krijgen. Technisch gesproken was er geen enkel verschil.

Dus is het een GTD? Ja
                        En is het een GL? Ook Ja

Alle verschillen zijn aangepakt natuurlijk, het verschil zat hem in de grill, de logos en het interieur. Om duidelijk te zijn, er is nooit een GTD geweest is in 1990 of 1991 met een logo in de grille, vandaar dat dit een oud type logo is. Achteraan kon je het wel krijgen en dit is dus een nieuw type logo. Het lettertype is verschillend.

Natuurlijk begrijp ik alle verwarring er rond, na bijna 6 jaar in de vw scene moest ik het zelf nog gaan vragen bij vw.

In die tijd wou VW meer onderscheid tussen de GTI en GTD vandaar dat men voor een "mindere" uitrusting koos langs de buitenkant. Net zoals bij de huidige GTD trouwens en GTI, de voorbumpers is hetzelfde, maar de achterbumper niet...en de lijntjes zijn chroom ipv rood(zowel vanbinnen als vanbuiten).
                        Last edited by Ice_ken; 18/12/2014, 13:28.
                        2015 BMW S1000R
                        2010 Renault Clio RS Cup
                        1987 Volkswagen Golf GTI

Comment

Toen ik deze kocht van de eerste eigenaar trouwens stond hij te koop als GL GTD, stond ook zo op de aankoop factuur van toen hij nieuw was. Dat factuur heb ik niet kunnen meekrijgen.
                          2012 Mazda MX-5 NC 2.0 Sport

2016 VW TIGUAN 150 TDI R-LINE

Comment

Succes met de verkoop Ken. Dit is trouwens een top exemplaar , en een echte ongeval vrije auto.

Comment

.....
                              Last edited by ; 11/03/2015, 21:45.

Comment

Die 'special' vond ik echt prachtig op die BBS'jes

.
                                2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten
                                  Die 'special' vond ik echt prachtig op die BBS'jes

.
                                  mijn gti stond ook op die bbs'jes. Ik had die gekocht van iemand, ze opgeknapt, nieuwe banden, mee gereden, en terug verkocht aan dezelfde persoon. Blijven prachtige velgjes. Helaas nu te klein voor mijn g60 remmen
                                  2015 BMW S1000R
                                  2010 Renault Clio RS Cup
                                  1987 Volkswagen Golf GTI

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ice_ken Bekijk Berichten
                                    mijn gti stond ook op die bbs'jes. Ik had die gekocht van iemand, ze opgeknapt, nieuwe banden, mee gereden, en terug verkocht aan dezelfde persoon. Blijven prachtige velgjes. Helaas nu te klein voor mijn g60 remmen
                                    Die stonden hier toch ook op als je hem van mij kocht.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Niko80 Bekijk Berichten
                                      Die stonden hier toch ook op als je hem van mij kocht.
                                      ik heb die doorverkocht. Vond dat zwarte center maar niets. Ik had dan nog die G60 staaltjes liggen ook.
                                      2015 BMW S1000R
                                      2010 Renault Clio RS Cup
                                      1987 Volkswagen Golf GTI

Comment

tis wat muggeziften , maar op een forum mag dat

een golfke turbodiesel werd zeker niet zomaar gtd genoemd, ook al was de gt-lijn maar een uitrustingsversie

en de 60 pk td mét kat is in be nooit een succes geweest....was duurder dan de zwaardere catloze turbodiesel...en belgen en catalisators en roetfilters...

Comment

Working...
                                        X