M'n S2000 mag de deur uit na 5 jaar vol plezier, kom er niet meer toe om er vaak genoeg mee te rijden en heb binnenkort nog iets anders ter beschikking zonder dak...
Welgekende auto intussen denk ik, maar hieronder beschrijving:
1999 pre-FL exemplaar
Silverstone grijs met zwart lederen interieur
291.000km and counting
Airco, Xenon, elektr kap, radio-bluetooth, ...
Mods:
H&R verlaagd 25mm rondom, vermeld op keuring
Driveshaft spacers
Mugen anti-bumpsteer kit achter
Facelift voorbumper
US achterbumper
Originele velgen herspoten in een Honda-anthraciet
Motorisch:
Perfect: geen olieverbruiker, rookt niets, letterlijk poeierdroge onderkant, start altijd, nooit 1 storing gehad.
Geen pk verloren, nog zo snel als gelijk welke andere S2000. Zitten de correcte S2000 bougies in, en altijd om de 7500km onderhoud gehad met originele Honda filter.
Kleppen zijn gesteld, draait gewoon boterzacht.
Aandrijflijn/onderstel:
Koppeling 40.000km geleden vervangen, achterdiff recent vervangen door FL exemplaar met 110.000km.
Spoon compliance bushes vooraan, diffsteunen achter vervangen. Rijdt kloppende ophanging, nergens speling... prima uitgelijnd.
Versnellingsbak is ok, wat buzz zoals iedere S2000, maar niets abnormaal.
Remklauwen zijn alle 4 los, amper 2% remverschil op de testbank.
Interieur/dak:
Alles werkt, airco blaast ijskoud, alle verlichting ok. Enige vermeldenswaardige punt is beetje doorgezeten linkse zitwang (leder nog intact), maar ik heb er met 150.000km gezien die meer slijtage hadden. Voor de rest deurpanelen als nieuw, alsook middenconsole etc... niets op te zeggen. Dak is wegens hagelbui in 2014 vervangen incl achterruitje. Als nieuw dus, perfect droog, en
ligt mooi laag zoals het hoort bij geopend dak.
Exterieur:
Zeker geen showauto! Steenslag over de hele neus, 2 kleine plekjes waar vernis gelost is, aan de dorpelnaad lak wat gelost, barstjes in lak op motorkap etc...
Ziet er acceptabel uit als het voor te rijden is, verwacht je er meer van -> herspuiten. G??n doordrongen roest, enkel wat kleine puntjes aan de onderste wielkastranden achter.
Wel absoluut deukvrij, compleet uitgedeukt geweest dus niet de minste parkeerdeuk of dergelijke.
4 velgen in nieuwstaat, achterbanden nieuw, voorste nog 3mm. Perfect gebalanceerd, geen trillingen.
Waar er verder gedaan is geweest:
- voorruit vervangen incl ruitrubber
- kettingspanner vervangen
- radiator op 260.000km vervangen
- koppelingscylinder master ?n slave vervangen
- 2 ground zero luidsprekers in custom houten frames (onzichtbaar, maar speelt veel beter dan OEM)
- batterij vervangen
- aandrijfassen vervangen door 2 jonge exemplaren na breuk tripoide
Kortom, is bij de goedkoopste linksgestuurde (!) S2000's in de EU, maar helemaal niet zo'n slechte auto. Voor wie een S2000 wil voor een ruim MX5 budget?
Prijs is 9250 euro.
Was vorig jaar op 290.000km blanco gekeurd, dus ook nu geen probleem voor keuring voor verkoop.
Wordt dus verkocht met de anthraciete velgen, de blinkende zijn er al even niet meer.
Welgekende auto intussen denk ik, maar hieronder beschrijving:
1999 pre-FL exemplaar
Silverstone grijs met zwart lederen interieur
291.000km and counting
Airco, Xenon, elektr kap, radio-bluetooth, ...
Mods:
H&R verlaagd 25mm rondom, vermeld op keuring
Driveshaft spacers
Mugen anti-bumpsteer kit achter
Facelift voorbumper
US achterbumper
Originele velgen herspoten in een Honda-anthraciet
Motorisch:
Perfect: geen olieverbruiker, rookt niets, letterlijk poeierdroge onderkant, start altijd, nooit 1 storing gehad.
Geen pk verloren, nog zo snel als gelijk welke andere S2000. Zitten de correcte S2000 bougies in, en altijd om de 7500km onderhoud gehad met originele Honda filter.
Kleppen zijn gesteld, draait gewoon boterzacht.
Aandrijflijn/onderstel:
Koppeling 40.000km geleden vervangen, achterdiff recent vervangen door FL exemplaar met 110.000km.
Spoon compliance bushes vooraan, diffsteunen achter vervangen. Rijdt kloppende ophanging, nergens speling... prima uitgelijnd.
Versnellingsbak is ok, wat buzz zoals iedere S2000, maar niets abnormaal.
Remklauwen zijn alle 4 los, amper 2% remverschil op de testbank.
Interieur/dak:
Alles werkt, airco blaast ijskoud, alle verlichting ok. Enige vermeldenswaardige punt is beetje doorgezeten linkse zitwang (leder nog intact), maar ik heb er met 150.000km gezien die meer slijtage hadden. Voor de rest deurpanelen als nieuw, alsook middenconsole etc... niets op te zeggen. Dak is wegens hagelbui in 2014 vervangen incl achterruitje. Als nieuw dus, perfect droog, en
ligt mooi laag zoals het hoort bij geopend dak.
Exterieur:
Zeker geen showauto! Steenslag over de hele neus, 2 kleine plekjes waar vernis gelost is, aan de dorpelnaad lak wat gelost, barstjes in lak op motorkap etc...
Ziet er acceptabel uit als het voor te rijden is, verwacht je er meer van -> herspuiten. G??n doordrongen roest, enkel wat kleine puntjes aan de onderste wielkastranden achter.
Wel absoluut deukvrij, compleet uitgedeukt geweest dus niet de minste parkeerdeuk of dergelijke.
4 velgen in nieuwstaat, achterbanden nieuw, voorste nog 3mm. Perfect gebalanceerd, geen trillingen.
Waar er verder gedaan is geweest:
- voorruit vervangen incl ruitrubber
- kettingspanner vervangen
- radiator op 260.000km vervangen
- koppelingscylinder master ?n slave vervangen
- 2 ground zero luidsprekers in custom houten frames (onzichtbaar, maar speelt veel beter dan OEM)
- batterij vervangen
- aandrijfassen vervangen door 2 jonge exemplaren na breuk tripoide
Kortom, is bij de goedkoopste linksgestuurde (!) S2000's in de EU, maar helemaal niet zo'n slechte auto. Voor wie een S2000 wil voor een ruim MX5 budget?
Prijs is 9250 euro.
Was vorig jaar op 290.000km blanco gekeurd, dus ook nu geen probleem voor keuring voor verkoop.
Wordt dus verkocht met de anthraciete velgen, de blinkende zijn er al even niet meer.
Comment