Mededeling

Collapse
No announcement yet.

laag interieurgeluid(/rolgeluid)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Is een C6 ook geen heel stille wagen? Is natuurlijk niet oud genoeg en erg duur in onderhoud.

E34 (5-reeks) vond ik persoonlijk ook een heel stille wagen, ofschoon op smalle banden, niet op breedset velgen.

Toyota Maxima? Ford Scorpion?

Edit : een oude amerikaan (zonder open uitlaat) is ook steeds een pak stiller dan een Europese tijdsgenoot. Mijn Avalanche was, ondanks het gigantische formaat, echt wel een van de stilste wagens die ik zelf gehad heb.
    Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
    Motoren & Tjeurisme

Comment

Ik vrees toch dat dat hier niks gaat worden. Voor een paar duizend euro vindt ge zo niks fatsoenlijk.

Comment

Het gaat hier vooral over een betonbaan... waar harder afgestelde wagens uit de lagere of middenklasse het meest last hebben.

Misschien toch eens zien richting Peugeot-Citroën, zeer comfortabel afgesteld.
        Die ophanging/ vering moet toch een en ander aan trillingen wegfilteren.
        Mijn voorkeur : Peugeot 405/406 2.0 HDI ...om eens te testen.
        En het betaalbaar te houden.
        Last edited by taiko; 01/08/2016, 00:05.

Comment

bedankt van de vele antwoorden, heb al heel wat bijgeleerd...
          samen weten we meer

taiko: jij legt mooi uit wat ik bedoelde met "resonantie"
          Ook nieuwe asfaltwegen, zijn soms heel erg luid... daar gooien ze bij aanleg nog een laag kiezeltjes over (waarschijnlijk om het wegdek ruwer te maken voor betere grip, meestal op open stukken weg waar geen of weinig huizen staan). Dan rij je rustig op asfaltweg en opeens wordt het veel luider op het nieuwe stuk

orange (of anderen): zijn de W140's ook zo duur in onderhoud? en moeten die ook altijd uitgelezen worden in de merkgarage?

ik zal wat rondkijken aan de hand van jullie tips...
          en eventueel in afwachting toch tijdelijk zo'n hooftelefoon met ruisonderdrukking

Comment

Succes met uw zoektocht ! Probeer me voor te stellen hoe lastig dit is

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI Y330-U01 met Tapatalk

Comment

Van waar ben je ergens ?

Comment

Lexus, niet twijfelen, veel stiller ga je ze niet vinden.

Geen IS200 want da's in feite een Toyota Altezza, maar een GS300 uit de nineties kun je goedkoop op de op tikken.

eventueel ook een Honda Legend
                MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

En die zijn wrs een pak cheaper als zon oude benz indien er wat mankeert, maar hun wielkassen geven wel meer regengeluid dan benz

Comment

Een LS400 is natuurlijk de max., de eersten worden dit jaar oldtimer

Ook vele goedkoper dan een Benz (aankoop en onderhoud) en gaat nooit stuk
                    MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

edit

Comment

Piaf?
                        MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

ik rijd 21 jaar benz (smart incl)

ik heb stukgehad, 1 schuifdak, 1 elec raam bestuurder en dat is het

Comment

met 1 benz 21 jaar of met 10? maakt wel een groot verschil.

Comment

Heb gewoon geluk, hout vasthouden...9 stuks idd, gemiddelde leeftijd wel 10 jaar

Comment

bobo,
                                Ik woon in het zuiden van Limburg. Vandaar dat ik de E40 vermeldde, die ligt zowat in mijn achtertuin... (doch ver genoeg om niet te horen... oef)
                                ja knap lastig inderdaad, want ik hou veel van de "klank" van een wagen ook al hoeft dat niet luid te zijn... bvb het geluid van een boxermotor (VW kever & Co, en Subaru)
                                Blijkbaar ook alleen erg grote wagens, terwijk ik qua handigheid, parkeerplaastje vinden e.d., het toch wel apprecieer dat ik binnen de parkeervakken pas... alsook geen "break" versies...
                                Doch het lastigste is alle geluid in het dagelijkse leven...

Comment

Wou mss wel eens stukje met je over die e40 rijden, ik vind nl best slecht beton ook stevig doordringen in een s...kwestie dat er een oplossing zou kunnen zijn

Keek ff naar de afmetingen, maar zelfs een lexus gs schurkt al tegen de 5 meter

Mijne is nu 5.2 en woon in vrij druk beparkeerde buurt en vind altijd wel plekje binnen de 100 meter, al geef ik toe moest ik centrum brussel wonen ik ook niet voor zon grote auto zou kiezen

Comment

bobo,
                                    Dat zou heel erg fijn zijn, dank je
                                    (Heb net ook het filmpje gezien dat KdF postte...)
                                    zou dat stukje weg wel eens willen vergelijken met de LS400. (daarvan zij er blijkbaar wel minder te koop?)
                                    Groetjes & alvast bedankt
                                    Last edited by ; 09/08/2016, 23:26.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door orange Bekijk Berichten

PS.: bent u invalide (66%)? Dan moet ge geen tax betalen, dus 6 cilinder = zachter.
                                      Heey Orange, dit klopt niet hoor. Ben plus 66 procent en betaal de volle pot hoor. Dit is enkel voor mensen met handicap aan de onderste ledematen...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                                        Heey Orange, dit klopt niet hoor. Ben plus 66 procent en betaal de volle pot hoor. Dit is enkel voor mensen met handicap aan de onderste ledematen...
                                        Meer dan 50% aan de onderste ledematen of volledig verlamd aan de bovenste ledematen, maar daarnaast ook volledig blind of oorlogsinvalide en dit kan enkel bekomen worden voor een persoonlijk vervoersmiddel (dus de gehandicapte moet in de wagen aanwezig zijn of het moet een verplaatsing zijn voor de gehandicapte bijv naar de apotheek om geneesmiddelen...).
                                        Het is inderdaad niet zo dat iedere gehandicapte recht heeft op kwijtschelding van de BIV of de jaarlijkse verkeersbelasting (of BTW vermindering bij aankoop), enkel indien je voldoet aan de voorgenoemde voorwaarden, en dan is het gebruik van die wagen strikt voorbehouden aan de gehandicapte (of ten behoeve van de gehandicapte).
                                        Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

Ja, ik wist dat er een vrijstelling was bij 66%, maar niet wat juist de voorwaarden waren.

Comment

Working...
                                          X