Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kostprijs Volvo V50 DPF filter vervangen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #41
    Oorspronkelijk geplaatst door Teus Bekijk Berichten
    hebben ze hem al statisch geregenereerd? is 30-60 minuten laten draaien in neutraal met de motor in hoog toerental. niet zo heel gezond en kun je maar een paar keer doen met een filter
    Niet dat ik weet, ze hebben enkel kort onderzoek gedaan om diagnose te stellen. Computer eraan gehangen, conclusie getrokken en dan naar eigen zeggen de foutcodes gewist "maar dat gaat maar efkes helpen".

    Comment


    • #42
      Oorspronkelijk geplaatst door stijnw Bekijk Berichten

      Filter eruit zwieren lijkt me geen goed idee voor de keuring, wel?
      Niets van aantrekken, gewoon op de manier doen zoals ik al aanhaalde, en ge gaat 0,0 problemen hebben.
      Voor ge naar de keuring gaat eens goed doortrekken dat alle vuiligheid eruit is, en klaar.

      Comment


      • #43
        Oorspronkelijk geplaatst door stijnw Bekijk Berichten
        Bedankt voor al jullie reacties, kon door drukte niet eerder antwoorden, sorry :-)
        We hebben dus de V50 1.6D DRIVe, lichtste motorisatie (toen fiscaal interessant). Is inderdaad een PSA motor, zagen we pas toen we het conformiteitsattest bekeken...

        Nu vraag ik me dus ook af, zoals Flappy hierboven, of dat echt wel aan de filter ligt. Er komt nergens storing op het dashboard, en ik heb de voorbije dagen geen enkele keer voorgehad dat het brandstofverbruik plots fors stijgt (tenzij ik optrek uiteraard) om te regenereren. Het vermogenverlies treedt maar af en toe op, bv tijdens het optrekken valt het een halve seconde weg, of soms op een helling gedurende langere tijd. Ik heb soms het idee dat er een andere oorzaak is (druksensor, leiding, of dat lek aan de turbo waarvan de garage sprak), maar dat ze die filter gewoon standaard mee vervangen.

        Enfin, we gaan eens horen of EM Motors in Limburg naar de auto wil zien, als second opinion.

        Filter eruit zwieren lijkt me geen goed idee voor de keuring, wel?
        Het gaat de dieselfilter zijn. :p

        Verstuurd met de postduif.

        Comment


        • #44
          Oorspronkelijk geplaatst door Ralphke Bekijk Berichten
          Het gaat de dieselfilter zijn. :p
          Volgende week vrijdag op controle bij EM Motors. Ik zal laten weten wat het volgens hen is :-)

          Comment


          • #45
            Oorspronkelijk geplaatst door stijnw Bekijk Berichten
            Volgende week vrijdag op controle bij EM Motors. Ik zal laten weten wat het volgens hen is :-)
            Ik was wel tevreden van die garage, had er altijd goed gevoel bij.
            '16 Peugeot 308 SW blueHDI
            '15 Volvo XC60 D3

            Comment


            • #46
              Ik

              Verstuurd vanaf mijn Nexus 7 met Tapatalk
              '16 Peugeot 308 SW blueHDI
              '15 Volvo XC60 D3

              Comment


              • #47
                Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                Ik

                Verstuurd vanaf mijn Nexus 7 met Tapatalk
                In Aarschot zit ook Volvo specialist die goed werk zou leveren.
                '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                '15 Volvo XC60 D3

                Comment


                • #48
                  Oorspronkelijk geplaatst door Ralphke Bekijk Berichten
                  Het gaat de dieselfilter zijn. :p
                  Het was idd de dieselfilter :-)

                  Enfin, EM heeft de computer uitgelezen (ik kreeg de print screen te zien) en daarin verschenen "te lage brandstofdruk" en "deeltjesscheider geblokkeerd", maar dat laatste was nog geen "rode" alarmmelding. Na uitlezing van de DPF-filterdruksensor bleek die in rust (800 toeren) 5 à 6 hPa, en bij 2.500 toeren 35 hPa. Maar dat zou dus nog geen "bomvolle" roetfilter zijn (die zou eerder 70 of meer hPa aangeven). Ze hebben DPF-cleaner erin gekapt, in de hoop dat de filter nog wat meer gereinigd geraakt. En de dieselfilter is vervangen. Geen probleem meer gehad tijdens de rit Paal-Leuven en heen & terug Leuven-Overijse. Kostprijs interventie 207 euro. En afwachten wat de DPF-druksensor aangeeft bij het jaarlijks onderhoud over enkele weken.

                  Comment


                  • #49
                    Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                    In Aarschot zit ook Volvo specialist die goed werk zou leveren.
                    Klopt ... Car Zone : http://www.car-zone.be/


                    Verstuurd vanaf mijn HTC Desireless 696969 met Tapatalk.

                    Comment

                    Working...
                    X