Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Verplichte afleverkit

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Verplichte afleverkit

Zo is er weer iets nieuws om nog extra geld uit de klant te krijgen, de zogeheten "verplichte afleverkit", 149 euro of zoiets.

Vanwaar halen ze dat dit "verplicht" is, want het komt precies over alsof de wet het verplicht, maar daar heb ik geen bewijs van gezien.
    Ik zag het zelfs bij een tweedehandswagen.

Ervaringen hiermee? Dit weiger je toch gewoon zou ik denken.

Bij de VW garage waar ik vroeger met mijn Passat op onderhoud ging hebben ze nu afleveringskosten op de prijslijst staan. Gaat het dermate slecht in de autoindustrie?

Comment

Bij tweedehandswagen las ik: Prijs exclusief 175 euro kosten rijklaar eindgebruiker België (officiële voorplaat, driehoek, brandblusser, fluojasje, verbanden, aanvraag div, cleaning, keuring)

voorplaat en aanvraag DIV, doe ik toch zelf wat moeten zij zich dat aantrekken?
      Fluojasje idem?
      Driehoek? dat zit er toch standaard in?
      Verbanden? Idem
      Cleaning? Je spreek toch een prijs af voor een product in de staat dat het is?
      keuring? Idem, is toch stuk afspraak dat in de prijs al zit

Comment

Als ik een offerte liet maken voor een nieuwe wagen dan heb ik altijd gezegd dat ik dat niet moest hebben (blusser, driehoek, verbanddoos en matten). Dus 150€ eraf.... Bij ophaling van het voertuig lagen deze er wel altijd in . En als het er niet in zou liggen dan bestel je het stukken goedkoper op internet.
        DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

Comment

Klinkt mss onnozel, maar bestaat al zeer lang. Stond in 2008 al op mijn factuur bij de aankoop van mijne GSXR1000 in den tijd. Maar de dealer gaf me daar iets anders voor in de plaats, wat niet alle dealers doen.

Met auto's komt dat ook meer en meer voor. Bij de Tiguan stond het er ook bij.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
            Zo is er weer iets nieuws om nog extra geld uit de klant te krijgen, de zogeheten "verplichte afleverkit", 149 euro of zoiets.

Vanwaar halen ze dat dit "verplicht" is, want het komt precies over alsof de wet het verplicht, maar daar heb ik geen bewijs van gezien.
            Ik zag het zelfs bij een tweedehandswagen.

Ervaringen hiermee? Dit weiger je toch gewoon zou ik denken.
            Verplicht omdat dit verplicht in de wagen aanwezig dient te zijn...

Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

Verbanddoos,driehoek,brandblusser,fluohesje zijn sowieso verplicht in de auto.Hoort dus gewoon bij in de prijs begrepen te zijn.
              En bij een handelaar keuring ook.

Comment

Een inschrijvingsbewijs hoort ook verplicht bij je wagen maar je betaald daar tegenwoordig ook voor... ik bedoel je hebt gelijk het zou (zoals vroeger) beter in de standaard prijs van de wagen inbegrepen zijn... Ik wilde enkel duidelijk maken aan Vitus waarom deze optie "verplichte afleverkit" noemt.
                Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 96gr Bekijk Berichten
                  Verplicht omdat dit verplicht in de wagen aanwezig dient te zijn...
                  Maar hoe interpreteert een gemiddelde consument dit?

Alsof hij die kost er bij MOET nemen...

Comment

Net eens mijn factuur van de Tipo erbij genomen, die ik recent nieuw kocht. Staat niets op van verplichte kit.

Als het vooraf besproken is mij goed, maar niet een prijs afspreken en dan achteraf bij aflevering aanrekenen, die vlieger zou bij mij ook niet opgaan.
                    '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                    '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                    '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                    '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                    '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                    '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                    '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                    '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                    '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

Bij BMW is dat een gratis ( ?) optie code ZKS. Veiligheidskit
                      Staat op de bestelbon/aankoopfactuur zo aangegeven

Comment

Bij Renault "Afleveringskit R 99 euro"
                        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Heb die bij Renault nog nooit willen betalen. Als de bestelbon eruit komt zeg ik dat ik pas teken nadat die afleveringskost eraf is. Da's gewoon iets nieuws om geld uit de zakken te halen. Zijn er een paar mee begonnen en nu springen vellen op de kar. Ze hebben dat er steeds vanaf gedaan want ik zou me omgedraaid hebben en weggeweest zijn. Waarom plots een 'afleveringskost' waar je niks aan hebt.

Comment

Procentueel gezien is dat hetzelfde als bij de bakker een korting van 1 cent op een groot wit willen bedingen.

#mensenzijneenrarediersoort

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
                              Procentueel gezien is dat hetzelfde als bij de bakker een korting van 1 cent op een groot wit willen bedingen.

#mensenzijneenrarediersoort
                              Wil je hiermee zeggen dat we het moeten betalen? Ik vind het niet kunnen dat er plots een kost in het leven geroepen wordt waar je totaal niks aan hebt. Nee, ik weiger het te betalen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten

Wil je hiermee zeggen dat we het moeten betalen? Ik vind het niet kunnen dat er plots een kost in het leven geroepen wordt waar je totaal niks aan hebt. Nee, ik weiger het te betalen
                                Dit. Volledig mee akkoord.
                                “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                                Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

Ach ja, als ze dat in de toekomst zouden laten wegvallen maken ze gewoon de wagen zelf wat duurder.

Verstuurd met de postduif.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ralphke Bekijk Berichten
                                    Ach ja, als ze dat in de toekomst zouden laten wegvallen maken ze gewoon de wagen zelf wat duurder.

Verstuurd met de postduif.
                                    Nee, dit is gewoon uitgevonden door de garagisten hoor. Invoerder heeft er zelfs niks mee te maken. Da's gewoon om hun winstmarge op te krikken die inderdaad erg laag is...

Comment

Zat blijkbaar vroeger in de autoprijs, die is nu 200 euro goedkoper maar hebben ze die rijklaar kosten erbij gezet...
                                      VW Golf VII Variant 2.0 tdi highline - 09/2014

Comment

Ik heb een eindproef rond behavioural finance gedaan. Mensen zijn rare beesten.

Maakt een bakker zijn brood 10 cent duurder: amper klachten. Laat diezelfde bakker zijn prijs gelijk, maar vraagt 10 cent om het te snijden: verontwaardiging alom.

Idem afleverkosten. Als ze de auto 100 euro duurder maken valt niemand erover.

Beter zou de sector afspraken maken. Als alle garages een uniform bedrag aanrekenen (bvb. 150 euro), dan heb je als consument gedaan met neuten (op een enkele dbr2 na die zijn auto in buurlandistan haalt).

Comment

Working...
                                        X