Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vraagje over stevigheid/reputatie van merken

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Vraagje over stevigheid/reputatie van merken

    Hellow,

    me maat en ik zitten al een tijdje te discussiëren over automerken, over hun stevigheid en reputatie.

    ik ben zeer neutraal tegenover alle merken maar hij is meer een Duits liefhebber.
    Hij zegt dat die Duitse wagens veel steviger zijn dan de andere wagens/merken, maar volgens mij was dit vroeger wel zo maar is tegenwoordig niet meer zoveel verschillend?

    hoe denken jullie hierover ? Liefst mensen die neutraal zijn antwoorden :p want de meeste Duitse liefhebbers zullen zoiezo zeggen dat die auto's de beste zijn :p

    mvg
    Björn

  • #2
    Kijk gewoon naar de onderzoeken die gedaan worden door hulporganisaties, verbruikersorganisatie, gebruikersreviews enz. Daar komen meestal de Aziatische merken als beste uit. Alleen horen eigenaars van Duitse wagens dit niet graag.

    Comment


    • #3
      Voor betere betrouwbaarheid moet je inderdaad geen Duitse wagen kopen.

      Stevigheid, wat bedoel je daarmee? Als ik in een nieuwe Audi ga zitten en daarna in een nieuwe Renault of Toyota, zonder te rijden, dan zal die audi de indruk geven dat het interieur steviger in elkaar zit. Zelfde geld voor een 5j oude.

      Als je stevigheid bedoeld kwa betrouwbaarheid, levensduur of veiligheid, dan nee

      Comment


      • #4
        Met stevigheid bedoel ik de buitenkant van de auto zelf. Hij zegt dat als je vb met een BMW aan 60/90 ergens tegen tijd dat je neus vb minder ingedeukt zal zijn dan een peugeot. Dat carrosserie zogezegd sterker is.

        Comment


        • #5
          Dat betwijfel ik ten sterkste, de neus van zowel de Peugeot als de BMW zijn gemaakt om helemaal te kreukelen en zo de grootste krachten op te vangen om het passagiers compartiment maximaal te vrijwaren.
          Hier kon iets interessant gestaan hebben...

          Comment


          • #6
            Moderne autos zijn zo gemaakt dat de auto gepertotaliseerd wordt om de passagiers te redden. Daarvoor dienen de kreukelzones. Die zijn dus doelbewust minder stevig dan vroeger. Het passagierscompartiment is daarentegen veel steviger dan vroeger. Ge wilt dus niet zomaar een steviger auto.
            Een ander aspect is wel massa. De zwaardere auto duwt de lichtere weg en offert dus andermans veiligheid op voor die van zichzelf. Ook een vorm van stevigheid
            30 jaar Mr Yuge!

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Redmanw Bekijk Berichten
              Hellow,

              me maat en ik zitten al een tijdje te discussiëren over automerken, over hun stevigheid en reputatie.

              ik ben zeer neutraal tegenover alle merken maar hij is meer een Duits liefhebber.
              Hij zegt dat die Duitse wagens veel steviger zijn dan de andere wagens/merken, maar volgens mij was dit vroeger wel zo maar is tegenwoordig niet meer zoveel verschillend?

              hoe denken jullie hierover ? Liefst mensen die neutraal zijn antwoorden :p want de meeste Duitse liefhebbers zullen zoiezo zeggen dat die auto's de beste zijn :p

              mvg
              Björn
              Moet ge dat nog vragen???
              Iedereen weet ondertussen dat alle Franse brol met haken en ogen aan mekaar hangt en meer in panne staat dan dat het rijdt.
              De Duitse auto's zijn duizenden malen beter, vooral dan de echte Duitse preemiejoem merken: zo is een Audi stukken beter dan een VW (die al zoveel beter is dan al die Franse bazaar) en valt er op Mercedes niets aan te merken; behalve op de modellen met een Renault motor, maar da's geen echte Mercedes, en die wordt alleen gekocht door domme ezels.
              BMW is bovendien het nec plus ultra qua rijbeleving als surplus op hun formidabele kwaliteit.

              Jappen en Koreanen maken uiteraard zeer degelijke auto's, maar hebben de uitstraling van Van Rompuy of een natte dweil.

              Verder heb je dan ook nog het budgetmerk Dacia dat behalve een spotgoedkoop uiterlijk ook nog eens de onbetrouwbare oude brol van Renault moet slijten.

              Voilà, 'uwen maat' zal het graag horen.

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Den Paarse Capri Bekijk Berichten
                Moderne autos zijn zo gemaakt dat de auto gepertotaliseerd wordt om de passagiers te redden. Daarvoor dienen de kreukelzones. Die zijn dus doelbewust minder stevig dan vroeger. Het passagierscompartiment is daarentegen veel steviger dan vroeger. Ge wilt dus niet zomaar een steviger auto.
                Een ander aspect is wel massa. De zwaardere auto duwt de lichtere weg en offert dus andermans veiligheid op voor die van zichzelf. Ook een vorm van stevigheid
                Dit verduidelijkt veel:
                Pas op, en 't is dan nog een voorbeeld met Franse brol.
                 

                Comment


                • #9
                  Er zit wel degelijk verschil op de kwaliteitsbeleving.

                  Comment


                  • #10
                    moet je dan niet in dezelfde prijsklasse vergelijken?

                    Comment


                    • #11
                      Ja, tuurlijk maken Duitse merken stevigere auto's dan andere merken.
                      Kijk maar naar het bewijs:

                      Belgen die indertijd in Antwerpen Duitse auto's in elkaar zette draaiden de schroefjes beduidend beter vast dan hun collega's in Vilvoorde of in Genk.
                      Je wil je leven toch niet riskeren in een Skoda Koqias of Seat Ateca als je veilig en wel in een stevige VW Tiguan kan zitten????
                       
                      KLIK |&| KLAK

                      Comment


                      • #12
                        kan ook anders

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door Unterschlagen Bekijk Berichten
                          moet je dan niet in dezelfde prijsklasse vergelijken?
                          Ja inderdaad... Wat ik duidelijk ondervonden heb is bvb het interieur. Een Mercedes, BMW, Audi,... met 200000 km zie je niet veel slijtage aan. Moet eens een Fransman met die kilometers zien. Vanaf 100 k zie je duidelijke slijtage. Ook rammeltjes van de ophanging bvb zal je veel sneller hebben met een Fransman. Ik heb vele jaren Renault gereden maar wist dat ik die max 100000 km mocht houden als je belang hecht aan die zaken. Ik zeg niet dat ze minder veilig zijn. Maar als je een ongeval ziet is het toch meestal zo dat de bestuurder van de zware wagen er best vanaf komt (zonder een merk te noemen, kan een zware Fransman of zo ook zijn).
                          In de periode dat ik okkazies deed gaf ik het liefst garantie op een Japanner. Zuiver mechanisch waren dat zeer goede wagens. Ik hoorde wel dat dit ook al sterk verminderde.

                          Comment


                          • #14
                            Als je vergelijkt ;vergelijk dan dezelfde generatie, hetzelfde segment en hetzelfde budget. Dan zullen de verschillen inzake veiligheid minimaal zijn.

                            kwalitatief, zal voor iedereen anders aanvoelen. Zichtbare en hoorbare slijtage zal anders zijn...
                            mijn ervaring: een auto met veel standaatdopties, laten de opties het sneller afweten... maar dat kan. VOor iedereen anders zijn...

                            Comment


                            • #15
                              Is nogal modelafhankelijk.
                              Kijk naar de NCAP sterren. De tijd is echt voorbij dat je een ongeluk alleen kon overleven in een VOLVO. Elk merk en model probeert die 5 sterren te halen.

                              En voor de rest: er zit zo veel wijsheid in de post van Maurice P.P. (als je tussen de lijnen kan lezen).

                              Comment


                              • #16
                                Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                                Is nogal modelafhankelijk.
                                Kijk naar de NCAP sterren. De tijd is echt voorbij dat je een ongeluk alleen kon overleven in een VOLVO. Elk merk en model probeert die 5 sterren te halen.

                                En voor de rest: er zit zo veel wijsheid in de post van Maurice P.P. (als je tussen de lijnen kan lezen).
                                Het ontroert me.
                                Een geluk dat je Volvo vermeldt: dat was ik vergeten... Dit is de allerveiligste wagen ter wereld, want enkele decennia geleden hadden ze de beste hoofdsteun in de automobielindustrie!
                                Het is trouwens ook het enige merk met een deftige zetel!
                                Gelukkig hebben ze alle Franse motoren van zowel PSA als Renault ondertussen afgezworen of die poepchinezen hadden het bedrijf nooit willen opkopen.

                                Comment


                                • #17
                                  Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten

                                  Ja inderdaad... Wat ik duidelijk ondervonden heb is bvb het interieur. Een Mercedes, BMW, Audi,... met 200000 km zie je niet veel slijtage aan. Moet eens een Fransman met die kilometers zien. Vanaf 100 k zie je duidelijke slijtage. Ook rammeltjes van de ophanging bvb zal je veel sneller hebben met een Fransman. Ik heb vele jaren Renault gereden maar wist dat ik die max 100000 km mocht houden als je belang hecht aan die zaken. Ik zeg niet dat ze minder veilig zijn. Maar als je een ongeval ziet is het toch meestal zo dat de bestuurder van de zware wagen er best vanaf komt (zonder een merk te noemen, kan een zware Fransman of zo ook zijn).
                                  In de periode dat ik okkazies deed gaf ik het liefst garantie op een Japanner. Zuiver mechanisch waren dat zeer goede wagens. Ik hoorde wel dat dit ook al sterk verminderde.
                                  Wat ge nu komt te vertellen!
                                  Je had een nieuwe Espace en dus nu een BMW 7 hé?
                                  Goed... ik neem dit even als voorbeeld: een nieuwe Espace begint aan pakweg € 36.000.
                                  Een BMW 7 begint aan € 85.000. Over de prijzen van de opties nodig om een BMW even kompleet uit te rusten zullen we nog maar wat zwijgen....
                                  Het lijkt me dus volkomen normaal dat die Espace wat meer slijtage zal vertonen na x ton km dan die BMW.

                                  Idem als je een Talisman gaat vergelijken met een ongeveer even ruime A6... (en zeker als je die een beetje uitrust met opties)
                                  Bovendien hebben Renault & PSA de laatste jaren al een groot gedeelte van hun achterstand op dat gebied ingehaald...


                                  Comment


                                  • #18
                                    Jullie vergeten de overwegend rammelende Italianen of je moet een echte Italofiel zijn, dan nog liever een Lada
                                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                    Comment


                                    • #19
                                      Ik moet je hierin gelijk geven, Jocar. Door de totale afwezigheid van isolatie tussen motorcompartiment en interieur bij Lada's hoor je niks meer van rammelgeluiden in het interieur ... boven het motorlawaai.
                                      Zo sluw, die Russen. Ik denk dat het nog enkele jaren duurt eer de rest van de wereld daar achter is. Maar het zou me niets verwonderen als de Italianen de eerste zijn.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Maurice P.P. Bekijk Berichten

                                        Wat ge nu komt te vertellen!
                                        Je had een nieuwe Espace en dus nu een BMW 7 hé?
                                        Goed... ik neem dit even als voorbeeld: een nieuwe Espace begint aan pakweg € 36.000.
                                        Een BMW 7 begint aan € 85.000. Over de prijzen van de opties nodig om een BMW even kompleet uit te rusten zullen we nog maar wat zwijgen....
                                        Het lijkt me dus volkomen normaal dat die Espace wat meer slijtage zal vertonen na x ton km dan die BMW.

                                        Idem als je een Talisman gaat vergelijken met een ongeveer even ruime A6... (en zeker als je die een beetje uitrust met opties)
                                        Bovendien hebben Renault & PSA de laatste jaren al een groot gedeelte van hun achterstand op dat gebied ingehaald...

                                        Waarom is dat eigenlijk volkomen normaal ? Ik vind +30K voor een wagen ook al een serieus bedrag. Zouden we niet mogen verwachten dat na enkele jaren/100K kms er op het interieur ook nog niet teveel op aan te merken is (als je er zelf zorg voor draagt uiteraard) ?

                                        Comment

                                        Working...
                                        X