Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe Europese nummerplaat vanaf 2010

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
    Waarom zie je eigenlijk soms K op P platen rijden (Kxx-xxx / Pxx-xxx, dus geen speciale), die even oud of zelfs ouder zijn dan platen beginnend met E/F? Dat moet toch ook om een bepaalde reden gedaan zijn?
    Heruitgegeven platen?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Orlando Bekijk Berichten
      Laten we eens even aan het rekenen slaan ==> als er wekelijks zo'n 35.000 nieuwe platen worden uitgereikt, betekent dit dat het een klein half jaar zal duren vooraleer de A-reeks op zal zijn (1-A**-***), en begonnen kan worden aan de B-reeks. Dus na ruim tien jaar zullen alle combinaties uitgeput zijn onder de code 1 (1-***-***), om dan te starten met de begincode 2. Wat ik wil zeggen is dat de lettercombinatie van onze nieuwe platen met beginindexen van 1 tot 9 heeeeeel lang zullen kunnen meegaan!! Een kleine eeuw ...
      euhm, dat index cijfer heeft een specifieke betekenis.

Er rijden nu

1 - xxx - xxx platen rond, maar ook 8 - xxx - xxx en 9 - xxx - xxx platen rond.
      Ik weet niet of het de bedoeling is om over 10 jaar met 2 - xxx - xxx te beginnen.
      1993 Jaguar XJ40 3.2 Sovereign (208000km)
      2008 Peugeot 207 SW 1.6hdi (166000km)
      2009 Opel Astra H Tourer 1.7cdti (257000km)
      -> weldra Opel Astra K Tourer 1.6cdti EcoFlex (0km)

www.carfac.be "Driving on experience"

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Daan Bekijk Berichten
        Heruitgegeven platen?
        Nee, bedoel dat ze origineel rond hetzelfde moment zijn uitgegeven. Mijn ouders hebben bv nog steeds hun "E" van toen ze hun eerste auto kochten, terwijl iemand die we kennen al langer met zijn plaat rijdt, die met "K" begint. Je ziet ook duidelijk dat het een erg oude plaat is. Vandaag toevallig nog zo een gezien.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Yaqub Bekijk Berichten
          Zelfs ik weet het! Die werden inderdaad overgeslagen, om verwarring te vermijden.
          Welke verwarring?

Hier krijg ik trouwens het schijt van:

Dat mag toch helemaal niet?

E30SHOP.be
          - Alles voor uw BMW E30.
          Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
          En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

Comment

• bij mij hing er ook een VL over de B hoor en nooit last mee gekregen!

denk dak er terug ga bestellen, deze zijn veel properder afgewerkt

dit heeft niets met het Vlaams Blok te maken maar ik krijg het schijt van de naam 'België' het land waar de Vlamingen voor allerhande profiteurs kan (moet) betalen...

vandaag de tax en BIV van onze ovaalkever in de bus gekregen die op de valreep nog was ingeschreven op de 'oude' platen

was begin november dat de papieren waren opgestuurd, dus heeft zo maar ff 4 maanden geduurd

en ik die dacht dat het den tax en BIV van de zafira ging zijn of onze 66 kever....dacht da da van den ovaal al lang betaald was

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ian Bekijk Berichten
              Welke verwarring?

Hier krijg ik trouwens het schijt van:

Dat mag toch helemaal niet?
              Wat vind je daar nu erg aan? Zo Belgicistisch dat je beschaamd bent in Vlaanderen te wonen?
              Wat dan gezegd over turken die de B overplakken met de Turkse vlag?
              Elk plakt toch op z'n eigen auto wat hij wil ... Waarschijnlijk draag je "verdraagzaamheid" nog eens hoog in het vaandel, terwijl je gruwt van een VL-klevertje.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
                Wat vind je daar nu erg aan? Zo Belgicistisch dat je beschaamd bent in Vlaanderen te wonen?
                Wat dan gezegd over turken die de B overplakken met de Turkse vlag?
                Elk plakt toch op z'n eigen auto wat hij wil ... Waarschijnlijk draag je "verdraagzaamheid" nog eens hoog in het vaandel, terwijl je gruwt van een VL-klevertje.
                Die Turken zijn ook fout. en nee ik ben niet beschaamd om in Vlaanderen te wonen, ik schaam me wel voor unibrown pipo's als De Winter.

Ik ben zowel Belg als Vlaming als West-Vlaming. Het gaat erom dat de nummerplaat niet meer aan de voorgeschreven eisen/beschrijving voldoet (Euro formaat, B links). Die Euro platen zijn er toch o.a. gekomen om meer Europese eenheid te brengen? Als iedereen er z'n eigen stickerboek gaat van maken zitten we weer met een chaosboel. Je gaat toch ook geen 'IK SUPPORTER VOOR *vul hier uw favoriete sportclub in*' sticker op je passport kleven?

Op zich heb ik niets tegen een VL sticker, maar het idee erachter stoort mij. Dus bij iedereen die ik zie met zo'n sticker weet ik dat ze VB'ers zijn (remember de oude VL stickers met Vlaams Belang leeuw).

Maar goed, we wijken af..

E30SHOP.be
                - Alles voor uw BMW E30.

Comment

• er reden veel mensen rond met die 'VL' sticker, zelfs mijnen bompa, die totaal niet Vlaams Blok gezind was...

maar anderzijds is VB de enige partij die de koe bij de hoorns pakt en met succes want de andere partijen beginnen meer en meer punten van hun70-puntenplan uit 1992 over te nemen!

Ik zal alleszinds blij zijn wanneer België zal splitsen 'binnenkort', ookal krijgen we dan weer andere nummerplaten

Comment

Die Turken zijn ook fout. en nee ik ben niet beschaamd om in Vlaanderen te wonen, ik schaam me wel voor unibrown pipo's als De Winter.

Ik ben zowel Belg als Vlaming als West-Vlaming. Het gaat erom dat de nummerplaat niet meer aan de voorgeschreven eisen/beschrijving voldoet (Euro formaat, B links). Die Euro platen zijn er toch o.a. gekomen om meer Europese eenheid te brengen? Als iedereen er z'n eigen stickerboek gaat van maken zitten we weer met een chaosboel. Je gaat toch ook geen 'IK SUPPORTER VOOR *vul hier uw favoriete sportclub in*' sticker op je passport kleven?

Op zich heb ik niets tegen een VL sticker, maar het idee erachter stoort mij. Dus bij iedereen die ik zie met zo'n sticker weet ik dat ze VB'ers zijn (remember de oude VL stickers met Vlaams Belang leeuw).

Maar goed, we wijken af..
                    Zoals hierboven ook staat: het zijn heus niet allemaal VB'ers hoor.
                    Dat is nu eens iets wat mij echt niet boeit, zolang de combinatie duidelijk blijft schilderen ze voor mijn part elk letterke in een ander kleur.

Comment

• België mag niet splitsen, het is al klein genoeg. En Vlaanderen is volgebouwd. Wallonië is tenminste nog mooi, maar ja, spijtig dat hier niet 1 taal gesproken wordt.

Dan vond ik het voorstel van Van de Lanotte om van België een Unie met 4 lidstaten te maken en elke lidstaat een apart bestuur nog goed.

E30SHOP.be
                      - Alles voor uw BMW E30.

Comment

• Plak die sticker dan zichtbaar op uwen auto hè als het u zo dierbaar is. Elke actie die van het VB uitkomt is een domme actie. De reden waarom N-VA bijvoorbeeld zoveel stemmen haalt: ze houden zich met zulke dwaze mongoliteiten niet bezig.

Comment

• Ik heb wél iets tegen de VL in kwestie.

Comment

België mag niet splitsen, het is al klein genoeg. En Vlaanderen is volgebouwd. Wallonië is tenminste nog mooi, maar ja, spijtig dat hier niet 1 taal gesproken wordt.

Dan vond ik het voorstel van Van de Lanotte om van België een Unie met 4 lidstaten te maken en elke lidstaat een apart bestuur nog goed.
                            volgens mij zijn er maar 2 oplossingen:

- ofwel 1 land, 1 regering, en een tiental ministers (zou al miljoenen per jaar besparen)

- ofwel splitsen en van Brussel de Europese hoofdstad maken onder speciaal statuut (een soort Vaticaanstad van maken, al zal het eerder een soort mekka worden )

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door astralogie Bekijk Berichten
                              volgens mij zijn er maar 2 oplossingen:

- ofwel 1 land, 1 regering, en een tiental ministers (zou al miljoenen per jaar besparen)

- ofwel splitsen en van Brussel de Europese hoofdstad maken onder speciaal statuut (een soort Vaticaanstad van maken, al zal het eerder een soort mekka worden )
                              Ik wìst gewoon dat de koning vandaag een cruciale fout had gemaakt door Beke als koninklijk onderhandelaar aan te stellen, hij veel beter u aangesteld.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Skyline Bekijk Berichten
                                Ik wìst gewoon dat de koning vandaag een cruciale fout had gemaakt door Beke als koninklijk onderhandelaar aan te stellen, hij veel beter u aangesteld.
                                nonkel Albert had gebeld, maar khad genen tijd

hoelang gaat dat circus nu nog duren ginderachter??ze komen er gewoonweg NOOIT meer uit...alles zit te diep, hoeveel 'onderhandelaars' en 'bemiddelaars en.... gaan ze nog moeten aanstellen vooraleer ze inzien dat er nooit een oplossing kan komen op deze manier??

en ondertussen kunnen wij blijven betalen voor alle postjespakkers en broekverslijters in het parlement en de kamer etc..wij hebben het hoogste aantal ministers per inwoner, niet moeilijk dat ze niet overeen kunnen komen....

en ondertussen komen er meer en meer gelukzoekers binnen die profiteren van de politieke instabiliteit en zo hun win-for-life hier komen afhalen, terwijl de bomma van ne kameraad met 890 euro moet rondkomen, na bijna 50 jaar gewerkt te hebben...

Comment

• Dom van me om de achterkant niet te trekken...

Comment

• Onzichtbare plaathouder is beschikbaar bij OTM-shop, moest het hier nog niet staan.

Bestel rechtstreeks uw tweede nummerplaat bij de fabrikant van de officiële Belgische plaat.
                                    Bijgevoegde Bestanden

Comment

• Comment

• dieje heeft veel geluk gehad

mijne maat met zijne R32 met US bumper kreeg geen klein dus bijgevolg steekt die vierkante er 5-6cm onderuit

dit is natuurlijk wel 1 van de 'eerste', ik heb 215 en na mij hebben er een aantal mensen zitten bellen en mailen naar de keuring voor ook zo'n plaat op hun kever en dit mocht niet, nadien is er dan een omzendbrief rondgegaan met de duidelijke stelling dat zo'n kleine plaat enkel en alleen mag als er geen ander formaat in past, dus niet voor een oldtimer ofzo...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door astralogie Bekijk Berichten
                                          dieje heeft veel geluk gehad

mijne maat met zijne R32 met US bumper kreeg geen klein dus bijgevolg steekt die vierkante er 5-6cm onderuit
                                          Hij heeft misschien extra betaald bij de keuring, als je met zo'n auto rondrijdt moet dat niet echt een probleem zijn.

Vooraan staat het nog mooi, achteraan wat minder, maar wel mooier dan een dienblad. Zou zo'n dienblad daar inpassen?

E30SHOP.be
                                          - Alles voor uw BMW E30.

Comment

Working...
                                          X