Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Raden jullie all season banden aan voor een evoque 2WD, dit is enkel voor belgie.
Onze garage geeft ons dit type: Vredestein all season M+S 235/60 R18 suv Quartrac 3 met FSL wangbescherming en sneeuw symbool.
Klopt, zelf ooit meegemaakt. Vanaf toen ben ik met winterbanden beginnen rijden.
Ik ook, sta je daar mooi voor l.l, Heb toen besloten om een 4 x 4 te kopen met winterbanden als extra.
Alleen, heb ze er nog niet opgelegd voor dit jaar
Eerste jaar zonder winterbanden voor mij en toch al één van de vier maanden waarin ik er normaal mee reed achter de rug en ik beklaag het me nog niet, integendeel.
Ok die pirelli sotto zeros trekken op geen hol als het nat ligt.
Zonet in de gietende regen was het precies dancing on ice.
Dat is toch vrij raar en vermoedelijk afhankelijk van de auto en rijstijl....
Want voor mij is het juist het tegengesteld op de Porsche (voor de BMW kan ik het niet zeggen want ik heb nog niet met de nieuwe winter set gereden)
Ik rij nu al 10 dagen terug op mijn Sottozero N 18' (op 80%)en in de actuele omstandigheden zijn ze op alle vlakken beter dan mijn Michelin Pilot Sport N 20' (op 50%)
Zeker op nat is de limiet bvb in de bochten véél verder.
Natuurlijk zijn de banden speciaal voor mij auto ontwikkeld en ik heb niet dezelfde velgen maat, misschien is dat ook het groot verschil (en op de juiste bandendruk ook)
Voor wintervelgen kan men altijd best een kleine velgenmaat nemen zo kan het band beter 'bewegen', dus beter "aan de baan kleven" zonder verlies van grip.
Bij slippen voel je alles veel beter en is het momentum minder van gripverlies minder brutaal..... maar bepaalde mensen zullen het verschil van gevoel als minder baanvast bestempelen omdat je minder de baan "voelt" maar het is het tegengeld.
2014 Porsche Boxster 981 2015 BMW serie 2 Cab 220d
Dat is toch vrij raar en vermoedelijk afhankelijk van de auto en rijstijl....
Want voor mij is het juist het tegengesteld op de Porsche (voor de BMW kan ik het niet zeggen want ik heb nog niet met de nieuwe winter set gereden)
Ik rij nu al 10 dagen terug op mijn Sottozero N 18' (op 80%)en in de actuele omstandigheden zijn ze op alle vlakken beter dan mijn Michelin Pilot Sport N 20' (op 50%)
Zeker op nat is de limiet bvb in de bochten véél verder.
Natuurlijk zijn de banden speciaal voor mij auto ontwikkeld en ik heb niet dezelfde velgen maat, misschien is dat ook het groot verschil (en op de juiste bandendruk ook)
Voor wintervelgen kan men altijd best een kleine velgenmaat nemen zo kan het band beter 'bewegen', dus beter "aan de baan kleven" zonder verlies van grip.
Bij slippen voel je alles veel beter en is het momentum minder van gripverlies minder brutaal..... maar bepaalde mensen zullen het verschil van gevoel als minder baanvast bestempelen omdat je minder de baan "voelt" maar het is het tegengeld.
Ik heb die pirelli s in 18 inch 225 voor en achter. M'n zomerbanden zijn 225 en 255.
Is jouw porsche een AWD?
Gisteren had ik vooral last bij harder accelereren vanaf lagere snelheden.
Eerste jaar zonder winterbanden voor mij en toch al één van de vier maanden waarin ik er normaal mee reed achter de rug en ik beklaag het me nog niet, integendeel.
Ik heb die pirelli s in 18 inch 225 voor en achter. M'n zomerbanden zijn 225 en 255.
Is jouw porsche een AWD?
Gisteren had ik vooral last bij harder accelereren vanaf lagere snelheden.
Ik sta nog op de zomer banden, Michelin PSS. Want zo koud is het nog niet en winter banden presteren onder deze omstandigheden niet per se beter. Gisteren lag het er gewoon vettig bij, aan 170 per uur kwam de tractiecontrole er nog effe tussen.
Heb je ervaring met een ander type winterband die in dergelijke omstandigheden beter presteert?
Ik sta nog op de zomer banden, Michelin PSS. Want zo koud is het nog niet en winter banden presteren onder deze omstandigheden niet per se beter. Gisteren lag het er gewoon vettig bij, aan 170 per uur kwam de tractiecontrole er nog effe tussen.
Heb je ervaring met een ander type winterband die in dergelijke omstandigheden beter presteert?
Ik hoor zoveel goeds over die PSS banden. Zijn die nog steeds de referentie? Er komen toch quasi elk jaar nieuwe types banden uit?
Comment