Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe bedragen voordeel alle aard bedrijfswagens

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door fblade Bekijk Berichten
    Ik ga ervan uit dat een wagen van 30K sowieso geen dikke motor kan hebben en dus ook geen hoge CO2

    Het gaat hier niet over 30k nieuwprijs hé, maar 30k overnameprijs.
    Je kan toch gerust voor 30k je 4 jaar oude M5 op je privé zetten.

    Comment




    • Zijn jullie klaar voor de volgende ronde belastingen?

      Volgens mijn boekhouder die gisteren avond een cursus aan het volgen was zijn ze in Brussel nu van plan om de BTW aftrekbaarheid van de wagen aan te passen naargelang het prive/professioneel gebruik

      Wie dus de wagen privé meer dan 50% gebruikt kan enkel het professioneel deel (neem 25%) kunnen terugvorderen ipv de 50% nu

      doe zo voort jongens...
      Hier stond eens mijn auto vermeld.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door fblade Bekijk Berichten
        http://www.dhnet.be/infos/faits-dive...e-a-l-ulb.html

        Zijn jullie klaar voor de volgende ronde belastingen?

        Volgens mijn boekhouder die gisteren avond een cursus aan het volgen was zijn ze in Brussel nu van plan om de BTW aftrekbaarheid van de wagen aan te passen naargelang het prive/professioneel gebruik

        Wie dus de wagen privé meer dan 50% gebruikt kan enkel het professioneel deel (neem 25%) kunnen terugvorderen ipv de 50% nu

        doe zo voort jongens...
        Dan vraag ik me af wat de volgende stap zal zijn ipv http://static.ladh.eu/pictures_news/art_204203.jpg
        Bijgevoegde Bestanden

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Nux Bekijk Berichten
          Dan vraag ik me af wat de volgende stap zal zijn ipv
          Ik denk het licht uit doen

          Comment


          • Als de BTW beperkt aftrekbaar wordt, dan wordt het nogal moeilijk om te blijven beweren dat je de VAA moet gaan berekenen op de totaalprijs + betaalde BTW.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door fblade Bekijk Berichten
              http://www.dhnet.be/infos/faits-dive...e-a-l-ulb.html

              Zijn jullie klaar voor de volgende ronde belastingen?

              Volgens mijn boekhouder die gisteren avond een cursus aan het volgen was zijn ze in Brussel nu van plan om de BTW aftrekbaarheid van de wagen aan te passen naargelang het prive/professioneel gebruik

              Wie dus de wagen privé meer dan 50% gebruikt kan enkel het professioneel deel (neem 25%) kunnen terugvorderen ipv de 50% nu

              doe zo voort jongens...
              Dat is al langer geweten als we het over hetzelfde hebben: http://www.bibf.be/news.aspx?NewsID=421&&language=NL
              De beslissing is echter tijdelijk opgeschort...
              2018 BMW X1 18d

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                belgie is supperrelaxt

                en veilig, behalve het verkeer mss
                Yep, behalve het hoogste aantal zelfmoorden en het volk met de meeste stress en hoogste verbruik van antidepressiva en de grootste criminaliteit is belgie zeker heel relaxt, overal vind je vriendelijk lachende gezichten op straat
                En de verkeersonveiligheid is het dubbele van alle omringende buurlanden maar dat zal wel komen door de gaatjes in het wegdek, zeker niet door het
                relaxte volk

                Comment


                • tja, die cijfers zijn niet nieuw, zelfs voor de crisis...in onze vette 'ahum' jaren was dat al zo

                  hand...boezem...steken...verwend...

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                    tja, die cijfers zijn niet nieuw, zelfs voor de crisis...in onze vette 'ahum' jaren was dat al zo

                    hand...boezem...steken...verwend...
                    In the end, het leven is wat er we zelf van maken, wie er van kan genieten...enjoy it, voor de anderen...pech

                    Comment


                    • Even een vraagje

                      Ik mag nu mijn wagen kiezen en heb gekozen voor skoda octavia 1.6 DSG , nu vind ik de VAA bij ons nogal veel

                      ik zou bvb voor mijn wagen die 21200euro kost op de offerte 147euro netto moeten betalen
                      terwijl een vriend van me met een volvo van 35000euro maar 100euro netto moet betalen

                      ( voor die automatique is't ni want voor de 5vit 109Gr co zou ik 115 moeten betalen )

                      iemand enige reden of deze berekening juist is ? volgens de garage zou de VAA 136 bruto zijn ...

                      kan het bedrijf zomaar meer tellen ??

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door fblade Bekijk Berichten
                        Ik ga ervan uit dat een wagen van 30K sowieso geen dikke motor kan hebben en dus ook geen hoge CO2
                        Lees goed, nieuwprijs 50.000€.
                        En mij lijkt het interessant.
                        2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
                        2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
                        2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK

                        Comment


                        • Ik heb eens een snelle berekening gemaakt, en het zou ongeveer hetzelfde uitkomen indien je (in het voorbeeld) gewoon de wagen koopt voor 30.000€.
                          Dan gaat daar ongeveer 3.000 van naar BTW, en wordt je VN op 27.000 belast. In het vb is de wagen maar voor 60% aftrekbaar, dus wordt je VN belast op 27.000€ * 60% = 16.200.
                          In de hoogste schijf wordt dat dan (34%) 5.508€ die je VN moet betalen. Van die 27.000€ houdt je VN daar dus ongeveer 21.500€ over.
                          Wil je dit uitkeren als dividend betaal je worst case 25%, dus hou je 16.000€ over.

                          Je stak er 30.000€ in, je krijgt 16.000 terug, dus kostte de operatie je prive 14.000€.

                          Dat zou ongeveer hetzelfde zijn als je het doet met dividend in natura, volgens mijn snelle berekeningen (ik betaal de RV wel met prive kapitaal, ik zou daar niet extra dividend voor uitkeren op dat moment...).

                          Ik volg niet helemaal de logica van die site: volgens hen moet je 48150€ hebben om de wagen over te kopen (omdat je 60% verliest bij uitkeren loon).
                          In mijn logica moet je wel eerst wat geld investeren, maar na verloop van tijd haal je dat er toch weer uit door de dividenden (ooit moet ge toch eens winst uitkeren he ).

                          Maar misschien dat mensen met prive minder kapitaal de oplossing via dividend in natura wel kunnen pruimen...

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door erik219 Bekijk Berichten
                            Je stak er 30.000€ in...

                            En van waar komen die? Van je werkende partner?

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door corelli Bekijk Berichten
                              En van waar komen die? Van je werkende partner?
                              Ja, ik snap ook wel dat ge die moet hebben, maar ik kijk naar het resultaat van de operatie: 30k erin en 16k er terug uit is dan netto 14k erin gestoken...
                              Ik zei het in mn laatste zin: iemand zonder prive-kapitaal moet gaan voor de oplossing via dividend in natura...

                              Als je denkt zoals die site of zoals jij, dan is ELKE oplossing waarbij je er eerst prive iets moet insteken, altijd de slechtste, en dat is niet zo...
                              Je moet kijken naar het netto-resultaat van de operatie. Heb je geen geld prive, tja, dan moet je gaan voor de second-best oplossing in dit geval...

                              Ik zou het straf vinden dat er zaakvoerders zijn die een dikke BMW-5 kopen, en geen geld prive hebben. Eer je zo'n auto koopt moet je toch al enkele jaren goed boeren, en heb je toch al eens wat dividend utgekeerd.... Allez, zo zou ik het doen
                              Last edited by erik219; 24/09/2012, 14:17.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door erik219 Bekijk Berichten
                                Ik zou het straf vinden dat er zaakvoerders zijn die een dikke BMW-5 kopen, en geen geld prive hebben. Eer je zo'n auto koopt moet je toch al enkele jaren goed boeren, en heb je toch al eens wat dividend utgekeerd.... Allez, zo zou ik het doen
                                Mijn vader is zelfstandig vertaler (en dus zaakvoerder) en kon gemakkelijk een deftige wagen betalen (en is pensioen), dien heeft geen 25K omzet per jaar.. maar wel bijna zijn pensioen kwijt geraakt omdat zijn VAA verdrievoudigd werd door de nieuwe regeling en ook geen 30K cash om 'zomaar' aan een wagen uit te geven om hem over te kopen .. Dus maar verkocht, iets kleins gekocht dat hij nu doorrekent aan zijn Comm V.

                                eerder een verlies situatie staat/particulier/zakelijk if you ask me ..ik zie geen toegevoegde waarde en geen verhoogde inkomsten. En zo zijn er veel in zijn kennisenkring ... spijtige zaak dat ne mens die heel zijn leven afgedragen heeft nu op pensioen nog niet eens met een deftige wagen mag rijden. Maar voor elke echte belg die de doeken dicht doet is er wel een oostblokker die een nep firma opstart om de statistieken te spijzen.

                                wacht maar als ze echt werk maken om al die mensen op te pakken .. de spectaculaire daling van het aantal ondernemingen moet nog beginnen..
                                Hier stond eens mijn auto vermeld.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door HansP Bekijk Berichten
                                  Even een vraagje

                                  Ik mag nu mijn wagen kiezen en heb gekozen voor skoda octavia 1.6 DSG , nu vind ik de VAA bij ons nogal veel

                                  ik zou bvb voor mijn wagen die 21200euro kost op de offerte 147euro netto moeten betalen
                                  terwijl een vriend van me met een volvo van 35000euro maar 100euro netto moet betalen

                                  ( voor die automatique is't ni want voor de 5vit 109Gr co zou ik 115 moeten betalen )

                                  iemand enige reden of deze berekening juist is ? volgens de garage zou de VAA 136 bruto zijn ...

                                  kan het bedrijf zomaar meer tellen ??
                                  Je kan nooit netto berekenen wat je VAA is, want dat is afhankelijk van je loon + gezinssituatie e.d. Voor je Skoda Octavia 1.6 DSG (123 CO2) met een catalogusprijs van 21200 kom ik uit op een brutobedrag van 125,69 euro/maand.

                                  Voor een Volvo V60 DrivE (119 CO2) met een catalogusprijs van 35000 euro kom ik uit op een brutobedrag van 197,50 euro/maand. Als je vriend dan zegt dat zijn auto hem 100 euro netto per maand kost, dan kan dat heel goed zijn.

                                  Weet je zeker dat jouw bedrijf geen netto bedrage rekent voor het gebruik van de bedrijfswagen?
                                  Last edited by ; 24/09/2012, 14:51.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door fblade Bekijk Berichten
                                    Maar voor elke echte belg die de doeken dicht doet is er wel een oostblokker die een nep firma opstart om de statistieken te spijzen.

                                    wacht maar als ze echt werk maken om al die mensen op te pakken .. de spectaculaire daling van het aantal ondernemingen moet nog beginnen..
                                    Ons probleem is niet dat we te veel rijke mensen hebben, wel dat we te weinig mensen hebben die door te ondernemen rijk zijn geworden. Want zonder ondernemers en zelfstandigen ook geen werknemers. En daarmee zitten we bij de kern van het probleem. We hebben meer ondernemers nodig, we hebben meer mensen die werken nodig. Daar moeten onze regeringen iets aan doen. Niet door ondernemers uit te spuwen. Wel door de arbeidsmarkt te versoepelen, door arbeid hier minder en consumptie meer te belasten waardoor ook de goedkope arbeid uit het Oosten belast wordt.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door seperator Bekijk Berichten
                                      ...
                                      door arbeid hier minder en consumptie meer te belasten waardoor ook de goedkope arbeid uit het Oosten belast wordt.
                                      Dat is eigenlijk wel een goede benadering...
                                      Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
                                      Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
                                      If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door seperator Bekijk Berichten
                                        Ons probleem is niet dat we te veel rijke mensen hebben, wel dat we te weinig mensen hebben die door te ondernemen rijk zijn geworden. Want zonder ondernemers en zelfstandigen ook geen werknemers. En daarmee zitten we bij de kern van het probleem. We hebben meer ondernemers nodig, we hebben meer mensen die werken nodig. Daar moeten onze regeringen iets aan doen. Niet door ondernemers uit te spuwen. Wel door de arbeidsmarkt te versoepelen, door arbeid hier minder en consumptie meer te belasten waardoor ook de goedkope arbeid uit het Oosten belast wordt.
                                        VOLLEDIG mee eens zeer duidelijk en simpel uitgelegd, daar kunnen onze politici iets van leren.

                                        Maar .................................. ze discussiëren liever urenlang en met panels vol over het woord allochtoon. Je moet je prioriteiten kennen hé. Economie is daar geen van, terwijl elke werkende mens ziet wat er gebeurt blijft het meer dan oorverdovend stil op dat vlak.

                                        En dan zwijg ik nog over het feit dat ik dingen uit mijn jeugd herken. In de jaren tachtig hoorden we regelmatig van de stroomonderbrekingen in de communistische landen.
                                        Is het zuiver toeval (als je onze politici mag geloven is het dat wel) dat wij nu ook al met zulke scenario's moeten rekening houden of zitten we bijna in het communisme?
                                        Last edited by Jokke_vlo; 24/09/2012, 18:13.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk Berichten
                                          VOLLEDIG mee eens zeer duidelijk en simpel uitgelegd, daar kunnen onze politici iets van leren.

                                          Maar .................................. ze discussiëren liever urenlang en met panels vol over het woord allochtoon. Je moet je prioriteiten kennen hé. Economie is daar geen van, terwijl elke werkende mens ziet wat er gebeurt blijft het meer dan oorverdovend stil op dat vlak.

                                          En dan zwijg ik nog over het feit dat ik dingen uit mijn jeugd herken. In de jaren tachtig hoorden we regelmatig van de stroomonderbrekingen in de communistische landen.
                                          Is het zuiver toeval (als je onze politici mag geloven is het dat wel) dat wij nu ook al met zulke scenario's moeten rekening houden of zitten we bijna in het communisme?
                                          Dit weekend was het weer eens triest.

                                          Het kopstukken debat gezien in Antwerpen? Kindershow!

                                          En nog erger de PS-politici met hun uitspraken over vermogen en ultra-kapitalisme.

                                          Gemeenteraadsverkiezingen staan voor de deur en wat doen onze Politici? Korte termijn winst in plaats van lange termijn investeringen.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X