Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bedrog in het kwadraat: Opel

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
    Als dat betekent dat ik daardoor met mijn auto in een lagere belastingsschijf zou vallen (op basis van CO²), zou ik juist content zijn!

De commentaar zal wel weer komen dat ik egoistisch ben en wat meer nog, maar we gingen zogezegd allemaal sterven door het gat in de ozonlaag, en daarna moesten we al lang dood zijn door de opwarming van de aarde, en tussendoor gingen we zeker sterven door de gevolgen van een kernramp, en en en...

Ik leef zo vrij en onbezorgd mogelijk, trek me er allemaal niets van aan. Als mijn auto in realiteit 1 ton CO² per km uitstoot -> don't care.

Bedrog is langs de andere kant niet netjes, maar ik krijg het niet verkocht aan mezelf om me daarvoor op te jagen. Verandert toch niets!

Nee,maar ik moet geen auto van een bedrieger....ook simpel hé. Wie liegt over uitstoot liegt ook over andere dingen....
    BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
      Het gaat voor mij niet ansich hoeveel de wagens uitstoten.....maar mijn punt is het bedrog die ermee gemoeid is. Opel liegt hier over de waarden. Dat is een foute insteek.
      Ook in andere facetten (veiligheid,betrouwbaarheid) kan ik deze fabrikanten dus niet meer ernstig nemen. De mooiste getuige hiervan is de desastreuze score van vele wagen op niet door euro NCAP opgelegde tests....
      Je praat hier over fabrikanten maar je schrijft Opel. En bij VW is het blijkbaar niet zo erg omdat ze het zogezegd toegegeven hebben, er gaan nog veel merken moeten bekennen imo. Wrong title!
      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
        Nee,maar ik moet geen auto van een bedrieger....ook simpel hé. Wie liegt over uitstoot liegt ook over andere dingen....
        Dan moogt ge van geen enkel merk nog iets kopen he MRJ

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
          Timo ik stel voor dat je vooral geen kinderen maakt dan.
          Heb al twee schatten van dochters! Te laat!
          '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
          '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
          '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
          '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
          '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
          '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
          '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
          '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
          '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

Heb al twee schatten van dochters! Te laat!

Idd, als iedereen redeneert zoals jij is het voor hen te laat.
            “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
            Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

Wie zegt da? Wordt ons allemaal me de paplepel ingelepeld. Wa is daar allemaal van waar? Opwarming van de aarde enz? Van horen zeggen. Ik denk de laatste tijd ook meer zo want anders wordt ik er alleen maar depressief van en heb er al is ingezeten!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk Berichten
                Wie zegt da? Wordt ons allemaal me de paplepel ingelepeld. Wa is daar allemaal van waar? Opwarming van de aarde enz? Van horen zeggen. Ik denk de laatste tijd ook meer zo want anders wordt ik er alleen maar depressief van en heb er al is ingezeten!
                Sta toch ook wat sceptisch tov zo'n dingen. Allemaal die zogenaamde onderzoeken, media die deels manipuleert enz... Alles wordt gewoon gecontroleerd. Illuminatie toestanden!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten

Idd, als iedereen redeneert zoals jij is het voor hen te laat.

Ik geloof er, met alle respect voor jouw mening, niets van.
                  '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                  '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                  '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                  '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                  '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                  '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                  '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                  '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                  '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

Ik geloof er, met alle respect voor jouw mening, niets van.
                    En op welke gegevens baseer jij uw geloof?

Comment

Oogkleppen jongens. Het is trouwens niet omdat je ermee bezig bent dat je een depressie moet krijgen. Integendeel eigenlijk. Het wil ook niet zeggen dat je als Mowgli in het bos moet gaan leven. Doen wat je kan is meer dan voldoende. Maar als wantoestanden worden aangeklaagd, vind ik dat ok. Als er dan nog iets aan gedaan wordt is dat mooi meegenomen. U er niets van aantrekken is de gemakkelijkste weg natuurlijk. Die wordt de laatste jaren wel meer gekozen No stress he lol
                      “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                      Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

Berichtgeving maakt net als bij Mitsubishi weer niet duidelijk wat er nu juist speelt.

VW detecteerde de specifieke omstandigheden van de test en was dan zo milieuvriendelijk mogelijk, anders niet.
                        Opel schakelt het systeem uit in bepaalde omstandigheden om de motor te beschermen.
                        Op zich vind ik dat niet fout, is ook een heel andere insteek dan wat VW deed.

Maar wat zijn dan die omstandigheden?
                        (volgens http://www.thetruthaboutcars.com/201...ate-maelstrom/)

- snelheid > 145 km/u: OK, dat mogen we officieel toch niet rijden, enkel in DE, dus daar kan ik mee leven
                        - luchtdruk < 915 millibar ~ 850 meter: hmm, dat staat dus continu uit in de bergen. Al niet zo netjes.
                        - buitentemperatuur > 30 graden Celsius: tja, komt bij ons niet zoveel voor, maar in het zuiden wel natuurlijk, twijfelachtig.
                        - buitentemperatuur < 20 graden Celsius: Wat! Je kan dus het aantal keren dat dat systeem WEL gewerkt heeft sinds 1/1/2016 op 2 handen tellen?!

Als dit klopt, dan vind ik het toch wel zeer fout.
                        Wettelijk niets fout, je mag het uitschakelen om de motor te beschermen, maar dat moet een uitzonderlijke situatie zijn, niet de norm!

Comment

achja, binnen 10 jaar is alles elektrisch. en dat we allemaal eerder aan ons eigen belang denken dan aan het algemeen belang (waar het milieu ook onder valt), is helaas des mensen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
                            ...
                            Als dit klopt, dan vind ik het toch wel zeer fout.
                            Wettelijk niets fout, je mag het uitschakelen om de motor te beschermen, maar dat moet een uitzonderlijke situatie zijn, niet de norm!
                            tja, de motoren staan tegenwoordig zo krap afgesteld met die strenge uitstootnormen dat je weinig anders kan. zeker toch als het volle vermogen aangesproken moet worden.
                            je kan met gemak een motor maken die weinig uitstoot, proper is, maar dan moet je ook aanvaarden dat die 40pk produceerd ipv 140.

en veel vermogen, en proper, en weinig verbruiken... dat gaat niet samen.
                            ofwel zijt ge zuinig, en snel, maar stoot ge nasty shit uit (hier zit ik met mijn auto, met veel zwarte dampen achter mij en opengedraaide roetstop)
                            ofwel zijt ge snel en proper, maar verbruikt ge veel (dees kan mijn auto niet
                            ofwel zijt ge proper en zuinig, maar gaat ge niet vooruit (en hier zit ik met mijn auto).

wilt ge toch die 3 goeie dingen, dan draait uw ding arm en loopt die in de soep (de uitstoot veranderd dan wel, die stoot nog slechtere dingen uit)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
                              Wat een topictitel! Lijkt wel rioolgazet HLN

Ze zullen allemaal wel iets te verbergen hebben.
                              Het klinkt erger dan het is. Als het bedrog kleiner dan 1 is is het kwadraat ervan nog eens veel kleiner.

Dat of iemand heeft 'CO2' misbegrepen als een kwadraat.
                              30 jaar Mr Yuge!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door andydv Bekijk Berichten
                                tja, de motoren staan tegenwoordig zo krap afgesteld met die strenge uitstootnormen dat je weinig anders kan. zeker toch als het volle vermogen aangesproken moet worden.
                                je kan met gemak een motor maken die weinig uitstoot, proper is, maar dan moet je ook aanvaarden dat die 40pk produceerd ipv 140.
                                Je volle vermogen heb je maar zelden nodig in normaal verkeer (afhankelijk van de wagen natuurlijk: 2CV vs Veyron)
                                Kijk ik even naar mijn normale traject:
                                5km binnendoor: na een bochtje even wat meer gas, daarna weer wat uitbollen, dan een heel stuk aan 70km trajectcontrole.
                                70 km snelweg: even optrekken tot 130 op teller, CC op en blijven bollen.
                                Mijn wagen heeft 150pk, enkel als ik geluk heb en niemand voor me op de oprit heb, kan die ik die allemaal gebruiken.
                                Voor de rest, aan 125km/u, hoeveel pk heb ik nodig? 50 of zo?

Dus geen probleem om dit met weinig uitstoot te doen. Alleen... was het vanochtend +20 graden geweest, dan was een Opel ondanks laag benodigd vermogen toch niet aan het 'verschonen'.

Ik vind vooral die nauwe bruikbare temperatuur range bij Opel wel heel kwalijk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Prancing Moose Bekijk Berichten
                                  Sta toch ook wat sceptisch tov zo'n dingen. Allemaal die zogenaamde onderzoeken, media die deels manipuleert enz... Alles wordt gewoon gecontroleerd. Illuminatie toestanden!
                                  Je mag gerust de smiley weglaten, het klopt grotendeels.
                                  Media is vaak in handen van degene die een bepaalde opinie willen opdringen.
                                  2.0 JTDm

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk Berichten
                                    Je mag gerust de smiley weglaten, het klopt grotendeels.
                                    Media is vaak in handen van degene die een bepaalde opinie willen opdringen.
                                    Inderdaad, moest de gewone man de waarheid weten hoe alles er écht aan toegaat, die zal efkes niet weten wat zeggen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Prancing Moose Bekijk Berichten
                                      Inderdaad, moest de gewone man de waarheid weten hoe alles er écht aan toegaat, die zal efkes niet weten wat zeggen.
                                      Een beetje zoals de politiek dus.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                        Een beetje zoals de politiek dus.
                                        Net omgekeerd he.
                                        Politiekers praten veel maar doen niets.
                                        Die mannen achter de schermen zeggen niets maar doen veel.

Comment

Op een Franse zender hebben ze er ook een heel pak getest en ze hadden het allemaal vlaggen.
                                          Ook de Franse merken.
                                          den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                          "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                                          Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Working...
                                          X