Mededeling

Collapse
No announcement yet.

VAG/AUDI software

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Niet alleen VAG hé. De anderen durven ook niet, Fransen, Italianen?
    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

    Comment


    • #22
      Totale garantie (EU) is voor alle merken slechts 2 jaar zonder km/ beperking…

      +3 of +5 jaar kan je bij zowat alle merken bijkopen… gewoon opnemen in uw prijsvergelijking dus ….waardoor (vooral) de premium merken nog duurder worden natuurlijk…

      Na 2 jaar is alle extra garantie alleen op niet slijtage onderdelen….
      Op 4 (dure) diesel injectoren (Toyota) of kromme remschijven (Hyundai) na 2 jaar met 50000 km….krijg je alvast geen garantie…(bij niemand)

      Comment


      • #23
        Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
        Ja en neen, het probleem is dat wij en onze boven buren qua VAG een kut importeur hebben.
        In Duitsland is de garantie ook maar 2 jaar MAAR springt het merk wel in de bres bij grote problemen na garantie. Zolang de wagen dealer onderhouden is.

        In België lukt dat niet, of bijna niet.
        Dat is niet de schuld van de importeur…
        • Uw bakker blijft ook beschimmelt brood verkopen, zolang de klanten het reclame bord “Warm vers brood” blijven geloven…
        VW is heeft gewoon de beste marketing-industrie en alle schapen blijven komen…

        Comment


        • #24
          Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten
          Uw bakker blijft ook beschimmelt brood verkopen
          Niks zo wansmakelijk als beschimmeld brood.

          Comment


          • #25
            Oorspronkelijk geplaatst door camaro 68 rs Bekijk Berichten

            Daar denk ik dan duidelijk anders over, constructeurs die 5 en 7 jaar garantie geven zouden dit ook niet doen moest er problemen zijn na 3 of 4 jaar.
            Die Duitsers durven dit in ieder geval niet.
            Mijn conclusie , ze vertrouwen hun eigen goed niet.
            Van die garantie van KIA heb ik al eens mogen proeven, en laten we zeggen dat ze er alles aan doen om er onderuit te geraken. Zo was bij mijn huidige firma mijn eerste wagen een KIA Sportage. Mijne voorganger heeft daar nog 4700km mee gereden en auto ging zeer slecht in 6de vitesse. Dus toen ik hem overnam, mocht ik hem een week later al een week achter laten zodat iemand van bij de invoerder kon komen kijken wat er scheelde als ze hem open maakten. Daar zal blijkbaar een ring niet goed en rap opgelost.

            Vanaf het begin bolde die airco niet goed. Bij elk onderhoud gas bij steken. Na een 2-tal jaar vroeg ik toch om dat goed te onderzoeken. Verdict: Radiator van airco kapot. Steen tegen gekomen Nog nooit van gehoord en nog nooit voor gehad en moet nogal ne straffe steen zijn geweest om via de motorbeschermkap onderaan tot daar te vliegen, of door de rooster van voor. Dus nikske garantie en meer dan €500 heeft de firma mogen afdokken.

            Comment


            • #26
              De vraag blijft natuurlijk, waarom zou je als constructeur meer geven dan wat noodzakelijk is. Vermits de meeste mensen hun voertuig toch niet veel langer bijhouden dan 120/150.000 km en deze nadien verkopen zou je als constructeur al gek moeten zijn om nog verdere cadeautjes te geven. Nu vind ik 2 jaar ongelimiteerd niet zo slecht voor wat wij doen maar particulier zou dit toch wel 4 jaar mogen zijn.


              Verzonden vanaf mijn bijna te slimme iPhone met Tapatalk
              Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
              Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
              Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

              Comment


              • #27
                Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

                Van die garantie van KIA heb ik al eens mogen proeven, en laten we zeggen dat ze er alles aan doen om er onderuit te geraken.
                Dat is dan in schril contrast met Renault - waar de waarborgverlenging aan een democratische prijs dient bij gekocht - en, bij mij althans, nog nooit enig probleem hebben gemaakt bij de toepassing van een waarborgregeling. Integendeel.
                Dat is me meer waard dan een "imago".

                Comment


                • #28
                  Oorspronkelijk geplaatst door Jocar
                  Niet alleen VAG hé. De anderen durven ook niet, Fransen, Italianen?
                  Citroen wel hoor, uit persoonlijke ondervinding.

                  De rest kan ik niet over meespreken wegens geen ervaring.

                  Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk

                  Comment


                  • #29
                    Goh, niks verslaat Opel. Waar zelf de wettelijke garantie van 2 jaar voor hun geen rol speelt.

                    Nu elk merk heeft zijn issues.

                    Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk

                    Comment


                    • #30
                      Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                      Citroen wel hoor, uit persoonlijke ondervinding.

                      De rest kan ik niet over meespreken wegens geen ervaring.

                      Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk
                      Veel hangt ook van de garage af. Ooit bakje van de Iolyse kapot gehad op de C-Crosser. Auto was just 2 maanden uit garantie, maar probleem deed zich wel voorheen al voor, maar had er niets van gemeld. Hebben ze onder garantie vervangen. Dus ok.

                      Maar met de miserie met de DS5 werd het, bij diezelfde garage, zo erg dat ze ineens tegen mij zeiden dat ik maar via de website van citroën een klacht bij citroën moest indienen.

                      Nu vind ik persoonlijk wel dat dit de opdracht is van de garage en niet van mij.

                      Ondertussen zijn we dan ook van garage veranderd, en hoor hier wel positieve dingen over, maar rij ondertussen zelf geen citroentje meer.

                      Garantie is 1 ding, maar de garage heeft ook een enorme grote rol daarin.

                      Comment


                      • #31


                        Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd

                        Veel hangt ook van de garage af. Ooit bakje van de Iolyse kapot gehad op de C-Crosser. Auto was just 2 maanden uit garantie, maar probleem deed zich wel voorheen al voor, maar had er niets van gemeld. Hebben ze onder garantie vervangen. Dus ok.
                        Zelfde probleem en ook opgelost door hun, idem reiniging van de oprit (vuil goedje)

                        Doorzakken van een van de captain chairs in de C8 is ook zonder problemen opgelost.

                        18inch c-crosser velg vervangen door corrosie onder de vernis

                        Allen buiten garantie.


                        Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk

                        Comment


                        • #32
                          Mercedes nu 4 jaar of 250.000 km
                          BMW 3 jaar onbeperkt geloof ik (ben niet zeker)

                          BMW premiumselection: momenteel 4 jaar ! Dus qua vertrouwen in hun wagens kan dit wel tellen.

                          Qua algemene betrouwbaarheid van de merken onderling veranderde er niet veel 4 Jappen in de top 5 en enen Duitser (Porsche), gans onderaan de ladder Alfa Romeo, Fiat Chrysler...

                          Uit een studie van Test Aankoop blijkt dat Lexus, Honda, Porsche, Toyota en Mitsubishi de vijf meest betrouwbare automerken van het moment zijn. De merken van de FCA-groep daarentegen…

                          Comment


                          • #33
                            Bmw is 3 jaar zonder km beperking.

                            Comment


                            • #34
                              Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

                              Van die garantie van KIA heb ik al eens mogen proeven, en laten we zeggen dat ze er alles aan doen om er onderuit te geraken.
                              Dat kan ik alleen maar tegenspreken, uit eigen ervaring en ook uit mijn kennissenkring. Mijn buurvrouw heeft onlangs nog een gratis nieuwe koplamp voor haar 4,5 jaar oude Venga gehad.

                              Nuja, die dingen gaan ook maar zelden kapot. De concurrentie kan er alleen maar een puntje aan zuigen

                              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                              Comment


                              • #35
                                Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten

                                BMW premiumselection: momenteel 4 jaar ! Dus qua vertrouwen in hun wagens kan dit wel tellen.
                                Zuivere marketing. Heeft niets met het vertrouwen in hun wagens te maken.

                                Comment


                                • #36
                                  Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                                  Mercedes nu 4 jaar of 250.000 km
                                  BMW 3 jaar onbeperkt geloof ik (ben niet zeker)

                                  BMW premiumselection: momenteel 4 jaar ! Dus qua vertrouwen in hun wagens kan dit wel tellen.

                                  Qua algemene betrouwbaarheid van de merken onderling veranderde er niet veel 4 Jappen in de top 5 en enen Duitser (Porsche), gans onderaan de ladder Alfa Romeo, Fiat Chrysler...

                                  https://www.autogids.be/autonieuws/m...ropa-2018.html
                                  Mercedes doet dat al enkele jaren tijdens het salon, hoort bij de saloncondities. Ze zouden dat beter permanent doen.
                                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                  Comment


                                  • #37
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                    Zuivere marketing. Heeft niets met het vertrouwen in hun wagens te maken.
                                    Weet niet... Wat Hyundai en KIA dan doen, kan je ook zuivere marketing noemen. Zal uiteraard hoofdzakelijk met marketing te maken hebben, maar blijft dat een wagen van 1 tot 5 jaar oud en verkocht wordt als premiumgarantie, in totaal ook 6 tot 9 jaar in garantie geweest is.
                                    Last edited by ; 31/01/2018, 15:33.

                                    Comment


                                    • #38
                                      Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten

                                      ….waardoor (vooral) de premium merken nog duurder worden natuurlijk…
                                      Da's nu net een onderwerp waar ik als Alfist geen uitspraken zou doen over andere merken

                                      Comment


                                      • #39
                                        Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten

                                        Weet niet... Wat Hyundai en KIA dan doen, kan je ook zuivere marketing noemen. Zal uiteraard hoofdzakelijk met marketing te maken hebben, maar blijft dat een wagen van 1 tot 5 jaar oud en verkocht wordt als premiumgarantie, in totaal ook 6 tot 9 jaar in garantie geweest is.
                                        Je moet dan wel de hele periode stipt op onderhoud gaan bij het merk, dat kost de klant ook iets. Ik denk dat dat allemaal nauwkeurig berekend wordt.
                                        Elk bezoek is een opportuniteit om gesprek met de klant te hebben, goed voor de verkoop !

                                        Comment


                                        • #40
                                          Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten

                                          Je moet dan wel de hele periode stipt op onderhoud gaan bij het merk, dat kost de klant ook iets. Ik denk dat dat allemaal nauwkeurig berekend wordt.
                                          Elk bezoek is een opportuniteit om gesprek met de klant te hebben, goed voor de verkoop !
                                          Ma ja, da's commerce hee. Ieder merk heeft hetzelfde doel voor ogen: zoveel mogelijk winst maken. Of het nu Dacia is of Porsche.

                                          Aan die garagebezoeken verdienen ze het meest van al. Is inderdaad goed gezien om een vrij lange garantieperiode te geven zodat de klant trouw blijft aan de garage.
                                          Bij Renault indertijd zag je dat goed. Je hebt hier 1 Renault-specialist in de buurt. Je hebt de trouwe klanten die gewoon bleven komen, maar een vrij groot aantal van de klanten na de garantieperiode elders gaat. Wij verkochten de nieuwe Renaults en twee jaar later zag je ze bij die specialist. (konden dat goed zien omdat die onderdelen bij ons kocht en voor het opzoeken van de onderdelen altijd het chassisnummer doorgaf). Werk dat die man had...! Vandaar dat de constructeur er ook zo op aandringt bij de verkopers om een waarborguitbreiding bij te verkopen.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X