Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Prefabgarage of klassiek

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Prefabgarage of klassiek

Bon, we hebben een slaapplaats voor een tweede wagen nodig. De eerste heeft een garage in de woning, maar we zouden graag een extra garage voorzien voor de tweede wagen (zeker in de winter handig).

Nu zijn we aan het vergelijken tussen de verschillende mogelijkheden.

Ofwel zoeken we een metser en bouwen we een klassieke garage in steen. Ofwel kopen we een prefabgarage in beton (Betonal heeft er zo'n). Ofwel kopen we een prefabgarage in metaal.

Een carport is niet echt een optie.

Heeft er iemand ervaring met deze opties, en dan vooral met prefabgarages? Voordelen, nadelen, prijzen?

Ik volg.
    Ik zoek iets gelijkaardigs voor 2 wagens.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk

Comment

Wat zijn de prijzen bij Betonal?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
        Wat zijn de prijzen bij Betonal?

Heb een offerte aanvraag gedaan, maar nog niets ontvangen.

PS: op de site staat dat er ook modellen zijn voor 2 wagens: https://www.betonal.be/prefabgarages/

Comment

Ja net gezien, dit is wat ik in gedachte heb op het kleur na.

Comment

Voordeel van beton lijkt me dat het er koeler zal zijn in de zomer en minder koud in de winter (tegenover staal).

Nadeel van die prefabbeton lijkt me geen mogelijkheid tot natuurlijke lichtinval met raam (ik zie toch geen voorbeelden met raam).

Comment

Neen klopt, op zich hoeft dat voor mij niet met de nodige led armaturen die er in zouden komen.

Maar kan mij goed voorstellen dat anderen daar wel een probleem van maken.

Comment

Natuurlijk licht is toch handig en aangenamer als je er eens een klus in wil doen zonder de poort open te moeten laten.

Ik zie nu in het lastenboek dat een raam toch mogelijk is.

Wel eens benieuwd hoeveel dat kost.
                Last edited by Vitus; 25/07/2018, 14:11.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
                  Natuurlijk licht is toch handig en aangenamer als je er eens een klus in wil doen zonder de poort open te moeten laten.

Ik zie nu in het lastenboek dat een raam toch mogelijk is.

Wel eens benieuwd hoeveel dat kost.
                  Heb net een mail gestuurd voor een dubbele.
                  Ik zet mijn bevindingen hier wel.

Last edited by Namaz; 25/07/2018, 15:51.

Comment

Houtskelet kan ook interessant zijn; snel en relatief goedkoop tov sommige andere oplossingen.
                    Buitenbekleding kan je kiezen, steen of iets anders. Houtskelet is ook interessant als je eventueel later nog wil uitbreiden of zo (minder breekwerk).

Als je wat handig bent, kan je veel zelf doen en wat geld besparen door bv. ramen/deuren/koepels/gevelstenen/tegels ... op tweedehandsites te gaan zoeken.
                    Zeker stenen/tegels kan je makkelijk vinden bij bouwers die overschot hebben.

Comment

Heb al ondervonden dat de meeste van die dingen niet of niet veel goedkoper zijn dan een gemetste.
                      den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                      "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                      Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Heb hier een offerte liggen voor een gemetste. 32.000 en dat was dan nog de goedkoopste van de 4. Afmeting 5 x 10. Punt is dat onze gevelsteen enorm duur is.

Comment

En snelbouw bezetten mee iets?
                          Die metalen gaan ook niet hetzelfde zijn als uw gevelsteen.
                          den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                          "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                          Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Ik moet geen metaal hebben, beton met crepi is ideaal.

Comment

Betonal garages zijn ok voor het stallen van auto’s en zijn een pak goedkoper dan zelfgemetselde exemplaren. Zeker als be deze rechtstreeks vanop de vrachtwagen kan laten lossen. Je kan ze echter niet (goed) gebruiken als berging, in de winter heb je snel last van condens en dus schimmelvorming, zelfs met de ventilatieopeningen.

Ik heb regelmatig vastgoedprojecten met dergelijke oplossingen vandaar dat ik deze vrij goed ken.

Comment

interessant,
                                ben daar ook al een half jaar mee bezig. Gemetst of laten zetten in houtskelet was ongeveer zelfde prijs, rond de 13k voor ongeveer 6*7.
                                Nu aan het denken om zelf te doen in houtskelet, zal ongeveer de helft kosten.
                                Nadeel van de meeste houtbekledingen : om de zoveel jaar schuren en herverven...nu in de richting van ander materiaal aan het denken als bekleding.

Comment

Metsen zodat de tweede garage beter past bij de woning.

Comment

Nieuwe post want kan mijn vorige ni aanpassen met Tapaklodden.

Foto’ken, met de Mazda op de foto, maar meestal is het de Peugeot die daar staat. Die neemt wa meer plaats in en die garage is groter dan die in huis.

Verleden jaar een garage bij gezet van bij Chalet Center, in het hout maw, ook eerst nog getwijfeld voor beton, maar die van mij wou geen bunker in onze tuin. Is dan een houten garage geworden die we laten plaatsen hebben, het verven hebben we zelf gedaan en enorm veel werk aan gehad, 2 lagen primer en 2 lagen Viking verf, die ongeveer 7 jaar zou goed blijven.

Zeer content van en ook mooi en vooral hoog! Gelijk nu is het er wel warm binnen, maar het dak kan eventueel nog geïsoleerd worden enzo, het weer is natuurlijk extreem nu, normaal valt het wel goed mee. Heeft ons ongeveer 9000€ gekost, wel verschoten van de plaatsingskosten +2000€! Was dus ongeveer 7000€ voor de garage, sectionaalpoort inbegrepen. Ben nu wel aan het twijfelen hoe groot dat ze is... 4 op 7 dacht ik. Houtdikte 45mm. Maw als je het zelf kan zetten kan je voor een redelijke prijs, alleszins veel goedkoper dan een gemetste, een mooie chalet bijzetten, volledig op maat gemaakt!
                                    Last edited by Gixxer; 27/07/2018, 14:59.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Geert
                                      Verleden jaar een garage bij gezet van bij Chalet Center,......Houtdikte 45mm.
                                      en ? tevreden van stevigheid in die dikte ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow Bekijk Berichten

en ? tevreden van stevigheid in die dikte ?
                                        Kwa stevigheid zeker voldoende, staat zelf los op de grond, hoeft niet verankerd te worden door het gewicht alleen al. Heb er juist funderingsbalken laten onder zetten omdat die toch net iets meer kunnen verdragen, tegen water enzo. Juist op de plaats waar de deur is en raampje zie je iets minder stevigheid, maar das dan meer omdat die gewoon te dicht tegen elkaar staan.

Ge kunt natuurlijk nog dikker gaan!

Comment

Working...
                                        X