Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Gestolen Peugeot 308 Gti by Peugeot Sport

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Ik sta daar niet van versteld. Bij mij hebben ze de auto ook gewoon vanonder de carport gehaald, die net onder de slaapkamer van mijn dochters tegen het huis aan staat.
    Nadat ze eerst binnen gebroken waren om de sleutels te pikken.
    Zelf lagen mijn vrouw en ik, én de twee kinderen te slapen.
    Mijn overburen zijn dan ook nog eens van het hele alerte type ;-) (to say the least), maar niemand had ook maar iets opgemerkt.

Comment

Hier de Jetta GLI ooit gestolen en na 14 maanden terug gevonden in Zelzate, uitgebrand. Heeft nog maanden bij GP gestaan voor sporenonderzoek. Was gebruikt voor verschillende overvallen.
      “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

Wel de 308 Gti is ook terecht, hij is gevonden in de buurt van de Franse grens in de politiezone Doornik. Er stonden reeds Franse nummerplaten op en volgens die politiedienst is hij in goede staat. Moet het werk geweest zijn van een bende (autozwendelaars), of men iemand heeft opgepakt weet ik niet en men is karig met daarover iets te zeggen. Maar toch goed werk van de politiediensten dat ze hem vrij snel en met Franse platen hebben kunnen opsporen. Bovendien mag ik vermelden dat in ons geval ze steeds vriendelijk en correct waren!
        Er is een sporenonderzoek op gebeurd en ik kan de wagen terug krijgen, in alle geval mag ik er niet onmiddellijk met rijden omdat natuurlijk inschrijving en nummerplaten geschrapt zijn. Dus gaat mijn bijstand hem transporteren naar mijn garage die hem gaat nazien of er nergens schade aan is, je weet nooit wat ze er mee uitgezet hebben. Er komt ook een expert van de verzekering voor langs daarvoor en ik ga in alle geval vragen dat ze dit zeer grondig doen.
        Daarna kan ik dan beslissen of ik hem terug inschrijf of het voor bekeken hou om me met een door ongure individuen begeerde Gti rond te rijden.

Comment

Awel, heb hier met een half oog meegelezen, en ik ben super content voor u ! Hopelijk is er verder niks aan de wagen en staat hij snel weer op de oprit ;-)

Verstuurd vanaf mijn XT1562 met Tapatalk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door V-zesserke Bekijk Berichten
            Wel de 308 Gti is ook terecht, hij is gevonden in de buurt van de Franse grens in de politiezone Doornik. Er stonden reeds Franse nummerplaten op en volgens die politiedienst is hij in goede staat. Moet het werk geweest zijn van een bende (autozwendelaars), of men iemand heeft opgepakt weet ik niet en men is karig met daarover iets te zeggen. Maar toch goed werk van de politiediensten dat ze hem vrij snel en met Franse platen hebben kunnen opsporen. Bovendien mag ik vermelden dat in ons geval ze steeds vriendelijk en correct waren!
            Er is een sporenonderzoek op gebeurd en ik kan de wagen terug krijgen, in alle geval mag ik er niet onmiddellijk met rijden omdat natuurlijk inschrijving en nummerplaten geschrapt zijn. Dus gaat mijn bijstand hem transporteren naar mijn garage die hem gaat nazien of er nergens schade aan is, je weet nooit wat ze er mee uitgezet hebben. Er komt ook een expert van de verzekering voor langs daarvoor en ik ga in alle geval vragen dat ze dit zeer grondig doen.
            Daarna kan ik dan beslissen of ik hem terug inschrijf of het voor bekeken hou om me met een door ongure individuen begeerde Gti rond te rijden.
            Fantatisch nieuws.

Een vraagje, was je content van de BPS? Als ik de prijzen zie heb je wel veel auto voor relatief weinig geld als je met de rest uit zijn klasse vergelijkt.

Comment

Dat is super nieuws, en zeer snel.
              Nu is zo'n 308 gti ook wel een auto die je érg weinig tegen komt, lijkt mij.
              Dus met wat inside info....
              Maar ze moeten het toch maar doen.

Vraagje, wat gebeurt er nu, als je afziet van hem terug te nemen?
              Ik neem aan dat je dan toch wel een behoorlijk bedrag moet laten vallen?

Comment

Als je de wagen graag hebt, vind ik het zonde deze weg te doen. Misschien bijkomend investeren in een trackingsysteem ?
                Ik heb in het verleden met een VW GTI en een VR6 gereden, telkens extra beveiligd, beide zonder probleem

Comment

Fijn om te horen. Top. Gewoon houden als er niets aan is.

Nu, de politie zal er totaal niet achter gezocht hebben, maar ze zullen deze per toeval zijn tegen gekomen en zo dus u terug gevonden. Maar in ieder geval goed dat dit in orde is.

Comment

goed nieuws, misschien heb je er een gratis chiptuning bij ?

Comment

Das geluk hebben! Denk ni dat gestolen wagens enzo snel worden teruggevonden, er wordt niet naar gezocht, maar als ze per toeval eentje tegenhouden die gestolen is ja dan mag je van geluk spreken, hopelijk niet teveel schade aan de wagen!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten

Fantatisch nieuws.

Een vraagje, was je content van de BPS? Als ik de prijzen zie heb je wel veel auto voor relatief weinig geld als je met de rest uit zijn klasse vergelijkt.
                        Ja, wel best tevreden. Natuurlijk zijn er mindere puntje, de bediening waar zowat alles via het aanraakscherm verloopt, een hooguit gemiddeld navigatiesysteem. Maar dat zijn zaken die je snel vergeet eens je ermee aan het rijden gaat, het is snel op een gemakkelijke manier en voor dat type wagen relatief comfortabel. Het brandstofverbruik is zeker o.k. de boordcomputer geeft 7,5 l/100km aan werkelijk gemeten is 7,92 l/100km (o, les petits menteurs chez Peugeot ) met toch regelmatig aanspraak van het potentieel. Het geheel maakt een vrij degelijke indruk en ook de motor (toch een evolutie van de veel besproken en geplaagde THP-familie) is tot nu toe (34000km) probleemloos en verbruikt geen lek olie.
                        De onderhoudskosten swingen de pan niet uit en zijn bij mijn dealer zeer aanvaardbaar, wel peperduur als jeze moet vervangen zijn de Alcon remmen vooraan. Remblokken zit rond de 250€, remschijven 2500€ en dat is effe slikken als het zover komt. Afblijven van dat middelste pedaal .
                        Je hebt inderdaad redelijk veel wagen voor je geld, nettoprijs nu met het salon zit op 33.674€, met nog enkele leuke opties kom je aan een goede 35000€ wat aanvaardbaar is voor wat er dan staat.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
                          Fijn om te horen. Top. Gewoon houden als er niets aan is.

Nu, de politie zal er totaal niet achter gezocht hebben, maar ze zullen deze per toeval zijn tegen gekomen en zo dus u terug gevonden. Maar in ieder geval goed dat dit in orde is.
                          Ja, ik denk dat we dat ook maar doen, houden als er niks mee is. Ik heb hem nog niet gezien en dus nog geen uitsluitsel daarover.
                          Of ze er totaal niet naar gezocht hebben of toch wel? Feit is dat ze toch wel attent geweest zijn om een wagen langs de weg te gaan controleren, terwijl de geseinde nummerplaten er niet meer op stonden.
                          Mogelijk waren die Franse nummerplaten ook gestolen exemplaren en was het op basis daarvan. Maar of in Frankrijk gestolen nummerplaten ook hier in dit apenland geseind worden betwijfel ik.
                          Maar zoals je schreef goed dat het opgelost is, hoop dat ze ook het schorremorie hiervoor verantwoordelijk opgepakt hebben.
                          Dan kan één of andere wereldvreemde rechter een vermanend vingertje opsteken, zeggen dat ze ‘t nooit meer mogen doen en hen wandelen sturen .

Comment

remschijven 2500€ en dat is effe slikken als het zover komt. Afblijven van dat middelste pedaal .
                            .
                            ik heb maar heel even het zotteke uitgehangen in de auto na behalen rijbewijs, 3 keer op korte tijd een bekeuring en ingebonden (en van vinnig merk overgeschakeld naar bezadigd)
                            maar ons vader leerde mij tijdens de rijopleiding al van te anticiperen (kijk in de verte naar de rode lichten en leer hun frequentie) en afstand te houden...omdat remmen duur zijn

appel - ni ver - boom

Comment

Moh, er zitten Alcon schijven onder? Das wel top kwaliteit, pakken beter als Brembo naar mijn bescheiden mening.

Comment

De tijd gaat snel... even te druk gehad met van alles en nog wat en geen tijd dit te updaten. De Gti is intussen dus terug en er was weinig mis mee de dievenbende is er voorzichtig mee geweest . Voorzichtiger in alle geval dan diegene die voor de transporten gezorgd hebben, twee velgen achteraan beschadigd door onzorgvuldig gebruik van spanriemen . Gelukkig dat ik dit opmerkte voor ik er mee vertrok in de garage en het aan mijn dealer nog melde en deze er onmiddellijk de nodige foto’s van genomen heeft. Zijn zelf en ook de expert hadden dit niet opgemerkt, op één velg nochtans een vrij behoorlijk paar stukken lak af. Maar goed het dossier was nog niet afgesloten en dit is dus nog toegevoegd, nu nog wachten op toestemming om deze ook te laten vervangen.
                                Hier en daar komt er nog steeds wat wit poeder te voorschijn, maar ik voel mezelf toch niet high worden (toch niet meer als anders) dus zal wel niet van eventueel drugstransport komen. Je weet maar nooit met die gangsters.
                                Dus is dat beetje wit poeder van het sporenonderzoek door de politie zowat het enige wat nog rest aan deze niet al te aangename ervaring.
                                Daarmee is dit spijtige voorval achter de rug en ik hoop dat niemand van jullie dit ooit ook eens mag ondergaan, pfttttt.... al het geloop en de rompslomp dat je hier mee hebt. Dagen ben je daar mee bezig!
                                Hij gaat nu achter slot en grendel, deze slaapt vanaf nu binnen in de garage. De Ds4 van madame mag naar buiten, toch maar een leaseslet als die verdwijnt (kans is kleiner denk ik) is dat voor het grootste stuk hun probleem.
                                En de sleutels worden hier vanaf nu verder van de buitenmuren bewaard en in een metalen doos want voorkomen is beter als genezen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                                  Moh, er zitten Alcon schijven onder? Das wel top kwaliteit, pakken beter als Brembo naar mijn bescheiden mening.
                                  Bwaa, dat weet ik zo zeker niet hoor, je leest toch ook wat problemen van krom trekken.
                                  Als ik ze ooit moet vervangen dan misschien toch naar Tarox overschakelen, de helft goedkoper en lijkt me ook deftig spul, iemand ervaringen mee?

Comment

Tarox is ook zeer goed, doe je niet verkeerd mee

Comment

dit is ook een optie

kunt ge uw kit zelf samenstellen en kost minder dan de alcons

Alcon zit er zelf serieus mee verveelt en peugeot kan er niet meer mee lachen dat de remschijven en blokken problemen blijven hebben. Zijn er al geweest die tot 3 keer toe alles hebben laten vervangen en telkenmale was het op zich de remklauw die het heeft laten afweten.
                                      www.peugeotforum.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                                        Zijn er al geweest die tot 3 keer toe alles hebben laten vervangen en telkenmale was het op zich de remklauw die het heeft laten afweten.
                                        En weet jij dan ook wat er mis is met die remklauw, een schijf trekt toch niet zomaar krom. Loopt er wat vast waardoor de schijf heet loopt? Zoiets merk je toch en hebt nog nooit een verdachte geur geroken of enige verkleuring op de schijf gezien. Wel opgemerkt dat de schijven er aan de binnenzijde wat mottiger uitzien, buitenzijde ziet er netjes uit maar bij inspectie onderzijde van de wagen gezien dat binnenzijde van de schijven ruwer zijn en paar groeven vertonen. Zijn die oem remblokken ook van Alcon?
                                        Keuze genoeg anders, Ferodo, Pagid, Textar, EBC...
                                        Ceika is inderdaad ook zeer mooi spul, maar ook de klauwen gaan vervangen is geen optie want niet straat legaal dacht ik, schijven vervangen door Tarox zal wel mogen veronderstel ik. Iemand hiervan op de hoogte?

Comment

't is een probleem met de zuigers van de remklauw

vaak gehoorde klachten zijn bij snel genomen bochten dat men hoort dat de remblokken schuren tegen de remschijf. Dat verklaart ook waarom de remschijven kromtrekken na verloop van tijd omdat die continu worden aangetikt door de remblokken.

Ceika kan je evengoed steken. Remklauwen kan je laten lakken in dezelfde kleur als origineel en de remschijven zijn quasi hetzelfde als origineel.
                                          www.peugeotforum.be

Comment

Working...
                                          X