Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wat was je droomwagen op je 18 jaar en heb je hem ooit gekocht?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Leuke draad

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

Die andere prioriteiten kan geen enkele M tegenop. Daar gaat ge nog deftig de vruchten van plukken en ooit kunt ge een M (tegen dan een E-M) van de winst ervan kopen.
      Dat is helemaal waar, op lange termijn zeker. Maar toch... .

Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten

Mooi!

Ik heb ook lang gewacht wegens andere prioriteiten. Het kwam zelfs zover dat mijn vrouw in 2011 zei : “doe het nu maar, of het komt er niet meer van!” Ik had zelfs nog nooit 6cyl gereden, altijd “bescheiden” gekocht.
      Dus toch niet TE lang wachten, en zeker geen E-M kopen en blijven dromen.
      Geduld is een schone deugd!

Comment

Ik heb zo’n koppel gekend, vrienden van mijn grootouders zaliger. Ze gingen een grotere boot kopen, is nooit gebeurd. Toen mijn grootouders naar Zuid Frankrijk verhuisden, gingen ze dat ook doen. 25 jaar tijd gehad, nooit gedaan. Ze zijn overleden met hun dromen... Mij zal het niet overkomen. Al zal ik het wel verstandig aanpakken, zeker niets overhaast of als er andere zaken moeten voor wijken.
        “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
        Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

Als je je dromen verwezenlijkt zijn het geen dromen meer.

En twee studerende kinderen, dat kost geld, veel geld. Ik spendeer liever elke maand 700 euro aan iets voor mezelf dan aan twee kleine studentenkoten waar je op termijn niets aan hebt. Als gewoon verdienerke moet je prioriteiten stellen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten

En twee studerende kinderen, dat kost geld, veel geld. Ik spendeer liever elke maand 700 euro aan iets voor mezelf dan aan twee kleine studentenkoten waar je op termijn niets aan hebt. Als gewoon verdienerke moet je prioriteiten stellen.
            Inderdaad, heb er zo ook 2, breek me de bek niet open

Daarom kopp ik een “project”, dan duurt de droom een jaar of 4-5
            “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten

Daarom kopp ik een “project”, dan duurt de droom een jaar of 4-5
              Ook waar.

Comment

En ge maakt er de dromen van uw kinderen mee waar

Comment

Ik heb 4 kinderen, ondertussen heb ik in totaal 20 jaar kothuur betaald... nog 3 te gaan.
                  Gedurende een hele periode heb ik 3 koten tegelijk gehuurd, en volgend jaar is dat er nog maar ééntje.
                  Ik heb de indruk dat ik volgend jaar ineens rijk ga worden...

In elk geval, ik zeg altijd dat ik 4 Porsches heb, en wijs dan naar mijn kinderen. Het zal niet veel schelen in kosten.

Ik heb me ook al afgevraagd of ik er ooit één koop, maar ik denk echt niet dat ik daar genoeg van kan genieten om de kost er van te verantwoorden.
                  Ik heb altijd gezegd dat ik geen Porsche koop tenzij ik me er 10 cash kan betalen. Nieuw is dat misschien hoog gegrepen, maar een goede tweedehandse zou ik onder die voorwaarden wel eens kunnen kopen, en toch denk ik niet dat ik het ga doen.

Comment

Ik heb vroeger ook altijd gezegd dat ik een P ging kopen. Ben er al serieus van teruggekomen. Zo’n ouwe zak in een P, ziet er niet uit
                    En ik heb het schijt gekregen aan het imago. Het gaat dus niet meer gebeuren.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

Ik heb 4 kinderen, ondertussen heb ik in totaal 20 jaar kothuur betaald... nog 3 te gaan.
                      Gedurende een hele periode heb ik 3 koten tegelijk gehuurd, en volgend jaar is dat er nog maar ééntje.

In elk geval, ik zeg altijd dat ik 4 Porsches heb, en wijs dan naar mijn kinderen. Het zal niet veel schelen in kosten.

Ik heb me ook al afgevraagd of ik er ooit één koop, maar ik denk echt niet dat ik daar genoeg van kan genieten om de kost er van te verantwoorden.
                      Ik heb altijd gezegd dat ik geen Porsche koop tenzij ik me er 10 cash kan betalen. Nieuw is dat misschien hoog gegrepen, maar een goede tweedehandse zou ik onder die voorwaarden wel eens kunnen kopen, en toch denk ik niet dat ik het ga doen.

4 kinderen is dan ook niet niks hé. Dan weet ge ook 400% zeker dat ge bepaalde dromen moet opbergen. Maar daar krijgt ge wel 4 mooiere dingen voor in de plaats hé.
                      Maar klagen moet ge dan ook niet over wat het allemaal kost, want dat wist ge op voorhand, tenzij ge ervan uit ging dat ze allemaal van hun 16de op leercontract gingen Zij blij dat ze alle 4 studeren se.

Comment

Dan wil je niet optellen hoeveel u dat al gekost heeft.
                        Ik ben vanaf volgend academiejaar nog minimum 30.000 euro kwijt aan moest ik twee koten moeten huren voor beiden. Dat betekent dat de jongste in vijf jaar haar master doet en de oudste die in haar tweede bachelor zit nog drie jaar doet. Maar dan mag er niets mislopen.

Comment

Vraag hen eens wat hun droomwagen is als ze 18 worden. En koop hem meteen, want binnen 50 jaar zijn er misschien geen auto’s meer.
                          “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

Uw droom snel kopen dus!

De klassieke benzinemotor lijkt ten dode opgeschreven, maar tweedehands auto's met deze motoren zijn ineens ongekend populair. Dat blijkt uit cijfers van de grootste occasiewebsite van Duitsland.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

4 kinderen is dan ook niet niks hé. Dan weet ge ook 400% zeker dat ge bepaalde dromen moet opbergen. Maar daar krijgt ge wel 4 mooiere dingen voor in de plaats hé.
                              Maar klagen moet ge dan ook niet over wat het allemaal kost, want dat wist ge op voorhand, tenzij ge ervan uit ging dat ze allemaal van hun 16de op leercontract gingen Zij blij dat ze alle 4 studeren se.
                              Ik klaag nergens over, ik voel me bijzonder gelukkig dat ik 4 studenten mag en heb mogen sponsoren tot een diploma.
                              Dat ze alle 4 unief gingen doen had ik misschien wel gedroomd, maar dat kan je niet verwachten.

En alles uitrekenen, daar ga ik niet aan beginnen. Ik weet dat ik het allemaal kan betalen, en dat ik zelf ook nog iets voor mezelf heb. De rest is onbelangrijk.
                              Mijn 4 Porschkes blinken!

Comment

Ik klaag nergens over, ik voel me bijzonder gelukkig dat ik 4 studenten mag en heb mogen sponsoren tot een diploma.
                                Dat ze alle 4 unief gingen doen had ik misschien wel gedroomd, maar dat kan je niet verwachten.

En alles uitrekenen, daar ga ik niet aan beginnen. Ik weet dat ik het allemaal kan betalen, en dat ik zelf ook nog iets voor mezelf heb. De rest is onbelangrijk.
                                Mijn 4 Porschkes blinken!
                                That's the spirit.

Comment

Er ooit aan gedacht om simpelweg iets van vastgoed te kopen in de plaats ... ik heb er maar 2 , maar mochten die ooit studeren dan doe ik dat direct . Het is intussen bijna 25 jaar geleden dat m'n ouders voor dezelfde situatie stonden en die hebben dat toen ook gedaan , in plaats van geld gekost hebben ze daar nog een serieuze smak geld aan verdiend in de plaats ( nu het zijn nu andere tijden wat betreft vastgoed maar er valt nog steeds iets mee te doen hoor. )

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk Berichten

Er ooit aan gedacht om simpelweg iets van vastgoed te kopen in de plaats ... ik heb er maar 2 , maar mochten die ooit studeren dan doe ik dat direct . Het is intussen bijna 25 jaar geleden dat m'n ouders voor dezelfde situatie stonden en die hebben dat toen ook gedaan , in plaats van geld gekost hebben ze daar nog een serieuze smak geld aan verdiend in de plaats ( nu het zijn nu andere tijden wat betreft vastgoed maar er valt nog steeds iets mee te doen hoor. )
                                    Aan gedacht wel, maar in de praktijk is dat niet zo simpel.
                                    Ik heb er 2 die in Leuven gestudeerd hebben, 1 in Brussel, en de jongste zit nog 3 jaar in Antwerpen.
                                    Een appartement dat een beetje deftig is kost in Leuven makkelijk 250k (2 slpk), en kost daarna ook nog geld. Gegarandeed zit je dan met een paar jaar waar er maar één studend in zit. Dat zijn dure jaren.
                                    Achteraf is dat makkelijk, maar ze wisten wel ongeveer wat ze wouden studeren, maar niet altijd waar. En dan heb ik misschien onderschat dat ze zo lang gingen studeren (Geneeskunde: 7j, Ing met wat vertraging 6 jaar in Leuven).
                                    Als ik 250k beleg over die periode, dan haal ik ook 5-6% rendement per jaar. Voor dat geld kan ik dus 2 koten huren, en heb ik geen 10% notariskosten betaald. En morgen heb ik dat geld terug cash op mijn rekening staan. Tuurlijk kan je het daarna verhuren, maar dat is ook een hoop gedoe.

Enfin, ik ben geen stenenbelegger, ik haat het om achter huurders hun gat te lopen voor de huur, of om op zondag telefoon te krijgen dat de afvoer verstopt zit...

Mijn devies was altijd: één hoop stenen (het huis waar ik in woon) is genoeg. Ondetussen ben ik wel al halve naakte eigenaar van nog 2 appartementen in de familie. Maar als ik volle eigenaar wordt, dan verkoop ik dat.

Mijn zoon die afstudeert gaat samen met een vriend een nieuwbouwappartement huren. Ze betalen samen 1100€ per maand, dus dat is goedkoper dan een studio en véél mooier en comfortabeler. Diezelfde appartementen werden verkocht voor 500.000€ (inclusief BTW en notaris). Dat is een huurrendement van amper 2% als je de belastingen en nog wat kosten bij rekent. Dat vind ik gene vette.

Comment

Maar een appartement wordt meestal door meerdere studenten gehuurd. We hebben een aantal jaren geleden eens het dak moeten maken in Leuven van een gebouw waar allemaal luxe appartementen in kwamen. Het penthouse met 4 slaapkamers, was gekocht door een vader die zijn zoon er mocht wonen om in Leuven te studeren. De andere 3 kamers werden gewoon door medestudenten gehuurd. Dat was dan wel een uitzonderlijk geval, want vermoed wel dat het een appartement was van minstens 600k en wss eerder naar de 800k.

Maar ken toch wel mensen die ipv een kot, gewoon met meerdere studenten een appartement huren omdat dit goedkoper is dan elk individueel een kot. Maar ge moet natuurlijk wel op dat moment kunnen, want het blijven serieuze bedragen. Ik ben nu de zolder aan het verbouwen waar hij een kamer krijgt van 30m² en een badkamer van 12m². En vermits we een 9km van het centrum van Leuven wonen, zou dat dus wel makkelijk zijn, want dan heeft hij zijn eigen kot thuis en hoeft m zelf niet te koken
                                      Mechelen en Brussel gaan dus ook nog voor te sturen. Maar als hij naar Hasselt, Antwerpen of Gent wil, dan zullen we wel in de kosten gaan vallen. Maar we hebben nog 10 jaar te gaan.

Comment

De reglementering is nu veel strenger en laat niet zomaar toe dat je met kotstudenten een appartement huurt en met 3-4 gaat gebruiken. Ze willen belastingbetalende gezinnen in Leuven....
                                        Je eigen appartement door je eigen student laten gebruiken kan wel.

Comment

• Mijn dochter doet het nu toch al 2 jaar in centrum Leuven.

Comment

Working...
                                          X