Oorspronkelijk geplaatst door order66
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Wanneer vertrouw je een garage (niet)?
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk Berichten
Rare combinatie...“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichtenik sta er bij en heb genoeg technische kennis om te weten wanneer ze me blazen wijsmaken... wat nog niet gebeurd is.
als ik naar de garage ga is het iets dat ik zelf niet kan maken maar wel weet wat er kapot is. En dat stuk wordt vervangen en niets anders.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door 1023 Bekijk Berichten
Hoeveel zijn er zo flappy . Mijn ervaring is ook van het moment ze beseffen dat je niet weet over wat het gaat de kans zeer groot is dat ze je proberen te bedotten. En dit probleem stelt zich niet enkel bij garagisten.
Er zijn niet zoveel zaken in het dagdagelijkse leven waar ik van kan zeggen dat ik heel goed weet hoe het allemaal in elkaar zit. Ik probeer gezond kritisch te zijn en af en toe wat vragen te stellen, maar ik ga er echt niet van uit gaan dat de kans groot is dat ik bedot word. En ik zou het heel vervelend vinden als m’n klanten dat ook van mij zouden denken.
Comment
-
on topic, ik ga bij afhalen van m’n wagen wel eens over de lijst van onderhoud, stukken die op de nota staan, en de zaakvoerder geeft me meestal spontaan ook wat toelichting. Ik heb wel eens wat gehad met de airco die toch nog wat problemen gaf achteraf en dat is gratis verder opgenomen. Dat soort zaken geeft me voldoende vertrouwen, maar ik heb niet de technische know how om achteraf te gaan controleren.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door 1023 Bekijk Berichten
Hoeveel zijn er zo flappy . Mijn ervaring is ook van het moment ze beseffen dat je niet weet over wat het gaat de kans zeer groot is dat ze je proberen te bedotten. En dit probleem stelt zich niet enkel bij garagisten.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk BerichtenIedereen is vrij een vraag te stellen die hem of haar bezig houd. Het is aan de andere om te besluiten hoe hij of zij ermee omgaat. Het antwoord zegt soms meer over iemand dan over de inhoud die er in vermeld wordt.
als het geld kost.
- Likes 1
Comment
-
Het is ook zo dat er op elk nieuw stuk dat werd gestoken opnieuw een garantie geld van minstens 1 jaar. Is ook door velen niet geweten.“If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”
Comment
-
[QUOTE=On_Slow;n6455373]
heel veel mensen hebben graag een auto, ze hebben er het comfort van, het plezier, daardoor sociaal contact, op reis gaan etc.... denk dat weg en een leven ziet er anders uit. Maar een garagist heeft altijd teveel verdiend, een auto is een verliespost en mag niks kosten. Maar moet meestal zo volumineus mogelijk voor de deur staan pronken maar owée (owee ? oweeeee ? RX-8 zal hier wel de puntjes op de i zetten indien fout;-)
als het geld kost.[/QUOT
GROOT GELIJK,vertrouw je het boeltje niet,ga je toch elders?
maar ja,als je niemand vertrouwd(meestal omdat je zelf niet te vertrouwen bent,)dan wordt het wel moeilijk.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
Ja, misschien pist die wel in z'n meel iedere nacht, en jij maar smikkelen en smullen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk BerichtenInderdaad. Wat een achterlijk topic
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door id-dsi Bekijk Berichten
wil dit zeggen dat de kans ook groot is dat jij in je job klanten, collega’s, bazen probeert te bedotten als je de indruk hebt dat zij niet helemaal weten/volgen waar jij mee bezig bent ?
Er zijn niet zoveel zaken in het dagdagelijkse leven waar ik van kan zeggen dat ik heel goed weet hoe het allemaal in elkaar zit. Ik probeer gezond kritisch te zijn en af en toe wat vragen te stellen, maar ik ga er echt niet van uit gaan dat de kans groot is dat ik bedot word. En ik zou het heel vervelend vinden als m’n klanten dat ook van mij zouden denken.
- Likes 1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
ik stel vast dat veel mensen zich niet informeren voor heel wat zaken. Maw ze kopen iets op goed geluk, laten reparaties uitvoeren op goed geluk. Informeer u degelijk voor ge aan iets begint, en dat is dus ook naar de garage gaan. Vroeger kon je dat niet en was het afgaan op mond-op-mond reclame. Tegenwoordig klik je maar wat rond op je smart phone (en dat doen we toch zo graag) om al heel wat te weten te komen. Niet alles, maar je gaat toch al veel minder onwetend naar iemand toe. Dat lukt niet met alles da's juist, maar als ik rond om me kijk en zie op basis van heel veel onwetendheid men toch belangrijke beslissing neemt... voor mij onbegrijpelijk. Maar dan achteraf wel komen zagen dat ze in het zak gezet zijn.
- Likes 2
Comment
-
Onze Peugeot 2008, 3 jaar en 2 maand oud, 40 000 km, schokdempers waren kapot en zijn verlede donderdag vervangen. Ze geven zelf toe dat het brol is, maar wij mogen wel voor de kosten opdraaien! Wel positief over de garage, gratis een vervangwagen gekregen + korting op de herstelling, ik geef wel eerlijk toe dat ik na de herstelling toch is even gekeken heb of het weldegelijk nieuwe waren! Ook gevraagd of de nieuwe nu beter zijn, maar daar ben je natuurlijk nooit zeker van... we zien wel! Bolt in ieder geval terug lekker.
Maw, het is overal wel iets, bij de Mazda garage zeer tevreden over hun werk, maar toch ook al van mijn oren mogen maken toen ik verlaagde veren liet steken werden de nodige papieren niet meegeleverd.
Best is van gewoon te informeren, doe ik altijd voor ik iets ga kopen ook, en als het je niet aanstaat, gewoon zeggen! Ze onthouden dit blijkbaar en de volgende keer zullen ze wel eerst is goed nadenken alvorens met je kl*ten te spelen.
En vertrouwen, thoh, wie kan je nog vertrouwen tegenwoordig? Ikzelf ben nog nooit 100% tevreden geweest over een garage, er zijn er ook gewoon veel die totaal geen kennis hebben van wat ze aan het verkopen zijn...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk BerichtenZelfs 2 jaar bij Audi, onderdelen en handwerk...
de garagisten zijn ook afhankelijk van de goodwill van hun leverancier.
stel ,je hebt een stel remchijven vervangen en die trillen na xx km,garandeerd boel, ontevreden klant,demonteren terugsturen testraporten en tabellen en ga daar maar eens tegen in.
het enige wat de garagist dan kan doen is vervangen op eigen kosten.
Comment
-
Remschijven zijn nu wel erg betwistbaar. Zelf bij bmw een hydraulische stabilisatorstang zonder problemen in premium selection garantie laten vervangen. 1800€ onderdeel, met montage 2200€.“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk BerichtenRemschijven zijn nu wel erg betwistbaar. Zelf bij bmw een hydraulische stabilisatorstang zonder problemen in premium selection garantie laten vervangen. 1800€ onderdeel, met montage 2200€.
trouwens daar is niks betwistbaar aan,schijven die trillingen veroorzaken en vevangen worden door andere exemplaren en de trillingen zijn weg.......serieus blijven he,
daar hebben we geen dure testrapporten tabellen en beoordelingen voor nodig.
en natuurlijk gebeuren en ook vervangen onder garantie,het zou er nog aan moeten mankeren.
maar de poeha die er soms bij komt te kijken,daar heeft de eindklant geen idee van.
ik heb ondertussen 20 j ervaring in die materie (in automotieve ,geen merkdealer,vergeet het maar dat de grote fabrikanten zo makkelijk omspringen met garantie's.
een led achterlicht bv weigeren ze garantie voor condensevorming in de unit,tot de led het begeeft en de garantie vervallen is natuurlijk,vertel het verhaaltje maar een aan uw eindklant,veel plezier gewenst.
en dan heb ik het niet over automerken,maar over onderdeelfabrikanten.
in dit voorbeeld over bosch en magneti marelli toch niet de kleinste dacht ik...
geen enkel merk produceert zijn schijven of stabilisatorstang zelf.
waarmee ik alleen maar wil zeggen dat niet altijd uw garagist de bedrieger is.
die mannen hebben zich ook te schikken naar beslissingen van derden,of zelf voor de kosten opdraaien.
Comment
-
Trillende remschijven kunnen ook andere oorzaken hebben, bijvoorbeeld zeer hard gebruik onder bepaalde omstandigheden, remblokken die niet goed gemonteerd zijn of niet afgestemd zijn op de schijven, noodstoppen, slepende blokken enz... kan dus soms wel aan de gebruiker liggen. Kan dus betwist worden als het op garantie aankomt.
En ik blijf serieus, of zie je mij lachen?“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Comment
Comment