Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Corona en de gevolgen

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten
    Er zijn toch heel veel organisaties die ook op lokaal vlak actief zijn? Bv. Sint vincentius. Dan zijn er ook nog de ocmw's, kunnen je misschien ook nog doorverwijzen naar andere verenigingen. Maar ocmw's draaien soms ook wat vierkant, daar niet van.

Ik vind het echter, net zoals heel het jaarlijkse warmste week gebeuren, eigenlijk heel triestig dat dit allemaal nodig is.

Verdienen enkel mondige mensen ondersteuning? (bv. baby Pia, wat als dit gezin minder mondig was?)

Het is gewoon allemaal tekenend van een falend overheidsbeleid. Al die lokale initiatieven zouden niet nodig moeten zijn.
    je zit hier met een apenland met 6 (dacht ik?) regeringen die allemaal belachelijk veel geld kosten en niemand dat overeen komt. Daarom dat het lokaal allemaal naar de knoppen gaat.

Ik ben niet genoeg op de hoogte van alle wetten en hoe ze met elkaar verbonden zijn, maar zou het niet makkelijker zijn om 1 grote regering te maken zonder deelregeringen of wat dan ook, en elke belgische stem = gewoon 1 stem. Ofwel alles splitsen natuurlijk, maar of dat de oplossing gaat zijn.

En het beleid is al decennia niet super denk ik, maar door de opkomst van social media, de laatste 10-15 jaar is het makkelijker om op elke beslissing commentaar te geven. Iedereen heeft een mening (gegrond of ongegrond) en ze willen die maar al te graag verkondigen.
    Last edited by kefkie; 03/05/2020, 12:55.
    BMW X5 45e

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten

Vergeet niet dat de belgen de kantjes graag van de regels willen afrijden eh. (Lockdownfeestjes, paasweekend, containerpark,...). Dus ze moesten wel bijschaven/verstrengen enz.

En laat ze die coronaboetes maar innen. Gewoon 2 maanden ff doorbijten kan toch nu niet zó moeilijk zijn?
      Inderdaad, had het hier een paar pagina’s geleden al eens geschreven, mogen er vele blij zijn dat ze niet in Griekenland, Italië of Spanje wonen. Dan zouden ze pas weten wat belemmering van je vrijheid betekent. En wenen jongens, wenen!

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten

Inderdaad, had het hier een paar pagina’s geleden al eens geschreven, mogen er vele blij zijn dat ze niet in Griekenland, Italië of Spanje wonen. Dan zouden ze pas weten wat belemmering van je vrijheid betekent. En wenen jongens, wenen!
        Klopt, ik begrijp die klagers hier ook niet

Van de andere kant die communicatie

Vanmorgen zeiden ze op de radio dat vanaf morgen in alle warenhuizen mondmaskers gaan verkrijgbaar zijn. Nu hoor ik op het TV nieuws zojuist alweer paniek dat het niet waar is want dat er nog geen zijn. Wat een amateurisme vanaf dag 1 en dat blijft maar duren, ze leren niks uit hun voorgaande fouten.

Morgenvroeg staat iedereen weer aan te schuiven daar. Op die manier jagen ze het goedgelovig gepeupel zelf naar buiten
        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Grappig, communicatie in België telt op niets, zegt men.
          Nederland doet het veel beter!

In de Zondag staat een interview met de CEO van reisorganisator Corendon. "Wees blij dat uw land al een exit strategie heeft. De Nederlandse overheid gaat van persconferentie naar persconferentie"
          Overal is het slecht, ergens anders is het altijd beter...

Comment

• Scholen open nl 11 mei, bouw/constructie lagen niet stil, geen sprake van gesloten winkels tenzij vrijwillig, geen beperking op verplaatsing, alleen horeca sport en corendon reizen zijn beperkt natuurlijk

edit: artikel online gelezen

Krijg met Mijn Magazines onbeperkt toegang tot 30 digitale magazines en ontvang je favoriete blad in de bus. 2 gezinsleden lezen bovendien digitaal mee.

was een antwoord van corendon dat de belgische exit strategie amper iets op papier heeft over zijn reisindustrie

kwestie spijkers en laag water, ik denk niet dat corendon onze persmomenten volgt

Last edited by bobo; 03/05/2020, 15:30.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten

Ik durf nochtans zeggen dat ik helemaal géén racist ben.
              Mijn buren zijn Wit-Russen. Het zijn de beste buren die een mens zich kan voorstellen. Harde werkers, en zodanig beleefd dat hij op zondag eerst komt vragen of het een probleem is als hij 4 keer in de muur moet boren in z’n huis voor het lawaai (echt gebeurd toen m’n jongste dochter kleiner was en nog sliep elke dag).
              Als z’n remorque aan z’n wagen hangt en naar het containerpark moet, belt hij eerst even aan om te vragen of er iets mee moet.
              Tegen zo’n mensen kan je gewoon niets hebben. En zo zijn er vele. Maar de rotte appels, de profiteurs die niks doen en alles willen, die heb ik liever niet. Dat laatste is trouwens een statement die voor mij eveneens waar is bij Vlamingen/Belgen ook.
              volledig akkoord,en heel herkenbaar verhaal.
              profiteurs heb je onder onze eigen mensen inderdaad ook,alleen staan die niet onmiddelijk racist te roepen als het hun niet bevalt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
                Grappig, communicatie in België telt op niets, zegt men.
                Nederland doet het veel beter!

In de Zondag staat een interview met de CEO van reisorganisator Corendon. "Wees blij dat uw land al een exit strategie heeft. De Nederlandse overheid gaat van persconferentie naar persconferentie"
                Overal is het slecht, ergens anders is het altijd beter...
                Als daar op die persconferentie telkens duidelijk in verstaanbaar Nederlands wordt uitgelegd wat de volgende strategieën zijn, zie ik het probleem ook niet. Die van Corendon wil natuurlijk dat zo snel mogelijk zijn winkelmandje terug gevuld geraakt natuurlijk maar daar zal die Nederlandse regering slechts een beperkte zeggenschap over hebben en zal net als mezelf één van de laatste zijn die terug een normale service kan gaan aanbieden.
                Ik heb de afgelopen week toch redelijk wat km’s in Nederland rondgereden en daar was toch een pak meer economische bedrijvigheid op de baan dan hier in België.

Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

Klopt, ik begrijp die klagers hier ook niet

Van de andere kant die communicatie

Vanmorgen zeiden ze op de radio dat vanaf morgen in alle warenhuizen mondmaskers gaan verkrijgbaar zijn. Nu hoor ik op het TV nieuws zojuist alweer paniek dat het niet waar is want dat er nog geen zijn. Wat een amateurisme vanaf dag 1 en dat blijft maar duren, ze leren niks uit hun voorgaande fouten.

Morgenvroeg staat iedereen weer aan te schuiven daar. Op die manier jagen ze het goedgelovig gepeupel zelf naar buiten
                  Zal misschien niet overal al zijn maar bij mijn vrouw in de supermarkt worden ze wel degelijk vanaf morgen verkocht. De dozen stonden gisteren al klaar.

Comment

• Metaxa en Jocar waarom moeten wij ons per se met die landen gaan vergelijken als je dat net zo goed kan doen met al wat noordelijker ligt + duitsland
                    'frustratie' what's in a word, is net waarom wij de zuiderlingen volgen ipv de noordelijker landen met minder overheidstekorten

(het antwoord kennen we natuurlijk)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                      Scholen open nl 11 mei, bouw/constructie lagen niet stil, geen sprake van gesloten winkels tenzij vrijwillig, geen beperking op verplaatsing, alleen horeca sport en corendon reizen zijn beperkt natuurlijk

edit: artikel online gelezen

Krijg met Mijn Magazines onbeperkt toegang tot 30 digitale magazines en ontvang je favoriete blad in de bus. 2 gezinsleden lezen bovendien digitaal mee.

was een antwoord van corendon dat de belgische exit strategie amper iets op papier heeft over zijn reisindustrie

kwestie spijkers en laag water, ik denk niet dat corendon onze persmomenten volgt

Heb het nu ook gelezen. We zullen dus inderdaad de laatste zijn.

Comment

• Zal het ook niet meespelen dat het in Zuidelijk Europa veel harder is toegeslagen, en dat het dus, lijkt me ook, logisch is dat landen die hier dichterbij zitten, wellicht strengere maatregelen moeten nemen. Als het eenmaal binnen zit, en er "brandhaarden" zijn, het veel moeilijker onder controle te houden is.

Comment

Metaxa en Jocar waarom moeten wij ons per se met die landen gaan vergelijken als je dat net zo goed kan doen met al wat noordelijker ligt + duitsland
                          'frustratie' what's in a word, is net waarom wij de zuiderlingen volgen ipv de noordelijker landen met minder overheidstekorten

Waarom stel jij die vraag aan mij?

Comment

• Phate en wat deden de virologen + de pers...hameren op de hoge 'vermoedelijke' overlijdens (wat het even erg maakte of erger als het zuiden)...waarvan na check op 3% van de lichamen op 50% van die overlijdens corona was vastgesteld

dat zou zomaar eens ons dodental naar 3700 brengen...perfect in lijn met nl 5000

er was vlg nytimes in belgie 25% oversterfte op de volledige periode exact evenveel als nl (23%) veel minder als it en sp, hier hameren ze op 90% tijdens topweken (sorry voor dat woord)
                            Last edited by bobo; 03/05/2020, 16:09.

Comment

Waarom stel jij die vraag aan mij?

omdat je het naar boven brengt én gewoon omdat ik dat statement wou neertypen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten
                                Zal het ook niet meespelen dat het in Zuidelijk Europa veel harder is toegeslagen, en dat het dus, lijkt me ook, logisch is dat landen die hier dichterbij zitten, wellicht strengere maatregelen moeten nemen. Als het eenmaal binnen zit, en er "brandhaarden" zijn, het veel moeilijker onder controle te houden is.
                                Italië en Spanje dan alleen want andere landen aan de Middellandse zee doen het helemaal niet slecht. (Griekenland, Kroatië, e.d)
                                Kleine oppervlakte met relatief grote bevolking eist meer gedisciplineerde maatregelen. (Kijken we maar naar Singapore en Hong Kong). Hier deden ze net andersom. Geen full lockdown maar een light. Als we hier doorkomen mag je zeggen dat de virologen dat hier goed hebben uitgekiend. Niet dat de bevolking dat goed heeft opgevolgd want dat was bijwijlen lachwekkend.

Comment

omdat je het naar boven brengt én gewoon omdat ik dat statement wou neertypen
                                  Ik heb niets naar boven gebracht Chris147 haalde dat aan. Was gewoon een daarop een antwoord.

Comment

• was eerder een vraag op 2762/2763...maar speelt in feite geen rol

Comment

Zal misschien niet overal al zijn maar bij mijn vrouw in de supermarkt worden ze wel degelijk vanaf morgen verkocht. De dozen stonden gisteren al klaar.
                                      Ahja, zoveel te beter. Ik heb ze alleen maar op TV horen panikeren vanmiddag nadat ze vanmorgen iets anders aangekondigd hadden.

Nuja, ik ben voorlopig toch nog niet van plan om mij tussen veel volk te begeven, op een kort warenhuisbezoek na dan misschien.

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Phate en wat deden de virologen + de pers...hameren op de hoge 'vermoedelijke' overlijdens (wat het even erg maakte of erger als het zuiden)...waarvan na check op 3% van de lichamen op 50% van die overlijdens corona was vastgesteld

dat zou zomaar eens ons dodental naar 3700 brengen...perfect in lijn met nl 5000

er was vlg nytimes in belgie 25% oversterfte op de volledige periode exact evenveel als nl (23%) veel minder als it en sp, hier hameren ze op 90% tijdens topweken (sorry voor dat woord)
                                        Kheb niet de indruk dat dat te vergelijken valt. Als je totaal NIETS doet, buiten gewoon de grens sluiten. Dan haal je ook topcijfers als het nog niet binnengeraakt is op dat moment.

Comment

Metaxa en Jocar waarom moeten wij ons per se met die landen gaan vergelijken als je dat net zo goed kan doen met al wat noordelijker ligt + duitsland

Dat overheidstekort zal iemand die ziek of dood is worst wezen.

We kennen elkaars mening ondertussen bobo, dus live and let live En trouwens zoals je zelf schrijft ken je het antwoord al

Comment

Working...
                                          X