Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Corona en de gevolgen

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten

Ja, hetzelfde als in België. En dus niet zoveel slechter?

Daar mogen de jonge mensen wel grotendeels verder gaan met hun leven, werken en een pint gaan drinken. De oudjes wordt verzocht even binnen te blijven.

Je weet toch dat elk levensjaar (kwalitatief), een kostprijs heeft, zo bepaald in de medische sector? Dit gebruikt men onder andere om een medische behandeling te verantwoorden. Een 83-jarige oude man met kanker, die nog 3 jaar te leven heeft, zal geen nieuw hart krijgen. Iemand van 35 wel. Dat is pure realiteit.

En daarom zou ik graag eens cijfers zien. Wat kost de lockdown, en wie redden we ermee.

Puur economisch bekeken. Als je 105-jarige opa sterft is dat nog steeds een persoonlijk drama, alle begrip daarvoor.
    én mocht Zweden dezelfde bevolkingsdichtheid hebben als België én toeristen in Italië gehad hebben én gedaan had zoals nu dan hadden ze een probleem gehad denk ik.
    En mlisschien had men hier de boel losser kunnen laten, maar hoe hard ging men dan niet roepen als het hier verkeerd liep???
    De mensen liggen ook heel lang op intensieve en eens die grens bereikt dan is het echt wel miserie

Comment

• En sommige oudjes sterven van Corona, que bien !

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten
        Ik had...
        Ik zou...
        Ze hadden beter...
        Misschien was het beter geweest dat...

We zijn in België voorzichtig geweest en zijn het nog.
        Was dit goed? Was dit nodig?
        Misschien wel, misschien niet, men kende en kent het virus nog steeds niet (voldoende).

Dan toch maar liever het spreekwoord "Voorzichtigheid is de moeder van de porseleinwinkel" toepassen.
        Het is beter dat men nu en nadien wat klaagt dat het te strenge maatregelen waren dan te lichte of geen. Toch?
        Eens. Zolang je me dan af en toe eens laat klagen
        '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
        '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
        '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
        '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
        '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
        '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
        '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
        '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
        '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

• Ik hoop vooral dat nu blijkt dat we terug kunnen gaan leven zonder dat we naar 3.000 besmettingen per dag gaan.

Comment

Eens. Zolang je me dan af en toe eens laat klagen
            ge kunt ondertussen al een toerke gaan doen met den otto, er worden geen controles meer gedaan op elementaire verplaatsingen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow Bekijk Berichten

ge kunt ondertussen al een toerke gaan doen met den otto, er worden geen controles meer gedaan op elementaire verplaatsingen
              Maar wel terug op snelheid
              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow Bekijk Berichten

Al gedaan. Puur genieten. Zondag m’n ouders eens gaan bezoeken ook. Volgende week mag m’n beste maat weer Fifa komen spelen. De therapie van de kindjes herneemt eind mei, vandaag telefoon gehad. Volgende week 4 halve dagen naar het kantoor, vanaf 18 mei terug hele dagen open (op afspraak). Terug (Duits) voetbal op mijn tv binnenkort. Premier League zal volgen.

Het leven is stilletjesaan terug normaal aan het worden.

Vele landen zetten alles op alles om de reizen laten door te gaan, ik zie het nog niet slecht in voor m’n reis naar Kreta begin juli.

Het heeft er al slechter uit gezien...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten
                  Ik had...
                  Ik zou...
                  Ze hadden beter...
                  Misschien was het beter geweest dat...

We zijn in België voorzichtig geweest en zijn het nog.
                  Was dit goed? Was dit nodig?
                  Misschien wel, misschien niet, men kende en kent het virus nog steeds niet (voldoende).

Dan toch maar liever het spreekwoord "Voorzichtigheid is de moeder van de porseleinwinkel" toepassen.
                  Het is beter dat men nu en nadien wat klaagt dat het te strenge maatregelen waren dan te lichte of geen. Toch?
                  als waal perfect antwoord, als brabander te weinig gedurfd, uw kinderen draaien ervoor op

Comment

Ik had het land niet zo drastisch op slot gedaan. Groepsevenementen enzo, dat kan ik verstaan. Winkels hadden perfect kunnen openblijven. Ik snap het argument zorg niet overbelasten, maar volgens mijn huisdokter was slechts 58% van de IC bezet op de absolute piek.
                    Ja, 58% ONDANKS alle maatregelen. Het is echt niet "slechts".
                    Zoals al vaak gezegd, de gevolgen van de maatregelen lopen zo'n 2 weken achter op de maatregelen. Als we kijk van het begin van de maatregelen :
                    14/3 : 33 op intensieve zorgen
                    21/3 : 290 op intensieve zorgen
                    28/3 : 867 op inensieve zorgen

Ik zie een vrij explosieve trend. Die vanaf dat punt dan per chance, stilaan (1261 op 4/4) begint af te zwakken. Als er op dat moment niet was ingegrepen en de exponentiële curve zet zich door, dan hadden we los over de capaciteit gezeten. Al was het maar één week later dat er ingegrepen was, dan was de kans reëel dat alle bedden vol hadden gelegen aan dat tempo.

Daarnaast is het niet enkel het totaal aantal bedden dat belangrijk is. Zo hadden de ziekenhuizen in het limburgse het al moeilijk om alles gebolwerkt te krijgen en zijn er al patiënten moeten overgebracht worden naar andere ziekenhuizen. Ook allemaal niet evident.

Comment

• Wanneer zouden de grenzen opengaan? Ik wil wel eens een dagje naar Zeeland.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichten
                        Auto word 4 jaar mei, kaartje van de keuring in de bus dat ik mag wachten tot november.
                        Best kaartje in de auto houden bij verkeerscontrole zeker?
                        Heb ik ook in de auto gelegd
                        2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

• Ik woon in Virton, zoek vrienden in Oostende

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                            Wanneer zouden de grenzen opengaan? Ik wil wel eens een dagje naar Zeeland.
                            Ik ga er eens met mijn klak naar gooien: 15 juni.

Comment

Alvast niet voor 8 juni.
                              Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                              Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                              Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten

We zijn nu iets meer dan een week later en volgende evolutie heeft nu plaats gehad:

Vorige week: Covid-19 gevallen per uitgevoerde tests.

Frankrijk = 49,4%
                                België = 25,9%
                                UK = 24,6%
                                Nederland = 19,7%
                                Spanje = 19,6%
                                Italië = 14,3%
                                Zwitserland = 12,9%
                                Oostenrijk = 8,8%
                                Duitsland = 7,9%
                                Polen = 4,6%

Deze week: Covid-19 gevallen per uitgevoerde tests.

Frankrijk = 34,47%
                                België = 23,42%
                                UK = 23,44%
                                Nederland = 19,53%
                                Spanje = 23,62%
                                Italië = 11,75%
                                Zwitserland = 12,18%
                                Oostenrijk = 7,08%
                                Duitsland = 7,43%
                                Polen = 4,10%

Bijna alle landen hebben dus na een week procentueel minder Covis-19-gevallen per uitgevoerde tests.
                                Behalve Spanje, die doen het echt wel niet goed.
                                Frankrijk is er geweldig op vooruit gegaan maar dat komt omdat ze afgelopen week enorm veel zijn gaan testen en blijkbaar toch minder Corona gevallen hebben vast gesteld.

Gegevens komen van hier:
                                Daily and weekly updated statistics tracking the number of COVID-19 cases, recovered, and deaths. Historical data with cumulative charts, graphs, and updates.

Volgende week nog eens zien hoe het verder evolueert.
                                We zijn alweer méér dan een week verder en heb nog eens de Covid-19 gevallen vergeleken per uitgevoerde test.
                                Alle percentage zijn gezakt (vooral voor Frankrijk & Spanje), dit komt vooral omdat zij nu massaal zijn gaan testen.

Nederland = 16,73%
                                *Zweden = 16,58% *nieuw toegevoegd
                                Frankrijk = 15,88%
                                UK = 13,47%
                                Spanje = 13,29%
                                België = 10,42%
                                Zwitserland = 10,37%
                                Italië = 9,06%
                                Duitsland = 6,13%
                                Oostenrijk = 5,38%
                                Polen = 3,53%
                                *Griekenland = 2,97% *nieuw toegevoegd
                                Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
                                  Nu ligt de coronapiek blijkbaar in het Noorden van de provincie Antwerpen. Eindelijk beetje verlichting hier in Limburg.

In Noord-Antwerpse gemeenten als Brecht, Wuustwezel en Kalmthout is het aantal positieve coronatesten sinds eind april met 15 tot 50 procent toegenomen. Dat blijkt uit de meest recente gegevens van Sciensano. Toch is er volgens Joanne De Roeck van het AZ Klina in Brasschaat geen reden tot ongerustheid. Waar tekenen de grootste pieken zich af, en welke mogelijke verklaringen ziet zij hiervoor?

We zijn er nog niet vanaf verdorie
                                  Ja, zag het ook dat ze daar nu een piek hebben. Misschien een groep mensen die zich niet meer aan de regels heeft gehouden?

Sint-Trudo ziekenhuis met 89 doden, meeste doden van de Limburgse ziekenhuizen zag ik.
                                  Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                  Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                  Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                  Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Over zweden :

De Zweedse reactie op de komst van het gevaarlijke Covid-19 deed heel wat wenkbrauwen fronsen: terwijl heel Europa in lockdown ging, konden de Zweden nog steeds op restaurant en café gaan. Inmiddels is de Zweedse dodentol met 3.175 overlijdens drie keer zo hoog als buurlanden Noorwegen (218), Denemarken (522) en Finland (260) samengeteld.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                                      Ja, zag het ook dat ze daar nu een piek hebben. Misschien een groep mensen die zich niet meer aan de regels heeft gehouden?
                                      Dat weten we niet hé, maar dat laatste gaat idd overal het grootste probleem blijven

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• oef. Gered :-)

Reportage De coronacrisis maakt het extra moeilijk om aardbeien op de keukentafel te brengen. De zoektocht naar plukkers bezorgt boeren slapeloze nachten. Met de nodige vindingrijkheid zijn er toch oplossingen.

Comment

Zou volgens fase 3, 8 juni worden.

Is ook hetgeen wat ze in NL rondschrijven.
                                          BMW X5 45e

Comment

Working...
                                          X