Mededeling

Collapse
No announcement yet.

F1 2016

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Schnippy Bekijk Berichten
    Ik dacht dat mclaren het kostenplaatje voor stoffel zou betalen?
    Haryanto heeft 15 miljoen sponsering dacht ik. McLaren ging volgens mij bepaalde afspraken maken en niet met eenzelfde bedrag op de proppen komen.

Comment

• na eerder ferrari, test nu red bull de banden voor 2017. vind het er goed uitzien.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door #166 Bekijk Berichten
        na eerder ferrari, test nu red bull de banden voor 2017. vind het er goed uitzien.

Buah achterste banden zijn er beetje over...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Schnippy Bekijk Berichten
          Buah achterste banden zijn er beetje over...

ik geef toe ... ben van de oude stempel.

nu ziet ge nog duidelijk verschil met de voorste. was tien jaar geleden, tijdens de F1-bandenoorlog tussen bridgestone en michelin, anders. vond ik toen niet zo goed staan.

Comment

• Vind het wel vet . Als ze maar harder gaan.

Comment

• Manor bevestigt Ocon als vervanger van Haryanto

10:34 – Zoals verwacht neemt Renault-reserve Esteban Ocon de opengevallen plek van Rio Haryanto in bij Manor Racing. De 19-jarige coureur, die dit jaar in zijn hoedanigheid bij het Franse team al driemaal in actie kwam tijdens een eerste vrije training, zal tijdens de aanstaande Grand Prix van België zijn officiële Formule 1-debuut maken. Ocon won achtereenvolgens de Europese F3-titel en het GP3-kampioenschap alvorens hij in 2016 zijn geluk beproefde in de DTM.

Het team van Manor maakte eerder vandaag (woensdag) in een persbericht duidelijk dat Haryanto vanwege financiële perikelen wordt gedegradeerd tot reserverijder. "Helaas zijn we op een punt aangekomen waarop we, in het belang van het team, andere opties moeten onderzoeken", meldde racedirecteur Dave Ryan daarin. Manor is in haar zoektocht terecht gekomen bij Ocon, die officieel onder contract staat bij Mercedes. Het team van Toto Wolff leende de Fransman uit aan Renault.

Ocon treft een bekende in de persoon van Max Verstappen: de twee tieners namen het in het seizoen 2014 tegen elkaar op in het Europees F3-kampioenschap. De Fransman kwam uiteindelijk als winnaar uit de bus: met negen overwinningen werd in dienst van Prema de F3-titel veroverd, naaste rivalen Tom Blomqvist en Verstappen keken tegen een ruime achterstand aan.

Door zijn debuutrace in de GP3 te winnen, liet Ocon meteen zijn klasse blijken. Gedurende het gehele seizoen werd er een taai duel uitgevochten met de Italiaan Luca Ghiotto, die momenteel in de GP2 uitkomt. Ocon won uiteindelijk met een voorsprong van acht punten, ondanks slechts één zege op zijn naam te hebben staan, tegenover de vijf van Ghiotto. Ocon baarde opzien door maar liefst negenmaal achtereen tweede te worden.

Als junior van het Mercedes-team mocht Ocon eerder dit seizoen, evenals zijn nieuwe teamgenoot Pascal Wehrlein, een W07 Hybrid aan de tand voelen. Plaats van handeling was het circuit van Silverstone. De regerend GP3-kampioen besloot beide testdagen als tweede. Ocon mag alle van de negen resterende Grands Prix rijden, zo staat in zijn contract.

http://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws...-van-haryanto/

Classic cars on demand

www.facebook.com/CaliforniaDream.be
              www.californiadream.be

- It's time to make your dream come true -

Comment

• Spijtig dat McLaren weer kak in hun ogen en oren heeft.. Dit had de perfecte mogelijkheid geweest voor Stoffel ervaring te laten opdoen..
                Nu is het een goede leerschool voor Ocon, die volgend jaar zal instappen bij Renault veronderstel ik.
                Dit is weer niet goed voor de kansen van Stoffel, die wel goed bij Renault zou passen.
                Ik ben er toch nog niet zo zeker van of Stoffel volgend jaar in een Mac rijdt..
                Classic cars on demand

www.californiadream.be

Comment

• Money talks alweer hé?
                  Als Stoffel in de Mercedes stal gezeten had, was hij al lang aan de bak geweest.
                  Hij zit op het moeilijkste traject jammer genoeg, richting F1.

En het wordt er natuurlijk niet makkelijker op, als je al 17 en 19 jarigen gaat laten beginnen instappen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
                    Money talks alweer hé?
                    Als Stoffel in de Mercedes stal gezeten had, was hij al lang aan de bak geweest.
                    Hij zit op het moeilijkste traject jammer genoeg, richting F1.

En het wordt er natuurlijk niet makkelijker op, als je al 17 en 19 jarigen gaat laten beginnen instappen.
                    Inderdaad, Manor zal wel nog extra korting krijgen op hun motoren vrees ik...
                    Stoffel moet snel duidelijkheid krijgen, als hij eind sept. nog niks weet, conclusies trekken en zelf beginnen zoeken.
                    Wel lastig dat McLaren ook z'n management doet.
                    Classic cars on demand

www.californiadream.be

Comment

• Stoffel kon enkel maar verliezen met naar Manor te gaan. Volgens mij zit 'ie volgend jaar in de McLaren

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door zwoemba Bekijk Berichten
                        Stoffel kon enkel maar verliezen met naar Manor te gaan. Volgens mij zit 'ie volgend jaar in de McLaren
                        Dat denk ik ook .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ThibautDD Bekijk Berichten
                          Spijtig dat McLaren weer kak in hun ogen en oren heeft.. Dit had de perfecte mogelijkheid geweest voor Stoffel ervaring te laten opdoen..
                          Nu is het een goede leerschool voor Ocon, die volgend jaar zal instappen bij Renault veronderstel ik.
                          Dit is weer niet goed voor de kansen van Stoffel, die wel goed bij Renault zou passen.
                          Ik ben er toch nog niet zo zeker van of Stoffel volgend jaar in een Mac rijdt..
                          Ik ben er ook verre van zeker van, hopelijk beseft stoffel op tijd dat ze hem aan het lijntje houden hij moet z'n eisen stellen: stoeltje volgend seizoen of bye bye mclaren.

Comment

• Nog geen apart topic zie ik maar ivm volgende week Francorchamps: praktische vraag

ik ga op zaterdag kijken: parkingtickets bij het circuit zijn er nog maar ik lees en hoor dat die vaak een ramp zijn om nadien weg te geraken. Ik las ook dat veel particulieren parkeergelegenheid bieden, klopt dat ?
                            iemand onder jullie die tips heeft qua parkeren ?
                            We vertrekken tegen 06u00 uit Brugge
                            merci alvast !

Comment

• Meestal kan je je wagen daar tegen betaling wel parkeren op een grasveld. Als het regent, kan het wel een modderpoel worden.
                              Met veel geluk kan je je wagen misschien nog gratis langs de weg parkeren op weg naar het circuit.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door steven1 Bekijk Berichten
                                Nog geen apart topic zie ik maar ivm volgende week Francorchamps: praktische vraag

ik ga op zaterdag kijken: parkingtickets bij het circuit zijn er nog maar ik lees en hoor dat die vaak een ramp zijn om nadien weg te geraken. Ik las ook dat veel particulieren parkeergelegenheid bieden, klopt dat ?
                                iemand onder jullie die tips heeft qua parkeren ?
                                We vertrekken tegen 06u00 uit Brugge
                                merci alvast !

ben al een hele tijd niet meer naar de F1 in francorchamps gaan kijken, maar vroeger parkeerden we altijd aan de parking bij les combes. dan moest ge niet door het centrum om er te geraken of te vertrekken. hebben nooit op een privéparking gestaan. waren vroeger (en ik denk nu nog altijd) grasvelden die er niet al te best uitzagen (vooral wanneer het had geregend). auto's werden ook, om evidente redenen, zeer kort bij elkaar gezet.

uit de ondestaande link meen ik te begrijpen, dat het afhangt van uw ticket waar ge moogt parkeren.
                                http://www.spafrancorchamps.nl/parkeren

Comment

• Wolff garandeert Vandoorne racestoeltje in F1 in 2017

11:07 – McLaren laat hem nog even wachten, maar Stoffel Vandoorne lijkt zich geen enkele zorgen te hoeven maken over zijn toekomst in de Formule 1. Als hij geen racestoeltje krijgt bij het team uit Woking, gaat niemand minder dan Toto Wolff zich over de Belg ontfermen. Dat zegt hij in Het Laatste Nieuws.

"Het is simpel: als McLaren zo gek is om hem volgend seizoen niet te nemen, dan zorg ik ervoor dat hij in een ander team binnen raakt", is de duidelijke taal van Wolff, teambaas van Mercedes, in de Belgische krant.

Wolff zegt zeer onder de indruk te zijn van de 24-jarige Vandoorne: "Ik volg Stoffel al lang. Ik zag hem in de opstapklassen bezig. Ik zag hem ook groeien. Als mens, als coureur. Ik zag hem races winnen in de Formule Renault-kampioenschappen. Bekijk hem vandaag en je ziet: daar staat persoonlijkheid. Hij heeft alles om een echte ster te worden. En dan is er vooral de manier waarop hij vorig seizoen de titel pakte in GP2." Wolff laat er geen gras over groeien: "Die jongen hoort in Formule 1. Als ik niet de luxe had gehad over Rosberg en Hamilton te beschikken bij Mercedes, dan had Stoffel op het korte lijstje met coureurs die ik wilde gestaan."

http://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/343573/wolff-garandeert-vandoorne-racestoeltje-in-f1-in-2017/

Yes!
                                  Classic cars on demand

www.californiadream.be

Comment

• Ik zie Stoffel in de toekomst als opvolger van Kimi.

Comment

• Massa stopt na dit seizoen met F1

Hij is nooit meer hetzelfde geweest na z'n crash helaas..
                                      Vond het wel een emotioneel interview om te zien, je zag dat hij het erg gaat missen.
                                      Last edited by CaliforniaDream; 01/09/2016, 22:42.
                                      Classic cars on demand

www.californiadream.be

Comment

• Ik vraag me toch af welk team eindelijk antonio giovinazzi gaat opnemen in hun talentenprogramma. Wat die jongen verwezenlijkt in de GP2 in z'n 1e seizoen is toch mooi om zien.
                                        Classic cars on demand

www.californiadream.be

Comment

• Bottas en Stroll officieel bevestigd bij Williams voor 2017

Comment

Working...