Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Runflat banden op de BMW of niet?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door TheStraffe Bekijk Berichten
    MAAR ... deze ( http://reviews.cnet.com/4520-6029_7-6212283-1.html ) klapt zeker niet ... tis wel repost denk ik
    Deze Michelin band zou DE band voor de toekomst* (moeten) worden

*Maar hoe ver is diene toekomst nog hé

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
      Effe snel dit: ik ontdek net dat de Pirelli P-Zero (de laatste dus, zonder toevoeging in de naam) ook als Runflat komt!!

De keuze begint toch groter en groter te worden, ook bij zeer sportieve banden.
      • Bridgestone Potenza RE050A RFT
      • Dunlop SP Sport 01 DSST RFT
      • Dunlop SP Sport Maxx RFT
      • Michelin Pilot Sport 2 ZP
      • Pirelli P-Zero RFT
      • Kumho Ecsta MX XRP
      • Goodyear Eagle F1 GS-D3 RFT
      • ...
      and counting !
      Oh? Zie, ze werken eraan! Die P-zero zal wel wat beter zijn. BuckZilla raad ook aan van de RFT's te laten liggen. Ik weet het echt niet
      Volvo V60 D3 R-design

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tulpje and Co Bekijk Berichten
        Deze Michelin band zou DE band voor de toekomst* (moeten) worden

*Maar hoe ver is diene toekomst nog hé
        Zeg maar vaarwel tegen grote velgen dan...
        Volvo V60 D3 R-design

Comment

Ik rij al +36000km op de standaard Continental ContiPremiumContact SSR 16" runflats onder een 320D. Over het algemeen vind ik het "OK" banden (ik ben Dunlop SPSportMaxx, 9000 en 01 gewoon, maar heb niet over de conti's te klagen bij normaal gebruik) maar was wél aangenaam verrast doen de achterband 10 cm staal binnenkreeg op de Antwerpse Ring, en er enkel de bandendruksensor een kik gaf. Ik kan je zeggen dat even kijken naar een band, en vervolgens naar een bandencentrale rijden héél wat relaxter was dan de situaties die ik heb gehad met een bandenrepairkit. Ook zo'n kit vernield je band zodat de meeste centrales gewoon een nieuwe band opleggen.

Qua slijtage heb ik niks te klagen. Met +36000km liggen er vooraan nog altijd de originele banden met meer dan voldoende profiel. De achterbanden waren 10000km geleden nog in vrij goede staat.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
            Ik rij al +36000km op de standaard Continental ContiPremiumContact SSR 16" runflats onder een 320D. Over het algemeen vind ik het "OK" banden (ik ben Dunlop SPSportMaxx, 9000 en 01 gewoon, maar heb niet over de conti's te klagen bij normaal gebruik) maar was wél aangenaam verrast doen de achterband 10 cm staal binnenkreeg op de Antwerpse Ring, en er enkel de bandendruksensor een kik gaf. Ik kan je zeggen dat even kijken naar een band, en vervolgens naar een bandencentrale rijden héél wat relaxter was dan de situaties die ik heb gehad met een bandenrepairkit. Ook zo'n kit vernield je band zodat de meeste centrales gewoon een nieuwe band opleggen.

Qua slijtage heb ik niks te klagen. Met +36000km liggen er vooraan nog altijd de originele banden met meer dan voldoende profiel. De achterbanden waren 10000km geleden nog in vrij goede staat.
            Voila,
            Deze uitleg kan niet beter , met gewone banden stond ie daar te vloeken tot en met.

Comment

Effe snel dit: ik ontdek net dat de Pirelli P-Zero (de laatste dus, zonder toevoeging in de naam) ook als Runflat komt!!

• Pirelli P-Zero RFT
              • Kumho Ecsta MX XRP
              • ...
              and counting !
              Kan ik alleen maar toejuichen,
              en prijzen zullen dan wel dalen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ikzit 2050
                Soms vraag ik me af wie hier het meest tegendraads doet: jij of ik.

1. Waar in de handleiding staat dat die run flats na 80km niet meer te herstellen zijn?
                2. Vraag aan diegenen die de laatste jaren een BMW hebben gekocht: wie zijn dealer heeft hen verwittigd dat je tot 250km kan rijden met run flats, maar dat ze na 80km niet meer te herstellen zijn?
                Zal ik 'es tegendraads doen?

Wie zeikt er hier nu al pagina's lang over iets waar uiteindelijk helemaal niet over gezeikt dient te worden? Die Runflats zijn niet heilig, maar ook niet verwerpelijk. Ze hebben voor- én nadelen. Ik begrijp nog altijd waar je heen wil, het lijkt er nog maar 'es een keer op dat je weer gewoon voor de lol een beetje rond zit te discussiëren. Ik ben al lang de rode draad van jouw gehuppel kwijt, maar dat kan natuurlijk ook aan mezelf liggen. Wat is het nou? Moeten die runflats verboden worden...? Moet BMW aan de schandpaal genageld worden omdat ze de kaart van die types banden trekken...? Moeten de "kopers" van die banden grinnikend nagewezen worden...? ...eer je tevreden bent en je met je gezaag ophoudt?

Je "goede raad" is ondertussen proper genoteerd door de topic-opener. Hartelijk dank voor je bijdrage. Daa-aag. Ga wat met je dochtertje spelen, of spitten in de tuin.

Comment

• Pirelli P-Zero RFT
                  • Kumho Ecsta MX XRP
                  • ...
                  and counting !
                  gTa heb je hier ook prijzen van?

Comment

Zal ik 'es tegendraads doen?

Wie zeikt er hier nu al pagina's lang over iets waar uiteindelijk helemaal niet over gezeikt dient te worden? Die Runflats zijn niet heilig, maar ook niet verwerpelijk. Ze hebben voor- én nadelen. Ik begrijp nog altijd waar je heen wil, het lijkt er nog maar 'es een keer op dat je weer gewoon voor de lol een beetje rond zit te discussiëren. Ik ben al lang de rode draad van jouw gehuppel kwijt, maar dat kan natuurlijk ook aan mezelf liggen. Wat is het nou? Moeten die runflats verboden worden...? Moet BMW aan de schandpaal genageld worden omdat ze de kaart van die types banden trekken...? Moeten de "kopers" van die banden grinnikend nagewezen worden...? ...eer je tevreden bent en je met je gezaag ophoudt?

Je "goede raad" is ondertussen proper genoteerd door de topic-opener. Hartelijk dank voor je bijdrage. Daa-aag. Ga wat met je dochtertje spelen, of spitten in de tuin.
                    gTa

Comment

Ik stel voor dat dees discussie nu stopt. Jullie zijn allebei bedankt voor jullie mening en commmentaren. Maar het is de bedoeling dat we naar elkaar ervaringen luisteren. Niet dat er onnozel om gedan wordt. Dus allemaal: relax, wuuusaaaaaaa...

We kunnen het terug hebben over banden. Whiiiiiiiiiii!i!i!i!i!i...
                      Volvo V60 D3 R-design

Comment

Dunlop komt ook met een nieuwe band heb ik daarstraks gezien. Als directe concurrent van Bridgestone (die het heel goed doet), het betreft het type SP Sport Maxx TT met Kevlar-technologie.

In mijn ogen, gebaseerd op de technische informatie die ik hier lees, een heel goede samenstelling en veelbelovend.
                        Volvo V60 D3 R-design

Comment

Ik vind runflats bij droogweer goed maar bij een nat wegdekken glijden ze harder dan Kevin Van Der Perre op weg naar zijn volgende pirouette.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Salokin Bekijk Berichten
                            Ik vind runflats bij droogweer goed maar bij een nat wegdekken glijden ze harder dan Kevin Van Der Perre op weg naar zijn volgende pirouette.
                            Das weer zever he

Comment

Ik denk dat jullie veel inbeeldingen hebben... Ik merk alleen de RF vlugger slijten.. En dan nog.. Heb toch al 36000Km en ze staan nog redelijk ok.. (10000 zou nog te doen zijn)

Kwestie baanvastheid? Ik voel geen verschil in RF en niet RF . Rijden in de regen? Geen verschil.

En ik rij nu ook niet bepaald rustig. Geef mij maar RF. Géén gezeur.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wabe Bekijk Berichten
                                Ik denk dat jullie veel inbeeldingen hebben... Ik merk alleen de RF vlugger slijten.. En dan nog.. Heb toch al 36000Km en ze staan nog redelijk ok.. (10000 zou nog te doen zijn)

Kwestie baanvastheid? Ik voel geen verschil in RF en niet RF . Rijden in de regen? Geen verschil.

En ik rij nu ook niet bepaald rustig. Geef mij maar RF. Géén gezeur.
                                Zo denk ik er ook over ...

Comment

Als jij nog wat met je minicity-tje gaat spelen.
                                  Die is niet van mij, die is van Massy.

Ik heb echt geen kantoorhoudertje van een dorpsbankje nodig om me de les te spellen.
                                  Blijkbaar wel.

Ik meet trouwens 1m88 en weeg een goeie 92 kg, dus ik ben klein noch tenger, dus dat eerste verkleinwoord mag je weglaten. Record Bank is de derde grootste retailbank van België, na AXA en Argenta, en binnen de retailbanksector boekte Record, voornamelijk op het vlak van kredieten, met ruime voorsprong de grootste omzetstijging. Een dorpsbankje is Record dus alleszins niet meer. En tot slot: Izegem is, hoe onwaarschijnlijk ook, een stad, en geen dorp.

Daa-aag.
                                  Het ga je goed! En vergeet niet dat Runflat-banden geen onzin zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wabe Bekijk Berichten
                                    Ik denk dat jullie veel inbeeldingen hebben... Ik merk alleen de RF vlugger slijten.
                                    Ik vergelijk mijn huidige banden met m'n vorige ... en qua wegligging is er een groot verschil ... maar 't zijn uiteraard ook niet dezelfde banden (Goodyear Eagle NCT5 RFT vs. Michelin Pilot Sport en Pilot Sport 2). Nu die laatste Michelins ook als Runflat bestaan, zou ik ze erg graag 'es willen testen. De kans is zeer groot dat die banden m'n Goodyears zullen vervangen, als deze versleten zijn.

't Zou me sterk lijken mochten de ZeroPressures slechter zijn dan de gewone, qua wegligging. Het vervelende was echter, dat tot op heden voor de BMW '1 nog quasi geen banden te vinden waren in 18" Runflat, omdat de maat vooraan 205/45R18 een zeer zeldzame maat is.

Comment

Weet iemand trouwens wat de standaard banden zijn waarmee een 1 coupé wordt afgeleverd? (velgen styling 256, maat 205/50 R17)
                                      AutoMinded.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door janvkn Bekijk Berichten
                                        Weet iemand trouwens wat de standaard banden zijn waarmee een 1 coupé wordt afgeleverd? (velgen styling 256, maat 205/50 R17)
                                        Op 18"ers liggen Bridgestone Potenza RE050A banden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door X5 Bekijk Berichten
                                          Op 18"ers liggen Bridgestone Potenza RE050A banden.
                                          Niet altijd. De mijne werd geleverd met Goodyear Eagle NCT5. Er is geen lijn in te trekken, bij momenten zijn het die, en bij momenten andere.

Comment

Working...
                                          X