Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
In een ideale wereld :Alfa 169 indien deze dezelfde eigenschappen heeft als de 166: luxe, klasse, ingetogen karakter, onderscheidt zich, en een Italiaanse topmotor
Zelf meegemaakt: een collega die redelijk trots was op zijn mini diesel firmawagen (en dat is zijn volste recht, ik vind dat ook wat leuker dan de zoveelste A3), en dan ineens vroeg "tiens, waar rij jij eigenlijk mee?". Ik dan "Een Porsche Cayman S". zijn reactie: "en nu serieus?" Wat moet je dan zeggen he?
Een paar dagen later kocht je de Colt?
Ik vind dat je op je achterkant een sticker moet plakken 'my other car is a Porscha!'
Twee jaar terug reed ik die als organisatiewagen in Ieper en dat was zekers een aangename wagen.
Land/Range Rover ? LandCruiser V8 ?
Jaguar XJ ?
Jaguar XJ zou ik niet doen. 't Is nog steeds 'ne jaguar ' voor de meesten. Volkomen terecht ook imo, fantastische auto's, maar daar zou ik nu niet direct bij klanten toekomen.
Range Rover wordt door de meesten die er niet zoveel vanaf weten lager ingeschat qua prijs imo. Tip: neem een groene.
Jaguar XJ zou ik niet doen. 't Is nog steeds 'ne jaguar ' voor de meesten. Volkomen terecht ook imo, fantastische auto's, maar daar zou ik nu niet direct bij klanten toekomen.
Full option Skoda Superb 3.6 V6 of VW Passat R36. Maar bon, ik neem wel een S500, S8 of 750i (Subtiel genoeg in mijn ogen ivm een Panamera of Quatroporte). Die E63 zonder opsmuk lijkt ook een mooie optie evenals de Phaeton.
Ik zou mij daar denk ik weinig van aantrekken. Als hetgeen je aanbiedt goed is en je kan concurreren met andere bedrijven, dan zullen die klanten wel blijven.
Als ik nu wil toekomen in een GT3RS dan is dat toch mijn zaak? Kan mij wel inbeelden dat heel wat mensen raar zouden kijken, maar ik zou het als klant fantastisch vinden.
Maar eigenlijk wil ik later helemaal geen job waar je zo op uw imago moet letten, dus dit probleem stelt zich niet.
Ik zou mij daar denk ik weinig van aantrekken. Als hetgeen je aanbiedt goed is en je kan concurreren met andere bedrijven, dan zullen die klanten wel blijven.
Per toeval heb ik dus sjans met mijn Z4... De mensen die met een drie-reeks rijden voelen zich niet in hun gat gebeten want die dreier is natuurlijk groter dan een Z4. Dat daar meer pk's inzitten dan in een Cayman weten ze niet, en er staat geen Porsche logo op...
Met alle respect, maar ik zie een 7-rijder niet overschakelen naar een 3.
En opties zijn inderdaad de dooddoener op leasewagens want die betaal je de volle pot terwijl je op de wagen zelf enkel het verschil betaalt tussen de nieuwprijs en de geschatte verkoopwaarde.
Toen ik de S binnenhaalde liet ik lease-prijzen opmaken voor nogal wat wagens en het was gewoon lachtwekkend hoe bepaalde wagens eruitkwamen.
Zo moest een redelijk uitgerustte 550i, X6 35d en Touareg R50 meer kosten dan de S63 of een M5.
De vraag blijft echter over het imago, niet de leaseprijs. Tenslotte zijn zowat alle Audi's en BMW's, zeker in UK, in hetzelfde bedje ziek: ze hebben een uiterst slecht imago.
Begrijpelijk, maar ik snap gewoon niet goed waarom een wagen per sé groot en ruim moet zijn.
Met een dikke 3-reeks boet je aan ruimte in, maar niet echt aan luxe en al zeker niet aan prestaties. De wagen is gewoon kleiner. En je zal er geen enkele klant mee voor het hoofd stoten.
En dat was mijn punt.
Luxe is nu eenmaal zelden imagoloos. Of je moet Ferdinand zijn standpunt al volgen, wat ik nu niet meteen zie gebeuren.
Ik weet nog dat er schande gesproken werd over een manager bij ons die een Q7 had besteld, want zo'n dure bak in tijden van crisis was een echte schande. Maar die mens had effectief ingeleverd want zijn vorige auto was een A8 die zowat 400€/maand duurder was, en daar kloeg niemand over
Ze zijn hier wat mij betreft allemaal wel vernoemd:
Honda Legend
VW Phaeton
VW Passat CC
Lexus GS en RX
Skoda Superb
Saab 9-5
...
Al deze modellen brengen over het algemeen geen afgunst mee en je kan ze allemaal heel mooi uitrusten en van een deftige tot schitterende motor voorzien.
'n Volvo S80 V8 AWD met de default 17" velgen en geen kat die ziet dat je met nét iets anders dan een traditionele 5-in-lijn zelfontbrander oldfolks-Volvo op de baan bent. Een Saab Aero (Griffin) verdenk ik ook niet van een slecht imago bij 't niet-autominded gepeupel te hebben. Zweedse auto's, de grote vooral, worden imo doorgaans aanzien als bedoeld voor gezapige 40+'ers die vooral veilig en comfortabel met 't gezin de baan op willen... terwijl insiders/merkfanaten goed genoeg weten dat 't merk een pák meer te bieden heeft. Van de Duitse merken kent iedereen, ook als ze niet auto-minded zijn, 't bestaan van de M/RS/AMG-modellen, wat voor een groot stuk het imago van de desbetreffende merken definiëert: de snelsten (en duursten) op de baan.
Doodjammer dat ze niet meer gemaakt worden, maar een Lancia Thesis met 6-cilinder onder de kap zou ook geen verkeerde keuze geweest zijn in je zoektocht. De Honda Legend vind ik wel geen verkeerde keuze.
Life's too short. Not to. Live it. 1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht) 2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease) 2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen) 2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline
Comment