Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 Avant S-Line of BMW F31 M-Sportpakket

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Audi A4 Avant S-Line of BMW F31 M-Sportpakket

    Zoals in het topic van mijn BMW 318d te lezen valt, overweeg ik om deze te verkopen. Met het huidig aantal kilometers dat ik doe heb ik absoluut geen diesel nodig (veel korte afstanden, 12.000 km per jaar).

    Daarom overweeg ik een nieuwe Audi A4 Avant S-Line. Deze zit op het einde van zijn carrière waardoor de uitrustingspakketten scherp geprijsd zijn. Voor de prijs van een standaard A4 heb ik een deftig uitgeruste auto (S-Line, xenon, gps, getinte ruiten, raamomlijsting en dakrails in chroom, ...).
    Ondanks zijn leeftijd is het interieur nog altijd knapper dan van de F3x bijvoorbeeld. Ook qua exterieur vind ik de Audi nog altijd knap. Audi kennende zal het nieuwe model eerder een evolutie zijn van het huidige.

    Toch twijfel ik om terug een BMW te kopen. De F31 met M-Sportpakket. Deze wagen is nog recenter waardoor de kortingen minder groot zijn. De wagen wordt particulier aangekocht, dus prijs speelt een grote rol. Ook het interieur vind ik minder dan in de Audi.

    Audi A4:
    + Prijs
    + Interieur
    - Model wordt binnenkort vervangen
    - Rijgedrag (testrit moet nog gebeuren)

    BMW F31:
    + Knap model
    + Rijgedrag
    - Stuk duurder dan Audi
    - Triestig interieur voor deze prijsklasse
    2014 Audi A4 Avant 1.8 TFSI S-Line
    2016 Audi A3 G-tron

  • #2
    De vraag is eig hoe erg zou je het vinden om met een 'oud' model rondterijden?

    Beiden zijn 2 hele knappe breaks. Het is natuurlijk erg aanlokkelijk om een A4 te kopen met heel veel korting. Het zal nog een tijdje duren tegen dat het nieuwe model gelanceerd wordt maar als het zover is vind ik dat vrij 'zuur' om het nieuwe model te zien rondrijden.

    Indien je dit niet stoort zou ik voor de Audi gaan gezien je ook vermeld dat de prijs heel belangrijk is. Voordeel is wel bij Audi dat de modellen nooit heel veel veranderen maar eerder een evolutie zijn zoals je eerder al aangaf.
    2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
    2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
    2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

    Comment


    • #3
      Ja gemakkelijke keuze eh; je geeft zelf alles aan waarom de Audi zou winnen (Exterieur en Interieur, budget,...) Wat doet het er nu toe of je met het laatste nieuwe model gaat rijden of niet? Als je die argumenten zelf al hebt kunnen ontleden zou het dom zijn nu een BMW te kopen.

      En verandering is altijd is goed, BMW heeft veel van zijn pluimen verloren, oa door de veel te hoge prijzen die ze vragen.
      BMW 118D E87 M-pack

      Comment


      • #4
        Ik zou ze persoonlijk eerst back to back rijden met de motorisatie ( welke?)die je verkiest... Ik persoonlijk vind de knoppenwinkel van een Audi te druk.. Ik hou van het soberdere BMW interieur, rijden staat centraal niet de knoppen winkel van een Boeing...

        Sent from my HTC One using Tapatalk

        Comment


        • #5
          Sowieso de Audi hier voor mij. Dat triestig interieur van de f30 is ook niets voor mij.. en daar zit je tenslotte elke dag in.
          Dan mag de BMW nog beter/ sportiever rijden, maar voor die keren dat je dat echt gaat benutten zou het mij een worst kunnen wezen.
          -

          Comment


          • #6
            Voor mij toch ook de audi. Ik vind het interieur zelfs onaanvaardbaar in de nieuwe 3. Als je het vergelijkt met de 5 met de audi a4 en nieuwe c... Sober kan inderdaad ook mooi zijn, zie maar naar de E90. Maar in de F30 ziet het er niet kwalitatief uit, ik vind het een echte achteruitgang.. Bij de F10 is het wel dik in orde.

            zoals je zelf zegt interieur en exterieur beter voor de a4, ga hier dan gewoon voor. Nieuwe model zal echt niet veel schelen.

            Comment


            • #7
              'met een oud model rondrijden' op zich vind ik niet erg

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                'met een oud model rondrijden' op zich vind ik niet erg
                Als het een audi is zou ik het ook ni erg vinden, verschil is miniem daar tegenwoordig...

                Als het budget voor een audi interessanter is zou k in uw geval hiervoor gaan dan.
                BMW E91 318d Touring

                Turbo... The replacement for displacement....

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Odan.be Bekijk Berichten
                  Ik zou ze persoonlijk eerst back to back rijden met de motorisatie ( welke?)die je verkiest... Ik persoonlijk vind de knoppenwinkel van een Audi te druk.. Ik hou van het soberdere BMW interieur, rijden staat centraal niet de knoppen winkel van een Boeing...

                  Sent from my HTC One using Tapatalk
                  Liefst de 1.8 TFSI met 170 pk, maar deze met 120 pk is een stuk goedkoper en blijkbaar ook vlot genoeg (volgens reviews van verschillende eigenaars). Blijkbaar is er nergens een testvoertuig met de 120 pk. Zelfs niet bij de hoofdzetel. Een auto kopen zonder deze eerst te testen zal ik echter nooit doen.
                  2014 Audi A4 Avant 1.8 TFSI S-Line
                  2016 Audi A3 G-tron

                  Comment


                  • #10
                    zeer zeker de Audi of zijn verbeterde en realistischer geprijsde alter ego Skoda Octavia.

                    Comment


                    • #11
                      Zoals je zelf reeds schrijft, een audi.
                      waarom niet wachten op opruimmodel als de nieuwe er is ?
                      is nog goedkoper ... Of een gekend directiemodel bij de garage ?

                      over welke motororisatie gaat het ?

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door dbr2 Bekijk Berichten
                        zeer zeker de Audi of zijn verbeterde en realistischer geprijsde alter ego Skoda Octavia.
                        Mijn buren zien liever een A4 dan een Octavia...
                        2014 Audi A4 Avant 1.8 TFSI S-Line
                        2016 Audi A3 G-tron

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door Stinno Bekijk Berichten
                          Mijn buren zien liever een A4 dan een Octavia...

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door Stinno Bekijk Berichten
                            Liefst de 1.8 TFSI met 170 pk, maar deze met 120 pk is een stuk goedkoper en blijkbaar ook vlot genoeg (volgens reviews van verschillende eigenaars). Blijkbaar is er nergens een testvoertuig met de 120 pk. Zelfs niet bij de hoofdzetel. Een auto kopen zonder deze eerst te testen zal ik echter nooit doen.
                            Dat is redelijk typisch voor testvoertuigen... Anders misschien eens kijken op de Audi website waar er een stockwagen in 120 pk uitvoering staat?
                            VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB --> Audi A5 SB

                            Comment


                            • #15
                              Via een andere dealer toch een testrit kunnen bekomen met de 120 pk (wel automaat) in Kortenberg komende zaterdag. Ben benieuwd wat dit zal geven...
                              2014 Audi A4 Avant 1.8 TFSI S-Line
                              2016 Audi A3 G-tron

                              Comment


                              • #16
                                Oorspronkelijk geplaatst door Stinno Bekijk Berichten
                                Via een andere dealer toch een testrit kunnen bekomen met de 120 pk (wel automaat) in Kortenberg komende zaterdag. Ben benieuwd wat dit zal geven...
                                Deze namiddag testrit gehad met de 120 pk. Motor is vlot genoeg voor dagelijks gebruik. Was wel een automaat dus ik weet niet of dit een groot verschil uitmaakt met een manuele? Vanmorgen ook met de S-Line gereden. Die reed toch wel een stuk sportiever en directer dan zonder S-Line.
                                2014 Audi A4 Avant 1.8 TFSI S-Line
                                2016 Audi A3 G-tron

                                Comment


                                • #17
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Stinno Bekijk Berichten
                                  Vanmorgen ook met de S-Line gereden. Die reed toch wel een stuk sportiever en directer dan zonder S-Line.
                                  Ik dacht dat S-Line enkel visuele opsmuk is?
                                  previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
                                  current : BMW 330D F30

                                  Comment


                                  • #18
                                    Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk Berichten
                                    Ik dacht dat S-Line enkel visuele opsmuk is?
                                    Stuggere en iets lagere ophanging

                                    Comment


                                    • #19
                                      De twijfel slaat toe.
                                      Daarnet eens prijs gaan vragen voor een 316i Touring met M-pakket, xenon, ... 19", ... en ik kom op dezelfde prijs als een A4 met dezelfde opties maar wel de 170 pk. De 120 pk zou (volgens de verkoper althans) te weinig zijn voor de A4. Zeker in combinatie met 19".
                                      Met de 120 pk is de Audi (S-Line ext en int) 2.500 euro goedkoper... Testrit met de 120 pk manueel is nergens mogelijk... Interieur is in voordeel van Audi. Rijgedrag is voor BMW, alsook het recenter model. Misschien hou ik wel mijn huidige 318d...
                                      2014 Audi A4 Avant 1.8 TFSI S-Line
                                      2016 Audi A3 G-tron

                                      Comment


                                      • #20
                                        Geen van beiden zal even puur rijden dan uw 318d.

                                        Wil je iets dat minstens even tof is, moet je niet voor een basis benzine motorisering gaan want je gaat het koppel onderin missen.
                                        Een 170pk A4 of een 320i zijn wel tof.

                                        316i is ook niet slecht (heb er zelf een en is best wel vlot en stuurt ook leuk) maar als ik opnieuw mocht kiezen binnen hetzelfde budget zou ik toch een zwaardere motor en minder opties nemen.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X