Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hothatch 2018 - Golf GTI vs Octavia RS vs i30N vs Cupra vs andere

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Wat de Civic betreft vind ik gedrocht ook wel overdreven, maar ze gaan tegenwoordig toch wel heel ver.
    Dat ze met hun Type R een onderscheid willen maken ten opzichten van een gewone Civic begrijp ik wel, maar doe mij dan maar een van de vorige modellen van de type R.
    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Liquid Li0n Bekijk Berichten
      Het ding is.

Je wil een hot hatch en ben je sowieso open minded. Dus ga je alle registers opentrekken.

Vw Golf GTI de referentie maar enkel mogelijk met DSG in België. Geeft ook weinig koppel maar kan je chippen.
      Golf R is te duur.
      Audi S3 en zeker de RS3 vermoedelijk ook te duur
      A45 AMG... Te duur
      BMW M140i of M240i vermoedelijk ook te duur
      Mini Cooper S... Niet mijn ding
      Peugeot 308 GTI... Pff een Peugeot
      Megane RS... Pas in april
      Focus ST... Geen idee eigenlijk naar specs/rijstijl/prijs verhouding maar wordt bijna vervangen.
      Focus RS... Te duur
      Civic Type R... Lelijk
      Octavia RS... Geen echte hatchback en na facelift ook niet mooi
      Seat Leon Cupra... Nog beste van al qua specs vs prijs en exterieur looks maar gedateerd interieur
      Hyundai i30N... Te nieuw, dus kinderziektes?, en onbekend bij het volk en ja... Een Hyundai voor die prijs... Wordt dat top of flop? Blijft dus een gok.

Ben ik er nog 1 vergeten?
      Ge zijt wel gene gemakkelijke precies .
      Golf GTI performance met handbak importeren uit duitsland?
      Een i30n kan je volgens mij nooit je broek aan scheuren, want die is toch scherp geprijsd met een hoop uitrusting standaard en qua kwaliteit zou ik ze het voordeel van de twijfel gunnen (hun andere modellen zijn toch betrouwbaar).

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sunking

Ge zijt wel gene gemakkelijke precies .
        Golf GTI performance met handbak importeren uit duitsland?
        Een i30n kan je volgens mij nooit je broek aan scheuren, want die is toch scherp geprijsd met een hoop uitrusting standaard en qua kwaliteit zou ik ze het voordeel van de twijfel gunnen (hun andere modellen zijn toch betrouwbaar).
        Is gewoon het feit dat ik zekerheid wil hebben van de goeie keuze te maken en omdat ik idd niet kan kiezen tussen een Leon en een i30N lol
        Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
          Tja een gedrocht... ik zou hem ook niet willen maar een gedrocht vind ik overdreven. Zal wel een markt voor zijn. Honda doet al jaren mee met de type R versies. Vind dat stilaan toch een vaste waarde, volledig los van het uiterlijke.
          ik vind hem echt vreselijk lelijk. lelijker dan een BMW X4 De voorkant is lelijk, de achterkant is lelijk, en de vorm doet mij te veel denken aan de toyota corolla liftback die we vroeger hadden. en nja het oog wil toch ook wel wat, nu niet dat ik op mijn golf loop te kwijlen, maar als er echt niks mooi aan een auto is is dat toch wel een afknapper voor mij. Ik weet nog, ik had ooit een BMW F20, werd ook wel het lelijke eendje genoemd, met die koplampen (pre-facelift), maar die had wel mooie aspecten ook.

Zo rond de eeuwisseling had honda toffe modellen, ze zagen er niet echt blits uit maar ze waren niet lelijk en reden als de beste. Zelf nog zo ene gehad, goeie herinneringen aan, veel te rap weggedaan (was maar iets tijdelijk) https://www.autoweek.nl/autotest/hon...d-18i-ls-2000/ . Die was er ook in type R uitvoering, toffe top gear review van: https://www.youtube.com/watch?v=xjH9lw1kog0
          Sindsdien is het in mijn ogen alleen maar achteruit gegaan, hoewel de vorige twee generaties civic nog wel iets hadden, die waren meer europees gestyled maar hadden dan weer geen interessante benzinemotoren qua prestaties / CO2 uitstoot.
          Last edited by sunking; 26/12/2017, 14:22.

Comment

• Voila 't is dat. Ik zou ook gene Civic willen wegens te opzichtig. Maar er zullen ongetwijfeld mensen zijn die hem leuk vinden. Dus je kan nooit zeggen dat een wagen lelijk is. Je kan hoogstens zeggen 'ik vind hem lelijk'.
            Da's 't zelfde als met vrouwen sommigen kicken op een vlezig type en vinden die mooi, anderen hebben het dan liever strak.

In het geval van Liquid ion zou ik eigenlijk vele liever de Leon hebben.

Zou deze heel duur zijn: http://nl.seat.be/carworlds/leon-cup...d-edition.html ?

310 pk, handgeschakeld, persoonlijk vind ik die erg mooi, knappe zetels,...

Comment

• DHL ge moet wel weten dat die Renault voor dagelijks gebruik wel hard is.

Ik vond het dashboard ook saai maar had mij daar al allemaal mee verzoend.
              De vrouw daarentegen. :-)

De cupra zegt mij buiten zijn specs nog steeds niets.
              De N vond ik dan wel meteen iets hebben.
              den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
              "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
              Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Seat heeft misschien geen “knuffel” dashboard en/of mss saai vormgegeven. Maar is wel degelijk/kwalitatief. Ik ken persoonlijk genoeg mensen met een seat, geen kraakjes, geen piepjes etc en dat is toch het voornaamste. De i30n heeft een opgeplakte tablet gelijk mercedes op veel modellen heeft, daar moet je ook een lieverhebber van zijn. Ik denk dat je als je naar hothatch potentieel kijkt zullen ze elkaar zeker niet ver ontlopen.

Comment

• Gixxer Ja, dat is inderdaad ook belangrijk. Zal die geen adaptieve ophanging hebben of blijft die sowieso hard ?

Comment

• Vandaag was ik met een kameraad bij Skoda voor een proefrit.

Gevraagd voor de Seat, deze is pas beschikbaar om test te rijden eind januari... Want dit moet met piloot die er bij zit.

In het naar huis rijden langs Hyundai en Ford.

Stond geen i30N binnen en testrijden pas eind januari. Raar dat het dan in Oost Vlaanderen wel gaat.

Bij Ford een Focus ST samengesteld. Maar deze kan enkel dit jaar nog besteld worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DHL
                      Gixxer Ja, dat is inderdaad ook belangrijk. Zal die geen adaptieve ophanging hebben of blijft die sowieso hard ?
                      Denk dat het op de nieuwe wel zal zitten.
                      den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                      "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                      Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten

Denk dat het op de nieuwe wel zal zitten.
                        Misschien dat dan het extreme er beetje vanaf is ? Laatste Renault Sport waarmee ik reed was Clio. Ben daar ongeveer 5 kilometer mee over betonbaan gereden en ik had het gehad. Je zit gewoon te schudden, voor mij niks plezant aan. Laat dat maar voor de jongeren

Comment

• Gisteren met een golf gti pp gaan testrijden
                          Was lang geleden dat ik nog hot hatch gereden had
                          Ik was niet overdonderd maar slecht was het zeker niet

In mijn hart ben ik voor de Type R zijn techniek, maar qua uitzicht inderdaad een afknapper

Ik wacht met ongeduld tot ik de i30n kan rijden

De seat vind ik qua interieur minder maar daar krijg ik de hoogste korting op
                          2016 - BMW 4GC 440i Jatoba
                          2011 - E89 - Z4 sDrive20i Alpine Weiss III

Comment

• Gisteren met een golf gti pp gaan testrijden
                            Was lang geleden dat ik nog hot hatch gereden had
                            Ik was niet overdonderd maar slecht was het zeker niet

In mijn hart ben ik voor de Type R zijn techniek, maar qua uitzicht inderdaad een afknapper

Ik wacht met ongeduld tot ik de i30n kan rijden

De seat vind ik qua interieur minder maar daar krijg ik de hoogste korting op

Comment

• Sorry voor de dubbele post.... :-(

Comment

• Van waar ben je? Want in de winkel in Gent, zie foto hierboven, hebben de meeste hun testrit kunnen doen met een i30N. Spijtig dat er voor een testrit met de Cupra zo lang gewacht moet worden. Wat kortingen betreft geven ze bij VAG wel betere voorwaarden maar qua opties en garantie zit kan je de Seat niet gelijk zetten aan de Hyundai. In doorverkoop is het nog koffiedik kijken.

nog een goed en recent review gelezen:

Last edited by Liquid Li0n; 28/12/2017, 10:31.

Comment

Van waar ben je? Want in de winkel in Gent, zie foto hierboven, hebben de meeste hun testrit kunnen doen met een i30N. Spijtig dat er voor een testrit met de Cupra zo lang gewacht moet worden. Wat kortingen betreft geven ze bij VAG wel betere voorwaarden maar qua opties en garantie zit kan je de Seat niet gelijk zetten aan de Hyundai. In doorverkoop is het nog koffiedik kijken.

https://www.topgear.nl/autotests/hon...tie-2017-test/

Ben van Lier
                                  De dealer ging naar de invoerder bellen om te horen of er eentje vrij was voor proefrit
                                  Zelf heeft hij een witte i30n staan, maar die moet in de showroom blijven staan tot eind februari ...

sowieso moet mijn bmw eerst verkocht geraken :p

Comment

https://www.topgear.nl/autotests/hon...tie-2017-test/
                                    Technisch/mechanisch gezien is de Type R voor mij een no-brainer .... maar z'n uiterlijk verkocht krijgen is een heel ander paar mouwen .... dan is de i30n de gulden middenweg: ziet er uit als een Golf en leunt - volgens de eerste testen - redelijk dicht bij de Type R aan...

Comment

• Gewoon met alles die op je shortlist staat gaan rijden. Dan wordt de keuze vanzelf eenvoudiger. Los van technische specs, testverslagen en meningen van Pier en Pol is er nog het o zo belangrijke subjectieve aspect: ligt de wagen je of niet. En dat wordt soms door onnozele details bepaald.
                                      2021 Taycan 4S
                                      2021 Lexus UX250h

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Liquid Li0n
                                        Het ding is.

Je wil een hot hatch en ben je sowieso open minded. Dus ga je alle registers opentrekken.

Vw Golf GTI de referentie maar enkel mogelijk met DSG in België. Geeft ook weinig koppel maar kan je chippen.
                                        Golf R is te duur.
                                        Audi S3 en zeker de RS3 vermoedelijk ook te duur
                                        A45 AMG... Te duur
                                        BMW M140i of M240i vermoedelijk ook te duur
                                        Mini Cooper S... Niet mijn ding
                                        Peugeot 308 GTI... Pff een Peugeot
                                        Megane RS... Pas in april
                                        Focus ST... Goede specs/rijstijl/prijs verhouding maar wordt bijna vervangen. Maart/april
                                        Focus RS... Te duur
                                        Civic Type R... Lelijk vind ik
                                        Octavia RS... Geen echte hatchback en na facelift ook niet mooi
                                        Seat Leon Cupra... Nog beste van al qua specs vs prijs en exterieur looks maar gedateerd interieur
                                        Hyundai i30N... Te nieuw, dus kinderziektes?, en onbekend bij het volk en ja... Een Hyundai voor die prijs... Wordt dat top of flop? Blijft dus een gok.

Ben ik er nog 1 vergeten?
                                        Het is geen rasechte hothatch maar de v40 met een T5 heeft ook een mooi vermogen. Hoop dan wel dat ze iets aan het onderstel en banden hebben gedaan tov de normale versies. De mijne graakt nl zen vermogen niet kwijt met zen 230paarden.

Alleszins ik heb geleerd (hoe moeilijk het ook is) dat wachten op een andere het soms waard is. Zo zou ik resoluut op de megane rs wachten. Is nu de maatstaf en de kans dat hij dat opnieuw is acht ik vrij groot.
                                        Anders een gebruikte m140 of golf R misschien of wil je zeker geen 2dehands?

Ik las ook ergens dat je 2m was. Ik zou nooit jamais de ma vie nog een hatchback kopen. Ben zelf 1.90. ik kan alleen maar zeggen, hou er rekening mee.

Comment

• met mijn 1m94 pas ik nog prima in een golf, maar sommige andere hatches (bv bmw1 en audi a3) zijn wat te laag voor mij. heb ze wel niet allemaal geprobeerd. ford focus was ook nog wel OK voor zover ik me herinner (eventjes paar dagen mee gereden)
                                          Last edited by sunking; 28/12/2017, 22:08.

Comment

Working...