Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Op zoek naar een Break occasie

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Op zoek naar een Break occasie

Beste,

Momenteel bezit ik een opel corsa'tje van 2009, 1.4 Benzine (occasie gekocht, eerste wagen)
    Daar er wat kosten al aan geweest zijn wil die nog weg doen voor er grotere kosten aan komen

Zou graag gaan naar een break model, ook weer benzine

Een aantal modellen spreken mijn voorkeur

mijn 1ste keuze (maar heel moeilijk te vinden occasie) Toyota Auris Touring sports 1.8 benzine
    Standaard motortjes zijn slechts 1.3 met 98 pk, wat ik vrij weinig vind voor zo een model
    Dit omdat ik toevallig iemand ken die zo ouder model heeft, en er zelf al mee gereden, en vond dat toen heel positief

Daarnaast heb ik recent een interessante break gezien
    Opel Astra Sports tourer van 2017 , 1400 maar wel Turbo met 125 Pk,6 versnellingen, mening van deze motorisatie?

Graag nog verder advies, nog (betrouwbare) merken waar ik naartoe kan kijken?

Mijn budget ligt rond de 16000 euro (occasie)

Alvast bedankt
    Last edited by ; 05/08/2018, 19:45.

Ik wil niet in herhaling vallen op het forum, heb er geen aandelen en heb geen voorliefde, maar voor dat budget kun je gerust een nieuwe auto kopen. Bekijk eens een Fiat Tipo stockwagen of demo. Ga bij voorkeur voor de 1.4 Turbo.

Comment

Mijn pa zijn Astra SW is net verkocht.
      Een Cosmo 1.4 Turbo, geen 60.000 km, 6 jaar oud. Heeft hij nog 11.000 euro voor gekregen.
      2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Veel keuze voor break, benzine en onder 15k: https://www.autoscout24.be/nl/lst?so...body=5&atype=C
        Geen Auris, want benzine niet zo populair in België.
        Is die 1.8 trouwens geen hybride?
        Schoonbroer heeft er zo eentje, nog geen problemen mee gehad op 3 jaar.
        Import uit NL, daar zijn er wel veel te vinden?

Honda Civic break van het vorige model? Die zijn ook superbetrouwbaar, maar ook niet gemakkelijk te vinden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Phacoid Bekijk Berichten
          Ik wil niet in herhaling vallen op het forum, heb er geen aandelen en heb geen voorliefde, maar voor dat budget kun je gerust een nieuwe auto kopen. Bekijk eens een Fiat Tipo stockwagen of demo. Ga bij voorkeur voor de 1.4 Turbo.
          30 jaar geleden werd ge op school uitgelachen als uw ouders met een Fiat reden. Is dat nog?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

30 jaar geleden werd ge op school uitgelachen als uw ouders met een Fiat reden. Is dat nog?
            Nu is dat bij VW/Audi, want dan ben je een sjoemelaar….

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten

Nu is dat bij VW/Audi, want dan ben je een sjoemelaar….
              Ook alweer waar. Maar daar lach ik dan ook alweer eens mee

Comment

Inderdaad, voor dat geld kan je al een mooie nieuwe wagen kopen

Denk echt ook dat de Fiat Tipo prijs/kwaliteit een van de beste is op dit moment.

Comment

waarom zelfs nieuw kopen? Eentje kopen van een paar maand oud met weinig kilometers. Op autoscoot zal er enorm veel tussen de 10.000 en 12.000euro. Waarom zou je dan nog meer uitgeven voor een nieuwe? Laat de grootste afschrijving maar aan de eerste eigenaar

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leoncupra Bekijk Berichten

waarom zelfs nieuw kopen? Eentje kopen van een paar maand oud met weinig kilometers. Op autoscoot zal er enorm veel tussen de 10.000 en 12.000euro. Waarom zou je dan nog meer uitgeven voor een nieuwe? Laat de grootste afschrijving maar aan de eerste eigenaar
                    Dat valt voor mij ook onder nieuw hoor

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leoncupra Bekijk Berichten

Laat de grootste afschrijving maar aan de eerste eigenaar
                      Of die eerste eigenaar wil van de miserie af. Auto's van 2 à 3 jaar oud, ok. Maar ik heb altijd mijn twijfels bij wagens van een 'paar maanden' of een jaar oud. Dat zijn toch wel vaak maandagmorgenmodellen.

Comment

Heb er ook al zo een paar verkocht gewoon omdat ik iets anders wou.
                        den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                        "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                        Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Of die eerste eigenaar wil van de miserie af. Auto's van 2 à 3 jaar oud, ok. Maar ik heb altijd mijn twijfels bij wagens van een 'paar maanden' of een jaar oud. Dat zijn toch wel vaak maandagmorgenmodellen.

Heb er hier zo één op D oprit staan: personeelslid heeft ontslag genomen, voordat zijn bedrijfswagen uit rodage was.
                          Er scheelt echt niks aan die auto... maar iedereen is wel al een beetje op zijn hoede.
                          2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Idioot op wat voor dingen mensen hun mening baseren. Ge kunt met elke auto pech of chance hebben.

Comment

Particulier kopen, ok, ik zie je punt.
                              Maar kopen bij een garage tot een jaar oud: krijg je dan niet de volledige garantie? Maakt het dan nog eigenlijk uit.
                              Als dat een maandagochtend auto is, dan heb je die kans ook bij een volledig nieuwe. Als de garantie hetzelfde is, dan is er toch geen verschil?
                              Vind het eigenlijk triestig dat maandagochtend auto's nog altijd bestaan...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
                                Heb er ook al zo een paar verkocht gewoon omdat ik iets anders wou.
                                Ik zeg niet dat da 'altijd' zo is, maar ken genoeg mensen die een maandagmorgenmodel binnen het jaar weg doen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten

Particulier kopen, ok, ik zie je punt.
                                  Maar kopen bij een garage tot een jaar oud: krijg je dan niet de volledige garantie? Maakt het dan nog eigenlijk uit.
                                  Als dat een maandagochtend auto is, dan heb je die kans ook bij een volledig nieuwe. Als de garantie hetzelfde is, dan is er toch geen verschil?
                                  Vind het eigenlijk triestig dat maandagochtend auto's nog altijd bestaan...
                                  Ge loopt altijd kans op een maandagmorgenmodel. Garantie? Ne maat van mij kocht in 2008 een C5 Break Exclusive. Zowat alles dat eraan kapot kan gaan, is eraan kapot geweest, op de motor na. Auto is nu 10 jaar oud en heeft net 100000km. Zelfs buiten zijn garantieperiode van 2 jaar is hij blijven sukkelen. Vermits het op zijn zaak stond en hij er niet zo heel veel mee reed, liet hij het maar begaan. Maar denk dat de meeste mensen zo een auto meteen inruilen op een andere wagen.

Comment

Mijn huidige wagen was 4 maanden oud, de vorige demomodel, ... nooit problemen gehad.
                                    gouden regel bij okkazies: via het chassisnummer bij de dealer de historiek laten nazien. Tegenwoordig wordt alles bijgehouden tot het kleinste vijsje dat vervangen is. Dus een maandagwagen zou een ellelange lijst aan garantiegevallen hebben.
                                    en dan nog, met een wagen van minder dan 1jaar heb je nog steeds fabrieksgarantie. Is het dan toch een maandagwagen, verkoop je hem ook terug. Je afschrijving zal dan niet zodanig groot zijn aangezien de grootste afschrijving er al af is.
                                    ik zou liever een okkaziemaandagwagen kopen dan een nieuwe maandagwagen. Reken in het laatste geval je afschrijving maar eens uit

Comment

Ge loopt altijd kans op een maandagmorgenmodel. Garantie? Ne maat van mij kocht in 2008 een C5 Break Exclusive. Zowat alles dat eraan kapot kan gaan, is eraan kapot geweest, op de motor na. Auto is nu 10 jaar oud en heeft net 100000km. Zelfs buiten zijn garantieperiode van 2 jaar is hij blijven sukkelen. Vermits het op zijn zaak stond en hij er niet zo heel veel mee reed, liet hij het maar begaan. Maar denk dat de meeste mensen zo een auto meteen inruilen op een andere wagen.
                                      mijn BMW E90 was ook zo'n maandag model... alles die je kan bedenken is kapot gegaan
                                      lets have some more member berries

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten

mijn BMW E90 was ook zo'n maandag model... alles die je kan bedenken is kapot gegaan
                                        Ge kunt dat met elke auto hebben. Ik ken in vrienden en familiekring wel een aantal mensen die het voor hebben gehad. Schrijnende verhalen tussen. En het heeft niets met een bepaald merk te maken, want er zitten eveneens BMW's en Mercedessen bij.

Comment

Working...
                                        X