Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Autobahn wagen / Audi-Volvo of BMW

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten

Was mss zo bij launch? Is wel vaker bij audi geloof ik dat men de kleinere motorkes pas iets later aan het gamma toevoegen, de ongeduldige mensen kopen dan altijd een iets dikkere motor.
    Geen idee. Zal straks eens even op hun site kijken.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Staat niet meer op de site. Misschien een WLTP geval.

Hier een link naar autogids

BMW X5 45e

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
        Staat niet meer op de site. Misschien een WLTP geval.
        Ja heb het nu ook gezien, (nog) niet (meer) te configureren met type 35 motor. Dus vreemd dat Fredoo daarmee zou gaan testrijden. Toch benieuwd.
        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...

Comment

Die staat wel nog op de site van Directlease.

Comment

Testrit was uiteindelijk met een 40 TDI.
            de 35 TDI is wel bestelbaar via LeasePlan.

Comment

En wat waren de bevindingen?

Comment

Hierbij mijn bevindingen:
                Het zijn 3 aangename wagens, keuze werd dus vooral gemaakt op basis van budget/uitrusting/smaak

1. A6: nieuwste model, goed afgewerkt, aangenaam rijden, mooi interieur. In leasing helaas te duur tov de andere twee.

2. 520: interieur sprak mij het minst aan tov de andere twee. Uiteraard ook een goede wagen.

3. E200d: positief verrast over Mercedes. Mooi interieur en afwerking, mooie uitrusting & prijs in de business solution uitvoering.

Enkel de Mercedes valt binnen het budget in de break versie. (break+automaat)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fredoo Bekijk Berichten
                  Ik moet ook opnieuw kiezen, graag jullie advies.
                  * 80.000 km/jaar
                  * vooral autosnelweg / lange afstanden - in Duitsland
                  * automaat & diesel
                  * 1 peuter + evt later / dus wel wat bagageruimte nodig

Voorlopig op m’n shortlist:
                  1. Audi A6 berline 35 TDI s-tronic (163 pk) - business edition
                  2. Volvo xc60 D4 automaat (190pk) - goed uitgerust
                  3. Audi Q5 40 TDI Quattro (190pk) - sport
                  4. BMW 520dA berline (190pk) - business
                  5. Volvo v90 D4 automaat (190pk) - goed uitgerust

Huidige wagen: goed uitgeruste A4 avant s-tronic 150pk (ACC & active lane assist die ik dagelijks gebruik)

Bedankt voor jullie tips!
                  Zou de XC60 nemen. De tofste in het rijtje
                  2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
                  2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
                  2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

Comment

Het is uiteindelijk een Mercedes E200d break geworden. (Business solution uitvoering)
                    Deze heeft de nieuwe 1.6 (160pk). (Helaas deze motor niet kunnen testrijden, ik hoop dat deze vlot genoeg is ...)
                    Levering: augustus

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fredoo Bekijk Berichten
                      Het is uiteindelijk een Mercedes E200d break geworden. (Business solution uitvoering)
                      Deze heeft de nieuwe 1.6 (160pk). (Helaas deze motor niet kunnen testrijden, ik hoop dat deze vlot genoeg is ...)
                      Levering: augustus
                      Alvast proficiat. Wel een vreemde keuze, als autobahn wagen voor een 1.6 kiezen met 80k km/jaar. Weet je toevallig hoeveel toeren die draait bij 120km/u?

Comment

De (200d) 1.6 was de enigste die in het budget haalbaar was.
                        Ik ben zelf ook benieuwd naar de prestaties.
                        Op papier zijn deze niet slecht 220km/u. 0-100 in < 9s, 360 nm.
                        Met de 9G-tronic zou het toerental bij 120 km/u toch moeten meevallen?

(zou wat gelijkaardig moeten zijn aan m’n huidige wagen denk ik (A4, met 150 pk, 0-100 in 9,1s, 320 nm)

Comment

vlg carbase 1400 o/min @ 120

Comment

Valt goed mee dan, de Renault-motor met de manuele 6-bak zat boven de 2000 t/m
                            2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

die doet 2050 idd

hoogste verhouding van een automaatbak is bijna altijd langer dan handbak

Comment

Nog een goede 2 weken wachten ...

Comment

Working...
                                X