een 4.8 is wel groot.. maar als ik naar de specs kijk is die grootte wel verreist want uit een 4.0 ga je dat vermogen niet krijgen
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
RUF Lovers
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door DDke Bekijk BerichtenSorry, maar in een 911 hoort een Flat-6.
Oorspronkelijk geplaatst door Vicious Bekijk BerichtenKijk, ik vind Ruf geen tuner. Ik dacht zelfs dat ze zichzelf niet zo opvatten?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door JanC Bekijk BerichtenDan nog, als je ziet dat vele kleine nichemerken hun motor (min of meer) ergens lenen...
't Is net als Alpina, ze bouwen op basis van een wagen geleverd door BMW respectievelijk Porsche, en gaan er dan hun geheel eigen creatie op gooien, met zelfgemaakte onderdelen etc. Ze slagen denk ik ook'n eigen chassisnummerplaatjedingwhatever op de wagen.
Alpina en Ruf, ik heb voor beide en enorm respect omdat ze zo anders zijn en hetgeen doen wat ze doen. Moeilijk te beschrijven, vind ik
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Pablo Bekijk BerichtenIk denk ook idd dat RUF meer als een merk gezien moet worden dan een tuner...
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door GeeZer Bekijk BerichtenDe ruf rgt 8 de 911 met een v8
De motor uit de Porsche 997 is vervangen door een zelf ontworpen V8. Deze levert 550 pk bij 8500 toeren per minuut. En een koppel van bijna 500 Nm bij 5400 toeren. De motor is daarnaast dik 36 kilo lichter dan de standaard Porsche motor.
Om het geheel af te maken is er een rolkooi gemonteerd en het interieur is ook flink onder handen genomen. Keramische remmen achter de 19 inch Ruf wielen moeten het geheel tot stilstand brengen. Gezien de reputatie van Ruf zal ook dit weer een sensationele, tot in de puntjes verfijnde auto zijn.
http://www.autoblog.nl/archive/2010/...8-in-ruf-rgt-8
straffe specs ook.. ben benieuwd wat dat geeft/klinkt, al hoort er in een Porsche 911 een flat-six te zitten uiteraard
Comment
-
The Bespoke V-8
So how does a V-8 fit in a 911 engine bay? Pretty well, actually. Ruf claims that the engine is only 0.8 inch longer than the current flat-six and that it is an amazing 88 pounds lighter. Helping keep the dimensions compact is the lack of any external belts on the engine—the water pump, A/C compressor, and alternator are driven by a direct connection to the crankshaft and sit on the underside of the V. The engine also uses dry-sump lubrication, eliminating the need for an oil pan. The dry-sump design could allow the V-8 to be mounted lower than the flat-six, but the bell housing on the stock manual transmission prevents taking full advantage of this design feature. Boss Alois Ruf hinted that if his company built a new gearbox to allow the engine to be lowered for, the center of gravity could be further improved.
“I don’t like the rumble of a typical V-8,” explains Ruf. “This engine has a more nervous sound like a racing engine.” That’s because the Ruf V-8 uses a 180-degree flat-plane crankshaft design, like that of the Ferrari V-8 and many racing engines. Another item borrowed from racing is an oil channel that runs through the hollow crankshaft to optimally lubricate the engine’s bottom end. The rest of the engine’s features read like a laundry list for high-revving V-8s: four valves per cylinder, variable intake- and exhaust-valve timing on the dual overhead cams, titanium connecting rods, and two electronically controlled throttle bodies are but a few examples.
Zo vet van RUF
There’s also plenty of room on each side of the V to allow for a future turbocharged version, according to one of the Ruf engineers on the show stand. And then there’s the bright paint, selected by Mrs. Estonia Ruf who calls the hue “Get Out of My Way Green.” The RGT-8 also features an external oil filler behind the passenger door in homage to the 1972 Carrera and Ruf’s 1987 CTR, nicknamed Yellowbird. The retro touches continue on the interior, with houndstooth-pattern seat fabric and gauges reminiscent of those on the Porsche 550 Spyder. On the exterior, the RGT-8 has a new front fascia that gives the car a softer, more-rounded look than a standard 911. Two other major modifications are carbon-ceramic brakes and center-locking wheels.
Comment
-
Cayman/Boxster interieur met typische groene RUF tellers.
meer
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk BerichtenWaarom altijd dat lelijk stuur
Voor de rest wel een enorm vette creatie
Comment
-
+ YouTube Video
Meneer Ruf
jammer van Gustav zijn irri stem
ik zou zoiets misschien zelfs prefereren over een GT3? hangt er vanaf hoe het rijdt en klinkt..
Comment
-
Ah, een thread voor RUF lovers zoals ik. Geweldige foto's gezien hier. Vooral die van de CTR in Zolder van Dennis waren super. Kwijl...
Oorspronkelijk geplaatst door Mayonaise Bekijk Berichten
Mijn persoonlijke favoriet is de RUF BTR 3,8 (BTR voor Group B, Turbo Ruf). Een test van die auto door Paul Frère stond ooit gepubliceerd in Autogids begin jaren 90, hetzelfde nummer als van de 911 Turbo 3.6 (965 type dus geloof ik). Smal babyblauw Carrera koetswerk met Turbovleugel erop, Turbomotor erin met 415pk, maar vooral een automatische koppeling die fantastisch werkte volgens Frère die ervan onder de indruk was. Specs waren: 10,2s van 0-200. Oempf.
Helaas vind ik nog bitterweinig info over deze auto terug.
Ruf, ik krijg er niet genoeg van.
+ YouTube Video
En deze video's heb ik de laatste 10 jaar al zo vaak bekeken en elke keer opnieuw sta ik versteld van de rijkunsten van die met belachelijke witte kousen in instappers voorziene RUF-testrijder Stefan Roser. Wat mij betreft heeft die zijn bijnaam Dr. Drift dubbel en dik verdiend. Terwijl ik nog aan't nagenieten was van de passage van komeet Halley in '86 was die kerel met deze job bezig: afjakkeren van Über-Porsches op de Ring. Deel 2 van deze driftvideo staat ook nog ergens op youtube (en op mijn harde schijf).
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Oedipus Bekijk Berichten
Mijn persoonlijke favoriet is de RUF BTR 3,8 (BTR voor Group B, Turbo Ruf). Een test van die auto door Paul Frère stond ooit gepubliceerd in Autogids begin jaren 90, hetzelfde nummer als van de 911 Turbo 3.6 (965 type dus geloof ik). Smal babyblauw Carrera koetswerk met Turbovleugel erop, Turbomotor erin met 415pk, maar vooral een automatische koppeling die fantastisch werkte volgens Frère die ervan onder de indruk was. Specs waren: 10,2s van 0-200. Oempf.
Helaas vind ik nog bitterweinig info over deze auto terug.
Frère en Phil Hill met 4 wagens: Ruf, Jag XJ220 (2x), Bug EB110GT en Ferrari 456. Alpina B12 had moeten afzeggen
Conclusie:- Bug was overwinnaar: het snelste, zelfs met het extra gewicht van de methaanflessen (kon rijden op benzine of methaangas) met 344km/u, makkelijkste te rijden tegen hoge snelheid, "comfortabel',...
- XJ220 ook 340km/u, verschil met de Bug zou waarschijnlijk in de buitenspiegels zitten (Bug had al camera's). 1 van de 2 exemplaren had wel motorschade opgelopen (koeling turbo's even weggevallen, tweede exemplaar was duidelijk trager dan de eerste)
- Ferrari haalde de fabriekscijfers net niet, geen 300km/u (299,3 ofzoiets) en had last van windgeluid. Wel makkelijk te rijden tegen die snelheid (maar net iets minder goed dan de Bug)
- Verrassing van de test was de Ruf, smallbody met auto-bak en ongeveer 320 gehaald. In 1 van hun vorige high-speedtests had een Ruf zonder katalysator +330 gehaald.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door quadrifoglio Bekijk Berichten[*]Verrassing van de test was de Ruf, smallbody met auto-bak en ongeveer 320 gehaald. In 1 van hun vorige high-speedtests had een Ruf zonder katalysator +330 gehaald.[/LIST]Epic testje, 1 van de artikels die mij echt is bijgebleven en die ik regelmatig nog eens opnieuw lees
Comment
-
Comment