Mededeling

Collapse
No announcement yet.

RUF Lovers

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • een 4.8 is wel groot.. maar als ik naar de specs kijk is die grootte wel verreist want uit een 4.0 ga je dat vermogen niet krijgen

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door DDke Bekijk Berichten
      Sorry, maar in een 911 hoort een Flat-6.
      Bwa wel grappig als zo'n 911 wegrijdt ergens, mening kenner zal in de war zijn door het V8 geluid

      Oorspronkelijk geplaatst door Vicious Bekijk Berichten
      Kijk, ik vind Ruf geen tuner. Ik dacht zelfs dat ze zichzelf niet zo opvatten?
      Ik denk ook idd dat RUF meer als een merk gezien moet worden dan een tuner...

      Comment


      • Die v8 is een 4.5

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door JanC Bekijk Berichten
          Dan nog, als je ziet dat vele kleine nichemerken hun motor (min of meer) ergens lenen...
          Ruf is niet bepaald het eerste beste nichemerk. Ze maakten en maken nog steeds enorm vooruitstrevende karren, zoals je ook ziet bij deze RGT-8 en de CTR-modellen. Ook de E-RUF is dat, vind ik.
          't Is net als Alpina, ze bouwen op basis van een wagen geleverd door BMW respectievelijk Porsche, en gaan er dan hun geheel eigen creatie op gooien, met zelfgemaakte onderdelen etc. Ze slagen denk ik ook'n eigen chassisnummerplaatjedingwhatever op de wagen.

          Alpina en Ruf, ik heb voor beide en enorm respect omdat ze zo anders zijn en hetgeen doen wat ze doen. Moeilijk te beschrijven, vind ik

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Pablo Bekijk Berichten
            Ik denk ook idd dat RUF meer als een merk gezien moet worden dan een tuner...
            Ruf ziet zichzelf als "supercar-bouwer".
            AutoMinded.be

            Comment


            • Als je een V8 in je sportwagen wil, koop dan iets anders als een Porsche 911.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door GeeZer Bekijk Berichten
                Wat een kont

                + YouTube Video
                ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.
                Witte sokken zijn zo fout.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door GeeZer Bekijk Berichten
                  De ruf rgt 8 de 911 met een v8

                  De motor uit de Porsche 997 is vervangen door een zelf ontworpen V8. Deze levert 550 pk bij 8500 toeren per minuut. En een koppel van bijna 500 Nm bij 5400 toeren. De motor is daarnaast dik 36 kilo lichter dan de standaard Porsche motor.
                  Om het geheel af te maken is er een rolkooi gemonteerd en het interieur is ook flink onder handen genomen. Keramische remmen achter de 19 inch Ruf wielen moeten het geheel tot stilstand brengen. Gezien de reputatie van Ruf zal ook dit weer een sensationele, tot in de puntjes verfijnde auto zijn.









                  http://www.autoblog.nl/archive/2010/...8-in-ruf-rgt-8
                  amai, straf.. en volledig zelf ontwikkeld door een tuner? volgens mij is dat nooit eerder gedaan, en al zeker niet 'from scratch'

                  straffe specs ook.. ben benieuwd wat dat geeft/klinkt, al hoort er in een Porsche 911 een flat-six te zitten uiteraard

                  Comment


                  • The Bespoke V-8

                    So how does a V-8 fit in a 911 engine bay? Pretty well, actually. Ruf claims that the engine is only 0.8 inch longer than the current flat-six and that it is an amazing 88 pounds lighter. Helping keep the dimensions compact is the lack of any external belts on the engine—the water pump, A/C compressor, and alternator are driven by a direct connection to the crankshaft and sit on the underside of the V. The engine also uses dry-sump lubrication, eliminating the need for an oil pan. The dry-sump design could allow the V-8 to be mounted lower than the flat-six, but the bell housing on the stock manual transmission prevents taking full advantage of this design feature. Boss Alois Ruf hinted that if his company built a new gearbox to allow the engine to be lowered for, the center of gravity could be further improved.

                    “I don’t like the rumble of a typical V-8,” explains Ruf. “This engine has a more nervous sound like a racing engine.” That’s because the Ruf V-8 uses a 180-degree flat-plane crankshaft design, like that of the Ferrari V-8 and many racing engines. Another item borrowed from racing is an oil channel that runs through the hollow crankshaft to optimally lubricate the engine’s bottom end. The rest of the engine’s features read like a laundry list for high-revving V-8s: four valves per cylinder, variable intake- and exhaust-valve timing on the dual overhead cams, titanium connecting rods, and two electronically controlled throttle bodies are but a few examples.


                    Zo vet van RUF

                    There’s also plenty of room on each side of the V to allow for a future turbocharged version, according to one of the Ruf engineers on the show stand. And then there’s the bright paint, selected by Mrs. Estonia Ruf who calls the hue “Get Out of My Way Green.” The RGT-8 also features an external oil filler behind the passenger door in homage to the 1972 Carrera and Ruf’s 1987 CTR, nicknamed Yellowbird. The retro touches continue on the interior, with houndstooth-pattern seat fabric and gauges reminiscent of those on the Porsche 550 Spyder. On the exterior, the RGT-8 has a new front fascia that gives the car a softer, more-rounded look than a standard 911. Two other major modifications are carbon-ceramic brakes and center-locking wheels.

                    Comment




                    • Cayman/Boxster interieur met typische groene RUF tellers.



                      meer

                      Comment


                      • Waarom altijd dat lelijk stuur

                        Voor de rest wel een enorm vette creatie

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                          Waarom altijd dat lelijk stuur

                          Voor de rest wel een enorm vette creatie
                          echt é.. dat stuur zie je echt overal... Ruf, Noble, Techarts, Morgan (denk ik), Koenigsegg, etc etc

                          Comment


                          • flat-plane v8 Wat een dik ding.

                            Het interieur vind ik wel maar niks, zou ik standaard porsche laten.

                            Comment


                            • + YouTube Video
                              ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.


                              Meneer Ruf

                              jammer van Gustav zijn irri stem

                              ik zou zoiets misschien zelfs prefereren over een GT3? hangt er vanaf hoe het rijdt en klinkt..
                              Last edited by ; 08/03/2010, 19:23.

                              Comment


                              • Dank voor de extra info, WB!
                                En idd, wat een geschifte creatie

                                Comment


                                • Ah, een thread voor RUF lovers zoals ik. Geweldige foto's gezien hier. Vooral die van de CTR in Zolder van Dennis waren super. Kwijl...

                                  Oorspronkelijk geplaatst door Mayonaise Bekijk Berichten
                                  En dit oude nummer heb ik me vorig jaar aangeschaft samen met nog drie andere RUF-nummers van sport auto. Geweldig die tests. Dat is dan een auto uit 1987 en die presteert nu nog fenomenaal.

                                  Mijn persoonlijke favoriet is de RUF BTR 3,8 (BTR voor Group B, Turbo Ruf). Een test van die auto door Paul Frère stond ooit gepubliceerd in Autogids begin jaren 90, hetzelfde nummer als van de 911 Turbo 3.6 (965 type dus geloof ik). Smal babyblauw Carrera koetswerk met Turbovleugel erop, Turbomotor erin met 415pk, maar vooral een automatische koppeling die fantastisch werkte volgens Frère die ervan onder de indruk was. Specs waren: 10,2s van 0-200. Oempf.
                                  Helaas vind ik nog bitterweinig info over deze auto terug.

                                  Ruf, ik krijg er niet genoeg van.

                                  + YouTube Video
                                  ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.


                                  En deze video's heb ik de laatste 10 jaar al zo vaak bekeken en elke keer opnieuw sta ik versteld van de rijkunsten van die met belachelijke witte kousen in instappers voorziene RUF-testrijder Stefan Roser. Wat mij betreft heeft die zijn bijnaam Dr. Drift dubbel en dik verdiend. Terwijl ik nog aan't nagenieten was van de passage van komeet Halley in '86 was die kerel met deze job bezig: afjakkeren van Über-Porsches op de Ring. Deel 2 van deze driftvideo staat ook nog ergens op youtube (en op mijn harde schijf).
                                  Last edited by ; 12/11/2010, 00:58.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Oedipus Bekijk Berichten

                                    Mijn persoonlijke favoriet is de RUF BTR 3,8 (BTR voor Group B, Turbo Ruf). Een test van die auto door Paul Frère stond ooit gepubliceerd in Autogids begin jaren 90, hetzelfde nummer als van de 911 Turbo 3.6 (965 type dus geloof ik). Smal babyblauw Carrera koetswerk met Turbovleugel erop, Turbomotor erin met 415pk, maar vooral een automatische koppeling die fantastisch werkte volgens Frère die ervan onder de indruk was. Specs waren: 10,2s van 0-200. Oempf.
                                    Helaas vind ik nog bitterweinig info over deze auto terug.
                                    Paar jaar later ('94 ga ik gokken, nummer met ondermeer verslag van het salon van Detroit) hebben ze nog een artikel gepubliceerd over topspeedruns op het testcircuit van Volkswagen.
                                    Frère en Phil Hill met 4 wagens: Ruf, Jag XJ220 (2x), Bug EB110GT en Ferrari 456. Alpina B12 had moeten afzeggen

                                    Conclusie:
                                    • Bug was overwinnaar: het snelste, zelfs met het extra gewicht van de methaanflessen (kon rijden op benzine of methaangas) met 344km/u, makkelijkste te rijden tegen hoge snelheid, "comfortabel',...
                                    • XJ220 ook 340km/u, verschil met de Bug zou waarschijnlijk in de buitenspiegels zitten (Bug had al camera's). 1 van de 2 exemplaren had wel motorschade opgelopen (koeling turbo's even weggevallen, tweede exemplaar was duidelijk trager dan de eerste)
                                    • Ferrari haalde de fabriekscijfers net niet, geen 300km/u (299,3 ofzoiets) en had last van windgeluid. Wel makkelijk te rijden tegen die snelheid (maar net iets minder goed dan de Bug)
                                    • Verrassing van de test was de Ruf, smallbody met auto-bak en ongeveer 320 gehaald. In 1 van hun vorige high-speedtests had een Ruf zonder katalysator +330 gehaald.
                                    Epic testje, 1 van de artikels die mij echt is bijgebleven en die ik regelmatig nog eens opnieuw lees
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Daxter
                                    Zelfs als ge met uw stuur draait, voelde den auto bewegen.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door quadrifoglio Bekijk Berichten
                                      [*]Verrassing van de test was de Ruf, smallbody met auto-bak en ongeveer 320 gehaald. In 1 van hun vorige high-speedtests had een Ruf zonder katalysator +330 gehaald.[/LIST]Epic testje, 1 van de artikels die mij echt is bijgebleven en die ik regelmatig nog eens opnieuw lees
                                      Die heb ik hier ook nog in mijn archief, Ruf haalde een ongelofelijke 339km/h zonder kat en enkele jaren later opnieuw een imposante 323km/h met kat op in Ehra-Lessien in een 964 koetswerk dat destijds door Porsche ontworpen was om niet meer dan 260 te halen.

                                      Comment


                                      • Jup, that's the one
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Daxter
                                        Zelfs als ge met uw stuur draait, voelde den auto bewegen.

                                        Comment


                                        • + YouTube Video
                                          ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.


                                          + YouTube Video
                                          ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.


                                          + YouTube Video
                                          ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X