Het bestond blijkbaar nog niet (of de zoekfunctie vond het niet), dus bij deze: MITSUBISHI LOVERS
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
MITSUBISHI Lovers
Collapse
X
-
Ik ben op zich geen Mistu-fan, maar dit deed mijn mond wel even openvallen:
Mitsubishi Outlander Turbo (wist zelfs niet dat hij bestond)
Outlander Turbo - Handgeschakelde 5-versnellingsbak
Motor
2.0 liter 16 kleppen DBN
Afmetingen en gewichten
Totale lengte 4.545 m
Totale breedte 1.780 mm
Totale hoogte 1.620 (met dakrails: 1.670) mm
Wielbasis 2.625 mm
Spoorbreedte vooraan 1.510 mm / achteraan 1.520 mm
Bodemvrijheid 170 mm
Rijklaar gewicht 1.595 kg
Max. toelaatbare massa 2.070 kg
Aantal zitplaatsen 5
Prestaties
Acceleratie 7.7 (0-100 km/u) sec.
Topsnelheid 220 km/u
Minimale draaistraal 5,7 m
Maximaal aanhangwagengewicht (geremd) 1.500 kg
Brandstofverbruik
Stad 14.1 l
Buiten Stad 7.6 l
Gecombineerd 10.0 l
Motor
Type 4 cilinders in lijn, 16 kleppen DBN
Brandstoftype/octaangetal Loodvrij (RON 95)
Cilinderinhoud 1.997 cm3
Max. vermogen (ECE) 148(202) bij 5.500 kW(pk) / t/min.
Max. koppel (ECE) 303(30,9) bij 3.500 Nm / t/min.
-
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door CarlitoIn welke modellen heeft Mitsubishi ooit een 1.8 turbomotor liggen gehad?
Maakt niet uit diesel of benzine, enige wat ik weet is dat iemand een turbo zoekt voor een 1.8 mitsubishi
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door CarlitoOki, merci!
Galant is toch de Europese Lancer he, voorganger van de Carisma
De Carisma is zowat de Europese Lancer. De Galant zit een klasse hoger en heeft steeds naast de Lancer, resp. Carisma bestaan.
Comment
-
Het voormalige Ralliart UK, een Mitsubishi-specialist die heden door het leven gaat als X Works Automotive, wil wel eens wat meer dan alleen maar Lancers Evolution oppeppen. Daarom bedacht het Britse bedrijf de Concept X1 Sportscar; een superauto die - u raadt het al - onderhuids alles van een Evo heeft.
X Works leent de krachtbron het onderstel en de aandrijflijn van de Evo, maar kittelt de tweeliter turbomotor wel op van 280 naar een slordige 350pk. Omdat de Britten voor het koetswerk uitsluitend gebruik maken van aluminium en koolstofvezel zet het studiemodel slechts 1180kg op de weegschaal. En het kan allemaal nog straffer want een uitgeklede circuitversie hoeft niet meer dan een ton te wegen en X Works denkt de tweeliter eventueel ook 500 paarden te kunnen ontfutselen. De vierwielaandrijver moet daarmee in staat zijn bij stoplichtsprintjes een hele schare Lambo's, Ferrari's, Aston's... in verlegenheid te brengen.
Momenteel zijn de plannen nog niet zeer concreet; het bedrijf stelt de Concept X1 Sportscar tentoon om de reacties te peilen. Zijn er voldoende liefhebbers, dan gaat de machine in productie!
Comment
Comment