Mededeling

Collapse
No announcement yet.

LOTUS Lovers

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts



  • Comment














    • Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door DavkeG



        Best zeldzaam! Wist niet dat er eentje in België was. Is de type79-versie. Gelimiteerde oplage, 50 stuks right-hand-drive (deze is er dus één van), 22 stuks left-hand-drive...

        Heb het schaalmodelletje





        Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
        Bestelt
        1995 Mazda MX-5 1.8

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Lotuzzz
          Best zeldzaam! Wist niet dat er eentje in België was. Is de type79-versie. Gelimiteerde oplage, 50 stuks right-hand-drive (deze is er dus één van), 22 stuks left-hand-drive...
          't Was een Brit .

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door DavkeG
            't Was een Brit .

            Nu ge 't zegt zie ik de nummerplaat

            Kon ook een rechtsgestuurde Belg zijn he
            Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
            Bestelt
            1995 Mazda MX-5 1.8

            Comment


            • Hmmm Europa's.

              Comment


              • Turbo Lotus:

                300Pk, 0-100 +-3s





                Comment


                • heb je meer foto's van die speedster dave
                  1963 Land Rover Series IIa
                  1994 Mercedes SL320
                  2015 Land Rover Discovery SDV6
                  2016 Porsche Cayenne GTS

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door alex69alex
                    heb je meer foto's van die speedster dave
                    Je moet eens in het Porsche topic zoeken, daar staat nog een andere foto. Een paar dagen geleden gepost.

                    Comment


                    • thanks, ff opsnorren
                      1963 Land Rover Series IIa
                      1994 Mercedes SL320
                      2015 Land Rover Discovery SDV6
                      2016 Porsche Cayenne GTS

                      Comment


                      • Nog 'n voordeel van deze karretjes:





                        Nja, ook wat chance met die bareel
                        Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
                        Bestelt
                        1995 Mazda MX-5 1.8

                        Comment


                        • ESP heeft dat niet makker, zo een Elise
                          Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
                          Bestelt
                          1995 Mazda MX-5 1.8

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
                            Bestelt
                            1995 Mazda MX-5 1.8

                            Comment


                            • Sinds de aanvankelijk aankondiging heb ik eigenlijk niets meer van dat ding gehoord... hoeveel zijn er zo ongeveer?

                              Comment








                              • Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
                                Bestelt
                                1995 Mazda MX-5 1.8

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door DavkeG
                                  Sinds de aanvankelijk aankondiging heb ik eigenlijk niets meer van dat ding gehoord... hoeveel zijn er zo ongeveer?


                                  Ik had er ook niets meer van gehoord, tot Jupke deze spotte op de Nordschleife:





                                  Ik weet ook van niets, voor de rest...
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
                                  Bestelt
                                  1995 Mazda MX-5 1.8

                                  Comment


                                  • Met al die 500E's en E34 M5's op het forum, zou je bijna vergeten wie de échte king der zware berlines was indertijd...



                                    Opel Lotus Omega

                                    Op vriendelijke vraag van BoTJe bundel ik er hier wat informatie over, er zullen nog wel mensen geïnteresseerd zijn


                                    Het gaat hem allemaal om een twin turbo 6-in-lijn van 3600cc... Die gaf de zware koets van de Omega vleugels!!



                                    Specificaties?



                                    In-line six cylinder 3615cc.
                                    Double overhead camshafts,
                                    4valve/cylinder.
                                    Lotus-Delco electronic multipoint fuel injection.
                                    Twin Garret T25 Turbochargers each with liquidcooled-
                                    intercoolers 0.7 bar turbopressure.
                                    Reinforced iron cylinderblock,graphite coated pistons,forged-
                                    crankshaft ,reinforced special connecting rods, hardened-
                                    camshafts and modified lubrication system with oil spray
                                    on pistons from underneath.

                                    Rear differential with 45% slip function from Australia
                                    GM Holden Commondore
                                    Front:MacPherson struts with coil springs and triangle -arms,
                                    anti-rollbars. Rear: Multi-links,coilsprings, anti-roll bars.
                                    Gas shock absorbers, with pneumatic self-levelling.
                                    Recirculating ball, rack and pinion, speedsensitive, 2.6 turns
                                    lock-to-lock



                                    17" wheels.
                                    Front 8.5-17 235/45-17
                                    Rear 9.5-17 265/40-17
                                    Ventilated discbrakes front and rear Front 330mm with
                                    4-piston racing calipers. Rear 300mm dual-piston racing-
                                    calipers. ABS



                                    Length: 477cm, Width: 181cm Height: 143cm
                                    Wheelbase: 273cm , Track: f 149cm, r 154cm
                                    Weight: 1650kgs(empty). Fuel tank 75litres






                                    Het merendeel van deze informatie komt van de website www.lotusomega.se
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
                                    Bestelt
                                    1995 Mazda MX-5 1.8

                                    Comment


                                    • Prestaties?

                                      Prestaties van een standaardexemplaar:
                                      (ze werden nogal vaak extra getuned )


                                      377 bhp at 5200rpm.
                                      568 Nm/5500rpm (557 Nm / 4200 rpm,406 Nm / 2000 rpm )

                                      0-100km/h 5.4s
                                      0-200km/h 17.3s
                                      0-100-0km/h 8.6s
                                      0-60mp/h (97km/h) 4.9s
                                      0-100mp/h (161km/h) 11.0s
                                      0-402.33m 13.5s

                                      286km/h


                                      Filmpje dat een idee moet geven van de prestaties:





                                      Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
                                      Bestelt
                                      1995 Mazda MX-5 1.8

                                      Comment


                                      • Wiiiii, Lotus Omega



                                        I like

                                        Comment


                                        • Achtergrondinformatie


                                          Hoe kwam de Opel Lotus Omega tot stand?



                                          When General Motors (GM) bought Lotus Cars Limited in February 1986,
                                          the Managing Director of Lotus, Mike Kimberly, and the president of GM Europe, Bob Eaton agreed-on "making something together".
                                          This "something" should be an Opel/Vauxhall with-the performance and handling of a Lotus.
                                          The plan was to make an extremely modifiedstandard car by Lotus with all
                                          the company`s skill and compatance as consultants and car-manufacturers.
                                          *

                                          In October 1990 the first cars were sent from Russelsheim in Germany to the Lotus factoryin Hethel,England .
                                          The Opel engineers had reinforced the standard engine block with
                                          additional cast ribs and reinforced the engine mountings.
                                          The Lotus engineers-first action was to dismantle the engine, gearbox and interior before themodification could start.
                                          *

                                          In order to get enough space for the new 6-speed ZF gearbox from GM`s Chevrolet Corvette ZR 1, the Lotus engineers had to enlarge and modify
                                          the floor end thetransmission-tunnel.
                                          A sporty but discreet body-kit consisting of wider wheel-archess,front spoiler, rear wing and side skirts was mounted.
                                          The cd-figure was thus reduced from0.031/0.032 to 0.008/0.000.
                                          The interior was redesigned: Conolly-leather on the Recaro seats front and rear, suede on the door trim panels and Alcantara on the steering wheel.
                                          Hardwood on the fascia and Wilton floor-mats.

                                          *

                                          Each engine was built by the engineer in Aston Martin-style at the Lotus factory. The Opel engine block was further reinforced and bored and together with
                                          the extendedstroke by 8.7mm, it now had 3.6 litres instead
                                          of the original 3.0 litres.
                                          The 24-valve cylinder head was modified to get a larger combustion-chamber volyme.
                                          Graphite coated pistons from Mahle were fitted and lowered the
                                          compression-from 10:1 to 8,6:1.
                                          Reinforced connecting rods, forged crankshaft, special hardened-camshafts
                                          and a modified lubrication system with oil spray on the piston fromunderneath completed the engine modifications.
                                          The inlet manifolds were nickel-coated in order to make them withstand temperatures up to 750 C.
                                          The electronic multipoint injection-system was taken from the Lotus Esperit (Delco`s GMP 4-system) and three special ignition-coils produced power to the three pairs of sparkplugs.
                                          The injectors fitted were Rochester`s largest 4.75 g/s.
                                          The two water-cooled Garret T25 turbochargers with 0.7 bar overpressure charged the engine and Lotusòwn system-of intercoolers.
                                          Liquid and circulation-pump decreased the inlet air-temperature-to less than 60C.
                                          The cluch was taken from sachs with special spring pre-tenionersthat took the main strain and the flywheel was of split type.
                                          The sturdy rear differentialgear was taken from the Australian Holden and
                                          held a limited-slip function.
                                          *

                                          The front and rear suspensions got changed geometry, new coil-springs, shock absorbers and lower mountings.
                                          The shocks were self-adjusting to prevent camber-deviationsduring hard cornering.
                                          The camber-angels were increased and the electronic systemfor the shocks
                                          were re-programmed in order to cope with the higher strain that
                                          followed the higher speed.

                                          *

                                          On the 17-inch rims, new special developed ZR-tyres from Good Year were developed for the Lotus Omega/Carlton 235/45 ZR 17 on the front and 265/40 ZR 17 on the rear.
                                          The front brakes were changed to the much larger 330-mm front and the rear to300mm.
                                          Both with ventilated discs and racing callipers.
                                          *

                                          The actual car production started in October 1990 and ended the
                                          same month in 1992.
                                          A total of 1100 cars were ordered but only about 950 were actually made accordingto reliable sources.
                                          *

                                          When the Opel Company`s man in charge for engine development,
                                          Fritz indra, designed the engine, the idea was that it should also
                                          be for racing purposes.
                                          It was tried on the track but without any real success.
                                          *

                                          Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
                                          Bestelt
                                          1995 Mazda MX-5 1.8

                                          Comment

                                          Working...
                                          X