Mededeling
Collapse
No announcement yet.
VOLVO Lovers
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Kenny HZoals jullie al wisten ben ik van plan om een S60 aan te schaffen.
Normaal gezien zal het een chrono uitvoering worden met mobility pack.
Buitenkleur wordt donkerblauw (Magic Bleu pearl),
Interieur, zwart Sportleder met aluminium inleg wat in het chrono pack zit.
Dat chrono pack staat mij ook wel aan. Ruilen voor mijne T5 ?
Nee jong, tis een héél mooie wagen en in een sportieve uitvoering.
Die 17" zien er prachtig uit. Die chromen deurklinken en spiegels geven een persoonlijkere toets aan uw wagen.
Dat magic blue is een mooie kleur, ik snap waarom je die hebt gekozen, ik zie die ook graag.
Verder heb je een mooi lijstje van opties in dat chrono pack en dat in combinatie met uw mobility pack.
In dat chrono pak zit ook dat sportstuur met alu inleg hé?
Deze wagen is in mijn ogen veel mooier en beter uitgerust dan een Audi A4 of BMW3 voor de zelfde prijs. Ik heb een kennis in België die met ook zo ene (ook 126pk) rondrijdt maar zonder mobility pack. Hij heeft wel Xenon's, die Four - c , spacebal, sportvering, en nog wat. Hij heeft deze iets meer dan 33.500€ betaald.
Wanneer komt de jouwe binnen?
Ben benieuwd naar de foto's !
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Volvolover S60Dat chrono pack staat mij ook wel aan. Ruilen voor mijne T5 ?
Nee jong, tis een héél mooie wagen en in een sportieve uitvoering.
Die 17" zien er prachtig uit. Die chromen deurklinken en spiegels geven een persoonlijkere toets aan uw wagen.
Dat magic blue is een mooie kleur, ik snap waarom je die hebt gekozen, ik zie die ook graag.
Verder heb je een mooi lijstje van opties in dat chrono pack en dat in combinatie met uw mobility pack.
In dat chrono pak zit ook dat sportstuur met alu inleg hé?
Deze wagen is in mijn ogen veel mooier en beter uitgerust dan een Audi A4 of BMW3 voor de zelfde prijs. Ik heb een kennis in België die met ook zo ene (ook 126pk) rondrijdt maar zonder mobility pack. Hij heeft wel Xenon's, die Four - c , spacebal, sportvering, en nog wat. Hij heeft deze iets meer dan 33.500€ betaald.
Wanneer komt de jouwe binnen?
Ben benieuwd naar de foto's !
Dan nog +- 5dagen voor de papieren in orde te brengen.
De foto's zullen snel volgen, alst weer wat meezit.
Comment
-
Op swedespeed staat 2007 dus nog een tijdje wachten
Enkele combinaties
http://forums.swedespeed.com/zerothread?id=53161
Comment
-
Info voor Luc1:
Alles over je volgende auto. Prijzen, nieuws, tests, verbruik over nieuwe auto’s. Tonnen achtergrondinformatie.
Oorspronkelijk geplaatst door VolvocarsDe D5-motor drijft de Volvo's S40 en V50 aan – de keuze van de kenners
• Een gamma krachtigere dieselmotoren voor de Volvo's S40 en V50
• Begin 2006 wordt de productie in Gent opgestart
• Doelstelling: 10.000 wagens per jaar
De Volvo's S40 en V50 hebben er een nieuwe D5-motor bij.
Deze vijfcilinder turbodiesel met 180 pk (163 pk voor de Belgische markt) vermogen en een maximumkoppel van 350 Nm, ontwikkeld door Volvo, is een krachtiger alternatief voor de twee viercilindermotoren, die respectievelijk 110 en 136 pk vermogen leveren.
De Volvo's S40 D5 en V50 D5 worden begin december voorgesteld op het autosalon van Bologna. De eerste auto's met 180 pk zullen vanaf begin 2006 gebouwd worden in de fabriek van Gent, in België.
In België wordt deze motor pas midden 2006 gelanceerd in een versie met 163 pk, die voordeliger is op fiscaal vlak.
De eerste Volvo's S40 D5 en V50 D5 zullen alleen verkrijgbaar zijn met een vijftraps automatische transmissie.
In de loop van 2006 zal de compacte D5-motor ook in de nieuwe Volvo C70 worden gemonteerd, in combinatie met de Geartronic automatische transmissie.
De jaarlijkse productiedoelstelling van deze drie modellen is 10.000 auto's.
In Europa zal de D5 10% van het verkoopvolume van de S40 en V50 diesels voor zijn rekening nemen.
"Deze modellen richten zich op de echte kenners. Het zijn overwegend zakenlui die lange afstanden afleggen. Zij willen briljante prestaties gecombineerd zien met een laag brandstofverbruik. Met de D5-motor kunnen wij aan die twee eisen voldoen en bovendien hoogstaand comfort en rijplezier aanbieden", aldus Peter Ewerstrand, projectmanager voor de Volvo's S40 en V50.
Hij voegt hier nog aan toe: "Deze 163 pk sterke motor geeft ons veel meer slagkracht in dit segment, en wij geven u op een briefje dat de Volvo's S40 D5 en V50 D5 een volwaardig alternatief vormen op de markt van de prestatiegerichte dieselauto's".
Comment
-
Volvo ontwikkelt nieuwe motoren in eigen huis - Nieuwe zes-in-lijn voor Volvo S80
• Uiterst compact ontwerp
• 3.192 cc, 238 pk, 320 Nm
• Voorzien van VCT, CPS en VIS
• Start productie: eind maart 2006
Volvo presenteert een compleet nieuwe S80. Daarbij past een compleet nieuwe zescilinder motor. Een zes-in-lijn met een geheel nieuw concept dat borg staat voor hoge prestaties en lage verbruikscijfers en emissies. En dat in een zeer compact blok. Dwarsgeplaatst. Met alle voordelen van dien.
De nieuwe zescilinder-in-lijn is bij Volvo in eigen huis ontwikkeld en is bijzonder compact gebouwd. Het blok is geheel van aluminium en heeft een groter slagvolume dan zijn voorganger, de 2,9-liter zescilinder. Met een inhoud van 3,2 liter (exact 3.192 cc) levert de nieuwe zespitter een vermogen van 238 pk (42 pk meer) en een maximumkoppel van 320 Nm (een stijging van 40 Nm). “Het compacte ontwerp van de motor is onder meer het gevolg van onze wens om rekening te houden met de inbouw van Volvo’s nieuwe zestraps automatische transmissie”, aldus Derek Crabb, Vice President Powertrain van Volvo Cars. “De complete aandrijflijn is van meet af aan samen met de nieuwe auto ontworpen, om zo tot een harmonieus geheel te komen.”
Twee motoren in één
De nieuwe zes-in-lijn is opgebouwd uit een reeks technisch uiterst hoogwaardige componenten. Een geavanceerd kleppenstelsel en een variabel inlaatsysteem zorgen ervoor dat de motor bij ieder gewenst toerental efficiënt oppakt, wat zich vertaalt in uiterst alerte reacties en prestaties bij iedere beweging van het gaspedaal. Terwijl de motor tegelijkertijd bijzonder zuinig met de brandstof omspringt. Het kleppenstelsel omvat aan de inlaatkant VCT (Variable Cam Timing) en CPS (Cam Profile Switching); twee sleutelfuncties waar het gaat om rijgemak, souplesse en flexibiliteit.
“In principe is er bij Cam Profile Switching sprake van twee motoren in één”, legt Derek Crabb uit. “We kunnen met deze nieuwe zescilinder de wensen van twee qua rijgedrag totaal verschillende typen automobilisten in één en dezelfde motor verenigen. Zowel degene die echt alles uit zijn auto wil halen wat betreft prestaties, als de wat meer op rust, comfort en zuinigheid ingestelde rijder is bij deze motor aan het juiste adres.”
VIS (Variable Intake System) is een ander systeem om het de automobilist naar de zin te maken. De motor is daartoe uitgerust met twee gaskleppen die het volume van het inlaatspruitstuk automatisch aanpassen aan de rijomstandigheden. En daarmee constant een optimale koppelkromme opwekken, zodat bij ieder toerental, dus over een breed gebied, de juiste trekkracht voorhanden is. “Op die manier kunnen we onder alle omstandigheden het uiterste uit de motor halen, ” aldus Crabb.
Veiligheid voorop
Het compacte formaat van de nieuwe zescilinder draagt ook bij aan de veiligheid van zowel de inzittenden als andere betrokkenen bij een eventuele aanrijding. Met een lengte van 625 millimeter is de dwarsgeplaatste zes-in-lijn zelfs 1 mm korter dan Volvo’s vijfcilindermotor.
“Een compact formaat van de motor draagt in hoge mate bij aan het veiligheidsaspect van een auto. In de eerste plaats voor de inzittenden. Volvo-motoren zijn altijd dwarsgeplaatst, waardoor er een grotere kreukelzone ontstaat en de motor bij een botsing de ruimte heeft om zich naar achteren te verplaatsen, zonder in het inzittendencompartiment door te dringen. Daarnaast komt die kreukelzone ook ten goede – als botsenergie absorberend element – aan weggebruikers met wie de auto in het geval van een frontale crash in aanraking komt,” aldus Crabb.
Made in Wales
De door Volvo ontwikkelde nieuwe zescilinder wordt gebouwd in Ford’s geavanceerde motorenfabriek in Bridgend, Wales. De fabriek heeft sinds 2001 reeds 10 miljoen motoren gebouwd. De laatste jaren heeft Ford aanzienlijk geïnvesteerd om te kunnen voldoen aan de eisen van Ford’s Premium Auto Group (PAG), die naast Volvo ook Land Rover, Jaguar en Aston Martin bedient. Crabb: “Bridgend is een vooraanstaande productiefaciliteit voor Volvo. De fabriek bouwt veel van de zes- en achtcilindermotoren voor de verschillende merken van PAG.” De nieuwe Volvo zescilinder die in Bridgend wordt gebouwd, is overigens compleet ontworpen en ontwikkeld door Volvo. De serieproductie van de Volvo-zescilinder wordt eind maart 2006 gestart.
Bron Volvo
Comment
-
prijzen S40 D5
zelf nog wat research gedaan.
Prijzen voor de C70 D5 geartronic zijn al bekend : basis is kinetic.
Als ik het prijsverschil neem met de benzineversies en dit optel bij de prijzen voor de S40 benzine, dan kom ik op een prijs van 28950 Euro voor een S40 D5 geartronic, kinetic versie. En dit zou wel eens de basisversie kunnen zijn denk ik.
Volgens een email van volvo, die ik ontving, zouden de definitieve prijzen beschikbaar zijn in april, en levering vanaf week 20.
Luc1
Comment
Comment