Mededeling

Collapse
No announcement yet.

SEAT Lovers

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • There are Pretenders among us.....
    Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

    Comment


    • There are Pretenders among us.....
      Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

      Comment


      • There are Pretenders among us.....
        Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

        Comment


        • SEAT MARBELLA (1987)

          SPAANSE PANDA

          Wie tussen 1986 en 1998 de prijslijst van Seat doornam, kwam daar de Marbella tegen. Dat betekende overigens niet dat die naam toen voor het eerst werd toegepast. Vanaf 1980 schroefde Seat voor de lokale markt in zijn Landaben-fabriek in het Spaanse Pamplona namelijk de Seat Panda in elkaar. In 1986 werd de Seat Panda op de snijtafel gelegd om er als Seat Marbella van af te kruipen, iets nauw verbonden was met het aflopen van de licentieovereenkomst die Fiat en Seat met elkaar hadden. Onder de naam Marbella hield de gerebadgete Panda het nog tot 1998 vol. Fiats Panda mocht overigens nog door tot 2003.

          De Seat Marbella wijkt aan zowel de voor- als achterzijde af van de Fiat/Seat Panda. De koplampen en de achterklep verschillen van die van 'het origineel' en de Marbella kreeg een iets vlakker liggend neusje aangemeten. In de vorm van de Terra (aanvankelijk Trans) was overigens ook een bestelversie leverbaar. Aan de achterkant kreeg de kentekenplaat een plek in de klep in plaats van op de bumper. De Marbella heeft helaas nooit mogen profiteren van de doorontwikkelingen die de Panda na 1986 doormaakte. Zo werd het chassis nooit gegalvaniseerd en stond de auto in alle gevallen op bladveren.

          In het vooronder van dit vroege en niet heel fris ogende exemplaar uit 1987 doet een 39 pk sterke 903 cc grote viercilinder dienst als krachtcentrale. Het betreft hier overigens een Marbella L, de absolute basisversie waarbij zelfs een rubberen mat in de bagageruimte ontbrak. De achterbank en een groot deel van het dashboard lijken in deze Marbella te zijn verdwenen.







          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

          Comment


          • Die nieuwe Seat Ibiza fr damn ik ben fan , prachtige auto net zoals broertje de Leon, Seat is goed bezig

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door ATI Bekijk Berichten
              Die nieuwe Seat Ibiza fr damn ik ben fan , prachtige auto net zoals broertje de Leon, Seat is goed bezig
              Knappe auto's idd!
              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

              Comment


              • CUPRA WORDT EEN MERKNAAM

                MEER OP GENÈVE

                Seat gaat de naam Cupra losweken van de eigen merknaam. Het sportieve label gaat dus verder als een op zichzelf staand merk. De eerste modellen onder dat label zullen worden gepresenteerd op de Autosalon van Genève.

                Bij het nieuwe merk hoort ook een nieuw logo. Seat laat het huidige Cupra-beeldmerk voor wat het is en gaat over op het exemplaar dat onder dit verhaal schittert. In Nederland zal een klein aantal dealers worden omgetoverd tot gespecialiseerde Cupra-dealers. Volgens de Spaanse Volkswagen-tak zorgt dat voor een 'optimale merkbeleving'.

                Seat doet nog mysterieus over het gamma en de precieze inhoud van het merk en belooft dat Cupra 'meer zal zijn dan een merk alleen'. Wat die belofte precies inhoudt, zal in Genève moeten blijken. Gezien het feit dat er wordt gesproken over meerdere modellen onder het Cupra-label, gaan we er vooralsnog vanuit dat de huidige Cupra-modellen hun Seat-beeldmerk verliezen. Daarnaast lijkt het erop dat ook de Ateca een uiterst sportieve variant krijgt aangemeten. We wachten geduldig af.

                Bron: Autoweek


                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                Comment


                • De volgende
                  den borre


                  "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                  "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                  Int3x0r
                  Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                  Comment


                  • SEAT BOEKT RECORDWINST

                    BIJNA 25 PROCENT GROEI

                    Bij Seat gaat 2017 de boeken in als een een bijzonder goed jaar. De Spaanse Volkswagen-tak boekte niet zomaar winst, maar gaat er zelfs met een resultaat van recordformaat vandoor.

                    In 2016 maakte Seat nog 153 miljoen euro winst, maar in 2017 zag het merk dat getal zelfs stijgen naar 191 miljoen. Dat is een groei van maar liefst 24,8 procent. Ook de omzet brak records, met een totaal van bijna 10 miljard tegenover 8,9 miljard vorig jaar. Seat heeft de winststijging niet alleen gerealiseerd door meer auto's te verkopen, maar ook door auto's met een grotere winstmarge weg te zetten. SUV's Arona en Ateca spelen daar een grote rol in. Het merk verkocht in 2017 in totaal 468.400 auto's, een groei van 14,6 procent ten opzichte van vorig jaar en het beste resultaat sinds 2001.

                    Seat was een tijd lang een lastig verhaal voor Volkswagen, omdat er moeilijk winst te maken was met de producten van het merk. Eerder werden daarom al ambitieuze doelstellingen gesteld waarbij de termen 'kritisch' en 'sleuteljaar' regelmatig vielen. In 2009 maakte Seat een verlies van 339 miljoen euro, vier keer zoveel als in 2008. In 2015 maakte het bedrijf voor het eerst winst. Ook over 2018 is Seat positief: in de eerste twee maanden zag het merk z'n verkopen opnieuw met 23,1 procent stijgen. Seats werknemers profiteren overigens mee van de groei in 2017 en ontvangen een bonus van 700 euro.

                    Bron: Autoweek


                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                    Comment


                    • seat 600 cabrio











                      Comment


                      • Seat 1500 ( 1968 )





















                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                        Comment


                        • Da is ne Peugeot jonge
                          den borre


                          "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                          "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                          Int3x0r
                          Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                          Comment


                          • Comment


                            • Waren goei auto's die generatie.
                              BMW X5 45e

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
                                Da is ne Peugeot jonge

                                Speciaal voor jou nog ne Fiat dan


                                Seat 131 (1977)















                                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                Comment



                                • True, jammer dat het model voor mij te klein is geworden.
                                  BMW X5 45e

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten


                                    True, jammer dat het model voor mij te klein is geworden.
                                    Ja dat geloof ik zeker in u geval
                                    Niks wat een goeie dakkoffer nu niet kan oplossen (Moest je eentje zoeken, Hapro Traxxer 8.6 kan ik zeker aanraden).

                                    Denk dat ik tegen 2020 de T-roc ga inruilen voor break, als die prijzen blijven zakken zie ik een derde terugkeer naar Seat wel zitten
                                    maar ik verander 1000 keer van gedacht per maand, dus mij niet op vastpinnen

                                    Comment


                                    • Dakkoffer



                                      Qua interieur ruimte was die te klein voor ons. Mijn stoel moest wel wat naar voor om een maxicose er tussen te krijgen.


                                      Voor de rest was dat een tof karretje





                                      BMW X5 45e

                                      Comment


                                      • Zwarte ST's op circuit

                                        Comment

                                        Working...
                                        X