Mededeling

Collapse
No announcement yet.

CATERHAM Lovers

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • CATERHAM Lovers

    Aangezien ik 't met de zoekmachine niet vond...

    Geen autoforum zonder 'n Caterham-topic!

  • #2
    Iemand meer info hierover?

    Oorspronkelijk geplaatst door Porker
    Dit wil ik ZOOOOOO hard...

    Find and buy your perfect used cars with PistonHeads Classifieds, the easiest and most powerful used cars search around.



    Enkel schrik dat ik er met m'n lengte niet in pas, een Tiger heb ik proberen rijden en dat lukt met de beste wil van de wereld niet...

    Iemand die trouwens deftig 't verschil kan uitleggen tussen 'n Caterham CSR 260 Superlight en een Caterham R500 Superlight, los van 't feit dat 't een Ford-motor vs. Cosworth-motor, widebody vs. narrow, etc...
    Gewoon qua rijgedrag, plaats in 't gamma, meerwaarde, minderwaarde, ...
    Oorspronkelijk geplaatst door Fernand
    Wil ik ook weten!

    Comment


    • #3
      Misschien helpt dit u verder (iets naar beneden hebben ze het even over de verschillen)...

      Comment


      • #4
        + YouTube Video
        ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

        Comment


        • #6
          Zo zou ik hem willen:



          Manual gearbox + Bilstein race ophanging

          Comment


          • #7

            Comment


            • #8


              Comment


              • #9
                50 years of excitement

                Comment


                • #10
                  Alle modellen op een rijtje

                  Comment


                  • #11
                    N/A Cosworth blok



                    2.3-liter Ford Duratec tuned by Cosworth inline four
                    • Displacement: 2.3 L (2261 cc, 138 cu in)
                    • Bore and Stroke: 87.5 mm X 94 mm (undersquare)
                    • Valves: 16 valves, dual overhead camshafts
                    • Compression Ratio: 12:1
                    • Cooling: Water Cooled
                    • Oil Distribution: dry-sump with scavenge pump
                    • 260 Model
                      • Maximum Power: 260 bhp (190 kW) at 7500 rpm
                      • Maximum Torque: 200 lb·ft (271 N·m) at 6200 rpm
                      • Power to Weight Ratio: 0.205 bhp (0.153 kW) per pound, or 410 bhp (310 kW) per ton
                      • Throttle Body: Upgraded Roller-Barrel system
                    • 200 Model

                    Comment


                    • #12


                      CSR

                      > R500/400/300

                      Qua looks

                      Comment


                      • #13
                        CSR dash

                        Comment


                        • #14
                          Met den deze heb ik eens een dagje rondgetoerd, onvergetelijke ervaring!

                          Openbaar vervoer: brengt u van een plaats waar je niet was naar een plaats waar je niet moet zijn, op een moment dat het u niet uitkomt

                          Comment


                          • #15
                            Ik lees in de prijslijst dat van zo je 't suffix "Superlight" geniet, dus alle "R" modellen en de CSR 260 Superlight, weather equipment, verwarming en windscreen "deleted" zijn?

                            Kan je dus sowieso geen Superlight hebben met 'n voorruitje en een chauffage? Zou ik wel zonde vinden, da's toch de charme er in weer en wind mee (trachten) buiten te komen.

                            Comment


                            • #16
                              Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten


                              CSR

                              > R500/400/300

                              Qua looks
                              Ik zou niet weten waarnaar (in een wereld waarover geld niet gesproken wordt, obviously) ik zou neigen, een CSR260 of een R500, het blok van de CSR spreekt me meer aan, alsook z'n widebody, daartegenover staat 't pure van die R500..

                              Twijf0l

                              Comment


                              • #17
                                Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
                                Zo zou ik hem willen:



                                Manual gearbox + Bilstein race ophanging
                                + Carbon spatbordjes, Carbon racekuipjes, Öhlins ipv. Bilstein (gewoon om aan de toog te kunnen zeggen da je een Öhlins ophanging hebt )

                                Comment


                                • #18
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Porker Bekijk Berichten
                                  + Carbon spatbordjes, Carbon racekuipjes, Öhlins ipv. Bilstein (gewoon om aan de toog te kunnen zeggen da je een Öhlins ophanging hebt )
                                  Fak ja die carbon accenten glad vergeten! Dat zou er bij mij ook op moeten..

                                  Öhlins is niet OEM Caterham

                                  Opties op een R500:

                                  Sequential Gearbox
                                  Launch Control
                                  Carbon Induction Airbox
                                  Race damper package
                                  Lowered floors
                                  Data logging Stack Dash instrumentation
                                  Heater
                                  Track day rollbar
                                  Battery Master Switch
                                  Interim Catalyst bypass pipe*
                                  Full roll cage

                                  *Track use only

                                  Comment


                                  • #19
                                    Dit is ook een knap exemplaartje!

                                    Gezien dit dash vs. normaal CSR dash zou dit een Superlight moeten zijn?

                                    Comment


                                    • #20
                                      Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
                                      Fak ja die carbon accenten glad vergeten! Dat zou er bij mij ook op moeten..

                                      Öhlins is niet OEM Caterham
                                      Ik vind ook niks van Öhlins voor Caterham, dan moeten ze maar eentje speciaal voor mij maken

                                      Comment

                                      Working...