Mededeling
Collapse
No announcement yet.
AMG Lovers
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Kristofm Bekijk Berichten
Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bedacion Bekijk BerichtenKort vraagje, me dunkt is dit wel de juiste plaats hiervoor: Waarvoor staat de 43, 63, 32 in E43, C63, C32, ... in de AMG modellen? Ik zou denken cylinderinhoud, maar dit klopt niet altijd heb ik gezien.
Een 65 amg is een 6liter en zo zijn er nog voorbeelden .....
Comment
-
Kort overzicht van de C klasse:
W202
C36 amg en c43 amg hebben respectievelijk een 3.6, 6 in lijn blok liggen, oorspronkelijk een 280. de 43 heeft een 4.3 V8 liggen.
W203
C30 is een 3.0l diesel, 231 pk/540nm, omgeboorde 270 5cyl.
C32 is een 3.2 v6 compressor en c55 5.5 V8 compressor. verschil tussen beiden is (354pk vs 360pk)
W204
C63 amg is een 6.2 v8. waarom men 63 gebruikt is omwille van de vroegere 6.3 in de 300sel. dit was de eerste AMG die de naam gebruikte. als tribute...
De nieuwere w205 noemt men 6.3 maar is in feite 4.0. a45 is in feite 2.0,...
Comment
-
Mijn favo AMG is toch de w211 als e55 AMG Estate
Dikke compressor op de V8 en lekker brullen.
Classic cars on demand
www.facebook.com/CaliforniaDream.be
www.californiadream.be
- It's time to make your dream come true -
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Kristofm Bekijk BerichtenKort overzicht van de C klasse:
W203
C30 is een 3.0l diesel, 231 pk/540nm, omgeboorde 270 5cyl.
C32 is een 3.2 v6 compressor en c55 5.5 V8 compressor. verschil tussen beiden is (354pk vs 360pk)
Comment
-
Iedere handige jongen lepelt er zo een andere motor in. Gechargeerd natuurlijk.
Maar er is veel mogelijk. Op het mercedesforum.nl maakte iemand zo zijn eigen W202 C 55 AMG.
Ik weet niet wat ik ervan moet denken. Het is niet origineel AMG af fabriek gemonteerd. Alhoewel wel de originele onderdelen zijn gebruikt. Maar 500 pk in een W203 is wel lekker natuurlijk!
Comment
-
Het is een tamelijk suggestieve advertentie. Zo lees ik 'm tenminste. Er staan met hoofdletters kreten in als Absoluten Einzelstück, Original AMG Technik, Absolut Vollausstattung Ab Werk, Weltweit ein Einzelstück in diesem Zustand. Keine Bastelbude, Für sehr viel Geld umgebaut worden.
Maar deze kreten zijn zo in de zin geplaatst dat het nog de waarheid is ook.
Want dan is immers iedere auto in zijn toestand uniek. En er zijn AMG onderdelen gebruikt. Vollausstattung bijvoorbeeld staat los van de motorswitch. En het zal idd veel geld gekost hebben.
Over Bastelbude kun je twijfelen. Wanneer is iets een hobbyproject? En wanneer is het een serieus getunede auto?
Daarom had ik graag in de advertentie willen lezen wie die Umbau heeft gedaan? Welk bedrijf?
Dit verschil tussen hobbyproject of origineel AMG af fabriek zegt overigens niets over de kwaliteit van het werk. Ik zou niet durven beweren dat de fabriek per definitie beter werk aflevert.
Comment
Comment